Feil på forsterker, må sendes inn.

xnn3882

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2009
Innlegg
185
Antall liker
21
Torget vurderinger
18
Hei,

Jeg har feil på en forsterker. Den er ca 1,5 år gammel, så burde gå på garanti. Feilen er periodisk og at forsterker ikke går på når man trykker inn power knappen. Da kan det hjelpe å la den så frakoblet noen dager og prøve igjen. Fungerer en stund, og så er samme problem igjen.
Jeg må nok sende den inn til importøren jeg kjøpte den hos. Er det de som skal dekke frakten da, eller må jeg betale det selv?
 

Lyden av Opplevelser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.02.2013
Innlegg
395
Antall liker
41
Sted
Stavanger - Kirkegaten nr.43.
Torget vurderinger
0
Hei,

Jeg har feil på en forsterker. Den er ca 1,5 år gammel, så burde gå på garanti. Feilen er periodisk og at forsterker ikke går på når man trykker inn power knappen. Da kan det hjelpe å la den så frakoblet noen dager og prøve igjen. Fungerer en stund, og så er samme problem igjen.
Jeg må nok sende den inn til importøren jeg kjøpte den hos. Er det de som skal dekke frakten da, eller må jeg betale det selv?
Hei
- Du er ansvarlig for å " stille produktet til disposisjon for selger ", og må da bære kostnaden med befraktning selv.
Mvh. Lyden av Opplevelser
 

LydGeir

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Innlegg
835
Antall liker
25
Sted
Tromsø

Lyden av Opplevelser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.02.2013
Innlegg
395
Antall liker
41
Sted
Stavanger - Kirkegaten nr.43.
Torget vurderinger
0
- Når det er nettbutikk, så er det annerledes, leverandøren må dekke befraktning begge veier. Veldig ofte så vil butikker dekke returfrakten, mens du betaler frakten til butikken.
Mvh. Lyden av Opplevelser av imøtekommenhet ved henting av større produkter...
 

Gurba

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2014
Innlegg
345
Antall liker
85
En seriøs forhandler sender deg ferdig frankert forsendelseslapp.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
14.636
Antall liker
9.934
Sted
Kongsberg
Hei,

Jeg har feil på en forsterker. Den er ca 1,5 år gammel, så burde gå på garanti. Feilen er periodisk og at forsterker ikke går på når man trykker inn power knappen. Da kan det hjelpe å la den så frakoblet noen dager og prøve igjen. Fungerer en stund, og så er samme problem igjen.
Jeg må nok sende den inn til importøren jeg kjøpte den hos. Er det de som skal dekke frakten da, eller må jeg betale det selv?
Hei
- Du er ansvarlig for å " stille produktet til disposisjon for selger ", og må da bære kostnaden med befraktning selv.
Mvh. Lyden av Opplevelser
Å stille produktet til disposisjon for selger kan jo skje i kjøpers hjem, det betyr ikke nødvendigvis at tingen må leveres til selger.

Fint om du kan dokumentere påstanden om at kjøper må bære kostnaden med befraktning selv.
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.093
Antall liker
1.160
Torget vurderinger
4
Vel, vanlig praksis er at serviceverksted rævpules, selger / butikk går fri, de må jo selvsagt beholde sin avanse når de solgte produktet.
Skulle bare mangle.
Så vanlig praksis i Norge er at serviceverksted betaler frakt fram og tilbake, selv om de ikke har solgt produktet......
Deilig å kalle spade for en spade :cool:
 

AlfdB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.04.2014
Innlegg
225
Antall liker
92
Ved kjøp i butikk så må vel produktet leveres i butikken, så må butikken sende til til verksted om det er nødvendig. Bør være uproblematisk.

Ved netthandel - det har vært noen reklamasjoner gjennom årene - så har jeg ikke opplevd å få nei når jeg har bedt om returseddel. Men poenget her er at jeg har forespurt om returseddel - den kommer ikke nødvendigvis av "seg selv"...
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.645
Antall liker
2.837
Sted
Bærum
Tror vi skal følge loven her - jf. LydGeirs innlegg.Hvordan butikk og produsent/verksted ordner opp seg imellom, er en annen sak.
 
Topp Bunn