Transport og import Erfaringer med Posten(Bring), Postnord og andre fraktselskap

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    I mellemtiden har jeg haft (endnu) en oplevelse med Posten.
    En pakke med CD fra tyskland blev returneret til avsender pga "ukjent adresse". Samtidigt får jeg på denne ukjente adresse hentelapp fra posten (!).
    Da jeg nogle dage senere skal afhente pakken er den allerede tilbage i Tyskland. Damen indrømmede svigt (men kun såvidt..), men kunne/ville ikke hjelpe. Måtte selv ta kontakt med selger og ordne ny shipment.
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    I mellemtiden har jeg haft (endnu) en oplevelse med Posten.
    En pakke med CD fra tyskland blev returneret til avsender pga "ukjent adresse". Samtidigt får jeg på denne ukjente adresse hentelapp fra posten (!).
    Da jeg nogle dage senere skal afhente pakken er den allerede tilbage i Tyskland. Damen indrømmede svigt (men kun såvidt..), men kunne/ville ikke hjelpe. Måtte selv ta kontakt med selger og ordne ny shipment.
    Er det virkelig mulig..? Håper du har fått løst det.

    Morten
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    NLS: Kommunikasjonssvikt, kalles det der på godt norsk. En eller annen i forsendelsekjeden har hatt en dårlig dag, og gitt faen i å bringe viktig- riktig- informasjon dit den skal. Altså har du ikke mottatt pakken. Hvis du brukte PayPal får du iallefall pengene tilbake.
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Posten Norge er en skandale over hele linja. Har fått ødelagt både CD spiller og forsterker under forsendelse, så det eneste som en kan sende der er armert betong! Bruker private budfirma som dukker opp over alt nå, og prisene er tidvis billigere enn Bring. Er også raskere og mye bedre service.
    Her jeg bor rett utenfor Bergen sentrum er det snart slutt på postlevering kan det virke som. Post på lørdager ble det jo slutt på, i tillegg så er det flere år siden de sluttet med post på mandager, og nå siste året er det heller ikke post i kassen på fredager... (reklamen klarer de å få lagt i kassen) Så nå er det reelt bare post fra tirsdag til torsdag...
    Må være en flott arbeidsplass å slappe av på, men det er en skam for nasjonen å ha et slikt offentlig postvesen i 2017....
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.544
    Antall liker
    3.054
    Torget vurderinger
    2
    Kjøpte en oppvaskemaskin med Expert,den ble sendt ut fra lager i Sverige 20/4 og ankom Oslo samme dag. Jeg fikk tilbud om utlevering fra Bring 8/5!!
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    I mellemtiden har jeg haft (endnu) en oplevelse med Posten.
    En pakke med CD fra tyskland blev returneret til avsender pga "ukjent adresse". Samtidigt får jeg på denne ukjente adresse hentelapp fra posten (!).
    Da jeg nogle dage senere skal afhente pakken er den allerede tilbage i Tyskland. Damen indrømmede svigt (men kun såvidt..), men kunne/ville ikke hjelpe. Måtte selv ta kontakt med selger og ordne ny shipment.
    Er det virkelig mulig..? Håper du har fått løst det.

    Morten
    Var heldigvis en kendt CD-pusher, så han opptrådte ryddigt da jeg henvendte mig til ham med historien. :)
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    763
    Antall liker
    452
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Kjøpte noen deler til platespilleren hos en selger i England på eBay i fjor.
    Del ble sendt med sporbar royal mail fra England.
    Når pakken kom inn i Norge mista jeg all sporing.
    Da pakken hadde en verdi på drøyt 1000,- regna jeg med at posten ville bruke litt tid på fortolling osv.
    Etter 14 dager gikk jeg innom postkontoret her i Stavanger for å høre om hvor pakken ble av.
    Fant da at den var returnert til avsender dagen før, siden jeg ikke hadde kommet å hentet den.
    Det at jeg ikke hadde mottatt hentelapp ble forklart med at det var veldig viktig at adressen var fylt ut 100% korrekt (noe den var), samt at man ved flytting ville kunne oppleve slike problemer. Når jeg forklarte at jeg har hatt samme adresse i 6år, fikk jeg beskjed om at jeg måtte ringe postens kundetelefon.
    Dama på "kundeservice" beklaget det hele, men om jeg ønsket pakken måtte jeg ta kontakt med selger for å få han til å sende på nytt.

    Selger ble lettere sjokkert over behandlingen fra posten, og sendte pakken kostnadsfritt på nytt.
    Forsendelse nr2 forsvant i England.
    Selger sendte derfor ny del, igjen kostnadsfritt (!).
    Den andre dagen etter at sporingen rapportert at pakken var i Norge fikk jeg utlevert pakken. Fortsatt ingen hentelapp, eller melding i postens sporingsapp.

    Med en annen selger hadde jeg nok måttet betalt porto og kost for ny del hver gang.

    Det som er mest irriterende er den komplette ansvarsfraskrivelsen Posten klarer.
    Enhver bedrift innen andre bransjer hadde gått dundrende konkurs om de hadde oppført seg likt.
    Hvor er det blitt av stoltheten?

    --
    Martin Sandvik
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    520
    Antall liker
    816
    Torget vurderinger
    8
    Utrolig mye negativ kritikk av posten og Bring i denne tråden..en kan få inntrykk av at dette nærmest er en "vernet" bedrift med bare tullinger..?
    Jeg vet at Bring jobber beinhardt og seriøst for å bli best mulig i forhold til de rammene de har. Sittende regjering har vel ikke akkurat lagt forholdene til rette for bedre kundebehandling fra posten og Bring og de har bla. stoppet levering av post og pakker på lørdager....Dette skylder jo menigmannen på "jævla" Posten.

    Jeg jobber i et firma hvor vi bestiller og mottar mye pakker hver dag, bla. viktige mekaniske reservedeler både fra inn og utland. En ting er sikkert, det er minst like mye problemer med aktører som eks DHL og TNT som med posten/Bring. Vi har faktisk flere tilfeller der vi må bruke Bring for å ordne opp og å få varene raskt til lager da disse har stoppet opp ved fortolling/behandling inn i landet eller blitt feilsendt på grunn av eks et feil tall i postnummeret fra avsender og havner da i feil by med fly.

    Varer vi sender mellom Øst og Vestlandet med Bring er nesten uten unntak på plass over natten. Dette gjelder også mine private forsendelser med både hi-fi og annet musikkutstyr. I årenes løp har jeg kun vært uheldig en gang med en hi-fi komponent som var skadet da jeg hentet denne. Feilen her var den var elendig pakket fra en av våre største seriøse hi-fi butikker...

    Det gjøres også dessverre feil i butikken som skal nå fungere som "postkontor". Jeg ventet selv på en ny gitar til 30K fra en person på nord vestlandet. Sporing av denne stoppet opp etter 1 ½ døgn. Jeg ventet så i to døgn til, og da ingen oppdatering av sporing skjedde begynte jeg å lure på om denne var "forsvunnet". Ringte så posten kundeservice og snakket med en hyggelig dame der som bare ba meg om sendingsnummeret. Jeg la på telefonen og etter 15 minutter ringte vedkommende tilbake og sa at gitaren stod på min lokale matbutikk og der hadde den stått siden dagen før. Den var ikke korrekt registrert inn i butikken..
    Posten/Bring er langt i fra feilfrie men i forhold til den mengden pakker bare mitt firma mottar 5 dager i uka er det minimalt med problemer., og skulle det oppstå feil så blir det gjort mye for å rette raskt opp i dette. Derfor fornyer vi også stadig våre langtidskontrakter med Bring.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Mange klager på Posten, og mye av det er nok berettiget. Dette med manglende hentelapper er noe jeg ofte har opplevd også, men mest i den senere tid. I de fleste tilfeller har jeg sporingsnr slik at jeg følger forsendelsen online, men det skal selvfølgelig ikke være nødvendig. Har opplevd retur på pakker som jeg ikke har fått hentelapp på, og det er jo tragisk dårlig. Serlig siden man skal få en påminnelse på henting før den sendes tilbake.

    Når det er sagt så er det helt klart at mange ikke har den fjerneste anelse om hvordan man bør pakke en forsendelse. Dette gjelder spesielt ting med litt tyngde. Folk pakker 30kg forsterker i en pappeske med feks 10cm isopor rundt og helt uten luftmellorom. Pakket meget godt sier de? Garantert noen som kjenner seg igjen. Har flere ganger mottatt ting med transportskade, men som regel vil jeg si det er avsender sin feil og ikke Posten. Posten burde kanskje hatt et nettkurs i emballering.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.301
    Torget vurderinger
    49
    Fikk hentelapp fra posten på pakke fra utlandet i sist mnd.
    På postkontoret kunne de se at den var gått ut fra Posten Oslo, men der stoppet infoen.
    Fikk beskjed om at hentelappen var blitt sendt ut fra Oslo samme dag som pakken og at den antagelig var forsinket.
    En uke senere var det ingen forandring på nett, så jeg ringte kundeservice.
    2 timer senere hadde de faktisk funnet pakken, den var sendt til et annet postkontor som hadde glemt og skanne den.
    Det endte iallefall med at jeg fikk pakken:)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.133
    Antall liker
    10.596
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Har skjedd meg flere ganger før. All tracking ser ut for å være over. Litt korrespondanse fram og tilbake med posten så dukker plutselig pakken opp igjen i sporingen..

    The shipment has arrived at terminal and will be forwarded.
    2017-05-05 19:59 0024 OSLO
    The shipment has cleared customs and sent to the recipient.
    2017-05-05 19:48 0024 OSLO
    The shipment being processed for import.
    2017-05-05 17:55 Norway
    The shipment has arrived in destination country.
    2017-05-05 17:55 Norway
    Om det er tollvesenet som tuller/treghet og om posten da faktisk sparker de i leggen aner jeg ikke.
     

    kanaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.760
    Antall liker
    1.662
    Sted
    Fetsund
    Bestilte varer fra Los Angeles på Onsdag ettermiddag, lå i postkassen påfølgende Tirsdag.
    Fikk rett å slett bakoversveis av den.
    Uansett trist med ting som blir borte.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.266
    Antall liker
    1.168
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Ser det er noen som ikke får hentelapp. Det har jeg ikke brukt på mange år. Mye bedre å bruke Postens app samt registrerer telefonnummer hos posten slik at du får sms eller melding i app.

    Har stort sett bare gode erfaringer med Posten men glem pakke levert hjem. Enten så kommer de på et helt annet tidspunkt eller så blir du sittende å vente på de hele kvelden uten at noen dukker opp....
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.713
    Antall liker
    13.199
    Forretningsmessig er nok privatmarkedet rimelig uinteressant. Folk er gjerne ikke hjemme på dagtid og stort sett alt som ikke er fysiske varer går elektronisk. Mye kjøring for få enheter. Postens største misjon er strengt tatt å sørge for logistikk selv til den mest forblåste avkrok av landet daglig (nå kun på ukedager).

    Og for private er som regel også timing mindre kritisk. Jeg kan ikke huske sist jeg fikk levert en ting som virkelig hastet. Det er selvsagt ikke gøy å vente på noe man gleder seg til, men det er i de langt fleste tilfeller helt gratis for mottaker.
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    763
    Antall liker
    452
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Appen virker helt fint den om pakken sendes internt i Norge.
    Bruker den fast på alle "Norgespakker".
    Problemene jeg har erfart har alle vært med pakker som kommer inn fra utlandet.
    Har mistet sporing av pakker når de er overlevert posten i Norge.
    Derfor mangelen av hentelapp også har vært et problem, da det er umulig å si på forholdn hvor lang til pakken vil være i tolla.
    I saken nevnt over endte jeg med å gå innom posten daglig.

    --
    Martin Sandvik
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Appen virker helt fint den om pakken sendes internt i Norge.
    Bruker den fast på alle "Norgespakker".
    Problemene jeg har erfart har alle vært med pakker som kommer inn fra utlandet.
    Har mistet sporing av pakker når de er overlevert posten i Norge.
    Derfor mangelen av hentelapp også har vært et problem, da det er umulig å si på forholdn hvor lang til pakken vil være i tolla.
    I saken nevnt over endte jeg med å gå innom posten daglig.

    --
    Martin Sandvik
    Sandt: mistet sporing ved ankomst til Norge er et tilbagevendende problem.

    Grejt at der sker fejl, for de fleste af os er det bare at se sig i spejlet og erkende at det sker.. Hvad der irriterer mig er den treghed i systemet - for ikke at sige direkte uvilje - når en fejl skal rettes op.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Når det gjelder skadde pakker, er avsender ansvarlig for å pakke skikkelig.
    Det skal pakkes så esken tåler vanlig godsbehandling.
    Posten har sjelden/ingen skade på pakker til Europas største offshorebase.
    Lite skader generelt.

    Det er deres pakking som er årsaken til skader, så regel.
    Lik det eller ikke, men slik er det.


    Bestiller en pakker fra utlandet, stopper sporingen når den kommer til Norge. Uansett firma.
    Hvorfor?

    Opptil en uke i Oslo før sendes videre.
    Hvorfor????
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.266
    Antall liker
    1.168
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Nei, folk har ikke kunnskap om pakking.

    Kjøpt en NAS en gang som var lagt i en skoeske og tapet rund. NAS'n som er en liten datamaskin fylte rommet i esken ca 50% og var alene der inne for å si det slik. Alt av innmat var løs og delvis ødlagt men da jeg har bygd mange PC'er og kan bruke en loddebolt, lim mm klarte jeg å fikse den og den går fortsatt etter mange år. Nytter jo ikke å klage til posten på slikt. Klagde til selge men han synes den var fint pakket og skyldte på Posten - ingen vits å snakke mer med ham....

    Etter dette kjøper jeg bare ting som sendes i original emballasje.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.133
    Antall liker
    10.596
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Sendte en veldig godt pakket preamp til sverige. Resultat. Ikke fungerende og knuste deler..
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.133
    Antall liker
    10.596
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Slik så remot ut etter behandling. Den var til og med pakket ekstra godt i polstret konvolutt i pakken som var 4 kg tung. Tror faktisk sjelden jeg har pakket noe så bra.
    Mottaker skriver at tollen har vært inne i pakken så godt mulig de har vært slepphendt i etterkant?
    an_one.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Faen så irriterende :mad:
    Sist gang jeg var i kontakt med posten, mottok jeg en Bricasti DAC fra forhandler med et par muttere som hadde (ristet løs) innvendig samt løse muttere på alle kjøleribbene. Hadde nok fått mye juling på turen.
    Småting i forhold til deg. Håper det ordner seg uten for mye papirmølle!
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.974
    Antall liker
    11.818
    Sted
    Hus
    Kjøpte platespiller fra HiFiDo i Japan for fem år siden, og den var meget profesjonelt pakket. I dobbel eske med fòring over alt, demontert motvektslodd, tallerken i bunnen av eske, lokk i egen eske og reiste halve jorda rundt og kom hel fram uten en skramme. :)
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.266
    Antall liker
    1.168
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Kjøpte platespiller fra HiFiDo i Japan for fem år siden, og den var meget profesjonelt pakket. I dobbel eske med fòring over alt, demontert motvektslodd, tallerken i bunnen av eske, lokk i egen eske og reiste halve jorda rundt og kom hel fram uten en skramme. :)
    Pakking er en kunst. Trikset er stivt skal og rom for å kunne ta opp støt. Det beste er originalforpakning.
     

    toral1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.06.2005
    Innlegg
    176
    Antall liker
    76
    Torget vurderinger
    13
    Kjøpte en gang en Thorens TD124

    Den kom frem oppløst i sine enkelte faktorer

    Selger hadde satt den løst oppi en eske uten noe annet oppi

    Trodde vel at postmannnen personlig skulle levere den til meg

    Alt er ikke bare posten feil
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    564
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Har erfaring med at Posten ordner opp hvis noe skjer. Alltid fått hentelapp. Har vel vært heldig.
     
    U

    Utgatt11378

    Gjest
    Kjøpte platespiller fra HiFiDo i Japan for fem år siden, og den var meget profesjonelt pakket. I dobbel eske med fòring over alt, demontert motvektslodd, tallerken i bunnen av eske, lokk i egen eske og reiste halve jorda rundt og kom hel fram uten en skramme. :)
    HiFiDo kan pakke ! Sender jo til alle (stort sett ) verdenshjørner. Her har mange noe og lære....også i fra KENRICK SOUND ! :)
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.266
    Antall liker
    1.168
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Har lagt merke til i det siste - Posten legger inn en ekstra dag for at man skal bestille hjemme levering.

    Tidligere var det slik at om en pakke ble sendt fra Oslo om morgenen så hadde de den på min post i butikk samme dag. Nå tar det en dag ekstra. Tror at Posten legger inn en ekstra dag for at jeg skal få tid til å bestille hjemme levering til en ekstra kostnad på min 79 kr. Som mange har jeg lastet ned Posten App, fin den, men det første som møter meg der er en mulighet for å få pakken levert hjem.

    Kommer ikke til å skje da jeg ikke har tenkt å sitte hjemme en hel kveld å vente på at Posten skal dukke opp. Dessuten, de to gangene jeg tested dette så dukket de ikke opp den ene gangen og den andre gangen ble jeg ringt opp av Posten i lunsjen om at de var hos meg om 15 minutter. De skulle ha kommet 17-21. Trolig kom de på dagtid den først gangen og.

    Slutt med denne somlinga Posten !
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.908
    Antall liker
    11.297
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Som alle andre aksjeselskaper, skal også Posten maksimere overskuddet til sin(e) aksjonærer - derfor: minske kostnader (mindre personale) -- og derfor enda dårligere service - og høyere priser....
     
    • Liker
    Reaksjoner: JK

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    520
    Antall liker
    816
    Torget vurderinger
    8
    Har lagt merke til i det siste - Posten legger inn en ekstra dag for at man skal bestille hjemme levering.

    Tidligere var det slik at om en pakke ble sendt fra Oslo om morgenen så hadde de den på min post i butikk samme dag. Nå tar det en dag ekstra. Tror at Posten legger inn en ekstra dag for at jeg skal få tid til å bestille hjemme levering til en ekstra kostnad på min 79 kr. Som mange har jeg lastet ned Posten App, fin den, men det første som møter meg der er en mulighet for å få pakken levert hjem.


    Slutt med denne somlinga Posten !
    Som alle andre aksjeselskaper, skal også Posten maksimere overskuddet til sin(e) aksjonærer - derfor: minske kostnader (mindre personale) -- og derfor enda dårligere service - og høyere priser....
    Har bare positiv erfaring med hjemmelevering fra posten etter kl 17:00...
    Det en skal være klar over når en sender dyrere hi-fi komponenter som norgespakke for å spare litt penger på frakt er at varen er forsikret for max kr 10 000,- Ved kostbare komponenter kan posten's ekspress over natten være en litt dyrere men bedre løsnig. Varen er da forsikret for max kr 50 000,-

    Når det gjelder generell servicegrad fra posten har vel sittenede regjering gjort en god del for at denne skal bli mer effektiv( les dårliger for forbruker) bla. med å kutte ut lørdagslevering.
     
    Sist redigert:

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.133
    Antall liker
    10.596
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    For å heve service litt vil det med tid og stunder være mulig å kjøpe frankering på nett. Få et ref. Nr. og legge brev/små pakker i postkassen.. så vil postmann ta med seg dette for sending.. ps. Litt innsideinfo
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.500
    Antall liker
    6.873
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Posten er dessverre litt slepphendt ift å kreve leg for pakker. man kan sende rekommandert, men da er det max 2 kg.

    Johan-Kr
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.438
    Antall liker
    1.506
    Torget vurderinger
    29
    Har begynt å bruke Nimber mer og mer.

    Sendte nettopp et høyttalersett fra Stavanger til Bergen med posten.
    Masse tull, men for å gjøre historien kort.
    Jeg kontaktet kjøper da post-appen viste at pakken hadde ligget i Stavanger en hel uke,.....noe den faktisk ennå gjør på appen.
    Men kjøper hadde fått pakken levert på døra, men signert for en annen pakke, som skulle være fra hi-fi senteret i Oslo. Denne hadde han ikke mottatt.
    Masse tull!!!! Skyldes det amatørmessige sommervikarer mon tro???
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Jeg sendte noen kolli med posten (Bring) som inneholdt rør til amper.
    Alle rørerne var fulstendig knust ved ankomst :mad:
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg har egentlig vært mer plaga med DHL fra UK enn posten, sånn etter antall pakker. DHL fra Tyskland har gått smertefritt hver gang, med det er vel Deutsche Post og norsk post som håndterer uansett.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.266
    Antall liker
    1.168
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Har lagt merke til i det siste - Posten legger inn en ekstra dag for at man skal bestille hjemme levering.

    Tidligere var det slik at om en pakke ble sendt fra Oslo om morgenen så hadde de den på min post i butikk samme dag. Nå tar det en dag ekstra. Tror at Posten legger inn en ekstra dag for at jeg skal få tid til å bestille hjemme levering til en ekstra kostnad på min 79 kr. Som mange har jeg lastet ned Posten App, fin den, men det første som møter meg der er en mulighet for å få pakken levert hjem.

    Kommer ikke til å skje da jeg ikke har tenkt å sitte hjemme en hel kveld å vente på at Posten skal dukke opp. Dessuten, de to gangene jeg tested dette så dukket de ikke opp den ene gangen og den andre gangen ble jeg ringt opp av Posten i lunsjen om at de var hos meg om 15 minutter. De skulle ha kommet 17-21. Trolig kom de på dagtid den først gangen og.

    Slutt med denne somlinga Posten !
    Svare meg selv - Posten klarte å levere i går, en dag før forventet, men slik det var før. Mulig det skyldes effektive ferie vikarer, lite post, eller så har de lest posten min ;)
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.438
    Antall liker
    1.506
    Torget vurderinger
    29
    Nok en gang skuffer Posten.
    I sommer sendte Platekompaniet en vinylkasse til meg.
    Platekompaniet sender pakker som A-post
    I tidsrommet denne skulle kommet hadde vi betalt for oppbevaring.
    6 uker har gått og pakken er ikke kommet til rette.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.992
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Folk er på Posten/Bring som dem er på Norwegian... uansett hva man hører om dem, så er det dem man bruker, og er fornøyd med det..

    Jævlig kjett å bli av dem hvor ting går skeis.... ser den.. men Posten har for min del levert varene feilfritt i mine år som aktiv bruker av dem. Samme har norwegian, men jeg tror jeg hadde latt være å klaga på dem offentlig om jeg skulle bli rammet av forsinkelse eller kansellering, jeg vet at det kan innebære en risiko å planlegge reise med dem. Så, posten er ikke feilfrie dem heller, etter hva jeg leser, men til dere som igjen og igjen opplever problemer med dem, hvorfor ikke bruke andre ?
     

    Joey

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    994
    Antall liker
    156
    Sted
    Lindesnes Sør landet Perle
    Så mange pakker posten sender er det ikke jævelig kritisk er det? Regning kommer som regel altid frem,men sende pakke uten sporing der de annsatt tenker dette vil jeg ha er jo som og be om det!!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn