Diverse Erfaringer med Marantz NA8005

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
14.505
Antall liker
14.002
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Søster vil ha anlegg. Ett av de merkverdige ønsker var DAB-radio. Hun har GET, så trenger hun egentlig egen DAB-radio?

Jeg hadde tenkt på aktive høyttalere (Adam Artist 3/NHT Superpower 2.1/Dynaudio Focus 110A…,)

kombinert med en eller annen form for «medisenter».

A: Mac Mini/ekstern HD for musikk/DAC med pre/BluRay-DVD-CD spiller/DAB-radio

B: Marantz NA8005/ekstern HD/BluRay-DVD-CD spiller(/DAB-radio)

Versjon A kjenner jeg fra før, men Marantzen er ukjent for meg.

Noen som kjenner til den - eventuelt har mer generelle anbefalinger.

Pris ca 15-20.000 (inkl. høyttalere)
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.500
Antall liker
6.873
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Squeezebox touch fra brukten, DAC og aktive høyttalere, kanskje?

Johan-Kr
 
X

X186841

Gjest
Tror det vel knapt er solgt noen i norge ennå. Men likte forgjengeren NA7004 godt. NA8005 har vel fått DSD og Spotify Connect i tillegg.
 

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Innlegg
926
Antall liker
42
Har bare godord å si om NA8005. Den låter rimelig kloss på SA-15s1, og det er ikke noen dårlig målestokk. Deilig oppløst og detaljrik uten å være pågående, naturtro og smått varm mellomtone og god fylde nedover i registeret. Fleksibel som tusan med alle sine digitale innganger og tilkoblingsmuligheter. Det eneste negative er, tross et delikat og ytterst brukervennlig grensesnitt, er appen som gjør at du må hoppe tilbake til A når du skal søke opp nye artister etter å ha spilt en plate i ditt eget register. Det endret seg heller ikke med den nye Marantz HIFI-appen som kom nettopp. Ingen stor sak dog, men nevner det. Nyter den hver dag og den byr på både brukerglede og eieglede.
 
Topp Bunn