Alt til hus og bolig Fastpris på strøm, er det lurt nå?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Tunghørt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2017
    Innlegg
    134
    Antall liker
    147
    Sted
    Bodø
    Skal ikke klage med en fastpris 31.9 øre pr KW, tegnet den i mars 2020 og har den til mars 2023.Ser forbruket ligger på ca 1/3 av regningen.
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Skal ikke klage med en fastpris 31.9 øre pr KW, tegnet den i mars 2020 og har den til mars 2023.Ser forbruket ligger på ca 1/3 av regningen.
    Billigste pris for 36mnd på Sørlandet er 80 øre. Helgelandkraft tilbyr samme avtalen for 42 øre. Om du bor i Nord-Norge🙄 Det er jo et litt absurd utslag av strømpolitikken - at det skal ha såpass mye å si hvor man bor i landet. Slik jeg ser det burde alle Norges innbyggere kunne få kjøpt strøm for den samme prisen.

    For egen del har jeg bestem meg for å beholde spotpris gjennom vinteren selv om det blir noen dyre måneder. Får jeg en fastprisavtale i området 50-60 øre tenker jeg å slå til da jeg tolker dette nivået antas av flere "eksperter" å være den nye normalen fremover.

    Jeg synes i grunnen alle husstander i Norge kunne fått, la oss si 10-15000Kwt, for en symbolsk pris. Min mor, som er minstepensjonist og som bor i en moderat leilighet, vil da knapt få noen strømregning, mens jeg som bor i et altfor stort hus fortsatt vil måtte betale dyrt for høyt forbruk.
     
    Sist redigert:

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.478
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    96
    Billigste pris for 36mnd på Sørlandet er 80 øre. Helgelandkraft tilbyr samme avtalen for 42 øre. Om du bor i Nord-Norge🙄 Det er jo et litt absurd utslag av strømpolitikken - at det skal ha såpass mye å si hvor man bor i landet. Slik jeg ser det burde alle Norges innbyggere kunne få kjøpt strøm for den samme prisen.

    For egen del har jeg bestem meg for å beholde spotpris gjennom vinteren selv om det blir noen dyre måneder. Får jeg en fastprisavtale i området 50-60 øre tenker jeg å slå til da jeg tolker dette nivået antas av flere "eksperter" å være den nye normalen fremover.

    Jeg synes i grunnen alle husstander i Norge kunne fått, la oss si 10-15000Kwt, for en symbolsk pris. Min mor, som er minstepensjonist og som bor i en moderat leilighet, vil da knapt få noen strømregning, mens jeg som bor i et altfor stort hus fortsatt vil måtte betale dyrt for høyt forbruk.

    Jeg bandt prisen i 12 måneder på 89,7 øre. 2 dager senere var prisen 124 øre. Nå er det umulig å finne noe under 1 krone, for ett år. Jeg går i minus når sommeren kommer, men går enda mer i pluss denne vinteren regner jeg med. Tipper vi ser både 3 og 4 kroner kilowatten i vinter. En kjempefordel med fastpris er også det faktum at man betaler like mye hele døgnet. Dermed slipper jeg 5 kroner kilowatten på morgen og ettermiddag.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.824
    Antall liker
    8.799
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Kan ikke folk snart begynne å skjønne at det er forskjell på snittpris og høyeste timepris.
    Hvis denne oversikten fra Norgesenergi er noenlunde riktig - så er det fortsatt ingen områder i Norge som har hatt en snittpris over 1,40,-/kWh.

     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Kan ikke folk snart begynne å skjønne at det er forskjell på snittpris og høyeste timepris.
    Hvis denne oversikten fra Norgesenergi er noenlunde riktig - så er det fortsatt ingen områder i Norge som har hatt en snittpris over 1,40,-/kWh.

    Hadde 1,30 i snitt forrige måned. Til nå i desember er snittet 1,80, men det er jo lenge igjen av denne måneden.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.478
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    96
    Kan ikke folk snart begynne å skjønne at det er forskjell på snittpris og høyeste timepris.
    Hvis denne oversikten fra Norgesenergi er noenlunde riktig - så er det fortsatt ingen områder i Norge som har hatt en snittpris over 1,40,-/kWh.

    Jeg skjønner det utmerket godt jeg. Men prisene er historiske nå, det har aldri vært dyrere. Og analytikere sier vi godt kan komme opp i det dobbelte. Spotpris nå er særdeles ulønnsomt i forhold til de fastprisavtalene man kunne få fra sensommeren og inntil ganske nylig, men man må ha fulgt med. Men nå er det nok for sent å gjøre en god fastprisavtale.

    Og, snittpris på strøm er ikke så lett å forholde seg til da mange bruker desidert mest strøm under toppene. Da gir ikke snittet et riktig bilde.
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Så lenge gunstigste SNITTPRISEN er 2-3 x fastpris - who the fuck cares.... :cool:
     
    • Liker
    Reaksjoner: gwh
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn