Fant en Thule IA100 i kildesorteringen - spraker ved oppstart?

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.762
Antall liker
10.562
Torget vurderinger
10
Leverer søppel på dynga og tar med søppel fra dynga :rolleyes:

Er faktisk hel og pen. Mangler fjernkontroll. Det var tapet en bit gaffatape over høyre høyttalerutgang.
Ved oppstart smeller/spraker det i begge kanaler, deretter funker alt.
Jeg koblet den som preamp og da spraker det ikke.
Det er en Noratel 250Va 37 volt ringkjernetrafo oppi ellers er det 2 stk gode kjøleribber.

Muligheter?

1) la noen reparere
2) bruke som preamp
3) lage ny front og bruke deler av kabinett og kjøleribber til Hypex 400 wattere med SMPS jeg har liggende
4) som over men bruke trafo og kjøpe chip amp
5) bytte hele greia med noen mot 2 flasker Ripasso

Innspill?

Da var kaffepausen over, nå er det ut å frese modularbafler og deretter en dukkert fra brygga i Hvitsten

image.jpg
 

bjarnetv

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2008
Innlegg
3.777
Antall liker
5.270
Sted
oslo
Thuler har en tendens til å tørke ut elektrolyttene på printkortet, så det kan jo fort være der problemet ligger.
heldigvis en ganske enkel jobb for en som kan lodde selv :)
 

grelv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2007
Innlegg
515
Antall liker
109
Torget vurderinger
1
Alt. 3 eller 4.
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.762
Antall liker
10.562
Torget vurderinger
10
Ikke så mye som et spor etter En Thule logo nå.
Ved å bruke kabinettet bak frem så vil en enkel flat frontplate passe ypperlig.
Det som blir baksiden har noen utsparinger men det er helt kurant for å få et strøkent resultat.

Lurer på hvor jeg kan få frest en lekker frontplate rimelig?

image.jpg
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.762
Antall liker
10.562
Torget vurderinger
10
God plass til et par Hypex UCD 400W ST med tilhørende SMPS 400A400 strømforsyninger.
Hadde en stepp-volumknott liggende. Beholder Thule knotten. Ellers hadde jeg også en fin nettbrønn med bryter og sikring.

image.jpg
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.762
Antall liker
10.562
Torget vurderinger
10
Det er vel greit med en 2 kanaler. Det er nemlog mulig du trenger det andre paret til et par dual 15" slob-subber?
 
A

audiosan

Gjest
hehe. jeg får backflash her:) jeg fikk også en thule i hus for noen år siden. en IA150B (en arbeidskolega som hadde) han ville ha denne reparert. printet så like brun/svart og pent ut som ditt. somme knake/sprake problem. Guess what. den endte opp med å bli strippet (beholdte kabinett, kjøleribber og softstart) og inn kom hypex UCD180 med tilhørende hypex PSU og en 2*30V 300VA trafo. orginal trafoen(500VA 2*42V) solgte jeg. kretskortet ble ribbet for brukbare deler(ytterst få).
denne er fremdeles i daglig bruk av en strålende fornøyd eier den dag i dag, 4år etter:)
 
Topp Bunn