Transport og import Erfaringer med Posten(Bring), Postnord og andre fraktselskap

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rellingsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2014
    Innlegg
    357
    Antall liker
    231
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Venter på noen mc deler fra Sverige. Blir sendt med FedEx noen som har erfaringer?
    Bestillte et luftfilter fra Italia, samt en mc-potte fra statene, begge via ebay, og betalte mva og fortollingsgebyr ved kjøp, men begge gangene fikk jeg et nokså saftig gebyr fra FecEx.. Betate det ikke, og fikk heller ingen purring, så..muligens di prøver seg, eller at det blir sendt ut på automatikk... Begge deler kom levert på døra, på kveldstid etter avtale :)
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.066
    Antall liker
    3.484
    Torget vurderinger
    8
    FedEx brukte 4 dager fra singapore til flekkefjord, levert på døren.
    Venter på noen mc deler fra Sverige. Blir sendt med FedEx noen som har erfaringer?
    Fikk nettopp dac fra singapore. 4dager fra pickup til levering på døren i Flekkefjord 👍
    Veldig kjekt å registrere kortet på appen deres hvis det er noe som skal betales moms på. Det blir da trukket automatisk uten at det koster skjorta.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.480
    Antall liker
    8.003
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Bare dårlige erfaringer med FedEx for min del. Pakker ankommer Norge, ligger hos FedEx to til fire dager av ukjent grunn før de blir avhendet til Posten, som bruker ytterligere to-tre dager på å levere. Samme prosedyre siste fire ganger ganger de har blitt brukt. Ikke bor jeg i Ytre Huttiheita heller.
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.359
    Antall liker
    3.268
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Bare dårlige erfaringer med FedEx for min del. Pakker ankommer Norge, ligger hos FedEx to til fire dager av ukjent grunn før de blir avhendet til Posten, som bruker ytterligere to-tre dager på å levere. Samme prosedyre siste fire ganger ganger de har blitt brukt. Ikke bor jeg i Ytre Huttiheita heller.
    Det er nok litt hipp som happ hvordan forsendelsen kryper frem - jeg har vært svært "arg" på både FedEx & DHL tidligere. Men i det siste har jeg kanskje hatt flaks...
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.480
    Antall liker
    8.003
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Tidsbruken er forsåvidt ikke noen videre faktor for min del, men man betaler jo noen kroner ekstra for at det faktisk skal gå kjappere enn med Posten. Ikke at det er allverdens farlig heller, men det er fryktelig irriterende å ikke få det man faktisk har betalt for.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.364
    Antall liker
    35.098
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ofte bruker pakkene dobbelt så lang tid innenfor Norge enn fra Asia til Norge. Merkelige greier.
     

    ELJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.114
    Antall liker
    1.870
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    23
    Venter på en pakke fra USA som har vært i tollen siden den 4. Endelig har den begynt å røre på seg men står som "forsinket pga eksterne faktorer utenfor Brings kontroll"
    Litt irriterende men godt man er tålmodig. Ble sendt den 25.mars.
     

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    666
    Antall liker
    972
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    5
    IMG_3397.jpeg

    …og slik har det stått de siste 11 dagene. Det tar ikke så lang tid å sende en liten pakke 4-5 mil. Kan det være at den fortsatt ligger til fortolling? Noen jeg burde kontakte? Det er ikke ventetiden som er et problem, det er heller frykten for at den går i retur. Eller enda verre: er mistet😟
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.782
    Antall liker
    5.431
    Sted
    Holmestrand
    Bestilte ny grill på lørdags ettermiddag.
    Hjertet sank på søndag da jeg så ordrebekreftelsen:
    Den skulle sendes med Postnord!
    Men under over alle under, i formiddag rulllet det inn en lastebil rattet av en hyggelig og smilende kvinnelig sjåfør som leverte grillen.
    Den er nå montert og prøvefyrt.
    Så det er ikke helt umulig, ikke med Postnord en gang!
     

    vipa

    Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Innlegg
    3.782
    Antall liker
    8.745
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    FedEx leverte (pun intended) 😁
    Deler gikk fra Sverige på mandag, fikk meldinger underveis med estimert leveringstid. Mld I går om at det kommer i dag og mld i morges at det var på bil. Fikk telefon fra budet når han var 10 minutter unna. Alt gikk smooth 😍
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    763
    Antall liker
    452
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Vis vedlegget 1016166
    …og slik har det stått de siste 11 dagene. Det tar ikke så lang tid å sende en liten pakke 4-5 mil. Kan det være at den fortsatt ligger til fortolling? Noen jeg burde kontakte? Det er ikke ventetiden som er et problem, det er heller frykten for at den går i retur. Eller enda verre: er mistet😟
    Ring til transport selskapet.
    Drit it bot'er på nett. Eneste som kan gi svar er å snakke med noen.

    Pakken jeg venter på som postnord mottok 23februar får jeg nå daglige oppdateringer på etter at jeg endelig klarte å komme i kontakt med ett menneske i Postnord.
    Har ikke skjedd noe mer, men greit å vite at noen faktisk er på saken samt prøver å gjøre noe med forsinkelsen.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.990
    Antall liker
    20.054
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Pakken jeg venter på som postnord mottok 23februar får jeg nå daglige oppdateringer på etter at jeg endelig klarte å komme i kontakt med ett menneske i Postnord.
    Har ikke skjedd noe mer, men greit å vite at noen faktisk er på saken samt prøver å gjøre noe med forsinkelsen.
    Har samme opplevelser, men ikke med pakker, bare brev og CD-størrelse, som skal fortolles.
    De bare ligger og ligger og ligger og...................
    Men tror, jeg har lurt PostNord-app´en nå.
    Du starter med å chatte med en "BOT". Etter den har svart, markerer du at du har andre spørgsmål til
    denne forsendelsen. Når du får muligheten "Fikk du svar på spørsmålet", svarer du "NEI".
    Da bli´r du satt i kø til en "normal" person. Da drøyer det typisk 2-3 dager etter kommunikasjon med denne
    "normale personen", før det ligger i postkassa.
    Har prøvd det 3 ganger nå. Virker hver gang 😁
     
    • Liker
    Reaksjoner: JMM

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    666
    Antall liker
    972
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    5
    Ring til transport selskapet.
    Drit it bot'er på nett. Eneste som kan gi svar er å snakke med noen.

    Pakken jeg venter på som postnord mottok 23februar får jeg nå daglige oppdateringer på etter at jeg endelig klarte å komme i kontakt med ett menneske i Postnord.
    Har ikke skjedd noe mer, men greit å vite at noen faktisk er på saken samt prøver å gjøre noe med forsinkelsen.
    Det hjalp å lufte det her. Nå ligger pakken på utlevering🥳 Kanskje vi har et medlem her på sentralen som jobber i posten som ikke orket sutringen min 🕵️‍♂️ Isåfall: Takk🥰
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.623
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Sunndalsøra
    Har hatt brukbar oppfølging med Postnord innelands. Også bestilling av dekk fra Finland. Kontaktmann var en trønder som var grei, hvis det var problem med sendingen. Men når jeg skulle returnere dekk til Tyskland med Dekk online, så forsvant sporingen. Disse kontaktpersonene for Dekk online var helt hjelpeløs. Tapte over 5k på denne leveransen.
    Kunne heller beholdt disse dekkene(2 stk.), og heller solgt dem.
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    763
    Antall liker
    452
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Har samme opplevelser, men ikke med pakker, bare brev og CD-størrelse, som skal fortolles.
    De bare ligger og ligger og ligger og...................
    Men tror, jeg har lurt PostNord-app´en nå.
    Du starter med å chatte med en "BOT". Etter den har svart, markerer du at du har andre spørgsmål til
    denne forsendelsen. Når du får muligheten "Fikk du svar på spørsmålet", svarer du "NEI".
    Da bli´r du satt i kø til en "normal" person. Da drøyer det typisk 2-3 dager etter kommunikasjon med denne
    "normale personen", før det ligger i postkassa.
    Har prøvd det 3 ganger nå. Virker hver gang 😁
    Kjenner til den.
    Men har hatt blandet resultat.
    Telefon virker å gi det beste resultatet så langt.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.990
    Antall liker
    20.054
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Har hatt brukbar oppfølging med Postnord innelands. Også bestilling av dekk fra Finland. Kontaktmann var en trønder som var grei, hvis det var problem med sendingen. Men når jeg skulle returnere dekk til Tyskland med Dekk online, så forsvant sporingen. Disse kontaktpersonene for Dekk online var helt hjelpeløs. Tapte over 5k på denne leveransen.
    Kunne heller beholdt disse dekkene(2 stk.), og heller solgt dem.
    He he...... Minner mye om den samme opplevelsen jeg hadde for lenge siden, da jeg første og eneste
    gangen kjøpte dekk til MC´en hos Dekk-Online.
    Fikk ett sett Pirelli Diablo, og etter første tur begynnte stålbelter å knekke i fordekket.
    Så ut som et lite "S", når hjulet snurret. Tok bilder og avtalte returnering.
    Fulgte Gudskelov med på tracking, og to uker etter de var levert hørte jeg stadig ingenting.
    Klaget, og fikk svar, at de ikke hadde mottatt noe. Da fikk de kopier av tracking, og kopi av kvitto
    for mottak. samt skrev (som Trump) bare med store bokstaver.
    Da kom pengene retur med en gang 🤣 🤣 . Dekk Online.......... Aldrig noensinne igjen.
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.826
    Antall liker
    952
    valgte levering på døren 3 ganger med postnord, men de stod på lageret i noen dager isteden hvor jeg hentet de selv. de vet at folk dukker opp der allikavel.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn