Feil dimensjon på gjenger black magic cones Hjelp!!!

xtz 69

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2011
Innlegg
555
Antall liker
102
Torget vurderinger
8
Hei, kom i skade for å bestille feil dimensjon på gjengene til black magic cones, jeg bestilte 6 mm, og det skulle vert 8 mm gjengebolter.
Så lurer jeg på om det finnes overganger som man kan gjenge inn i høytalerne, altså med 8 mm tvendige gjenger, og 6 innvendig.Hva heter disse i så fall på fagspråket?
Selgeren på pm audio sier også at man kan bruke tynn dobbeltsidig tape..
jeg ønsker ikke å koste frakt tur retur, med venting osv. Men hva vil være best..
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.695
Antall liker
37.932
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
dobbelsidig teip gjør jobben like godt som noe annet

mvh
 

xtz 69

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2011
Innlegg
555
Antall liker
102
Torget vurderinger
8
motoren skrev:
dobbelsidig teip gjør jobben like godt som noe annet

mvh
Takk for kjapt svar, da blir det tape
 

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
1.690
Antall liker
7
Du har vel M6 innvendig i konene og M8 innvendig i høyttalerne? Det finnes pinneskruer med M6 i ene enden og M8 i andre. Hvis du ikke får tak i dette kan helt sikkert det lokale mekaniske verkstedet lage noen til deg. Det er en temmelig enkel sak.
 

xtz 69

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2011
Innlegg
555
Antall liker
102
Torget vurderinger
8
Ok her dukker det jo opp masse nyttig info, i og med at ht er ganske tunge, får jeg vel se om det dukker opp noe som gjør at man kan skru konene fast :)
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.323
Sted
Smurfeland
Ville ikke brukt noen form for tape iallfall, det tror jeg blir en ganske jalla løsning.

Får du ikke returnert dem og byttet i riktig dimensjon? Det vil uansett være den optimale løsningen her, sånn jeg ser det.
 

Sven

Medlem
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
43
Antall liker
1
Er noe som heter gjengeinnsats også, dette er bare en tråd/coil som skrues inn så det blir ikke så mye gods ut av det. Tipper det finnes en som passer M6 til M8 også.
 

Sven

Medlem
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
43
Antall liker
1
el_mariachi skrev:
M8 til M6 blir nok for lite gods ja.
En gjengeinnsats av coil typen med invendig gjenge M6 har faktisk utvedig diameter på 7,95mm. Hvis du ikke har sett en slik så ser den omtrent ut som springfjær, så det er ikke rare gods å snakke om.
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.824
Antall liker
8.799
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Send det tilbake og få riktig gjenger!

Mvh
OMF
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.695
Antall liker
37.932
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
blitzkrieg skrev:
Ville ikke brukt noen form for tape iallfall, det tror jeg blir en ganske jalla løsning.

Får du ikke returnert dem og byttet i riktig dimensjon? Det vil uansett være den optimale løsningen her, sånn jeg ser det.
Hvorfor det?

mvh
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Send tilbake og gjør det riktig. Hva betyr vel noen usle kroner i frakt og noen få dagers venting?

Mvh. en som ikke liker modding av noe som helst (heller ikke gjenger) ;)
 
Topp Bunn