Erfaring med Soundcare Superspikes, noen?

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
170
Sted
Stockholm
Er det flere som har lagt merke til Asbjørns opplevelser om påvirkning av frekvensområdet ved noen hundre Hz?

Selv har jeg prøvd de under høyttalere på parkettgulv og syns at bassen strammes opp, men detekterer samtidig en noe pågående øvre mellomtone. Om det er pga strammere bass kan hende.
At noe påvirkes der oppe er jeg ganske sikker på da jeg har hatt disse føttene i mer enn 20 år, helt siden hifiklubben solgte de under navnet EC spikes.

Bruker de pr idag bare under Mac Mini, syns ikke de gjør noe galt der. Det plastlokket den står på liker jeg ikke spesielt godt.

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
925
Sted
Viken
Torget vurderinger
69
Årsaken til at jeg spurte, var at jeg ikke hadde faste føtter på et par sluttforsterkere. Hadde 8 soundcare liggende og klebet dem like så godt på uten å tenke på effekten. Nå sitter dem som støpt og jeg kan ikke kontrasjekke utallet. Mener at jeg nå må skru volument mer opp og har fått mer fokus på vokal og instrumenter. Bassen er kanskje også mer «på» instrumentet og skiller bedre. Innbildning? Bør jeg forsøke fjerne dem for en å sjekke igjen? Ser at noen skriver at de har liten effekt under forsterkere, men at dem aldri er negative. Dem står rett på hyllen i et quadraspire bambusrack.
Når jeg tenker bakover, så har jeg andri fått direkte positivt utfall med mykt underlag uansett hvor. Lyden blir liksom som underlaget, «deigete» og samtidig mister kant.

Sist redigert:

steinost

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
3.297
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Når bassen strammesopp, vil andre ting komme bedre frem.
Snakker ikke da spesielt om spikes men på ett generelt grunnlag.

steinost

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
3.297
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Årsaken til at jeg spurte, var at jeg ikke hadde faste føtter på et par sluttforsterkere. Hadde 8 soundcare liggende og klebet dem like så godt på uten å tenke på effekten. Nå sitter dem som støpt og jeg kan ikke kontrasjekke utallet. Mener at jeg nå må skru volument mer opp og har fått mer fokus på vokal og instrumenter. Bassen er kanskje også mer «på» instrumentet og skiller bedre. Innbildning? Bør jeg forsøke fjerne dem for en å sjekke igjen? Ser at noen skriver at de har liten effekt under forsterkere, men at dem aldri er negative. Dem står rett på hyllen i et quadraspire bambusrack.
Når jeg tenker bakover, så har jeg andri fått direkte positivt utfall med mykt underlag uansett hvor. Lyden blir liksom som underlaget, «deigete» og samtidig mister kant.
Snodig hvor forskjellig mann opplever ting.
Jeg opplever det stikk motsatte.
Myk avkobbling kobler ht fra omgivelsene og skaper mindre vibrasjoner

particle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2014
Antall liker
245
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Soundcare SuperSpikes ser jeg på som en veldig god løsning. De gir fordelene ved spikes, samtidig som de beskytter underlaget. Høydejustering og flytting av høyttalerne blir også veldig praktisk. Hvorvidt denne ofte omtalte hardheten i mellomtonen faktisk inntreffer har jeg egentlig ingen formening om - det lydmessige sluttresultatet blir uansett svært mye bedre enn med gummiputer. På mine tidligere Dali Ikon 6 var oppstrammingen i bassen aldeles enorm da jeg skiftet over fra de medfølgende gummiputene. Andre som hadde lyttet mye til anlegget kommenterte dette helt spontant, uten å engang ha lagt merke til at høyttalerne sto på spikes. På en subwoofer hvor originalføttene besto av ganske myk gummi opplevde jeg det samme - lyden ble veldig mye strammere av spikes. SuperSpikes er ganske enkelt et veldig godt kjøp, og et utmerket sted å starte når det gjelder høyttalerføtter.

Topp Bunn