Førtitredje møte - Overland

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Samlingen denne gang var hos en kino/filmentusiast som ser ut til å ha glidd litt mer over i stereo/musikkens gleder.

    Systemet består av et 10.2 system som i utgangspunktet besto av Klipsch høyttalere. I etterkant har fronthøyttalerne blitt byttet i Proac Response 3.8, og forforsterker er Jeff Rowland Synergy 2. Denne har prosessorbypass slik at den store Denon-receiveren får foret frontene med godsaker fra filmens verden. Forsterkere er to stk Doxa, litt usikker på modell her. Vinyl spilles det også, en nylig anskaffet Kenwood KD 990 erstattet en Avid diva.

    Overland er heldig i form av rom, et godt akustisk dempet digert loftsrom malt i matt sort. En lite kinodemo gjorde at organene ble litt ommøblert, to store SVS'er setter fart på systemet og hele huset faktisk! Trodde nesten huset skulle hoppe av grunnmuren et par sekunder.... 8) 8)

    Ganilsen var på plass med apparatet så regner med det kommer bilder etterhvert. Måtte dra tidlig grunnet opptil flere forpliktelser....

    Nydelige kaker, en dedikert Lydlaug-marsipankake var til og med på plass, helt fantastisk!
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Da sier jeg takk for et hyggelig treff med MEGET god bakst. Her er det nå satt en standard. Koselig når hunden kom også(litt selskapsjuk). :)

    Lyden hos Overland har blitt mange hakk bedre siden sist. Dette var luftig og lett på tå, med en deilig tørr bass. Man ser også en fordel med rommet som har god kontroll oppover, men en liten kul i bassen var fremdeles der. Men det tenker man lite over for her spiller det musikk. Har heller aldri hørt Doxa spille så bra som her sammen med ProAc. En strålende match vil jeg si. CD spilleren min ble også testet opp mod vinylriggen din, og jeg må innrømme at på de aller fleste punkter var vinyl overlegen. Kort sagt er dette et meget godt oppsett som også fungerer strålende til film om det skulle være ønsket.

    Så noen bilder av noen av folka, anlegget og ikke minst baksten. :)

    Takk for meg.


    Geir Arne
     

    Vedlegg

    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Kult rom dette, og jammen ser det ut til at jeg har vært der tidligere - sammen med flageborg :) Stemmer ikke dette Overland?
    Hadde ikke mulighet i kveld, men tar gjerne turen en annen gang hvis det lar seg gjøre.

    Tor
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Blitt noen forandringer siden jeg var der ser jeg. Fikk dessverre ikke mulighet til å dra idag da "sjefen" var på jobb. Får vel be om audiens en annen gang :)
     

    Millmaker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    256
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Da må jeg få takke Mr. Overland for en veldig hyggelig kveld og et flott møte. Herlig servering og tidenes kake!

    Rommet er blitt mørkere siden jeg var der sist og det er gjort noen endringer i systemet. Nye Proac ht erstatter Klipsch RF83, og de gjør det med glans! De spilte fantastisk bra sammen med Doxa 73 og Jeff Rowland, her har du truffet blink Tom!!
    Kanskje litt mindre morofaktor i kinomodus, det hørte jeg ikke på i går.

    Spennende å sprette min nyinnkjøpte Hugh Masekela vinyl også, og vi var vel alle enige om den var en klar vinner. Fantastisk lyd på den, klart beste vinlyskiva jeg personlig har hørt ihvertfall. Det i seg selv sier ikke stort, men moro var det lell å høre på den.

    Jeg fikk jaggu tak i noe til meg selv i løpet av kvelden også, Ole Torgeir hadde en Sony CDP XA7ES stående hjemme hos seg selv. Den er ikke helt frisk, men laseren virker ihvertfall. Siden jeg har en slik fra før, så stoppet jeg hos Ole Torgeir på veg hjem og tok den med meg. Kjekk å ha som delemaskin om ikke annet! Takk for hyggelig handel Ole Torgeir!!

    Oppsummerer kvelden med at for undertegnede så var vel det laaannngttttt inne på topp 3 av det jeg har vært rundt og hørt på, syns det var fantastisk for mine ører. Og som alltid trivelig å være på besøk i "skauen"!!!!! Takk for meget hyggelig kveld Tom!!
     

    overland

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.12.2007
    Innlegg
    57
    Antall liker
    6
    Hei
    Takk for hyggelige tilbakemld gutter og bilder Geir Arne!
    Stemmer det Tor du har vært her hos meg en gang med Flageborg.

    Mvh
    Tom
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Ja takk Øverland for god lyd knall kake og en hyggelig aften. ;D
     

    otssil

    Fersking
    Ble medlem
    12.10.2011
    Innlegg
    3
    Antall liker
    1
    Takk Tom for en veldig bra kveld. Dette var kinolyd som tok tak i innvollene, og en fantastisk vinyllyd som "smurte " alle sanser og følelser i kroppen. Maken til gjenngivelse av Hugh Masekela, skal man lete lenge etter.
    Dette du viste på Søndag, ga et klar pekepinn på at jobben du har gjort på Både kinosiden og på stereosiden har fungert og vært vellykka. Gratulerer.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.232
    Antall liker
    6.347
    Stemmer i her, herlig vinyllyd fra en vakker DD-spiller og et kult rom. Booker gjerne en kino-avtale her ;)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.676
    Torget vurderinger
    23
    En liten kommentar fra en outsider; Bæltøft rom! Jeg har sagt det før og sier det gjerne igjen: stereogutter - skjerp dere!! Kinokara er gjennomgående LANGT mer oppegående på rom! Både oppbygging, interiør og ikke minst farger.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Enig med sluket (igjen), dedikerte rom er fett og mattsort er genialt! ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn