Musikk og Hi-Fi Et audiofilt samlingspunkt - hva slags forum ønsker vi egentlig ?

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Innlegg
1.235
Antall liker
285
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Med bakgrunn i alle slags tråder som ikke handler om AUDIO - så stiller jeg spørsmålet : Hva salgs forum ønsker vi egentlig ?

1. Et forum som skal være om Audio og Hifi ?

2. Et forum som skal være sånn som idag ?

Utfordringen - sånn jeg ser det- er at personlige frustrasjoner, fyllerør, selvhevdelsesbehov, psykiske problemer, overgangsalder, mensen?, osv. osv... får sitt uttrykk i mange tråder her på sentralen. Hvis vi tok alle disse OFF TOPIC og samlet i et historisk ARKIV og avviklet OT etterpå kan det jo hende at de aller fleste ville se at det var like greit ? - eller ?
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.470
Antall liker
9.605
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Hvis dette er et problem er det jo like greit å holde seg unna OT? personlige frustrasjoner, fyllerør, selvhevdelsesbehov, psykiske problemer, overgangsalder, mensen?, osv. osv... får sitt uttrykk i mange tråder på andre deler enn OT også......
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.561
Antall liker
13.022
Hvorfor stenge Norges beste off topic? Her kan man få svar på absolutt alt man lurer på stort sett, om det er dyrking av frukt, baking, klassifisering av gamle våpen eller hvordan fikse en greie på bilen. Folk har peiling på det mest utrolige.

Det er bare å la være å gå inn om du misliker det så sterkt. Der klarer du åpenbart ikke, det får være ditt problem.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg synes vi skal avvikle hele verden. Det er mye som ikke interesserer meg, og jeg vemmes over at andre kan glede seg over alle disse tingene.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.150
Antall liker
6.725
Torget vurderinger
4
Utfordringen - sånn jeg ser det- er at personlige frustrasjoner, fyllerør, selvhevdelsesbehov, psykiske problemer, overgangsalder, mensen?, osv. osv... får sitt uttrykk i mange tråder her på sentralen.
En rask kikk på din historikk viser rimelig mange innlegg på OT.
Mulig det er "personlige frustrasjoner, fyllerør, selvhevdelsesbehov, psykiske problemer, overgangsalder, mensen" som leder deg dit, men vær snill å la dine personlige problemer forbli dine personlige problemer. Dersom du har så store problemer med OT, men ikke har selvkontroll nok til holde deg unna, så vær snill å ikke gjør det til et fellesproblem for hele HFS. Det finnes profesjonell hjelp for slikt.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.084
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Jeg synes vi skal avvikle hele verden. Det er mye som ikke interesserer meg, og jeg vemmes over at andre kan glede seg over alle disse tingene.
Hehe - jeg har det helt motsatt: Det er mye som interesserer meg, og jeg vemmes over at andre ikke kan glede seg over alle disse tingene. Så la oss avvikle hele greia.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Det viktigste er avbyråkratiseringa, ehh, avviklinga.
 
6

65finger

Gjest
Hva med å fryse hifi- delen av forumet. Kun gammelt nytt okkesom samt sure selvhevdende gamle gubber
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.794
Antall liker
11.191
Sted
Ytterst i havgapet...
Merkelig opplegg, dette. Blir som de som surker over TV-programmer. Det går faktisk an å slå av, - eller la være å lese.
 
C

cruiser

Gjest
Tydeligvis vanskelig, selv etter at off topic kom i egen fane..
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Mulig off-topic må gjøres enda litt mer utilgjengelig for noen? Innlogging med engangskode for mobil, hemmelig håndhilsen eller bank 3 ganger på skjermen?
I tillegg kan vi innføre alkolås og en "er du sikker på at du vil poste dette" advarsel på hvert eneste innlegg.
 

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Innlegg
3.785
Antall liker
2.768
Torget vurderinger
1
Å avvikle off-Topic hjelper jo ikke hifitrådene som sådan. Til en viss grad er et sted som hfs et sted hvor det kommer og går folk hele tiden. Innsatsen i hifitrådene varierer hvor man er i forhold til hifi-hobbyen. Mange på OT har kanskje vært her i mange år og delvis gjort seg ferdig med verste diskusjonsbehovet rundt utstyret. Ved å stenge OT risikerer en at mange kutter ut sentralen og hva oppnår en med det? De fleste av folkene på OT er innom andre deler av forumet og representerer en stor kunnskapskilde ved behov.

For mange (meg selv inkludert) tror jeg at hfs er det viktigste sosiale mediet de har. Så jeg vil generelt advare med å tukle for mye med ting. Fort å ta en Avforum 2.0 da...

Skulle man slå et slag for hifibiten så bør man se å få opp søkbarheten. Slik det er nå må en skrive inn alt for mye for å få opp treffliste og da finner man ikke de trådene og innleggene man leter etter.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.794
Antall liker
11.191
Sted
Ytterst i havgapet...
Men hallo??? Stenge OT fordi noen føler seg irritert over det som skrives?? Hvor ble det av fornuften og logikken??

I min ungdom når NRK sendte det som dengang var "vovede" programmer ble det som oftest en storm av protester direkte til NRK og til kringkastingsrådet, fra religiøse sekter av alle slag. Hvorfor så de på det de ikke likte?? Kabeltråder er jo en gjenganger til opphetede diskusjoner uten ende, men skal vi forby de? Kabelgalskapen trenger faktisk noen reelle diskusjoner for å få bukt med noe av idiotiet. Løser vi noe ved å forbyde?? Ikke fordi jeg egentlig tror det nytte, - til det er nok troen for sterk, - den kan jo som kjent tilogmed flytte bjerge også.....:cool:
 
C

Cyber

Gjest
Med bakgrunn i alle slags tråder som ikke handler om AUDIO - så stiller jeg spørsmålet : Hva salgs forum ønsker vi egentlig ?

1. Et forum som skal være om Audio og Hifi ?

2. Et forum som skal være sånn som idag ?

Utfordringen - sånn jeg ser det- er at personlige frustrasjoner, fyllerør, selvhevdelsesbehov, psykiske problemer, overgangsalder, mensen?, osv. osv... får sitt uttrykk i mange tråder her på sentralen. Hvis vi tok alle disse OFF TOPIC og samlet i et historisk ARKIV og avviklet OT etterpå kan det jo hende at de aller fleste ville se at det var like greit ? - eller ?
Jeg får sitere min venn Mahatma:

Be the change you wish to see on Hifisentralen!


Fritt sitert...
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.482
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
OT på hfs er norges beste OT forum. Her får du hjelp til absolutt alt. Faktisk en stor verdi for medlemmene og HFS i stort.
Dessverre fikk det seg et skudd for baugen da et par medlemmer fikk det som de ville med noen endringer på forsiden da OT ble mer skjult enn tidligere. Forumet er blitt fattigere siden da.
Skrev litt om det i den gjeldende tråden.

http://www.hifisentralen.no/forumet...6-pent-brev-til-ha-vdingen-8.html#post2451555
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.385
Antall liker
20.791
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg har tenkt å gjøre det vanskelig for meg selv: Hver gang jeg poster noe på OT skal jeg også poste noe konstruktivt et sted på resten av HFS. Blir sikkert like enkelt som å slutte å røyke, som det er 25 år siden jeg fikk til. Altså bør det være mulig. Men ikke gøy.
 
6

65finger

Gjest
Trådstarter: det er så enkelt å unngå OT-seksjonen at du etten er dum eller du ønsker oppmerksomhet. Sansynligvis begge deler
 
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
4.390
Antall liker
8.232
Sted
Laksevåg - Bergen
Diskusjon om mensen er vel litt drøy, siden det stort sett er gufne gubber her inne. Gufne gubber kan diskutere det meste - både i og utenfor HFS. Ikke noe tull nå ! La HFS være som den er !!!
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Jeg har tenkt å gjøre det vanskelig for meg selv: Hver gang jeg poster noe på OT skal jeg også poste noe konstruktivt et sted på resten av HFS. Blir sikkert like enkelt som å slutte å røyke, som det er 25 år siden jeg fikk til. Altså bør det være mulig. Men ikke gøy.
Da har du noe å slite med de neste 25 årene.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg bruker mye tid her. Men det er med godt grunn. Jeg tror mange ikke helt har grep om hvor mange spennende folk som frekventerer denne plassen. Ikke alle som deltar aktivt en gang, men de er der. Ofte er det mye rør og fjas, men når folk er litt i fokus er det vel verdt det.

 
J

Jim I Hendriksen 2nd Edt.

Gjest
Liker variasjonen av temaer og type folk i o/t, et o/t som egentlig er det mest interessante på hele HFS. I hifi avdelingen er det stort sett ledninger det går i, det er noen kjepphester som må begynne å bli rimelig slitne og halte etter hvert.

Uten o/t så blir det fattig her. Og kjedelig.
 

Svein Arne

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.07.2013
Innlegg
8.826
Antall liker
8.382
Sted
På kanten.
OT og musikktrådene. Mye inspirasjon å hente der.
Så er det veldig mange kunnskapsrike mennesker her inne som ofte er veldig hjelpsomme når en spør om råd. Folk har greie på veldig mye, og det er både kjekt og lærerrikt.
Og så er det en del krangling, men den styrer jeg unna. Livet mitt er vanskelig nok som det er om jeg ikke også skal forsure det ytterligere ved å gå i krigen.
 
  • Liker
Reaksjoner: oct

Dire Wolf

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
3.366
Antall liker
9.328
Sted
Viken
Torget vurderinger
1
Minner om at Bob Weir er 70 i dag. Ha en fin kveld.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.322
Sted
Smurfeland
Utfordringen - sånn jeg ser det- er at personlige frustrasjoner, fyllerør, selvhevdelsesbehov, psykiske problemer, overgangsalder, mensen?, osv. osv... får sitt uttrykk i mange tråder her på sentralen. Hvis vi tok alle disse OFF TOPIC og samlet i et historisk ARKIV og avviklet OT etterpå kan det jo hende at de aller fleste ville se at det var
like greit ? - eller ?
Eine fantastischen idè, Mein Führer! Die endlösung der offtopicfrage!
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.385
Antall liker
20.791
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg har tenkt å gjøre det vanskelig for meg selv: Hver gang jeg poster noe på OT skal jeg også poste noe konstruktivt et sted på resten av HFS. Blir sikkert like enkelt som å slutte å røyke, som det er 25 år siden jeg fikk til. Altså bør det være mulig. Men ikke gøy.
Da har du noe å slite med de neste 25 årene.
Og det begynner jævlig dårlig.
So then. Back to the ususal. Best slik.
 

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.035
Antall liker
406
Torget vurderinger
7
Jeg har i mange år hatt stor glede av å daglig følge med på forumet, både når det gjelder hifi relaterte saker som off topic.
Jeg har inntrykk av at de medlemmene som er opptatt av kvalitet og estetikk når det gjelder HiFi og lyd også er veldig kvalitetsbevisste på andre ting, som mat og drikke, klær, sko, bil, sykkel osv. osv.
Jeg har fått mange tips her gjennom alle disse årene.
Det er derfor mitt ønske at forumet opprettholdes slik det er i dag.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Slike tråder dukker opp med jevne mellomrom. :)

Ofte hvis en eller annen har sagt noe spydig i en eller annen tråd, og den åpenbare løsningene er en massehenrettelse for et slikt overtramp.

Noe har kalt meg eller gruppen min "dust", ikke vist respekt for ledningene mine, sa noe om religion eller politikk, disset musikkhelten, påpekt en feil som førte til forlegenhet, brukte stygge ord etc. etc.

No big deal. Det fører alltid til at folk tenker litt.. og så ser at bambadoo ikke kødder når han sier at dette er Norges beste OT .. på noe forum.
 

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Innlegg
3.785
Antall liker
2.768
Torget vurderinger
1
Synes Hifisentralen er noe vi skal være litt stolte av faktisk. Den lever. Både i hifitrådene, musikktrådene og off-Topic. Det er ikke alle land som har et så oppegående forum som dette. Har prøvd å lete litt utenlands og finner knapt maken. Enten er det tilnærmet heldødt med liten aktivitet eller så er det så stivt og formelt at man knapt mener noe som helst.

Vet ikke om det er tilfeldig eller om hifi er et særdeles vellykket 'filter' for seleksjon av medlemsmassen, men for meg virker det å være en tilnærmet ideell miks av folk med ulik bakgrunn, kompetanse og erfaringer. Takhøyden er stor og terskelen lav for å bidra. Avslappet og lett blanding av skjemt og alvor preger de flere trådene og om det går en kule varmt en gang i blant så tåler folk det. Ren nettrollaktivitet er vi forskånet for og det virker som om folk anstrenger seg for å holde en høy kvalitet på forumet. Det legges ned mye tid og innsats både i OT og ellers. Etterhvert blir man kjent med folk selv om man aldri har møtt dem og det er faktisk veldig givende. Så jeg håper virkelig at det hele består som nå.
 
Topp Bunn