Esmooth hodetelefoner

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
Da har jeg kjøpt Esmooth ES-821EB, og er i gang med lyttingen.

_DSC0020-large.jpg


Førsteinntrykk?

Tja, jeg vet ikke om jeg har lyst til å kaste meg på det før jeg har fått vennet meg til de... men ok da! Forbehold: Inntrykket kan endre seg. Kanskje de trenger tilvenningstid? Kanskje innspilling har noe for seg?

Først: Disse går dypt! Veldig mye bass. Har ikke bass-boost enablet på min FiiO E10, virkelig ikke noe man trenger her.
Litt grøtete? Avhenger av musikken jeg spiller ser det ut til, ikke like bra opplevd kontroll på all musikk. Noe låter veldig tøft, slam, tyngde, stemmer låter fint, dog noe hardt/flisete. Får noe mer avstand til musikken enn f.eks. Oldskool og K242HD. Kan sammenliknes med å lytte til høyttalere som er dårlig avstivet, med romlebass.
Vil presisere at dette er førsteinntrykket mitt. Jeg er nok ganske preget av en tilværelse med analytiske AKG, samt musikalske, men ikke fullt så analytiske Fischer Oldskool. Oldskool er forresten utrolig morsomme hodetelefoner - Anbefales!

Esmooth ES-821EB har flott utførelse på "husene", nydelig treverk. Litt puslete kabler, men de er det mulig å bytte ut. De kommer med tilkobling på hver side, virker solid nok. Skinnpute mot hodet, plastbøyle som er enkel å justere. Får inntrykk av at denne vil kunne tåle "hard" bruk.
Komfort: Gode å ha på seg. Har hatt de på hodet i 1,5 time nå, ikke antydning til plagsomme. Lette er de også. :)

Jeg vil gi de god tid, la de spille mange timer før jeg avsier dom over de (Min subjektive sådan!). Tror de må få spille en del timer uten meg som aktiv lytter, flisete diskant er ikke min greie.

Edit: Jeg bruker nå equalizeren i Foobar, og da kan jeg tune de til å låte ganske så bra. Må bare ned en del db på 55 hz, samt ta av litt i toppen også. Nå har de plutselig forandret seg til klokker jeg kan lytte til. :)

Det var så langt for nå.
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
Noen andre som har testet ut noe fra Esmooth?
 
Topp Bunn