Politikk, religion og samfunn Et oppgjør med 1 ❤.

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.762
Antall liker
716
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Håper jeg ikke blir kastet ut av hfs ved å stille spørsmål.
Jeg tror hfs depatanter er oppegående opplyste mennesker som kan svare fornuftig og ikke fordomsfult på enkle spørsmål.

Regnbue kapteinbind representerer mangfold, inkludering og anti diskriminering. Eller er det noe mer her som jeg ikke har fått med meg?

Hva er problemet til Fifa, hvorfor dette forbudet mot kapteinbind som representerer verdier alle med vettet i behold kan skrive under på??

Beklager at jeg kan virke uopplyst ved å stille disse spørsmålene.
Min teori er at Fifa har problemer med en gammel Bob Marley låt.
 

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.226
Antall liker
2.652
Sted
Liten by
Er ikke det ganske enkelt? De fleste i toppen på FIFA er kjøpt og betalt av Qatar og må derfor stå inne for Qatars syn (et syn basert på religion....må jeg legge til) på mennekseverd. Tenk om tanken på at alle mennesker er like mye verd skulle få rotfeste i Qatar? Vi snakker revulosjon og de 300.000 innfødte måtte nok endret på mye!
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Qatar er jo et homofiendtlig verstingland som bryter menneskerettigheter stort sett der de får til. Ikke minst med tanke på alle gjestearbeiderne som har dødd der. FIFA har tunga parkert så langt opp der sola ikke skinner på myndigheten i Qatar at de logrer villig og gjør som de får beskjed om. Syns det er en skandale egentlig, at VM blir avholdt i et slikt land.

 

Hedde

Førr evig!
Ble medlem
20.04.2009
Innlegg
6.661
Antall liker
3.354
Det er vell noe mer her også. Minner om en skilsmisse.
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.762
Antall liker
716
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Er ikke det ganske enkelt? De fleste i toppen på FIFA er kjøpt og betalt av Qatar og må derfor stå inne for Qatars syn (et syn basert på religion....må jeg legge til) på mennekseverd. Tenk om tanken på at alle mennesker er like mye verd skulle få rotfeste i Qatar? Vi snakker revulosjon og de 300.000 innfødte måtte nok endret på mye!
Det du skriver i parantes er interessant.
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.762
Antall liker
716
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Hva det menneskesynet er basert på er uinteressant, disse menneskene har et menneskesyn som er totalt forkastelig. Religionen er kun en unnskyldning for å opptre som finslepne drittsekker.
Men brukes ikke regnbyesymbolet som redskap for å påpeke at religion er dritt? Eller er det at VM aldri skulle vært arrangert i et land hvor man ser på skeive og fremmedarbeidere som mindre verd?
 

morbid

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2018
Innlegg
4.077
Antall liker
2.535
Fotballspillere og lag kunne jo også latt være å reise til Qatar, det er jo helt frivillig å være med. Er ganske meningsløst å reise til midtøsten for å drive homokamp, den var tapt før de landet. FIFA er i det minste mer rause enn FIS, som ikke tillater sørgebånd
 

Jim I Hendriksen

Krisestab konsulent
Ble medlem
06.04.2019
Innlegg
6.263
Antall liker
9.096
Fotballspillere og lag kunne jo også latt være å reise til Qatar, det er jo helt frivillig å være med. Er ganske meningsløst å reise til midtøsten for å drive homokamp, den var tapt før de landet. FIFA er i det minste mer rause enn FIS, som ikke tillater sørgebånd
Det var vel IOC som nektet sørgebånd...?
 

Jim I Hendriksen

Krisestab konsulent
Ble medlem
06.04.2019
Innlegg
6.263
Antall liker
9.096
Det kan nok stemme, tenkte på han broderen til hu derre legen
Stemmer, det var i Sochi i 2014 at de norske jentene og Ukraina ville gå med sørgebånd men IOC med gubben over alle gubber Heiberg i front nektet dem.
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.468
Antall liker
4.266
Torget vurderinger
10
Qatar er jo et homofiendtlig verstingland som bryter menneskerettigheter stort sett der de får til. Ikke minst med tanke på alle gjestearbeiderne som har dødd der. FIFA har tunga parkert så langt opp der sola ikke skinner på myndigheten i Qatar at de logrer villig og gjør som de får beskjed om. Syns det er en skandale egentlig, at VM blir avholdt i et slikt land.

Homofientlig er jo en ting, men kvinner er mindre verdt en hunder i denne sekten, en jævla syk gutteklubb!

Mvh.
SAL
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Er ikke det ganske enkelt? De fleste i toppen på FIFA er kjøpt og betalt av Qatar og må derfor stå inne for Qatars syn (et syn basert på religion....må jeg legge til) på mennekseverd. Tenk om tanken på at alle mennesker er like mye verd skulle få rotfeste i Qatar? Vi snakker revulosjon og de 300.000 innfødte måtte nok endret på mye!
Det ganske enkle her er at FIFA er interessert i penger. Bare penger - og masse penger. Ikke bare i forbindelse med VM i Qatar, men for alle fremtidige VM-turneringer som de kan håve inn penger på. Penger som de kan drysse litt forsiktig utover blant land som ikke er så nøye på det, for å sikre stemmer til enda mer pengeinntekter og til enda mer pengestrøing. Win-win, altså. Korrupte mennesker får inn penger som de bruker til å få korrupte mennesker til å stemme på seg.

Skulle FIFA være så "dumme" at de tillater upopulære ytringer og motforestillinger, blir det jo mindre penger inn til FIFA ved neste korsvei - og det er jo stikk i strid med forretningsidéen. Vel - sånn på overflaten driver de med fotball, men i bunn og grunn er det big business (= penger) det er snakk om. Menneskerettigheter, regnbuesymboler, ytringsfrihet - tror ikke at FIFA tør å flagge hva de egentlig mener om dette. Alt det de gjør nå i Qatar, er med tanke på at det ikke må stikke kjepper i pengehjulet som de ser frem til i forbindelse med neste fotball-VM.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.115
Antall liker
9.427
Det ganske enkle her er at FIFA er interessert i penger. Bare penger - og masse penger. Ikke bare i forbindelse med VM i Qatar, men for alle fremtidige VM-turneringer som de kan håve inn penger på. Penger som de kan drysse litt forsiktig utover blant land som ikke er så nøye på det, for å sikre stemmer til enda mer pengeinntekter og til enda mer pengestrøing. Win-win, altså. Korrupte mennesker får inn penger som de bruker til å få korrupte mennesker til å stemme på seg.

Skulle FIFA være så "dumme" at de tillater upopulære ytringer og motforestillinger, blir det jo mindre penger inn til FIFA ved neste korsvei - og det er jo stikk i strid med forretningsidéen. Vel - sånn på overflaten driver de med fotball, men i bunn og grunn er det big business (= penger) det er snakk om. Menneskerettigheter, regnbuesymboler, ytringsfrihet - tror ikke at FIFA tør å flagge hva de egentlig mener om dette. Alt det de gjør nå i Qatar, er med tanke på at det ikke må stikke kjepper i pengehjulet som de ser frem til i forbindelse med neste fotball-VM.
...og fotball er såpass stor religion at de religiøse menige lukker øynene.
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.762
Antall liker
716
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Homofientlig er jo en ting, men kvinner er mindre verdt en hunder i denne sekten, en jævla syk gutteklubb!

Mvh.
SAL
Snakk om partypoopers. Jeg trodde fotball VM var fest. Nei, få dette religiøse triste vm overstått, kåre Spania som vinner og kåre det til tidenes tristeste. Dette er feil land å fremme likeverd for alle uansett hudfarge, religion, hvor du kommer fra og hvem du er og sexuell leggning og binære. Her heves pekefingere og man får beskjed om å holde kjeft. Man kan være aldri så mye imot irreversible kjønns- operasjoner på barn og pridefeiring i barnehagen og at barn i småskolen skal lære om sexuell samtykke og grensesetting. Men det som skjer i Qatar har jeg problemer med å svelge. Det er på tide å forlate denne dølle festen.
 
  • Liker
Reaksjoner: SAL

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.440
Antall liker
9.713
Sted
Interiore Simplicitate
FIFA er gjennomkorrupt, og VM skulle aldri vært i Qatar i første omgang.

Når det nå en gang er VM i Qatar ser jeg for meg at det må være en skikkelig folkefest for veldig mange i den delen av verden. Jeg syns ikke noe særlig om å bruke enhver anledning som en arena for kvinners rettigheter, regnbuebånd eller hva det måtte være. Dette synet på homofili og kvinners rettigheter er ikke forbeholdt eliten. Disse aksjonene virker støtende på brorparten av menneskene i området, og jeg tviler på hvor mye godt som kommer ut av det.
 

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
8.013
Antall liker
20.123
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Snakk om partypoopers. Jeg trodde fotball VM var fest. Nei, få dette religiøse triste vm overstått, kåre Spania som vinner og kåre det til tidenes tristeste. Dette er feil land å fremme likeverd for alle uansett hudfarge, religion, hvor du kommer fra og hvem du er og sexuell leggning og binære. Her heves pekefingere og man får beskjed om å holde kjeft. Man kan være aldri så mye imot irreversible kjønns- operasjoner på barn og pridefeiring i barnehagen og at barn i småskolen skal lære om sexuell samtykke og grensesetting. Men det som skjer i Qatar har jeg problemer med å svelge. Det er på tide å forlate denne dølle festen.
Der viste du ansiktet. Det gjorde du ikke i første innlegget.

Don´t feed the troll.
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.762
Antall liker
716
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Der viste du ansiktet. Det gjorde du ikke i første innlegget.

Don´t feed the troll.
Du kan bare prøve å dra igang mørkemann påstander i bøter å spann. "Mann" betyr ikke jeg mener, men et utsnitt av et tankegods jeg har hørt som jeg ikke har selv. Men kan anvende det for å fyre opp litt. Litt sprit i kaffen.
 
Sist redigert:

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
FIFA er gjennomkorrupt, og VM skulle aldri vært i Qatar i første omgang.

Når det nå en gang er VM i Qatar ser jeg for meg at det må være en skikkelig folkefest for veldig mange i den delen av verden. Jeg syns ikke noe særlig om å bruke enhver anledning som en arena for kvinners rettigheter, regnbuebånd eller hva det måtte være. Dette synet på homofili og kvinners rettigheter er ikke forbeholdt eliten. Disse aksjonene virker støtende på brorparten av menneskene i området, og jeg tviler på hvor mye godt som kommer ut av det.
Når det nå engang er VM i Qatar og UD advarer mot å vise "usømmelig atferd" i form av utenomekteskapelig eller samkjønnet samkvem fordi man risikerer å bil arrestert og tiltalt, syns jeg faktisk ikke det er å dra det for langt med litt milde protester som å bruke regnbuearmbånd o.s.v. :)

Men selvsagt burde hele landet vært boikottet isteden.

Skjermbilde 2022-11-23 kl. 20.14.55.png

 

Petterone

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2010
Innlegg
1.393
Antall liker
724
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
4
Er vel ett spørsmål om vi skal på generelt grunnlag bruke idretten til og påvirke eller stenge de ute, ved utestengelse er det såfall ikke så mange land og velge iht såkalte vestlige verdier… håndball jentene , F2 ,golf etc har alle vert der nede og konkurert uten de store overskrifter, nå ser vi kansje en veldig reaksjon hvor man produserer saker på løpende bånd i massemedia om farver på sko og spillere som tar på hverandre etter en scoring :) og ikke minst alle som har proklamert de skal boycotte dette vm men sitter og rapporterer 24/7 om alle ulumskheter, personlig tror jeg mer på tilnærming og innflytelse , karakteristiske gulp om andre folkeslag er neppe veldig konstruktivt, det være seg politik eller innen idrett ,og det siden vi skal bo og eksistere på denne planeten sammen om vi vil eller ikke.FIFA må det ryddes opp i og det må opp på agendaen før neste valg, og de store som Tyskland,England etc må gå i bresjen ,men det kan vi ikke fixe nå
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.762
Antall liker
716
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Når det nå engang er VM i Qatar og UD advarer mot å vise "usømmelig atferd" i form av utenomekteskapelig eller samkjønnet samkvem fordi man risikerer å bil arrestert og tiltalt, syns jeg faktisk ikke det er å dra det for langt med litt milde protester som å bruke regnbuearmbånd o.s.v. :)

Men selvsagt burde hele landet vært boikottet isteden.

Vis vedlegget 870886

Men spillerne, politikerne og journalistene visste jo dette før de dro til Qatar som juridisk sett ser ut til å befinne seg før opplysningstiden. Den gikk dem hus forbi.
Jeg tror ikke noe på at skeiv kjærlighet for å si det sånn, alene er problemet.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Men spillerne, politikerne og journalistene visste jo dette før de dro til Qatar som juridisk sett ser ut til å befinne seg før opplysningstiden. Den gikk dem hus forbi.
Jeg tror ikke noe på at skeiv kjærlighet for å si det sånn, alene er problemet.
Hva tror du er problemet? Personlig syns jeg jo ikke verken spillere eller andre skulle reist til land som dette og avholdt verdensmesterskap, det er jo bare med å legitimere dem.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.115
Antall liker
9.427
Men spillerne, politikerne og journalistene visste jo dette før de dro til Qatar som juridisk sett ser ut til å befinne seg før opplysningstiden. Den gikk dem hus forbi.
Jeg tror ikke noe på at skeiv kjærlighet for å si det sånn, alene er problemet.
Problemet er Qatars stormannsgalskap og qatarske menns frykt for å miste makt.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.511
Antall liker
9.268
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Men brukes ikke regnbyesymbolet som redskap for å påpeke at religion er dritt? Eller er det at VM aldri skulle vært arrangert i et land hvor man ser på skeive og fremmedarbeidere som mindre verd?
Absolutt ikke, man kan ikke generalisere slik. Det er en stor variasjon innen de ulike religioner om dette.
 

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
2.399
Antall liker
1.529
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Godt mulig, jeg har ikke sett noe som helst på VM denne gangen. Vanligvis er fotball-VM et skikkelig høydepunkt for meg, men denne gangen boikotter jeg.
Det tenkte jeg også, men så var det noen som sa at det går på NRK og da har vi alle betalt for det allerede, via skatteseddelen :/
 
Topp Bunn