Transport og import Erfaringer med Posten(Bring), Postnord og andre fraktselskap

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Samme erfaring her. Fått tre pakker med Posten nå i desember som har tatt en og to dager. Fikk også tre CD-plater kjøpt på Discogs fra Sverige. Tyskland og Spania. Alle tre lå i postkassa samme dagen ei uke etterpå.

    Verre med Helthjem som Platekompaniet har begynt å bruke. Den ene pakka forsvant. Stod bare Oslo, Oslo... ca ti ganger på sporinga. Den andre brukte 11 dager. Dagbladet hadde en artikkel og Helthjem og det er jævlig mye klaging på Facebook siden deres. Ikke bra!
    Kommer ikke til å kjøpe noe fra Platekompaniet så lenge de fortsetter å bruke Helthjem. Siste AC/DC jeg fikk i begynnelsen av Desember kom naboen med på formiddagen, han fant den blaut og jævlig i oppkjørselen. Jeg fant også neste forsendelse på bakken utenfor postkassa om morgenen men da var det i hvertfall oppholdsvær.:oops:
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    3.829
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Har en ENK registret på samme adresse som min private og hver gang jeg får pakke fra utlandet fører posten fortollingen på foretaket selv om den er sendt til meg privat og det ikke står noe som helst om firmaet på adresslappen eller pakksedelen.
    Hver. Eneste. %+$£#. Gang.
    Og bedriftsfortollingen koster ja dobbelt så mye som til private…
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.435
    Antall liker
    35.245
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har en ENK registret på samme adresse som min private og hver gang jeg får pakke fra utlandet fører posten fortollingen på foretaket selv om den er sendt til meg privat og det ikke står noe som helst om firmaet på adresslappen eller pakksedelen.
    Hver. Eneste. %+$£#. Gang.
    Og bedriftsfortollingen koster ja dobbelt så mye som til private…
    Merkelig, det problemet har jeg aldri hatt.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Vel, har privat konto i en bank og firmakonto i en annen. Regningene mine havner i begge...
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.512
    Antall liker
    6.904
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Bestilte på jobben et nytt drag til en tilhenger fra et av disse multi-europeiske selskapene (websider i hvert eneste land, alt sendes ut fra et lager i Tyskland, Latvia, Polen e.l., avhengigvav hvor morselskapet er).

    Iht leveringbetingelsene på nettsiden, så sendes alt som DDP inc. MVA regler (Delivery duty paid inclusive MVA) - dvs prisen er inklusive mva og tollklarering.

    Jeg mottok pakken - rask leveringstid, grei pris osv. men litt etter kom det faktura fra Postnord på tollklarering på 1300kr. Det viser seg at pakken er sendt som DAP - dvs at tollbehandling tilkommer.

    Når jeg begynner å sjekke opp dette, så kan postnord fortelle meg at alle pakker fra dette firmaet går som ddp inc mva, men at alt som sendes til firma går som DAP.

    Jeg er ikke ferdig med å krangle på dette, men jeg lurer på å rett og slett registrere en disputt via kredittkortselskapet…

    Postnord skal ha ros - de var enkel å få tak i og hadde god service.

    Johan-Kr
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    3.829
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Hm, men hvis mottakeradressen er meg som privatperson, uten at firmaet eller org.nr er nevnt skal den gå til meg privat.
    Når jeg klager på det så har de i posten heller ikke noe svar på hvorfor det skjer.

    Bestilte noe ikke så lenge siden som kom i 4 kolli samlet under 1 sendingsnummer. Posten fortollet det enkeltvis, selvfølgelig på ENK igjen, og skulle ha 1200kr.
    Når jeg klaget på det fortollet de det samlet og på meg privat til 175kr…
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    I gamle dager var det noe som het: posten skal frem. Dette gjelder ikke i dag. Hva gjør denne i Bergen, når den skal til Trøndelag 😨Faens posten
     

    Vedlegg

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Har en ENK registret på samme adresse som min private og hver gang jeg får pakke fra utlandet fører posten fortollingen på foretaket selv om den er sendt til meg privat og det ikke står noe som helst om firmaet på adresslappen eller pakksedelen.
    Hver. Eneste. %+$£#. Gang.
    Og bedriftsfortollingen koster ja dobbelt så mye som til private…
    Jeg har endret adresse for snart 2 år siden, men det jævla tollvesenet har brukt gammel adresse. Det virker som de bruker egen mage som forbrenningsanlegg🤔
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.717
    Antall liker
    9.335
    Sted
    Trondheim
    Nå skal jo mva beregnes av selger slik at evt mva på pakker fra utlandet ikke lenger skal mva-beregnes ved ankomst Norge. Det er selvfølgelig mange firma som fremdeles ikke gjør dette. De som gjør det får tildelt et VOEC-nummer. Presto Music i England er en av disse som har et VOEC-nummer. Derfor er pakker fra Presto allerede mva-belagt og skal komme rett til bestiller uten noe fortolling i Norge.

    Det bryr imidlertid ikke Posten seg så mye om.

    Jeg fikk nettopp en pakke CDer fra Presto, og for å få ut denne pakken krever Posten at jeg må betale mva og fortollingsgebyr til tross for at dette allerede er betalt. Jeg fikk tilsendt betalingskrav på digipost og pakken ville ikke bli sendt til utlevering før dette var betalt. Så jeg har ingen mulighet for å finne ut om det de sier stemmer og det ikke står VOEC-nummer på pakken.

    Når nå pakken kommer ser jeg jo med en gang at det står tolldeklarasjon med VOEC-nummer på pakken. Imidlertid er pakken så liten at adresselappen står på forsiden og tolldeklarasjonen på baksiden. Jeg tar kontakt med posten pr. telefon og de sier at det er et krav om at tolldeklarasjon og adresselapp skal stå på forsiden av pakken. Jeg spør da om hvordan det skal kunne gå til når pakken ikke er stor nok til at det er plass til begge på en side. Det er imidlertid ikke postens problem.

    For å være snille skal de likevel refundere det utlagte beløpet, men jeg kan ikke regne med at det vil være mulig neste gang.

    Jeg spør forøvrig om hvordan de har klart å beregne et mva-beløp når de ikke har sett tolldeklarasjonen eller åpnet pakken og sett varedeklarasjonen og fakturakopien inni. VOEC-nummeret står både på pakken og på fakturaen. Da sier de at det er basert på informasjon de har fått elektronisk fra Presto og de påstår at det ikke står VOEC-nummer på den infomasjonen, noe jeg tviler på da Presto oppgir det på all dokumentasjon jeg har sett, men det kan jeg selvfølgelig ikke bevise da jeg ikke får se denne informasjonen.

    De gjør sitt beste for at man skal slutte å bruke dem!

    PS: Jeg sendte selvfølgelig inn bilde av pakken, både for- og bakside, men fikk beskjed om at de kunne jo ikke være sikre på at det var den samme pakken, da det ikke sto noe ID-nummer på tolldeklarasjonen.
     
    Sist redigert:
    2

    2xJ

    Gjest
    Tenkte og starte en ny tråd: Faan ta @Høvdingen 😁

    Men siden vi er i Posten/Bring tråden.... :rolleyes:

    Bestilte meg en sånn Topping DAC, og den sendte jo O store Ugg Ugg som BREV !!!!
    Og da skal det jo hele mjælkeruta rundt, og med postutlevering når det passer dem.. så får man jo ALDRI denne i kassa her ute !!

    Faaaan ta azza !!! :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Hevlete ta Posten !!! (ikke Bring) !!! 🤭
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Frakt selskapene minner mer og mer om strømselskapene.
    Setter opp prisene og skal ha alt gratis hos de som kjører for de. Bortimot gratis bil og sjåfør.
    Bring:
    De utnytter russere til øst-vest kjøring.. 3mnd om gangen for å slippe unna reglene.. Egne kontorer i øst og Russland for å sikre 'gratis' personell osv..
    En får det de betale for.. Bare synd de ikke ser det selv.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    ^ Jeg sier ikke at du har feil !! Men ta gjerne med HELE bildet på hvorfor det er sånn......
    Men ja - det er en uting - spørsmålet er om du er villig for og betale for det når du skal ha post og pakker ??
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Tenkte og starte en ny tråd: Faan ta @Høvdingen 😁

    Men siden vi er i Posten/Bring tråden.... :rolleyes:

    Bestilte meg en sånn Topping DAC, og den sendte jo O store Ugg Ugg som BREV !!!!
    Og da skal det jo hele mjælkeruta rundt, og med postutlevering når det passer dem.. så får man jo ALDRI denne i kassa her ute !!

    Faaaan ta azza !!! :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Hevlete ta Posten !!! (ikke Bring) !!! 🤭
    Den ble sendt som Pakke til postkasse (ikke brev), men hvis du ikke har en egnet postkasse så går den videre til ditt lokale postkontor, og dette kan ta en ekstra dag, og spesielt nå i jula.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.143
    Antall liker
    10.634
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Leverte inn en pakke lørdag som var som skulle til vestlandet. Sporløst forsvunnet. Ikke noe i pakkesporing.
    Vært i kontakt med kundeservice og de har sendt ut en etterlysning.
    Screenshot 2022-03-11 at 17.13.46.png
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Jeg vet ikke om Posten vil si noe om hvor mye som blir borte- Det er nok mikroskopisk.
    Jeg sender pakker hver dag. Alltid registrert / med sporing og forsikring.
    Har ALDRI blitt noe borte. Aldri noe ødelagt. Det siste avhenger mye av sender :)
    Noen ganger går pakker en noe underlig vei.
    Ikke sikkert at det er noen omveg tidsmessig.
    Kongsberg - Egersund er en slik merkelig "snarveg". Kommer likevel fram som lovet.
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    798
    Antall liker
    349
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Scannet de ikke pakken når de mottok den på posten? Skal jo være registrert innlevert
     

    Ru-arnt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    573
    Antall liker
    723
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    Norgespakke liten blir ikke oppdatert i appen før den er på tur til utleverings sted.regner med det er en til 70 kr. ?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.143
    Antall liker
    10.634
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ja det er en til 70NOK. De regnet med at det er store tregheter på sorteringsmaskineriet på Lørenskog. Jeg ba dem sende en forespørsel om det faktisk var tregheter der. Joda det kunne de gjøre.
    Ikke sjans å spore/etterlyse,
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.710
    Antall liker
    7.815
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Posten er veldig sløve med oppdateringer på de små Norgespakkene, kommer jo normalt sett frem men opplevd at det skjer lite frem til det skannes på mottakerterminal nære den som skal motta pakken..
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.143
    Antall liker
    10.634
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    • Leverer du pakken på Posten får du SMS først når pakken er på terminalen for sortering.
    Dvs i morgen har det gått 7 dager fra den ble levert inn til den evt. ankommer terminalen som ligger under 1km unna post i butikk der den ble levert inn.. Dersom vi skal stole på det posten sier da
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    730
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Leverte inn en pakke lørdag som var som skulle til vestlandet. Sporløst forsvunnet. Ikke noe i pakkesporing.
    Vært i kontakt med kundeservice og de har sendt ut en etterlysning.
    Vis vedlegget 799506
    Har opplevd 1 gang at det ikke ble skannet inn i butikken. Da dukket det først opp sporing ved neste terminal. Kjipt når det er slik, men det skal jo i prinsippet gå helt fint. Den ligger vel i et gitterskap med haugevis av annet.
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.710
    Antall liker
    3.844
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Et annet irritasjonsmoment: Jeg fikk en pakke fra Italia/ Modushop med DHL, og italienerne hadde rota med adressen min; de brukte gammeladressen, til tross for at proformafakturaen var riktig adressert. OK; Modushops feil. Pakken ble sendt ut med Posten, og da jeg sporet den, så jeg at postbilen var på vei mot gammeladressen min. Fikk en SMS fra Posten der jeg kunne oppgi navn på ringeklokke osv, og jeg skrev selvsagt: Feil adresse!, rett adresse er... osv. 3 ganger! Jeg går ut fra at det er indre rutiner som gjør at sjåføren ignorerer slikt, i alle fall fikk jeg en SMS om at de ikke kunne finne meg, og at pakken kunne hentes på mitt utleveringssted.... for gammeladressen... litt frust, men ennå ikke bannskap i heimen, det er bare en halvtimes kjøring. Bannskapen kom først dagen etter, da jeg prøvde å ringe for å etterrøkje hvorvidt ignorering av adressekorreksjon er intern rutine.
    Hvordan i Helsike får man snakket med et menneske i Postens "Kundeservice"? Robottelefon, automatisk robotchat, men en person som tar en telefon? Jeg vet jo hvorfor de gjør det, men dæsken! Ellers er de både raske og billige, selv om jeg avskyr den nye lille Norgespakken... Adressering med kun LL00 osv...
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Jeg skal sende en Norgespakke på 10-35kg (12kg) over til vestlandet, løper jeg noen risiko her❓
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Det kommer an på verdien. Du ligger dårlig an om det er gull.
    Den vil være forsikret for kr 10000,-
    Men ring nummeret over for å få det bekreftet. Om det er noe med liten skrift.
    Andre transportører erstatter etter en finurlig tariff som i praksis betyr mindre enn kr 20,- / kg.
    Hvis jeg ikke tar veldig feil.

    En oppdatering. Jeg var litt forsiktig med mitt anslag. Dette gjelder Bring og PostNord:
    Er pakkene forsikret?
    Svar: Forsikring både via Bring og PostNord er i henhold til Bring og PostNord sine vilkår der det er vegtrafikkloven som er gjeldende. Standard forsikring er 17 DCR pr. kg. reell vekt. 1 DCR = ca. 10-12 kr
    Forsikring gelder ikke for Pakkepost Norge S (Pakke i postkasse)
    For pakker med høy verdi anbefales det å tegne egen vareforsikring.
     
    Sist redigert:

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    625
    Antall liker
    2.709
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har jobbet i Posten i snart 40 år, først som Postkasserer og kundebehandler, og de siste noen og tjue åra som landpostbud. Jeg ser muligens problemene noen her inne har fra begge sider. Jeg har også eget firma, og sender vel rundt åtti til hundre pakker i året. Selv har jeg ikke hatt særlig problemer med mine forsendelser, verken hos Posten/Bring eller med Postnord. Og alt har kommet frem, i hvertfall innenlands.

    Veldig mange problemer kunne vært unngått hvis alle hadde sørget for to ting når de skal sende saker. Det ene er solid og korrekt innpakking. Med det mener jeg at man bare bruker vanlig bondevett, og kanskje litt til. Pakk inn sakene dine slik at de tåler å bli veltet rundt på, og tåler at andre tunge pakker havner oppå din egen pakke. Ikke bruk for store esker som er halvtomme inni, for eksempel. Å fylle pakken med slike oppblåste luftsekker er ikke alltid så smart. Pakk tett og godt, med flere lag beskyttelse. Jeg bruker ofte tynne isoporplater, bobleplast og/eller solid korrugert papp/bølgepapp i flere lag.

    Det andre problemet er at folk bruker feil eller mangelfulle adresser. Sjekk adressen du sender til en ekstra gang. Har du skrevet rett eller printet ut rett adresse på adresselappen? Er du sikker på at du ikke bruker en gammel adresse? Hva om adresselappen faller av, blir våt og uleselig? Eller limer du adresselappen som teip over der kassen skal åpnes, kanskje? Ikke gjør det! Da blir strekkoden uleselig, og den koden skal leses mange ganger før pakken kommer frem til mottageren. Det fører til forsinkelser, og kanskje ubesørgelig pakke...
    Skriv TYDELIG og sett adresselappen på et sted hvor den ikke blir ødelagt så lett. Og en ting til: Skriv OGSÅ navn og adresse på avsender, pluss navn og adresse til mottager på pakken, med tusj eller penn. Hvis adresselapp faller av eller blir uleselig kan vi da faktisk alikevel finne frem til mottager eller avsender!

    Og til slutt; selv om det kan skje feil og rare ting, så prøver alikevel de aller fleste i Posten å få frem pakkene i hel tilstand, til rett tid. Oppstår det problemer så prøv å ring Kundeservice. De vil hjelpe så langt det er mulig.
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    521
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    8
    LL........ pakker til 70 kr som avsender selv merker med kun denne info scannes ikke eks i butikken /din postkasse der den blir innlevert. Dermed har du heller ingen kvittering på at pakken er innlevert.
    Ventet selv en slik pakke for et par uker siden. Den ble stoppet og ingen oppdatering i app på 2-3 dager pga. den var akkurat litt for stor og dermed underfrankert. Jeg fikk den etter en uke merket med "underfrakert"
     
    Sist redigert:
    2

    2xJ

    Gjest
    @Hunsbedt Ser det med slike øyne som vi bør og... ;)
    Merke og pakke godt. ekstra godt faktisk !
    Som nevt tidligere så jobber jeg med logistikk, og vi sender opptil 50 paller / Bur/DSr om dagen til privatkunder og til bedrifter...
    Det ER MANGE løse pakker det! Og vi må ned på promillenivå, når det kommer til feil hvor kunder ikke får pakkene sine.

    Og det er lite forskjel på om det er Posten-Bring eler Schenker / Postnord.....

    Men hver feil er for den enkelte et svært jævla kjempeproblem selvfølgelig !! :p;)
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.363
    Antall liker
    3.277
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Har vel aldri hatt større problemer med posten - men det har gått irriterende "smått" noen få ganger. Som nevnt tidligere i tråden; pakk godt(!!) og ikke bruk for store kartonger med masse "luft" = problemer.

    Men én gang har jeg unngått posten - nemlig når jeg handlet en M. Orbe. Da ble det en stuntkjøring til Bergen. :)
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Det kommer an på verdien. Du ligger dårlig an om det er gull.
    Den vil være forsikret for kr 10000,-
    Men ring nummeret over for å få det bekreftet. Om det er noe med liten skrift.
    Andre transportører erstatter etter en finurlig tariff som i praksis betyr mindre enn kr 20,- / kg.
    Hvis jeg ikke tar veldig feil.

    En oppdatering. Jeg var litt forsiktig med mitt anslag. Dette gjelder Bring og PostNord:
    Er pakkene forsikret?
    Svar: Forsikring både via Bring og PostNord er i henhold til Bring og PostNord sine vilkår der det er vegtrafikkloven som er gjeldende. Standard forsikring er 17 DCR pr. kg. reell vekt. 1 DCR = ca. 10-12 kr
    Forsikring gelder ikke for Pakkepost Norge S (Pakke i postkasse)
    For pakker med høy verdi anbefales det å tegne egen vareforsikring.
    Hei.
    Verdien på pakken er 70000,-😎 Hvor og hvordan tegnes en vareforsikring❓
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Leverte inn en pakke lørdag som var som skulle til vestlandet. Sporløst forsvunnet. Ikke noe i pakkesporing.
    Vært i kontakt med kundeservice og de har sendt ut en etterlysning.
    Vis vedlegget 799506
    Slike pakker blir ikke registrert før de kommer til Østlandsterminalen på Lørenskog. Hvis du har skrevet koden feil og ikke har merket pakka med avsenders navn og adresse blir det problemer. Sendt flere slike og det har godt fort og problemfritt.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.143
    Antall liker
    10.634
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Koden er skrevet rett og merket pakke med avsenders navn og adresse. Mitt tlf. nr står også på baksiden som anbefalt.
    Den ble levert inn i post i butikk i Lørenskog faktisk så ikke lange veien til terminalen.. Får se i morgen om det kommer noen oppdatering.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Jeg tror det går å få kvittering for levert pakke.
    Da må du finne en person og ikke bare hive den inn i det store"hullet".
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    521
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    8
    Jeg tror det går å få kvittering for levert pakke.
    Da må du finne en person og ikke bare hive den inn i det store"hullet".
    Jeg sendte en 70 kr LL pakke for en måned siden fra Vestlandet til Østlandet.. Spurte etter kvittering i butikken når jeg leverte denne. Det fikk jeg ikke. Kvitteringen er at du har betalt på nettet var svaret og pakken ble bare lagt i korga i butikken. Pakken dukket først opp på sporing 2 dager etter på terminalen på Lørenskog.
    Ingen scanning på utgående terminal i Haugesund , noe som også er vanlig ved litt dyrere Norgespakker.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn