EVO 75 og 150 – to helt nye streaming-forsterkere fra Cambridge Audio

CA_EVO-2.jpg


Cambridge Audio lanserer to helt nye kreasjoner. EVO 75 og EVO 150 kan lett gi assosiasjoner til noen velskapte og relativt kortreiste modeller fra konkurrenter fra Waterfoot i utkanten av Glasgow eller Southampton Road lang sør i England…

De to nye produktene fra Cambridge Audio er ganske fort gjort å beskrive hvis vi holder oss på overskriftsnivå. Komplett underholdningselektronikk er vel en ganske dekkende, i hvert fall så lenge vi holder oss til diskløs avspilling. Strømmeforsterkere er også et godt dekkende begrep.

Videre er disse to strømmeforsterkerne åpenbart beregnet på å få en dominerende plassering i heimen, og er ikke en av de mer klassiske komponentene som helst skal gjemmes bort i et rack. EVO-serien sin eleganse kan med fordel vises frem fra alle kanter. Lifestyle-faktor i den heller eksklusive enden av skalaen er i høyeste grad til stede på disse forsterkerne, noe de deler med konkurrerende britiske strømmeforsterkere fra Linn og Naim. Eller Primare, som vi hadde på test tidligere i vinter....

Les hele nyhetsartikkelen om Cambridge Audio EVO hos Audiophile.no

CA_EVO-11.jpg
 

Kommentarer

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Innlegg
2.626
Antall liker
2.497
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
Videre er disse to strømmeforsterkerne åpenbart beregnet på å få en dominerende plassering i heimen, og er ikke en av de mer klassiske komponentene som helst skal gjemmes bort i et rack.
Klassiske komponenter ser gjerne slik ut som de nye fra Cambridge.
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Utseendemessig et hakk over Naim, og smart med cd-transport.
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.471
Antall liker
3.615
Torget vurderinger
96
En ren streamer i samme design hadde gjort seg. For mange, meg inkludert, er det helt unødvendig med forsterker i streameren.
 
T

ThomasN

Gjest
En ren streamer i samme design hadde gjort seg. For mange, meg inkludert, er det helt unødvendig med forsterker i streameren.
Kan hende du får alt du trenger i en boks... Hva er vel bedre enn det 😁

Denne overgår alle mine forventninger og ikke minst stiller mine tidligere motforestillinger i skammekroken 😁

IMG_20211101_165003.jpg
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.471
Antall liker
3.615
Torget vurderinger
96
Kan hende du får alt du trenger i en boks... Hva er vel bedre enn det 😁

Denne overgår alle mine forventninger og ikke minst stiller mine tidligere motforestillinger i skammekroken 😁

Vis vedlegget 759976
Dessverre trenger jeg "litt" større strømforsyning og effekt enn den Mikke Mus saken. Sikkert en flott streamer men jeg er helt ferdig med små forsterkere. Det kan forandre seg om jeg en dag kjøper horn eller noe annet lettdrevet.
 
T

ThomasN

Gjest
Dessverre trenger jeg "litt" større strømforsyning og effekt enn den Mikke Mus saken. Sikkert en flott streamer men jeg er helt ferdig med små forsterkere. Det kan forandre seg om jeg en dag kjøper horn eller noe annet lettdrevet.
Det var det jeg tenkte også helt til jeg fikk prøvd den.
 
T

ThomasN

Gjest
Er det EVO150? Hvordan låter det i forhold til Vera?
Stemmer, er EVO 150. Den spiller i mine ører musikk på en engasjerende måte. Personlig liker jeg den vesentlig bedre enn Vera.

Faktisk så godt at jeg solgte Accuphase E-800.

Ikke at den er bedre enn E-800, men så utrolig god at jeg ikke savner den. Fungerer meget godt med mine Graham Audio LS8/1.
 

Dharmabum

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2010
Innlegg
1.169
Antall liker
1.382
Torget vurderinger
11
Stemmer, er EVO 150. Den spiller i mine ører musikk på en engasjerende måte. Personlig liker jeg den vesentlig bedre enn Vera.

Faktisk så godt at jeg solgte Accuphase E-800.

Ikke at den er bedre enn E-800, men så utrolig god at jeg ikke savner den. Fungerer meget godt med mine Graham Audio LS8/1.
Det er jo genialt, må si det frister å ha en så enkel og gunstig løsning i stua ,og når du med bakgrunn fra masse gromt utstyr går god for den når det gjelder lydkvalitet så virker det svært lovende! Må sjekkes ut=)
 

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
980
Link til alle artikler
407
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

  • 1
I dag har Bowers & Wilkins lansert 3 Signature-modeller i 700 S3-serien. Det dreier seg om de to toppmodellene i henholdsvis stativ og gulvstående utførelse. Og i tillegg har de for første gang i...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz 2024 laurdag og sundag

Vossajazz 2024 laurdag og sundag

  • 0
Eg gjer Hanna Paulsberg sine ord etter Tingingsverket laurdag til mine: “Do you Want my job? Do you want the hassle? Nei, det vil du neppe, men no er jobben gjort: Resten av Vossajazz 2024...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

  • 9
Bowers & Wilkins lanserte 600 S3 i fjor sommer, en serie som består av tre stereomodeller og en senterhøyttaler. Vi har hatt den største stativmodellen på en svært grundig test, og tar samtidig et...
Fortsett
Audiophile.no
Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

  • 2
Forrige helg var det to interessante HiFi-arrangement i hovedstadsområdet. Vi snakker om Oslo HiFi Show 2024 i Asker, og VårPuls 2024 hos Oslo Hifi Center i Oslo sentrum. Audiophile.no avla Oslo...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz - i lys loge!

Vossajazz - i lys loge!

  • 0
Ja folkens det er Vossajazz att, eg har alt skrive ei lita påminning i februar-dagboka. Opningskonserten er kl. 6 i Vossasalen på Park Hotel med Øyunn, dvs Siv Øyunn Kjenstad, om få timar når eg...
Fortsett
Audiophile.no
Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

  • 2
Denne gongen om mekaniske svakheiter, oppklaring av mistydingar, og Vossajazz. Og 5 øl frå KINN. Audioquest Red og Cobalt DAC problem Eg har lodda Red ei gong, og no slutta han atter å fungera...
Fortsett
Topp Bunn