Fantastiske Cayin`s vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.572
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    6
    kt 150 er det mange som har, men jeg ser etter dette lille likeretter-røret: 22DE4
    Vi får inn en ladning med dem på første forsendelse ifra Cayin som blir i løpet av januar. Til nå har vi ingen som har hatt behov for å bytte dem. Men greit å ha inne.
     

    GriMan

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2019
    Innlegg
    97
    Antall liker
    64
    Torget vurderinger
    4
    Vi får inn en ladning med dem på første forsendelse ifra Cayin som blir i løpet av januar. Til nå har vi ingen som har hatt behov for å bytte dem. Men greit å ha inne.
    Supert! Da tar jeg kontakt om noen uker - vil gjerne ha et liggende i reserve.
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.546
    Antall liker
    3.057
    Torget vurderinger
    2
    Cayin cs-88a står fremdeles nedpakket men ikkje i påvente av salg, den er med i nye planer som er allerede godt i gang.
    Godt nytt år Cayin venner!
    IMG_20201229_152630 (1).jpg
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.746
    Da kan jeg også melde meg inn her med en A50T. Skrudd opp som snarest i morges. En rask prøvelytt var lovende. EL34 rørene var originale, dvs 12-13 år gamle. I følge tidligere eier var ikke forsterkeren mye brukt, men jeg mistenker at de er litt slitne.

    Litt mer grundige lytteinntrykk følger. Hvis noen har erfaringer med denne, mottas de gjerne med takk!
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.572
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    6
    Da kan jeg også melde meg inn her med en A50T. Skrudd opp som snarest i morges. En rask prøvelytt var lovende. EL34 rørene var originale, dvs 12-13 år gamle. I følge tidligere eier var ikke forsterkeren mye brukt, men jeg mistenker at de er litt slitne.

    Litt mer grundige lytteinntrykk følger. Hvis noen har erfaringer med denne, mottas de gjerne med takk!
    Gratulerer med Cayin A50T. En forsterker vi solgte en del av med meget gode tilbakemeldinger. Fikk også en meget god test i stereophile: https://www.stereophile.com/integratedamps/308cay/index.html

    Nye rør vil nok gjøre susen med tanke på ytelsen.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.864
    Antall liker
    13.720
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Trodde jeg også hadde skrevet om den, men det var A-60T og CD-50T. 😊
    Fine de også! (….og dæven som tida går! I 2007 dette 😅)

    side 70

    mvh
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    593
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    4
    Godt nytt år!

    Ryktene sier at jeg er en sosial fyr, så da er det vel greit å utvide vennekretsen litt. :) Som helt fersk eier av Cayin så måtte jeg tråle gjennom denne tråden; mange flotte forsterkere som spiller mye god musikk, hyggelig tone, og gode svar på gode spørsmål. Ikke tråden med flest venner, men god kvalitet trumfer kvantitet både på produkt og venner. ;) Med gode leverandører på plass i gamlelandet bør vennekretsen kunne forventes å øke.

    Søker med dette opptak i flokken som eier av denne:

    IMG_4934.jpg


    Mvh Olav E
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.746
    Lytteinntrykk, Cayin A-50T.

    Har nå rullet litt rør og endt opp med en kombinasjon som ser ut til å funke: Kilde er Lumin P1 og høyttalere er PMC twenty 5 24i.

    Rør nå er NOS Mullard EL34, Mullard 12AU7 og Psvane 12 ax7 (!). Lydbildet er transparent og behagelig, samtidig som på ingen måte mangler attakk eller smell i transientene. Bassen er mer enn dyp nok og veldig godt definert. Stemmer har en egen magi og stemmegjengivelsen er nok det beste jeg har hørt på dette anlegget. Ingen overraskelse der, dette kan jo EL34!

    En overraskelse derimot, er soundstage. Det går både i det vide og det brede, for å si det sånn. En egenskap jeg personlig liker godt, er at lydbildet ligger en god meter foran høyttalerne. Vet at det blir litt i meste laget for nøytralitetsfanatikerne, men der er ikke jeg.

    Spiller mye live musikk og det at lydbildet er litt in your face gir en ekstra dimensjon til slike opptak. Til slutt: pinpointingen er helt på toppnivå. På gode klassiske innspillinger er de ulike instrumentgruppene veldig lett å plukke ut. Pinpointingen er så bra at på noen klassiske innspillinger, der produsenten har rattet mixen for mye og tuklet med plasseringen av instrumentene, høres det så godt at det er direkte forstyrrende.

    Min tidligere forelskelse med EL34 har blusset opp igjen! A-50-T skal være en tro etterligning av legenden Marantz 8b og det tror jeg så gjerne.

    Alt i alt et godt kjøp for 6.000.- (+ NOSrør, men der hadde jeg det meste fra før av), for å si det veldig forsiktig :D .
     

    GriMan

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2019
    Innlegg
    97
    Antall liker
    64
    Torget vurderinger
    4
    Da er jeg blitt en lykkelig eier av Cs 150. Lurer på om noen har erfaringer å dele angående bytte av 6sn7-rør i denne? Jeg har kun hørt denne med Sylvania (NOS). Lurer på hvordan den reagerer på de ulike varientene Mala selger, som de ulike fra Psvane. Og ikke minst Tung sol, som den blir levert med fra produsenten. Fungerer Tung sol bedre en Psvane, eller motsatt?
     

    Vedlegg

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.731
    Antall liker
    4.549
    Sted
    Nøtterøy
    22234C92-E977-45DA-AA55-F7059B591596.jpeg
    Har ikke samme forsterker som deg men byttet ut mine Tung Sol med Psvane. Markant forbedring. Trenger litt innspillingstid. Kjøpte mine hos Mala. 👍
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.522
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har bare en erfaring med rørforsterker og det er cs150.

    På den har jeg byttet inngangsrørene
    Disse ble kjøpt av Audiomix

    20230111_172223.jpg
    20230111_172233.jpg


    Ikke en revolusjon, men klarer lyd enn med de orginale rørene
     
    Sist redigert:

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.068
    Antall liker
    3.492
    Torget vurderinger
    8
    Det blir jo epler og pærer men på CS-88A med el34 fikk jeg godt resultat med 6SN7GTB RCA red short.
    mvh
     

    GriMan

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2019
    Innlegg
    97
    Antall liker
    64
    Torget vurderinger
    4
    I min Cayin Cs 150 står det et sett med 6sn7 til venstre, og et annet sett med 6sn7 til høyere. Er dette riktig plassering? Om man ønsker å kombinere to ulike sett med smårør, burde ikke det da være slik at et sett står frem, altså til høyre og venstre, og det siste settet står bak de igjen et til høyre og et til venstre? (Det står slik nå, fordi det var slik jeg overtok den fra forrige eier).

    Hvordan er folks erfaring med å kombinere ulike sett? Stiller dette krav til at alle fire rør bør være matchet?



    330002008_728479885323351_4756102539688487957_n.jpg
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.522
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Høyre side er høyre kanal, og venstre side er venstre kanal.
    Tror jeg ville flyttet om så de har samme sammensetning av rør på begge kanalene. Nå har du sannsynligvis forskjellig lyd i kanalene.

    F.eks bytt om på de to fremste rørene der.
     

    GriMan

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2019
    Innlegg
    97
    Antall liker
    64
    Torget vurderinger
    4
    Høyre side er høyre kanal, og venstre side er venstre kanal.
    Tror jeg ville flyttet om så de har samme sammensetning av rør på begge kanalene. Nå har du sannsynligvis forskjellig lyd i kanalene.

    F.eks bytt om på de to fremste rørene der.
    Takk! Ja, det er nettopp det jeg har tenkt!
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.746
    Da har jeg oppgradert til en 88-t, så nå ligger min A50-t på torget. Står hos Morten/Nat og kan besiktiges og kanskje til og med behøres der. Solid oppgraderte rør (Nos Mullard EL 34, bl a, kun spilt 100 timer). Løp og... ja du vet!
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.864
    Antall liker
    13.720
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Grattis @BigSwifty
    Den der tror jeg er et svært så bra valg. Siktet egentlig på en sånn da min CS-100A dukket opp på brukten.
    Angrer av og til siden det fort koster litt penger når effektrørene skal byttes på min. NO til NOS ofte da...

    mvh
     

    Røkrakare

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2021
    Innlegg
    120
    Antall liker
    178
    Sted
    Haslum
    Kan snart utnevne meg selv som Cayin-eier. Har etter en lang stund, med masse grubling og flere runder med meg selv, om jeg skal prøve rørforsterker. Jeg tok til meg litt mot, og tok turen til hyggelige Morten hos Norsk Audio Teknikk. Jeg var i utgangspunktet ute etter CS-88a, men den var borte til hjemlån, noe som også skulle vise seg at den ble der permanent.

    Men jeg fikk likevel jeg en fin demo av den minste modellen; CS-55a.
    Jeg var nesten bevisst at jeg måtte prøve rørforsterker. Så etter en liten stund senere, fikk jeg tilliten til å ha en CS 55-a til hjemlån(Takk, Morten) som kunne gi en pekepinn hvordan det ville låte på mitt anlegg. Og ja, jeg er helt bevisst på at rørforsterker, det skal jeg ha.

    Så etter en liten oppsummering, og veiledning fra Morten, har jeg bestilt Cayin CS-88A.
    Da er det bare å glede seg til veien videre, veien er målet.

    Atter en gang, må jeg si takk til Morten. Der får du service og oppfølging fra A til Å! (y)
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    703
    Antall liker
    1.548
    Torget vurderinger
    3
    Kan snart utnevne meg selv som Cayin-eier. Har etter en lang stund, med masse grubling og flere runder med meg selv, om jeg skal prøve rørforsterker. Jeg tok til meg litt mot, og tok turen til hyggelige Morten hos Norsk Audio Teknikk. Jeg var i utgangspunktet ute etter CS-88a, men den var borte til hjemlån, noe som også skulle vise seg at den ble der permanent.

    Men jeg fikk likevel jeg en fin demo av den minste modellen; CS-55a.
    Jeg var nesten bevisst at jeg måtte prøve rørforsterker. Så etter en liten stund senere, fikk jeg tilliten til å ha en CS 55-a til hjemlån(Takk, Morten) som kunne gi en pekepinn hvordan det ville låte på mitt anlegg. Og ja, jeg er helt bevisst på at rørforsterker, det skal jeg ha.

    Så etter en liten oppsummering, og veiledning fra Morten, har jeg bestilt Cayin CS-88A.
    Da er det bare å glede seg til veien videre, veien er målet.

    Atter en gang, må jeg si takk til Morten. Der får du service og oppfølging fra A til Å! (y)
    Herlig!!!
    Gratulerer!!!!
     

    pgoutlaw

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.11.2010
    Innlegg
    63
    Antall liker
    26
    Torget vurderinger
    1
    Blitt veldig nysgjerrig på dette merket. Har selv en Cayin S-200 som gir en helt latterlig valuta for pengene.

    Lurer litt på hvor utbredt Cayin var i norge for rundt 15 år siden. Ser jo det har blitt produsert noen smykker opp gjennom. Eksempelvis Cayin H-80a.. Ser jo helt vanvittig ut🤟
     

    Vedlegg

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.746
    Men altså, gutter! Min strøkne A50T med NOS Mullard-rør står fremdeles usolgt hos Morten (NAT). 435 visninger på Torget og ennå har ingen slått til! Få ut fingeren folkens! ;)
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Men altså, gutter! Min strøkne A50T med NOS Mullard-rør står fremdeles usolgt hos Morten (NAT). 435 visninger på Torget og ennå har ingen slått til! Få ut fingeren folkens! ;)
    Den har jo fått god omtale så det er ihvertfall ikke mangel på markedsføring som gjør at den fortsatt ikke er solgt😉
     

    Corison

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2015
    Innlegg
    123
    Antall liker
    282
    Noen som har erfaring/hørt på Cayin HA-3A og kan si noen ord om denne? Hadde den rimelige Cayin HA-2 for mange år siden. Spilte fantastisk bra sammen med en Benchmark dac og Sennheiser H800. Den støyet endel, men utrolig engasjerende lyd som jeg ikke glemmer. De nye hodetelefonforsterkerne til Cayin virker veldig lovende.
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    jallajalla

    Medlem
    Ble medlem
    19.12.2011
    Innlegg
    42
    Antall liker
    64
    Hei

    Har en HA-3A som jeg er meget nøgd med. Varmet den opp +100t og den låter ypperlig sammen med HifiMan He-1000
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn