Ett lytterom i potetåkeren...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Jan-Helge

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Antall liker
    361
    Hvordan går det, er RC1590 ankommet?
    Ikke enda, så jeg venter utålmodig og håper jo den kan hentes i Oslo før jul... :) Om ikke så blir det en stund til den kan kobles opp...

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    4.576
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    7
    Ikke enda, så jeg venter utålmodig og håper jo den kan hentes i Oslo før jul... :) Om ikke så blir det en stund til den kan kobles opp...
    Ventetid er kjedelig, jeg bestilte noen akustikk produkter 19/11. Tviler på at jeg får de før jul🤷🏻‍♂️

Jan-Helge

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Antall liker
    361
    Nå er jeg såpass impulsiv at det er vanskelig å bestemme meg for noe og å være sikker på at jeg holder meg til den planen, plutselig dukker det jo opp et tilbud jeg bare må kaste meg over, selv om jeg nok ikke på noen måte trenger det...

Strengt tatt så trenger jeg ingen elektroniske oppdateringer akkurat nå. Jeg er ikke i mål med anlegget, slik jeg vil ha det, men er jo ikke så langt unna å være det heller. I det store og hele lever jeg greit med det jeg har, i så måte kan nye elektroniske duppeditter bli satt litt på vent.

Frister mest å kjøpe musikk nå, og da i særdeleshet Norsk musikk (på CD siden det er ganske så billig)... Så det er hva som skal få fokus fremover, nemlig innkjøp av Norsk musikk på CD (men kan bli annet enn norsk musikk altså)... Mine største favoritter derimot, de skal naturlig nok handles på vinyl (bare synd det koster såpass mye at det går senere enn hva jeg skulle ønske).

Nei, jeg får starte å lete litt på Finn.no nå...

steinost

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    5.951
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Mange ht som kan spille dyp bass.
    Men, det er altid det.
    Når du kommer opp litt i volum detter de fleste av desverre er det slik, samme gjelder for disse.
    Men ja imponerende att de kan gå så dypt. Men det er kunn på lavt volum, er min mening da.

Jan-Helge

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Antall liker
    361
    Mange ht som kan spille dyp bass.
    Men, det er altid det.
    Når du kommer opp litt i volum detter de fleste av desverre er det slik, samme gjelder for disse.
    Men ja imponerende att de kan gå så dypt. Men det er kunn på lavt volum, er min mening da.
    Du er velkommen til å høre på dem... Både på lavt volume og når det dras litt til, det er ikke slik at kirkeorgel ikke låter overbevisende om man spiller med litt volume, for det skal jeg love deg at det gjør...
    Ikke førstkommende helg (da får jeg besøk), men helgen deretter (5-6 mars) passer bra... Lillestrøm er bare en snau time unna, noe som er overkommelig dersom du tar denne invitasjonen. :)

steinost

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    5.951
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Du er velkommen til å høre på dem... Både på lavt volume og når det dras litt til, det er ikke slik at kirkeorgel ikke låter overbevisende om man spiller med litt volume, for det skal jeg love deg at det gjør...
    Ikke førstkommende helg (da får jeg besøk), men helgen deretter (5-6 mars) passer bra... Lillestrøm er bare en snau time unna, noe som er overkommelig dersom du tar denne invitasjonen. :)
    Som jeg sier, eller sa det vell ikke. Har hørt slike.
    Men å spille bass med full overbevise klarer de desverre ikke. Men jøss slett ikke dårlig.
    Når mann har 16stk 15" som det er full kontroll på sier det seg selv. Blir en annen liga.
    Riktig bass har jeg strebet eller i lang tid. Er snart i mål med 8 stk 15" til som skal ta seg av det fra ca 70 til 3 til 500 hz.
    Dette handler over hode ikke om å være en basshore😁
    Areal med kontroll over er noe helt spesielt. Der stiller de fleste i DIY miljøet i en helt annen liga.
    Dette handler om akustikk og DSP.
    Ser meg aldri tilbake.
    Men takk for invitasjonen, hyggelig det.
    Får se hva mann kan få til.

Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    770
    Sted
    Oslo
    IMF er ikke best på alt ,men på enkelte områder er de unike. Fantastiske på mange områder . Flotte høyttalere.

Jan-Helge

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Antall liker
    361
    Kjøpt meg ett par IMF Electronics - ALS30
    IMF ALS30.jpg

Og et par nye stativer til mine IMF Electronics - Compact Monitor 2, nå er jeg usikker på om jeg skal stille stativene på tvers eller langs siden høyttalerne er bredere enn hva dem er dype.
    IMF CM2.jpg

4 stk par IMF i hus nå, og fortsatt ser jeg etter annonser med IMF for salg.

• Liker
    Reaksjoner: 666

Jan-Helge

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Antall liker
    361
    Kjøpte meg et par TLS80 MK.II i går.

20220401_163721.jpg

Glad for å ha kjøpt dem, for de er litt mindre enn RSPM'ene som nå skal få samle støv inntil dem skal restaureres og få en ny finish (det sortmalte paret).

I dag har jeg havnet oppe hos Per Tommy som låner mine RSPM som er i original finish.

20220401_181608.jpg

Jan-Helge

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Antall liker
    361
    Nå skal disse inn i mørket, hvor de skal stå inntil de skal få ny finish og nye kondensatorer i delefilterne, en jobb Elektronisk Bureau skal få er planen. Når det blir er jeg usikker på? Har andre planer først, men i løpet av året en gang.

RSPM Sortmalt.jpg

Gleder meg naturlig nok til å få dem ferdig...

Jan-Helge

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Antall liker
    361
    uten griller.jpg

Måtte ta familiebilde i dag, men det var uten de sortmalte Reference Standard-høyttalerne som fortsatt står på roterommet.
    to høyttalere.jpg

RSPM vs TLS80
    beautys.jpg

RSPM
    rspm vs tls80.jpg

Og begge to enda en gang

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn