FØRST I NORGE - ELECTROCOMPANIET AW 800M

Vi har endelig fått inn ELECTROCOMPANIET`s nye flaggskip, referanseforsterkeren AW 800M i vår butikk på Forus (Stavanger)

Velkommen innom for en demo, vi gleder oss til å vise deg herligheten :)


Samtidig med 50-årsjubileet til Electrocompaniet og 25-årsjubileet siden den legendariske AW600 NEMO ble lansert, lanseres endelig AW800M
AW800M er en 800 watt i 8 ohm monoblokkforsterker, som også kan kjøres i stereomodus (2 x 300), samt bi-amping-modus.
Forsterkeren har et oppdatert, men umiskjennelig og særegent Electrocompaniet-design som passer perfekt til alle nåværende og eldre Electrocompaniet-produkter. Den fantastiske lydytelsen til Electrocompaniet er betydelig forbedret i denne nye forsterkeren. Den benytter Electrocompaniets teknologi med høy intern sløyfebåndbredde, som ytterligere er forbedret med forsterkertrinn med ekstremt rask stigetid og høy båndbredde. I tillegg er det utviklet et nytt utgangstrinn som skjermer inngang og drivertrinnene fra lasten og gjør utgangen ekstremt stiv og upåvirket av tilkoblet last. En fordel med dette er at den interne negative tilbakekoblingen arbeider enda lettere enn tidligere, som igjen gir ekstremt lav forvrengning. Utgangstrinnet er bygget opp med 32 bipolare utgangstransistorer med høy båndbredde og strømstyrke som uanstrengt kan levere svært høy strøm til lasten.

For å forsyne utgangstrinnet er strømforsyningen kraftig oppgradert og har nå en strømbank på totalt 210000 uF. Nettspenningen filtreres for både DC-strøm og RF-støy foran doble trafoer med økt internt trådtversnitt som også er magnetisk og elektrostatisk skjermet. Den interne jordreferansen er kraftig overdimensjonert og holdt helt ren for likeretterstrømmer og utgangsstrømmer. Resultatet er et veldig rent og støyfritt utgangssignal uavhengig av utgangseffekt, som gir et veldig stabilt lydbilde med utrolig sort bakgrunn uansett lydnivå.


AW800M_front_right_inside.jpg AW800M-front-right.jpg AW800M-inside-1 (1).jpg AW800M-inside-5.jpg
 
Sist redigert:

Kommentarer

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.935
Antall liker
753
Ja, jeg var på en 2 timers demo av denne hos Soundgarden før jul, og det er imponerende at et norsk selskap klarer å produsere et slikt produkt på Tau her i Norge og selge det på det internasjonale markedet.
 

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.469
Antall liker
2.312
Sted
Endor
Etter min mening var pre-prod versjon av Electrocompaniet AW-800 best in show på Hortenmessen 2021 :cool:
Spilte utroooooolig nydelig!

Jeg mener Soundgarden her spilte fletta av alt annet på messen!
 

AURA fidelity

Bransjeaktør
Ble medlem
20.08.2010
Innlegg
37
Antall liker
93
Sted
1351 - RUD - BÆRUM
Torget vurderinger
0
Gratulerer med flott produkt Electrocompaniet !
Men å påstå at dere er den eneste HIFI produsent som produserer i Norge
er litt drøyt . Vi i AURA fidelity produserer også produktene våre i sin helhet i NORGE
 
Sist redigert av en moderator:

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.351
Antall liker
35.068
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Gratulerer med flott produkt Electrocompaniet !
Men å påstå at dere er den eneste HIFI produsent som produserer i Norge
er litt drøyt . Vi i AURA fidelity produserer også produktene våre i sin helhet i NORGE
Det er nok Soundgarden sine ord, de er noen ganger litt "store på det". Dere bør nok henvende dere til Soundgarden for korrektur hvis det du sier er sant.
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Soundgardens litt overivrige påstand er nok ment som et stikk til Hegel vil jeg tro.

AW800 ser helt fantastisk ut, og at den er produsert i Norge er intet mindre enn fantastisk imponerende i en verden der grådigheten for lengst har tatt overhånd i alle bransjer. Den koster ørlite mer enn Hegel H30A, og langt mindre enn topproduktene til produsenter fra USA, Danmark osv.
 

Soundgarden

Bransjeaktør
Ble medlem
25.03.2015
Innlegg
94
Antall liker
149
Sted
Norge
Gratulerer med flott produkt Electrocompaniet !
Men å påstå at dere er den eneste HIFI produsent som produserer i Norge
er litt drøyt . Vi i AURA fidelity produserer også produktene våre i sin helhet i NORGE
Hei hei,
ingenting er jo kjekkere enn å skryte litt av våre produsenter. Det skal jo naturligvis være reel skryt basert på den infoen man sitter på :) er det andre som produserer absolutt alt (kabinetter, elektronikk, ja alt) i Norge, så er jo det kjempestilig! Da må vi jo se på om vi skal måtte endre litt på tekstene våre evt :)

Hilsen
Eivind
Soundgarden
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.533
Antall liker
3.692
Torget vurderinger
96
Ser solid ut den. Men fryktelig dyr. Se på f.eks Bladelius, produsert i Sverige og har enda kraftigere og etter min mening mer tiltalende forsterkere som f.eks. Oden og Ymer MkII. Til halve prisen. Det er godt mulig at 800M spiller bedre enn de, men det tillater jeg meg å tvile på.
 
