Transport og import Erfaringer med Posten(Bring), Postnord og andre fraktselskap

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.403
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Det var vel når de la om alt att ting gikk til helvete.
    Posten var en trygg organisasjon inntil de la om.
     

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    393
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    Posten har vel bare monopol på brev, som nesten ingen sender lenger. På pakker og annen logistikk er det konkurranse som bare det. Forhandleren du kjøpte boka av har jo flere andre alternativer hvis posten ikke gjør jobben.
    Men i hæ......., boken er jo borte vekk. Og den ble sendt som brevpost i.o.m. at den gikk ned i en postkasse."Posten skal frem" heter det. Eller ganske avlegs.

    Et par ting er sikre: Posten må miste monopolet sitt fullstendig på brevforsendeldelse. Det andre er at vinyl (som jeg kjøper 2-3 av i uken), administreres av Posten og der er det bare rot. Plater dukker ikke opp, men vi oppdager pakken i butikken.

    Det snodige er at kona har blitt kjent med fyren i butikken (ingen stygge tanker!), og han sier: "Dette er nok til din mann".

    Jeg hater ingenting eller noen her i verden, men monopoler skal jeg bekjempe. Fyttegrisen for noe dritt.
    Posten har jo fått konkurranse på alt bortsett fra brev. Og hva har skjedd - posten har øket prisene så mye at de priser seg ut av markedet (på lik linje med taxi-næringen vs. Uber, etc.) postgangen tar mye lenger tid, om den i det hele tatt kommer frem og neste år blir det postutdeling 2. hver dag.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.717
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Jeg har ingen bedre opplevelse av PostNord enn av Bring. Kommer det noe med PostNord må jeg hente det i en butikk ganske langt unna, Bring leverer det til min nærbutikk. Noen sender ting med DHL eller Schenker. Det er forsåvidt greit, men de tar mye større fortollingsgebyr enn Bring. Jeg har ikke opplevd pakker som har forsvunnet eller blitt ødelagt med noen av disse speditørene.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Posten har vel bare monopol på brev, som nesten ingen sender lenger. På pakker og annen logistikk er det konkurranse som bare det. Forhandleren du kjøpte boka av har jo flere andre alternativer hvis posten ikke gjør jobben.
    Men i hæ......., boken er jo borte vekk. Og den ble sendt som brevpost i.o.m. at den gikk ned i en postkasse."Posten skal frem" heter det. Eller ganske avlegs.

    Et par ting er sikre: Posten må miste monopolet sitt fullstendig på brevforsendeldelse. Det andre er at vinyl (som jeg kjøper 2-3 av i uken), administreres av Posten og der er det bare rot. Plater dukker ikke opp, men vi oppdager pakken i butikken.

    Det snodige er at kona har blitt kjent med fyren i butikken (ingen stygge tanker!), og han sier: "Dette er nok til din mann".

    Jeg hater ingenting eller noen her i verden, men monopoler skal jeg bekjempe. Fyttegrisen for noe dritt.
    Det vil aldri bli noe reell konkurranse i markedet brev. Det sendes alt for få brev til at man noen gang vil få lønnsomhet i denne distribusjonen, hvertfall ikke med ombæring 5-6 dager i uka. Staten vil måtte legge dette ut på anbud og kjøpe disse tjenestene av en annen aktør. Som man kjenner fra endel andre tjenster som er lagt ut på anbud er dette ikke en garanti for kvalitet, det eneste man er garantert er høyere kostnad for skattebetalerne.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Det var vel når de la om alt att ting gikk til helvete.
    Posten var en trygg organisasjon inntil de la om.
    Problemene startet da vi fikk post i butikk,der ble det gjort mange feil. Glemmer og registre pakker mottatt inn og ingen beskjed til kunder.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Et "post bur" blir scannet inn til butikk... Om en ikke gjør det vil alle pakker bli liggende.. Det ligger veldig mye på den som sender pakken, om det ligger rett info der.. med mail og tlf nr.. på dem rette kolonene så går dette i realiteten veldig bra... men seff så blir det feil.. det sier seg selv.. ingen ting er perfekt.

    Dette er ifra 2017 https://www.nrk.no/norge/posten_-rekordmange-postpakker-skaper-problemer-for-kundene-1.13824444

    – Nå i julehøytiden har vi sagt at vi trenger én til to dager ekstra for å få fram juleposten, sier Eckhoff.
    John Eckhoff
    Han sier at Posten håndterer rundt 64 millioner små og store brev og pakker de tre første ukene i desember.




    Prøv og få til dette perfekt .. uten at det blir noen feil her og der...
     
    Sist redigert av en moderator:
    C

    cruiser

    Gjest
    Det er vel alltids noen romantikere som syns verden snurrer for fort, og helst vil tilbake til å stå i kø på postkontoret halv to på en lørdag for å hente ut ei vinylskive.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Et "post bur" blir scannet inn til butikk... Om en ikke gjør det vil alle pakker bli liggende.. Det ligger veldig mye på den som sender pakken, om det ligger rett info der.. med mail og tlf nr.. på dem rette kolonene så går dette i realiteten veldig bra... men seff så blir det feil.. det sier seg selv.. ingen ting er perfekt.

    Dette er ifra 2017 https://www.nrk.no/norge/posten_-rekordmange-postpakker-skaper-problemer-for-kundene-1.13824444

    – Nå i julehøytiden har vi sagt at vi trenger én til to dager ekstra for å få fram juleposten, sier Eckhoff.
    John Eckhoff
    Han sier at Posten håndterer rundt 64 millioner små og store brev og pakker de tre første ukene i desember.




    Prøv og få til dette perfekt .. uten at det blir noen feil her og der...
    Det skal selfølgelig skannes inn, men det er altfor mye slurv, har påpekt enkelte ting.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Da sendte jeg en rørforsterker opp mot Ålesund her fra latteland – egenemballert norgespakke til 149 (pluss kostnad til innpakning) – ; innlevert tirsdagen og hentet ut torsdagen. Alt gikk knirkefritt og skadefritt! Intet å utsette på prisen; nesten billigere å sende avgårde ting opp mot 10 kg innenlands enn en cd fra trumpeland.

    Jeg har vel ellers ikke hatt opprivende sjelsopplevelser med Posten.

    Shit happens, men det er da ikke normalen…
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Enig. Har og stort sett gode erfaringer med Posten.

    Dog har jeg sluttet med å bestille pakker hjem. De skriver at de skal komme mellom 17 og 21 - ille nok å bli sittende hjemme en hel kveld uten å vite når de kommer, men da kan de ikke ring klokken 12:30 og si de er hos meg om 15 minutter;)
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har fått to dyre pakker ødelagt av Posten,

    - UL vinylrenser fra Polen kom frem med støveltå merke som hadde penetrert begge eskene. Innholdet var skadet og det var et særdeles negativt møte med reklamasjonsavdelingen til Posten.
    - dyrt duoprop sett til Volvo DPH. De var nok ikke godt nok pakket av avsender og kom frem så skadet at de ikke kunne brukes.

    Min erfaringer tilsier ikke bruk Posten om innholdet kan skades. Sorry!
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Post hveranden dag i Norge. I Danmark er det en gang om ugen. Pakkepost en fungerer perfekt.
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    730
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Jeg har fått to dyre pakker ødelagt av Posten,

    - UL vinylrenser fra Polen kom frem med støveltå merke som hadde penetrert begge eskene. Innholdet var skadet og det var et særdeles negativt møte med reklamasjonsavdelingen til Posten.
    - dyrt duoprop sett til Volvo DPH. De var nok ikke godt nok pakket av avsender og kom frem så skadet at de ikke kunne brukes.

    Min erfaringer tilsier ikke bruk Posten om innholdet kan skades. Sorry!
    Har aldri vært uheldig med sånt heldigvis. Generelt sett vil det jo skje feil der det jobber mennesker. Hva om han fyren som sparket hull i esken bytter jobb og heller begynner et annet firma du heller velger å benytte.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg har fått to dyre pakker ødelagt av Posten,

    - UL vinylrenser fra Polen kom frem med støveltå merke som hadde penetrert begge eskene. Innholdet var skadet og det var et særdeles negativt møte med reklamasjonsavdelingen til Posten.
    - dyrt duoprop sett til Volvo DPH. De var nok ikke godt nok pakket av avsender og kom frem så skadet at de ikke kunne brukes.

    Min erfaringer tilsier ikke bruk Posten om innholdet kan skades. Sorry!
    Har aldri vært uheldig med sånt heldigvis. Generelt sett vil det jo skje feil der det jobber mennesker. Hva om han fyren som sparket hull i esken bytter jobb og heller begynner et annet firma du heller velger å benytte.
    Han som sparket hull i esken skulle jo hatt yrkesforbud. Det er ikke så mange av dem, men sånne orangutanger som det er et av de største problemene i transportbransjen.

    Det andre problemet er at omtrent alt av små og mellomstore aktører har blitt kjøpt opp og fusjonert inn i noen få store med dårlig brukervennlighet og kundeservice.
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.438
    Antall liker
    1.506
    Torget vurderinger
    29
    1.april mente jeg:)
    Har vært på butikken og sjekket.
    Sent bilder til posten også. skulle ikke være så vanskelig å finne den igjen hvis den står glemt i et hjørne.
    Jaja.
    Audiovector-høyttaleren dukket aldri opp den.
    Skal bli spennende å se hvor vanskelig det skal bli å få erstatning for den.
    For å slippe å plage selger hele tiden, som har gjort alt rett, sendte jeg mail til posten og spurte om jeg kunne følge opp saken selv, dersom jeg fikk en fullmakt av selger.
    "vi forholder oss til avsender, vennligst kontakt han."
    Arrogant!
    Fra nå av kommer jeg til å sjekke andre alternativer før jeg sender.
    Forsikringen på inntil 10.000,- har jeg lest er så som så.
    Bergnes visst ut i fra vekt.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Neida. Jeg sendte en pakke ifm bruktsalg som var fullstendig ødelagt. Dette var noe nos-utstyr. Oppga hva som var markedspris uten noen form for dokumentasjon og hadde pengene uten spørsmål på konto etter 3 dager.
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.675
    Antall liker
    1.773
    Torget vurderinger
    1
    Post Nord er ikke alltid bedre enn posten har ventet over en uke på pakke som havnet på Kongsberg, men som skulle til Vestfossen, Hadde jeg hatt tid så hadde det vært lettere og hente sjæl, men har vært opptatt og sent hjemme i det siste.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Det er ingen som er bedre eller værre, ser dette hver eneste dag og det finnes ikke store ulikheter mellom dem store speditørene.

    Posten skal og ha et sorter anlegg, som blir på Lørenskog, istedenfor 5 stk rundt i landet. JEG mener at det blir en degradering,
    tiden vil vise om jeg tar feil.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Det er lurt å skrive adresse på eskene også med tusj hvis lappene forsvinner. Gjør det alltid.
     
    U

    Utgatt11378

    Gjest
    Sendte et dokument til Asia med posten...bortevekk blei det, sendte et dokument tidligere med UPS, tja litt dyrt men var framme bare noen få strakser etter at det hadde blitt plukket opp ved min dør...så jeg angrer på Posten valget og velger UPS neste gang også....!
     
    2

    2xJ

    Gjest
    stikken #260 Posten har nok ikke egne fly til Asia, så du kan neppe gi dem skylda for dette, om da ikke dem har rotet det bort her i Norge.
    Men det blir litt for enkelt og gi Posten skylda for alt...

    I Sverige i 2018 forsvant det nesten 15milioner brev/pakker fra Postnord.......... tygg litt på det....
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.438
    Antall liker
    1.506
    Torget vurderinger
    29
    Jeg har begynt å merke på 3 sider, samt tar ALLTID bilder av det jeg sender.
    Hår også vurdert om jeg skal gå tilbake igjen til KUN å bruke oppkrav på ting jeg kjøper.
    Denne gangen vippset jeg, i og med at selger var en pålitelig kar.
     
    U

    Utgatt11378

    Gjest
    stikken #260 Posten har nok ikke egne fly til Asia, så du kan neppe gi dem skylda for dette, om da ikke dem har rotet det bort her i Norge.
    Men det blir litt for enkelt og gi Posten skylda for alt...

    I Sverige i 2018 forsvant det nesten 15milioner brev/pakker fra Postnord.......... tygg litt på det....
    Nå har ikke jeg skylda på posten heller, men de har surret vekk tre mobiler en høyttaler og et brev....så er litt rart da...underlig at disse bittesmå "kinapakkene" aldri blir borte !?
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    stikken #260 Posten har nok ikke egne fly til Asia, så du kan neppe gi dem skylda for dette, om da ikke dem har rotet det bort her i Norge.
    Men det blir litt for enkelt og gi Posten skylda for alt...

    I Sverige i 2018 forsvant det nesten 15milioner brev/pakker fra Postnord.......... tygg litt på det....
    Nå har ikke jeg skylda på posten heller, men de har surret vekk tre mobiler en høyttaler og et brev....så er litt rart da...underlig at disse bittesmå "kinapakkene" aldri blir borte !?
    Ang Kina pakken - går ikke de samlet i en stor pakke og mindre samle pakker etterhvert. Har handlet en del der og stort sett bare smått og det kommer alltid fram...
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Det finnes ikke perfekte transport og logistikk løsninger, det er jo ikke sånn at selv om du/dere har vært skånet så er det perfekt...?
    Det er nok mange andre som har vært uheldig.. og slik blir det fremover og. Ikke minst av uærlige mennesker.
     
    U

    Utgatt11378

    Gjest
    Det finnes ikke perfekte transport og logistikk løsninger, det er jo ikke sånn at selv om du/dere har vært skånet så er det perfekt...?
    Det er nok mange andre som har vært uheldig.. og slik blir det fremover og. Ikke minst av uærlige mennesker.
    Den siste setningen din har jeg stor tro på... !
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Det finnes ikke perfekte transport og logistikk løsninger, det er jo ikke sånn at selv om du/dere har vært skånet så er det perfekt...?
    Det er nok mange andre som har vært uheldig.. og slik blir det fremover og. Ikke minst av uærlige mennesker.
    Den siste setningen din har jeg stor tro på... !
    Minner meg om noe en Sherpa som jobbet i Norge med stein legging sa på TV for litt siden. Han hadde sett at det på fjellet sto mat i hytter for selvbetjening og folk la penger i en boks når de forsynte seg. Det hadde ikke gått der han kom fra ....
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Det finnes ikke perfekte transport og logistikk løsninger, det er jo ikke sånn at selv om du/dere har vært skånet så er det perfekt...?
    Det er nok mange andre som har vært uheldig.. og slik blir det fremover og. Ikke minst av uærlige mennesker.
    Den siste setningen din har jeg stor tro på... !
    Minner meg om noe en Sherpa som jobbet i Norge med stein legging sa på TV for litt siden. Han hadde sett at det på fjellet sto mat i hytter for selvbetjening og folk la penger i en boks når de forsynte seg. Det hadde ikke gått der han kom fra ....
    Det var litt merkelig. Selv om hyttene i Nepal er betjente, er ikke systemet langt unna. Sherpaene jeg har møtt er iallefall hardtarbeidende og ærlige folk. Kanskje det var turistene han tenkte på? Vi gikk tom for penger i Annapurna for 20 år siden, og en Sherpa var grei og kjøpte av oss noen eiendeler vi ikke trengte for at vi skulle ha nok penger til mat til vi kom oss til nærmeste by. Denne karen hadde nok litt mer å rutte med enn folk flest i området, men illustrerer godt lynnet og innstillingen til folket der. :)
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Det finnes ikke perfekte transport og logistikk løsninger, det er jo ikke sånn at selv om du/dere har vært skånet så er det perfekt...?
    Det er nok mange andre som har vært uheldig.. og slik blir det fremover og. Ikke minst av uærlige mennesker.
    Den siste setningen din har jeg stor tro på... !
    Minner meg om noe en Sherpa som jobbet i Norge med stein legging sa på TV for litt siden. Han hadde sett at det på fjellet sto mat i hytter for selvbetjening og folk la penger i en boks når de forsynte seg. Det hadde ikke gått der han kom fra ....
    Det var litt merkelig. Selv om hyttene i Nepal er betjente, er ikke systemet langt unna. Sherpaene jeg har møtt er iallefall hardtarbeidende og ærlige folk. Kanskje det var turistene han tenkte på? Vi gikk tom for penger i Annapurna for 20 år siden, og en Sherpa var grei og kjøpte av oss noen eiendeler vi ikke trengte for at vi skulle ha nok penger til mat til vi kom oss til nærmeste by. Denne karen hadde nok litt mer å rutte med enn folk flest i området, men illustrerer godt lynnet og innstillingen til folket der. :)
    Stusset litt selv og, men du får gå på nrk.no og søke det opp slik at du kan se selv. Det har vel skjedd en del på 20 år, men allikevel. Nå kjører vel heller ikke Sherpaer post i Norge....
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Mye post forsvinner lenge før budet setter fingrene i pakkene. Jeg kjenner gode inside-historier fra sorteringsanlegg. Har selv opplevd å få en pall som var 0,5m lavere ved ankomst enn avgang. Dokumentert med bilder i begge ender var det en smal sak å få 100% refusjon for de manglende varene fra speditør. Dette var faktisk et gruppekjøp her inne og det var ikke posten. Er man ryddig og redelig er min erfaring så langt at erstatning er greit å få til. Jeg bruker alltid fraktmetode som passer med varene (verdi, sporbarhet, frakttid) og sparer ikke på fraktkost pga risiko.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Bestilte nytt belte fra USA til Well Tempered spilleren min 15 mars. Etterlyste dette hos selger 20 April. Fikk et par luftige unnskyldninger og beskjed om at det "kanskje" var borte i posten. Fikk deretter sporingsnummer fra USPS (US Postal Service). Historikken ser nå slik ut:

    - 25 April - adresselapp skrevet
    - 2 Mai innlevert til Origin Facility
    - 2 Mai Jamaica distribusjonssenter mottatt og videresendt
    - 3 Mai fortollet i Canada
    - 5 Mai I Canada
    - 10 Mai Jamaica distribusjonssenter (tilbake igjen)
    - 10 Mai New York
    - 12 Mai Lisboa Portugal
    - 13 Mai Ankommet flyplass og sednt videre til mottaker
    -31 Mai Videresendt fra "Facility til mottager"

    Lurer litt på om drivremmen morkner på veien. USPS ser ut til å gå posten en høy gang!
     
    Sist redigert:

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe, samma her.
    jeg bestilte en reim fra canada for tre uker siden, ingen tegn til liv.
    shit happens, får et nytt tilsendt (forhåpentligvis) snart.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.429
    Antall liker
    12.523
    Sted
    Sørlandet
    Bestilte nytt belte fra USA til Well Tempered spilleren min 15 mars. Etterlyste dette hos kjøper 20 April. Fikk et par luftige unnskyldninger og beskjed om at det "kanskje" var borte i posten. Fikk deretter sporingsnummer fra USPS (US Postal Service). Historikken ser nå slik ut:

    - 25 April - adresselapp skrevet
    - 2 Mai innlevert til Origin Facility
    - 2 Mai Jamaica distribusjonssenter mottatt og videresendt
    - 3 Mai fortollet i Canada
    - 5 Mai I Canada
    - 10 Mai Jamaica distribusjonssenter (tilbake igjen)
    - 10 Mai New York
    - 12 Mai Lisboa Portugal
    - 13 Mai Ankommet flyplass og sednt videre til mottaker
    -31 Mai Videresendt fra "Facility til mottager"

    Lurer litt på om drivremmen morkner på veien. USPS ser ut til å gå posten en høy gang!
    USPS har jo gjort jobben sin greit nok... Problemene dine oppstår når Posten tar over 13.05.

    -BB-
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Hvis det går med trailer.. så er det ikke sikkert den er kommet til Norge enda. Posten har ikke overtatt, siden det ikke står i transitt.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Venter på kabinet dele som ikke kom sammen med resten. 6 uker nu. Sidste sporings resultat omkring 5 uger siden. I container i Kina.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Men det har da ingenting med Bring / Posten og gjøre...........
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Hverken Bring eller Posten er verre enn andre speditører. Ikke noe tull med fantasigebyrer ved fortolling og refusjon ved ødeleggelse har vært såre enkelt. Og så liker jeg å hente varene i nærbutikken. Andre forlanger gjerne at du er hjemme på dagtid eller når de måtte finne på å komme på besøk eller tar risikoen på at varene får stå i fred ute på trappa. Eller at det henges i pose utenpå postkassa slik postnord synes er tingen.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Bestilte nytt belte fra USA til Well Tempered spilleren min 15 mars. Etterlyste dette hos kjøper 20 April. Fikk et par luftige unnskyldninger og beskjed om at det "kanskje" var borte i posten. Fikk deretter sporingsnummer fra USPS (US Postal Service). Historikken ser nå slik ut:

    - 25 April - adresselapp skrevet
    - 2 Mai innlevert til Origin Facility
    - 2 Mai Jamaica distribusjonssenter mottatt og videresendt
    - 3 Mai fortollet i Canada
    - 5 Mai I Canada
    - 10 Mai Jamaica distribusjonssenter (tilbake igjen)
    - 10 Mai New York
    - 12 Mai Lisboa Portugal
    - 13 Mai Ankommet flyplass og sednt videre til mottaker
    -31 Mai Videresendt fra "Facility til mottager"

    Lurer litt på om drivremmen morkner på veien. USPS ser ut til å gå posten en høy gang!
    USPS har jo gjort jobben sin greit nok... Problemene dine oppstår når Posten tar over 13.05.

    -BB-
    He he... vel jeg synes nok rundreisen i USA og Canada virker unødvendig. Om posten overtok 13.05 er jeg egentlig litt usikker på også. Sto in transit allerede 12 mai, men denne statusen er nå underlig nok borte fra USPS app'en. Men tar egentlig dette med godt humør. At et par drivremmer blir borte er ikke verdens undergang tross alt.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Post(joker)Nord sin MyPack er et irritasjonsmoment, om dem finner på og levere på døra når ingen hjemme... Enig!!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn