Transport og import Erfaringer med Posten(Bring), Postnord og andre fraktselskap

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    938
    Antall liker
    701
    Torget vurderinger
    10
    Posten her i landet jobber jo veeeldig tungvindt ....
    Bestillt ei pakke fra Oslo 30 mai ..
    Først fraktet terminal Drammen , så tilbake til Oslo , så terminal Lierstranda (rett utenfor Drammen ) .
    Beregnet ankomst hit til Hønefoss torsdag 6 juni .
    Dette er normal prosedyre !!!
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Posten her i landet jobber jo veeeldig tungvindt ....
    Bestillt ei pakke fra Oslo 30 mai ..
    Først fraktet terminal Drammen , så tilbake til Oslo , så terminal Lierstranda (rett utenfor Drammen ) .
    Beregnet ankomst hit til Hønefoss torsdag 6 juni .
    Dette er normal prosedyre !!!
    Du som er pensjonist, har vel tid til og hente den:cool:
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Posten mener det gir mest penger i egen kasse med og ha kun et sorter anlegg i Gnore, og det ligger på Lørenskog. Det var 5 !!
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    938
    Antall liker
    701
    Torget vurderinger
    10
    Posten her i landet jobber jo veeeldig tungvindt ....
    Bestillt ei pakke fra Oslo 30 mai ..
    Først fraktet terminal Drammen , så tilbake til Oslo , så terminal Lierstranda (rett utenfor Drammen ) .
    Beregnet ankomst hit til Hønefoss torsdag 6 juni .
    Dette er normal prosedyre !!!
    Og i dag ....
    Tilbake til Drammen ...
    Er det mulig ?????
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg gav også opp ny reim til en Basis-spiller etter gjentatte forsøk. Tilslutt fikk jeg et halvt dusin reimer fra onkel ebay i de asiatiske halvøyer for under kr. 100,- inkl. frakt og punktlig levert av det kongelige norske PIB.

    Altså, sålenge man vet dimensjonene (ihvertfall omkrets), så kan det være et alternativ for å spare irritasjon.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Posten her i landet jobber jo veeeldig tungvindt ....
    Bestillt ei pakke fra Oslo 30 mai ..
    Først fraktet terminal Drammen , så tilbake til Oslo , så terminal Lierstranda (rett utenfor Drammen ) .
    Beregnet ankomst hit til Hønefoss torsdag 6 juni .
    Dette er normal prosedyre !!!
    Og i dag ....
    Tilbake til Drammen ...
    Er det mulig ?????

    Du får klage på logistikken til Posten, og be Posten tilpasse logistikk-rutinene slik at de passer deg på en prikk, evt få en beklagelse for at de har gjort en feil. En bør kunne forvente at ingen mennesker i Posten gjør feil, slik at ALLE sendinger går smooth og smertefritt, for 100 % av sendingene. En bør i dag kunne forvente at alt foregår feilfritt, i alle fall blant alle som er involvert i ting av vår egen interesse. Vi bør alle kunne ha nullaksept for feil og avvik fra andre mennesker og organisasjoner siden vi som er klageberettiget sikkert aldri gjør noen feil. Men det er jo fint at omgivelsene gir oss noe å klaaaaage over. Tenk så kjedelig tilværelsen ville vært, dersom vi ikke har noe å klaaaaage på? "Det ville altså vært altså så forferdelig, altså...." :)
     

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    841
    Antall liker
    626
    Sted
    Oslo
    Må bare få ut litt frustrasjon over Bring(posten) i profesjonell sammenheng.
    Man må manuelt inn i Mybring for å hente ut spesifikasjoner til fakturaer. Disse kan ikke sendes med ehf fakturaer. Er det virkelig mulig å gå så jævlig bakover i denne tid hvor all fakturering skal gå elektronisk med minst mulig mennesklig involvering? :mad:
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Bestilte forsterker i går ettermiddag. Sendt fra Sandefjord (Komplett.no) og kan hentes i dag på Bekkestua. Synes Posten som regel leverer ganske bra jeg, men kanskje jeg bare er heldig som er elite og bor i Oslo-regionen?
     