  • Wow
Reaksjoner: HoJ

Soundgarden

Bransjeaktør
Ble medlem
25.03.2015
Innlegg
94
Antall liker
149
Sted
Norge
Ser solid ut den. Men fryktelig dyr. Se på f.eks Bladelius, produsert i Sverige og har enda kraftigere og etter min mening mer tiltalende forsterkere som f.eks. Oden og Ymer MkII. Til halve prisen. Det er godt mulig at 800M spiller bedre enn de, men det tillater jeg meg å tvile på.
nå er det heldigvis erfaring/testing/smak som avgjør til slutt, og du er hjertelig velkommen til å lytte du også 😍

Det finnes mange effektforsterker som er oppgitt både 800 og om så mer watt som koster langt mindre enn disse. Nå er det heldigvis (uansett merke og forsterkere) ikke bare watten som avgjør «sluttresultatet». vi kan også røpe at disse er langt kraftigere enn 800watt, men nå var det nå det ELECTROCOMPANIET litt beskjedent hadde lyst å si at de kunne levere 😅😇

Hilsen
Eivind
Soundgarden
 
  • Liker
Reaksjoner: HoJ

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.533
Antall liker
3.692
Torget vurderinger
96
nå er det heldigvis erfaring/testing/smak som avgjør til slutt, og du er hjertelig velkommen til å lytte du også 😍

Det finnes mange effektforsterker som er oppgitt både 800 og om så mer watt som koster langt mindre enn disse. Nå er det heldigvis (uansett merke og forsterkere) ikke bare watten som avgjør «sluttresultatet». vi kan også røpe at disse er langt kraftigere enn 800watt, men nå var det nå det ELECTROCOMPANIET litt beskjedent hadde lyst å si at de kunne levere 😅😇

Hilsen
Eivind
Soundgarden
Hei! Helt sikkert mer enn watt som teller. Jeg så på data oppgitt for en forsterker. Ser at man kan bruke to og få sinnsvakt med krefter. Mener fortsatt at den er for dyr. Lykke til med salg, og jeg synes også at det er fint med norske hifi produsenter!
 

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.579
Antall liker
34.254
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Uten å ha testet den synes jeg prisen er fair sammenlignet med tilsvarende solide brands og andre litt mer obskure eksotiske. Synes det er kjempemorsomt at EC har tviholdt på en tradisjonell finish og fortsetter å levere konkurransedyktige produkter på sitt 50ende.

Lykke til EC og SG! (y)
 

AURA fidelity

Bransjeaktør
Ble medlem
20.08.2010
Innlegg
37
Antall liker
93
Sted
1351 - RUD - BÆRUM
Torget vurderinger
0
En ting er sikkert . : HI-END entusiastene byrde se seg om når de skal anskaffe seg noe "nytt stas" : Se om de
norske produsenter av elektronikk eller høyttaler ikke er på høyde med de utenlandske . Vi, her i Norge begynner
å kunne by på mye nye kreative løsninger som sletts ikke ligger etter alle andre ( dette inkluderer også EC).
Hvis vi får salg og erkjennelse, kommer vi til å bli ende bedre . Kommer an på dere !
 

Informasjon om bruker

Soundgarden
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
149
Link til alle artikler
61
Soundgarden sine annonser
Bransjenyheter
Premiere- og demodager hos Soundgarden Oslo 13-14 oktober

Premiere- og demodager hos Soundgarden Oslo 13-14 oktober

  • 17
I forbindelse med kommende helgs mange spennende aktiviteter i Oslos HiFi-butikker, så krydrer Soundgarden helgen med storfint besøk fra Electrocompaniet! Du kan fredag og lørdag få snik-lytte...
Fortsett
Bransjenyheter
Oktoberkampanje fra Electrocompaniet hos Soundgarden

Oktoberkampanje fra Electrocompaniet hos Soundgarden

  • 0
Vi har ekstra hyggelige priser på et utvalg produkter fra våre venner på Tau nå i oktober Du kan få den meget anerkjente integrerte forsterkeren ECI80D med hele 29% rabatt. Storebror ECI6DX...
Fortsett
Bransjenyheter
Vestlandets store Hi-Fi messe 2023!

Vestlandets store Hi-Fi messe 2023!

  • 4
Det nærmer seg høstens vakreste eventyr på Vestlandet. Vi i Soundgarden trøkker til og drar i gang en skikkelig butikkmesse med massevis av bransjefolk og leverandører fra inn og utland. Det...
Fortsett
Bransjenyheter
SA Silverback 1 trådløse vegghøyttaler!

SA Silverback 1 trådløse vegghøyttaler!

  • 0
EISA har igjen drysset priser over de beste produktene i mange kategorier. En av de vi i Soundgarden er mest stolte av å representere er våre danske venner i Roskilde, System Audio. SA var og har...
Fortsett
Bransjenyheter
Ny supertest av Electrocompaniet AW800m, Nå i HiFi News (UK)

Ny supertest av Electrocompaniet AW800m, Nå i HiFi News (UK)

  • 1
Vi og kunder har blitt blåst over ende over ytelsen til nye Electrocompaniet AW800m effektforsterkeren, både som monoblokk og i stereo. Derfor er det hyggelig å se at mottakelsen rundt i verden...
Fortsett
Bransjenyheter
Yamaha kommer med nye analoge forsterkere med streaming

Yamaha kommer med nye analoge forsterkere med streaming

  • 2
Yamaha utvider sortimentet med "audiofile" stereoforsterkere med streaming. Vi har allerede levert mange av den meget gode R-N2000A som med Yamaha sin meget fine MusicCast plattform og Hdmi ARC...
Fortsett
Topp Bunn