    sveineb

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.02.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    36
    Sted
    Hadeland
    Må bare få ut litt frustrasjon over Bring(posten) i profesjonell sammenheng.
    Man må manuelt inn i Mybring for å hente ut spesifikasjoner til fakturaer. Disse kan ikke sendes med ehf fakturaer. Er det virkelig mulig å gå så jævlig bakover i denne tid hvor all fakturering skal gå elektronisk med minst mulig mennesklig involvering? :mad:
    Hos oss får vi tilsendt de fakturaene som det er øre-summer på i vanlig post, stort sett etter fristen har gått ut...
    I vår så jobbet de med å kunne sende de på EHF. Tror kommunikasjonen går via post der....

    Men det vi sender ifra lagert vårt er utlevert dagen etter stort sett over mesteparten av Østlandet så det fungerer greit.
     
    U

    Utgatt11378

    Gjest
    Bestilte forsterker i går ettermiddag. Sendt fra Sandefjord (Komplett.no) og kan hentes i dag på Bekkestua. Synes Posten som regel leverer ganske bra jeg, men kanskje jeg bare er heldig som er elite og bor i Oslo-regionen?
    ,,,men du kan jo sykle og hente den :D
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Bestilte forsterker i går ettermiddag. Sendt fra Sandefjord (Komplett.no) og kan hentes i dag på Bekkestua. Synes Posten som regel leverer ganske bra jeg, men kanskje jeg bare er heldig som er elite og bor i Oslo-regionen?
    ,,,men du kan jo sykle og hente den :D
    Det er en helt spesiell egenskap ved Oslo-eliten, ja, vi sykler overalt og HELE TIDEN!
     
    U

    Utgatt11378

    Gjest
    Bestilte forsterker i går ettermiddag. Sendt fra Sandefjord (Komplett.no) og kan hentes i dag på Bekkestua. Synes Posten som regel leverer ganske bra jeg, men kanskje jeg bare er heldig som er elite og bor i Oslo-regionen?
    ,,,men du kan jo sykle og hente den :D
    Det er en helt spesiell egenskap ved Oslo-eliten, ja, vi sykler overalt og HELE TIDEN!
    Ha ha ha...ja det kan nesten virke sånn i media i alle fall...ha en forhåpentligvis god helg både med og uten sykkel ! Vh Stig
     

    oen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.745
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Portugal
    André Nordal Sylte kjøpte en kjøkkenmaskin til flere tusen kroner i julegave til moren.
    Men Posten ga ut pakken til noen andre og mener de ikke har ansvar for at den er borte.
    NRK
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    André Nordal Sylte kjøpte en kjøkkenmaskin til flere tusen kroner i julegave til moren.
    Men Posten ga ut pakken til noen andre og mener de ikke har ansvar for at den er borte.
    NRK
    Og dette er et statlig selskap?
    Skal begynne å sende med andre når det er mulighet.
    Postnord valgte jeg sist.

    Viste dere at Bring er begynt med Russiske sjåfører på Øst-Vest ruta på russisk lønning?
    De kjører de på 3 mnd da lovverket sier max 3 mnd. Så skifter de dei ut.
    Bring har skaffet seg et kontor i Russland der de fikser en del slike ting.
    Dette hørte jeg fra en Norsk mange årig sjåfør i Bring.
    Dukket opp en russer med Bring bil denne uka. Kunne ikke norsk eller engelsk.
     

    Bolinder

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.08.2008
    Innlegg
    608
    Antall liker
    260
    Torget vurderinger
    1
    Proforma Invoice ble fylt ut med en verdi på kr. 8000. Ingen betydning svarer Posten. Vekta som teller. Så sender du en meget verdifull ting med liten vekt, så sliter du i følge Postens tankegang. Og hvorfor skiller de mellom innenlands og utenlands post????
    Ei billig forsikring kan kanskje vera å legga ein stein i pakken når ein sender noko lite men verdifullt? Det går fint å putta ein dyr pickup i holet på ein slipestein... Men miljøvenleg er det ikkje.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Se Vegfrakteloven og dere vil forstå dette bedre.

    https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1974-12-20-68/KAPITTEL_4-3#%C2%A732


    § 32. Erstatning for helt eller delvis tap av godset regnes etter godsets verdi på stedet og tiden for overtakelsen til befordring. Verdien bestemmes etter børsprisen eller – i mangel av slik pris – etter markedsprisen. Fins heller ikke slik pris, beregnes verdien etter vanlig verdi av gods av samme art og kvalitet.

    Ved innenriks befordring kan erstatningen likevel ikke overstige 17 SDR for hvert kilogram av det tapte gods i bruttovekt.

    Ved internasjonal befordring skal erstatningen ikke overstige 8,33 SDR for hvert kilogram av det tapte gods i bruttovekt.

    Ved oppgjør i norske penger legges til grunn den omrekningskurs som gjelder på oppgjørsdagen.

    I tillegg kan frakt, tollavgifter og andre kostnader ved befordringen kreves godtgjort, helt ut ved totaltap og forholdsmessig ved delvis tap.

    Ved internasjonal befordring kan høyere erstatning enn etter de foregående ledd i paragrafen her bare kreves dersom godsets verdi eller særlig utleveringsinteresse er angitt i samsvar med §§ 33 eller 35.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    André Nordal Sylte kjøpte en kjøkkenmaskin til flere tusen kroner i julegave til moren.
    Men Posten ga ut pakken til noen andre og mener de ikke har ansvar for at den er borte.
    NRK
    Hvem skulle ellers have ansvaret? Den er vist klokkeklar i retten.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    André Nordal Sylte kjøpte en kjøkkenmaskin til flere tusen kroner i julegave til moren.
    Men Posten ga ut pakken til noen andre og mener de ikke har ansvar for at den er borte.
    NRK
    Og dette er et statlig selskap?
    Skal begynne å sende med andre når det er mulighet.
    Postnord valgte jeg sist.

    Viste dere at Bring er begynt med Russiske sjåfører på Øst-Vest ruta på russisk lønning?
    De kjører de på 3 mnd da lovverket sier max 3 mnd. Så skifter de dei ut.
    Bring har skaffet seg et kontor i Russland der de fikser en del slike ting.
    Dette hørte jeg fra en Norsk mange årig sjåfør i Bring.
    Dukket opp en russer med Bring bil denne uka. Kunne ikke norsk eller engelsk.
    Det der gjør jo alle, og dessuten har ofte posten julpet Postnord, når dem ikke har funnet fram.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    André Nordal Sylte kjøpte en kjøkkenmaskin til flere tusen kroner i julegave til moren.
    Men Posten ga ut pakken til noen andre og mener de ikke har ansvar for at den er borte.
    NRK
    Og dette er et statlig selskap?
    Skal begynne å sende med andre når det er mulighet.
    Postnord valgte jeg sist.

    Viste dere at Bring er begynt med Russiske sjåfører på Øst-Vest ruta på russisk lønning?
    De kjører de på 3 mnd da lovverket sier max 3 mnd. Så skifter de dei ut.
    Bring har skaffet seg et kontor i Russland der de fikser en del slike ting.
    Dette hørte jeg fra en Norsk mange årig sjåfør i Bring.
    Dukket opp en russer med Bring bil denne uka. Kunne ikke norsk eller engelsk.
    Det der gjør jo alle, og dessuten har ofte posten julpet Postnord, når dem ikke har funnet fram.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.472
    Sted
    Sunndalsøra
    Posten her i landet jobber jo veeeldig tungvindt ....
    Bestillt ei pakke fra Oslo 30 mai ..
    Først fraktet terminal Drammen , så tilbake til Oslo , så terminal Lierstranda (rett utenfor Drammen ) .
    Beregnet ankomst hit til Hønefoss torsdag 6 juni .
    Dette er normal prosedyre !!!
    Jeg skulle sende en pakke til Bodø fra Sunndaløra. Den ble sendt til OSLO for deretter å sende den til Bodø. Det samme skjedde ved retur,og da endte pakken i OSLO for deretter å bli sendt nordover igjen. De blir 100 mil ekstra tur/retur:) Det må være logistikk og data som styrer det hele, og ikke sunn fornuft.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.472
    Sted
    Sunndalsøra
    André Nordal Sylte kjøpte en kjøkkenmaskin til flere tusen kroner i julegave til moren.
    Men Posten ga ut pakken til noen andre og mener de ikke har ansvar for at den er borte.
    NRK
    Hvem skulle ellers have ansvaret? Den er vist klokkeklar i retten.
    Det ser ut til at det lønner seg å forsikre dyrere transport. Fikk skade på en bil sendt fra USA og fikk det meste erstattet. Og ellers så har jeg fått full refusjon på varer sendt fra amazon, og det samme gjelder bildeler som har forsvunnet eller blitt feilsendt. Sistnevnte kan man også få dekket ektra moms hvis man ordner opp. Hvis Posten ikke følger opp feilsendinger, så sier de fra seg alt ansvar som også er lovstridig. Ellers så må man hellere forsikre dyre sendinger, eller tape ennå mere på forsvunnet sending!
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Posten her i landet jobber jo veeeldig tungvindt ....
    Bestillt ei pakke fra Oslo 30 mai ..
    Først fraktet terminal Drammen , så tilbake til Oslo , så terminal Lierstranda (rett utenfor Drammen ) .
    Beregnet ankomst hit til Hønefoss torsdag 6 juni .
    Dette er normal prosedyre !!!
    Jeg skulle sende en pakke til Bodø fra Sunndaløra. Den ble sendt til OSLO for deretter å sende den til Bodø. Det samme skjedde ved retur,og da endte pakken i OSLO for deretter å bli sendt nordover igjen. De blir 100 mil ekstra tur/retur:) Det må være logistikk og data som styrer det hele, og ikke sunn fornuft.
    Tror du det går en egen bil fra Sunndalsøra til Bodø? ;)
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Posten hadde 5 sorteringsanlegg i Norge, men har nå kuttet ut dem som var rundt i landet og har nå en på Lørenskog, all post går innom der nå.
    Er enig at det var raskere og bedre før, men dette er mer kostnadseffektivt. Og når man skal drive butikk, så er det et vesentlig poeng... :cool:
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Dette gjelder brevpost (Østlandsterminalen). Når det gjelder pakker og gods er det en del flere spredd rundt i landet. Brevpost gikk raskere før men dette har staten (som eier) har vært med å bestemt. Pakker går raskere nå enn før er min erfaring. Får de som regel dagen etter. Har også sendt en del og de har vært framme etter 1-2 dager ihvertfall fra Trøndelag og sørover.
     
    Sist redigert:

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.472
    Sted
    Sunndalsøra
    Posten her i landet jobber jo veeeldig tungvindt ....
    Bestillt ei pakke fra Oslo 30 mai ..
    Først fraktet terminal Drammen , så tilbake til Oslo , så terminal Lierstranda (rett utenfor Drammen ) .
    Beregnet ankomst hit til Hønefoss torsdag 6 juni .
    Dette er normal prosedyre !!!
    Jeg skulle sende en pakke til Bodø fra Sunndaløra. Den ble sendt til OSLO for deretter å sende den til Bodø. Det samme skjedde ved retur,og da endte pakken i OSLO for deretter å bli sendt nordover igjen. De blir 100 mil ekstra tur/retur:) Det må være logistikk og data som styrer det hele, og ikke sunn fornuft.
    Tror du det går en egen bil fra Sunndalsøra til Bodø? ;)
    Det må gå ann og legge om ruteplanene fra Værnes til Bodø med fly ?. I USA velger de de korteste rutene. De sender ikke en pakke fra Indiana til Florida og så til New York ellel NJ. Da velges det direkte rute til New Jersey. De har flere såkalte ''Truck company'' å velge mellom i USA:) Det er sentralstyring av Posten i Norge , men det er ikke noe å henge seg opp i. Det kommer frem likevel.
     
    Sist redigert:

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Posten her i landet jobber jo veeeldig tungvindt ....
    Bestillt ei pakke fra Oslo 30 mai ..
    Først fraktet terminal Drammen , så tilbake til Oslo , så terminal Lierstranda (rett utenfor Drammen ) .
    Beregnet ankomst hit til Hønefoss torsdag 6 juni .
    Dette er normal prosedyre !!!
    Jeg skulle sende en pakke til Bodø fra Sunndaløra. Den ble sendt til OSLO for deretter å sende den til Bodø. Det samme skjedde ved retur,og da endte pakken i OSLO for deretter å bli sendt nordover igjen. De blir 100 mil ekstra tur/retur:) Det må være logistikk og data som styrer det hele, og ikke sunn fornuft.
    Tror du det går en egen bil fra Sunndalsøra til Bodø? ;)
    Det må gå ann og legge om ruteplanene fra Værnes til Bodø med fly ?. I USA velger de de korteste rutene. De sender ikke en pakke fra Indiana til Florida og så til New York ellel NJ. Da velges det direkte rute til New Jersey. De har flere såkalte ''Truck company'' å velge mellom i USA:) Det er sentralstyring av Posten i Norge , men det er ikke noe å henge seg opp i. Det kommer frem likevel.
    Pakker sendes ikke med fly i Norge bortsett fra ekspresspakker til noen destinasjoner. Er vei eller bane som gjelder når det kommer til vanlige pakker. USA er litt større enn Norge. :)
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    På tide å Bring(e) denne tråden fram frå gløymselen!

    Fekk tilsendt eit par (to kolli) Event BAS 20/20 V3. Upåklagelig innpakka med pappeske ytterst, og med tilpassa skumplast rundt høgtaleren inni eska. Kollia kom fram uten ytre skader, så ante fred og ingen fare, og dei vart satt på lager.

    Men då eg pakka opp, viste det seg at diskanten på eine høgtalaren var «borte»! Den låg sjølvsagt inni høgtaleren! Knekt laus frå «frontplata» si (ikkje baffelen).

    Og med min flaks, er sjølvsagt høgtalaren ein utgått modell, og Event har ingen diskant på lager lengre! Men Event tipsa meg om nokon som leverer tilsvarande, men bør då sjølvsagt byte begge! 2x$65,- + $60,- i frakt. Og kanskje også mva og toll!?

    Avsender har heldigvis dokumentert status ved avreise med foto. Så krav om erstatning er sendt.

    Men pokker heller! Kva er det dei driv med der i Posten/Bring!!!? 😡

    Sukk!

    Arild
     
    Sist redigert:

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    I dag har vi den 18. februar....
    Er det normalt for Bring????
    Er ikke sending med full sporing dette men vanlig brevsending med utfylte tolldokumenter til utlandet. Blir av og til registrert i Norge men aldri i utlandet. Har sendt en del CD'er solgt på Discogs på denne måten.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.075
    Antall liker
    3.142
    Torget vurderinger
    1
    På mandag fikk jeg melding om at en pakke ville bli levert på døra onsdag, med link til en nettside for å eventuelt endre leveringsdag. Tirsdag morgen fikk jeg en melding om at forsendelsen var forsinket og ville bli levert neste virkedag, men gikk jeg inn på sporingsappen til Posten så stod det at pakken ville bli levert på døra samme dag (tirsdag). Tirsdag kom og gikk uten noen pakke på døren. I dag (onsdag) fikk jeg melding om at pakken var ankommet min lokale post i butikk og kunne hentes der........ I appen står det at denne skulle ha vært levert på døra tirsdag...............


    For en måneds tid siden bestilte jeg hjemmelevering av en pakke på en torsdag for levering tirsdag uken etter. På fredag, dagen etter bestilt hjemmelevering, stod det i appen at pakken var utlevert. Tirsdag morgen kom det oppdatering via appen at pakken var opplastet for utlevering, men dagen gikk uten at pakken kom. Neste dag, onsdag, fikk jeg på ny oppdatering via appen at pakken var opplastet for utlevering. Da postmannen kom med pakken, spurte han om denne skulle ha vært utlevert i går med henvising til anmerking på selv pakken. Jeg bekreftet at jeg hadde fått melding om at det var opplastet for levering både i går og i dag, samt at den var utlevert på fredag. Postmannen hadde ingen forklaring på hendelsesforløpet........

    Det er nesten som man kunne ha laget en god dag mann økseskaft sketsj ut av dette. o_O
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.036
    Antall liker
    2.482
    Mye var bedre før. F.eks. kunne man ringe Posten og klage og de ordnet opp for seg når de hadde gjort feil. Eller de kunne gi en vettug forklaring på hendelseforløp.
    I dag virker det som om Posten har outsourcet kundesupport til GodagMannØkseskaft AB, — spesialtrent til å missforstå hva kunden hendvender seg om og med tilnærmet samme begrensede tilgang til informasjon kunden selv finner på sin dataskjerm.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    For en go´ måneds tid siden, sendte Grumpy "Hemingway Cafe" til mig. Over 300 NKR i porto.
    På 2 døgn flyttede den sig fra indleveringsstedet til Oslo central (altså fra Oslo til Oslo). Derefter skete der ingenting.
    Bring i Danmark var ligeglade og sa´, at hvis jeg ville vide mere skulle Grumpy kontakte Bring i Oslo.
    Det gjorde han, og fik alverdens undskyldninger om Covid-19 og andet, men hvis den ikke havde flyttet sig i løbet af 5 dage, skulle
    han kontakte dem igen. 10 dager senere, bli´r pakken smidt på gulvet i trappeopgangen mellem 1. og 2. etage (jeg bor på 4.)
    Helt tilfeldigt kom en anden beboer op med den, da han var lige ved at træde på den, tog den op og så, at den var til mig.
    Den dag i dag, står pakken på Bring/Posten´s tracking site som værende i Oslo 👺
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Når det er sagt; Jeg er, for å si det mildt, svært imponert over leveringstempoet som posten har holdt denne jula. På brev og pakkepost av ulike varianter.
    De har levert betydelig raskere enn antatt i alle tilfeller for min del denne jula.

    I en tråd som ellers består av uheldige opplevelser følte jeg det er på sin plass med litt tommel opp også.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Posten/Bring - Postnord sliter like mye med Covid 19 , som resten av landet, når hele avdelinger blir satt i karantene. Kollegaer som ellers ikke har den type jobb, som blir hivd inn avdelingen for og sørge for flyt, så er det utrolig imponerende!!!
    At apper og scanning ikke fungerer perfekt er en utfordring som jeg forstår irritasjon på, men jeg vet ihvertfall om endel av årsakene....
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Når det er sagt; Jeg er, for å si det mildt, svært imponert over leveringstempoet som posten har holdt denne jula. På brev og pakkepost av ulike varianter.
    De har levert betydelig raskere enn antatt i alle tilfeller for min del denne jula.

    I en tråd som ellers består av uheldige opplevelser følte jeg det er på sin plass med litt tommel opp også.
    Samme erfaring her. Fått tre pakker med Posten nå i desember som har tatt en og to dager. Fikk også tre CD-plater kjøpt på Discogs fra Sverige. Tyskland og Spania. Alle tre lå i postkassa samme dagen ei uke etterpå.

    Verre med Helthjem som Platekompaniet har begynt å bruke. Den ene pakka forsvant. Stod bare Oslo, Oslo... ca ti ganger på sporinga. Den andre brukte 11 dager. Dagbladet hadde en artikkel og Helthjem og det er jævlig mye klaging på Facebook siden deres. Ikke bra!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn