Erfaring med Soundcare Superspikes, noen?

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jepp.
de funker som vanlige spikes med en femtiøring under, men er litt mer praktiske.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.316
Antall liker
83.407
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Funker utmerket. Mye lettere å flytte rundt på høyttalerne uten å ripe opp dyrebar parkett.
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Jaaa.. Og lyden?

I følge Sondcare selv skal Soundcare Superspikes gi bedre lyd enn med vanlige spikes, forbedret kontroll i de lave frekvensene, generell redusert forvrengning - samt være mindre forstyrrende for naboer. Mulig det siste handler om at de da ikke hører det om man flytter på høyttalerene.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.316
Antall liker
83.407
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
toriamos skrev:
Jaaa.. Og lyden?

I følge Sondcare selv skal Soundcare Superspikes gi bedre lyd enn med vanlige spikes, forbedret kontroll i de lave frekvensene, generell redusert forvrengning - samt være mindre forstyrrende for naboer. Mulig det siste handler om at de da ikke hører det om man flytter på høyttalerene.
kan neppe bli bedre når de står på rett sted
 

Vedlegg

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.691
Antall liker
7.929
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Eg har brukt Soundcare under svært mange høgtalarar, og på tre ulike golv. Det ser ut som S. er det beste eg kan bruke på tregolvet i 2.etasje (Lytterom#1 på 41 m2)) til nesten alt eg har prøvd av høgtalarar (dei passar t.d. ikkje til dei høgtalarane eg har no) der. På det flislagde golvet i rom #2 (24 m2) funkar dei også godt, men her er det innimellom (t.d. når eg brukar subwoofer) betre med Holfi sine "puter". I Lytterom #3 (vinylbelegg på sementgolv ca 10m2) er dei minst eintydige resultata.
Eg tek sjansen på å tilrå Soundcare til det aller meste....
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Audiophile-Arve skrev:
Eg har brukt Soundcare under svært mange høgtalarar, og på tre ulike golv. Det ser ut som S. er det beste eg kan bruke på tregolvet i 2.etasje (Lytterom#1 på 41 m2)) til nesten alt eg har prøvd av høgtalarar (dei passar t.d. ikkje til dei høgtalarane eg har no) der. På det flislagde golvet i rom #2 (24 m2) funkar dei også godt, men her er det innimellom (t.d. når eg brukar subwoofer) betre med Holfi sine "puter". I Lytterom #3 (vinylbelegg på sementgolv ca 10m2) er dei minst eintydige resultata.
Eg tek sjansen på å tilrå Soundcare til det aller meste....
Du sier de (til dømes) ikke passer til de høyttalerene du har nå? - "Passer" som hvordan da? Fysisk?
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.422
Antall liker
17.115
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Jegg byttet ut Soundcare spikes med Regupol dempematte. De leveres i ulike tykkelser og shore. Bruker 3 stk m/diam ca. 5 cm under hver ht.
Har ikke sammenliknet Regupol som er "gratis" i forhold til Hi-Fi bransjens dempeputer, men effekten hos meg (tregulv) ble generelt noe mørkere, tyngre lyd og mer "ro" i mellomtonen.
 

PetterH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.01.2008
Innlegg
159
Antall liker
30
Sted
Høvik
Torget vurderinger
19
TTmania skrev:
toriamos skrev:
Jaaa.. Og lyden?

I følge Sondcare selv skal Soundcare Superspikes gi bedre lyd enn med vanlige spikes, forbedret kontroll i de lave frekvensene, generell redusert forvrengning - samt være mindre forstyrrende for naboer. Mulig det siste handler om at de da ikke hører det om man flytter på høyttalerene.
kan neppe bli bedre når de står på rett sted
Hva bruker du under dine Soundcare TTmania?

mvh PetterH
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.316
Antall liker
83.407
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Det er noen plastskiver med teflonbelegg. Fant dem i en butikk i sommer som heter Ting & Tang. (butikkjede i Hedmark ala Europris, gikk konkurs nå i høst). Tror jeg ga 20,- for 4. Passer perfekt under Soundcare og gjør dem enda lettere å flytte rundt pga teflonbelegget. De skal egentlig være til å ha under stoler og sofaer osv. etter tegningene på esken å dømme
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.429
Antall liker
35.214
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Jeg hadde Soundcare under Euforiaene en tid. Lyden er eksakt den samme som med andre spikes stående på en femtiøring. Derimot fikk jeg en betydelig forbedring ved å bytte til myke gummiklosser under høyttalerne. Dette er i et trehus hvor gulvet formidler ganske mye vibrasjon.

Min erfaring er at spikes bare skal brukes hvis du trenger å koble høyttaleren til et betonggulv gjennom et mykt vegg-til-vegg-teppe. I så fall bruker man vanlige spikes uten sko under. Hvis gulvet formidler vibrasjoner, har ikke spikes noe i anlegget å gjøre, enten de er "supre" eller ikke. Spikes vil skape en resonansfrekvens ved noen hundre Hertz som vil farge lyden på en eller annen måte. Jeg foretrekker lyden uten den fargingen.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.691
Antall liker
7.929
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
toriamos skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Eg har brukt Soundcare under svært mange høgtalarar, og på tre ulike golv. Det ser ut som S. er det beste eg kan bruke på tregolvet i 2.etasje (Lytterom#1 på 41 m2)) til nesten alt eg har prøvd av høgtalarar (dei passar t.d. ikkje til dei høgtalarane eg har no) der. På det flislagde golvet i rom #2 (24 m2) funkar dei også godt, men her er det innimellom (t.d. når eg brukar subwoofer) betre med Holfi sine "puter". I Lytterom #3 (vinylbelegg på sementgolv ca 10m2) er dei minst eintydige resultata.
Eg tek sjansen på å tilrå Soundcare til det aller meste....
Du sier de (til dømes) ikke passer til de høyttalerene du har nå? - "Passer" som hvordan da? Fysisk?
Ja. Det ser ikkje ut som eg kan fjerne dei innebygde spikane til MBLane. Så då vert det å bruke "klebevarianten" til Soundcare. Det vert litt smør på flesk, har eg tenkt. Men høgtalarane mine er ikkje eit år gamle endå, så eg har langt att før eg har sjekka potensialet på kva eg kan gjere med dei. Beina kjem eit stykke ned på lista - fyrst innspeling og plassering, deretter elektronikk. Så spør igjen om eit år...
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Har brukt de i mange år og er kjempefornøyd! Låter fint og gjør høyttalerne lette å flytte på!
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Asbjørn skrev:
Jeg hadde Soundcare under Euforiaene en tid. Lyden er eksakt den samme som med andre spikes stående på en femtiøring. Derimot fikk jeg en betydelig forbedring ved å bytte til myke gummiklosser under høyttalerne. Dette er i et trehus hvor gulvet formidler ganske mye vibrasjon.

Min erfaring er at spikes bare skal brukes hvis du trenger å koble høyttaleren til et betonggulv gjennom et mykt vegg-til-vegg-teppe. I så fall bruker man vanlige spikes uten sko under. Hvis gulvet formidler vibrasjoner, har ikke spikes noe i anlegget å gjøre, enten de er "supre" eller ikke. Spikes vil skape en resonansfrekvens ved noen hundre Hertz som vil farge lyden på en eller annen måte. Jeg foretrekker lyden uten den fargingen.
Som et apropos til det Asbjørn er inne på her, kan jeg kanskje henvise til denne tråden, som jeg lærte mye av:

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,28237.0.html
 

E. Largo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2007
Innlegg
8.828
Antall liker
16.009
Sted
Disco Volante
Torget vurderinger
2
Jeg har brukt Soundcare på forskjellige høyttalere de siste årene og har bare godord. De får høyttalerene til å stå skikkelig stødig, noe som er viktig for en småbarnsfar.
Og de gjør ihvertfall ikke noe galt med lyden. Jeg har prøvd på parkett og fliser.
 

Stoffe

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.03.2006
Innlegg
98
Antall liker
1
Jeg bruker Soundcare Superspikes under mine Martin Logan Purity, og det var stor forskjell fra de medfølgende spikes fra Martin Logan. Jeg opplevde at lydbildet strammet seg opp betraktelig, spesielt bassen ble mer kontant. Merket også forskjell på overførte vibrasjoner gjennom tregulvet - langt mindre vibrasjoner og "booming" enn med den "direkte koblingen" jeg opplevde med originalspikes. Stort bonus er at de gjør høyttalerne stødige og enkle å flytte på.

Har også god erfaring med bruk av gummiputer på hardt gulv slik det vises til ovenfor i denne tråden, men det funket dårlig på mykt tregulv. Bruker nå høyttalerne på hard parkett, men savner ikke noe og har ingen planer om å la Soundcare få fyken. Ett av mine mest fornuftige kjøp i denne hobbyen :D
 

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Innlegg
1.663
Antall liker
1.406
Torget vurderinger
2
Har brukt Soundcare Superspikes under både høyttalere og under forskjellige rack-løsninger og har stort sett positive erfaringer. De funker der spikes funker for å si det kort. Positivt er at du har innebygd parkettbeskyttelse.

Anbefales
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Asbjørn skrev:
Jeg hadde Soundcare under Euforiaene en tid. Lyden er eksakt den samme som med andre spikes stående på en femtiøring. Derimot fikk jeg en betydelig forbedring ved å bytte til myke gummiklosser under høyttalerne. Dette er i et trehus hvor gulvet formidler ganske mye vibrasjon.

Min erfaring er at spikes bare skal brukes hvis du trenger å koble høyttaleren til et betonggulv gjennom et mykt vegg-til-vegg-teppe. I så fall bruker man vanlige spikes uten sko under. Hvis gulvet formidler vibrasjoner, har ikke spikes noe i anlegget å gjøre, enten de er "supre" eller ikke. Spikes vil skape en resonansfrekvens ved noen hundre Hertz som vil farge lyden på en eller annen måte. Jeg foretrekker lyden uten den fargingen.
Hvordan fungerer dette med stativhøyttalere og tregulv? Vil det være tilstrekkelig å ha myk avkobling mellom høyttaler og stativ, og la stativene stå på spikes (med beskyttelse under) ned mot gulvet, eller bør man ha dempegummi under stativene også?
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.691
Antall liker
7.929
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
blitzkrieg skrev:
Asbjørn skrev:
Jeg hadde Soundcare under Euforiaene en tid. Lyden er eksakt den samme som med andre spikes stående på en femtiøring. Derimot fikk jeg en betydelig forbedring ved å bytte til myke gummiklosser under høyttalerne. Dette er i et trehus hvor gulvet formidler ganske mye vibrasjon.

Min erfaring er at spikes bare skal brukes hvis du trenger å koble høyttaleren til et betonggulv gjennom et mykt vegg-til-vegg-teppe. I så fall bruker man vanlige spikes uten sko under. Hvis gulvet formidler vibrasjoner, har ikke spikes noe i anlegget å gjøre, enten de er "supre" eller ikke. Spikes vil skape en resonansfrekvens ved noen hundre Hertz som vil farge lyden på en eller annen måte. Jeg foretrekker lyden uten den fargingen.
Hvordan fungerer dette med stativhøyttalere og tregulv? Vil det være tilstrekkelig å ha myk avkobling mellom høyttaler og stativ, og la stativene stå på spikes (med beskyttelse under) ned mot gulvet, eller bør man ha dempegummi under stativene også?
Eg har opplevd at Soundcare i lytterom #1, (med tregolv der eg testar golvståande høgtalarar) alltid har hatt positiv innverknad på spesielt bass og dynamikk. Det finnest kanskje einskildtilfelle og -situasjonar der andre typar underlagstilpasningar kan fungere betre, men det er etter mi erfaring svært unntaksvis. Soundcare, under golvståande høgtalarar, er det som generelt er "best", i dei aller fleste høve. http://www.audiophile.no/omtaler/tilbehor/item/291-soundcare-luksusspikes
Når det gjeld stativhøgtalarar i lytterom #3 har eg prøvd Soundcare på mange måtar (under stativet, mellom høgtalarar og stativ), og her er det mindre eintydig. Det beste eg har prøvd når det gjeld stativ, er nok Raidhø. http://www.audiophile.no/omtaler/hoytalere/item/393-raidho-ayra-c-1 Desse ser ut som det er designa for designet åleine, og er ganske infamt samansett. Men eg skal love at dei funkar positivt på lyden, både med originalhøgtalarar og andre. Ingenting eg har gjort med underlag på stativhøgtalarar har hatt tilsvarande positiv effekt, heller ikkje Soundcare i stativsamanheng. Einaste utfordringane er å ha høgtalarar som er passeleg store i høve stativet (det kan ikkje justerast), og å få det til å gli naturleg inn mellom møblane elles i rommet...men her må eg kanskje passe munnen min...
Når det gjeld Soundcare under platespelarar, forforsterkarar m.m. har det også effekt, men her er det langt frå eintydig. Dei passar til dømes relativt dårleg under Linn Sondek LP12, men verkar bra under Technics SL1000. Under effektforsterkarar har eg ikkje merka effekt av Soundcare å snakke om, heller ikkje rørkonstruksjonar. Men på min gamle forforsterkar ARC SP 10 var det forbetringar, heilt til eg fekk montert forforsterkaren på vegghylle.
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.429
Antall liker
35.214
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
blitzkrieg skrev:
Asbjørn skrev:
Jeg hadde Soundcare under Euforiaene en tid. Lyden er eksakt den samme som med andre spikes stående på en femtiøring. Derimot fikk jeg en betydelig forbedring ved å bytte til myke gummiklosser under høyttalerne. Dette er i et trehus hvor gulvet formidler ganske mye vibrasjon.

Min erfaring er at spikes bare skal brukes hvis du trenger å koble høyttaleren til et betonggulv gjennom et mykt vegg-til-vegg-teppe. I så fall bruker man vanlige spikes uten sko under. Hvis gulvet formidler vibrasjoner, har ikke spikes noe i anlegget å gjøre, enten de er "supre" eller ikke. Spikes vil skape en resonansfrekvens ved noen hundre Hertz som vil farge lyden på en eller annen måte. Jeg foretrekker lyden uten den fargingen.
Hvordan fungerer dette med stativhøyttalere og tregulv? Vil det være tilstrekkelig å ha myk avkobling mellom høyttaler og stativ, og la stativene stå på spikes (med beskyttelse under) ned mot gulvet, eller bør man ha dempegummi under stativene også?
Jeg ville lagt dempegummi mellom høyttaler og stativ, og så latt stativene stå stødigst mulig på gulvet. Spikes hvis stativene står på tykke vegg-til-vegg-tepper og trenger å stikke gjennom teppet for å stå stødig på gulvet under, ellers nesten hva som helst av enkle plastklosser eller maskinføtter, gjerne med justeringsmulighet for å få det hele til å stå stødig og i vater. Poenget er å hindre vibrasjoner fra høyttaleren å forplante seg via stativ og gulv, og den kjeden bryter du best nærmest mulig høyttaleren.

Min erfaring er altså at Soundcare-føtter ikke gjør noe som helst positivt i mitt anlegg, så de skal ikke inn igjen. De ligger i en skuff sammen med diverse andre mislykkede tweaks. Dyr skuff.
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.018
Antall liker
2.108
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Jeg har brukt mine Soundcare under H6 klonen.
Synes bassen ble strammere med andre spikes jeg har brukt.
Skal prøve myk demping under spikes beskytterne.

Håvard
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Byttet nylig ut de originale spikes på mine Naim Allae med Soundcare Superspikes. Lurer på hvor bassen for hen - subjektivt.

Musikken ble mer rappføtt. (Enda) lettere å følge instrumententene.
 

januscp

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2012
Innlegg
800
Antall liker
339
Torget vurderinger
10
Jeg har selv SoundCare superspikes på mine Definitive Technologies BP3000 (de ser ut som østre og vestre tårn på Oslo Rådhus der de stå og ruver i lytterommet...ca 170cm høye og 70Kg pr stk) Jeg kan gå god for at de er mer kontante med SounCare enn uten, men jeg kan ikke si deg om det finnes noe bedre på markedet. En velkjent tweakfreak (Paul Mortensen - PM Audio) anbefaler Black Magic Cones istedet, ettersom disse er tunet til en frekvens som ligger langt over hørbar frekvens for oss mennesker, og skal derfor være bedre - verd et forsøk det også... Jeg ender nok opp med å prøve dette etterhvert.

mvh
Per J
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.691
Antall liker
7.929
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Eg har brukt SoundCare i mange år. Akkurat no har eg dei ikkje, for eg er usikker kor godt dei vil fungere med mine nye (og litt spesielle) høgtalarar. Men dei strammar normalt opp bassen, slik at det vert lettare å høyre detaljar i t.d. innfløkt spel på bassgitar, eller skilje mellom bassgitar og basstromme.
 

Stavros

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.05.2002
Innlegg
149
Antall liker
21
Også jeg er mangeårig bruker av disse. Og kan rapportere NØYAKTIG det samme som Audiophile-Arve.
 

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
1.161
Antall liker
575
Torget vurderinger
46
Hei, jeg har brukt Soundcare i mange år under mange forskjellige høyttalere. Rimelig og svært, svært gode underlag for høyttalere, særlig når du er avhengig av å kunne skubbe på dem av og til. Men om det gjør så veldig mye for lydkvaliteten vil jeg ikke uttale meg om.

Morten
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.564
Antall liker
1.467
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Gammel tråd, men allikevel.
Hva med soundcare under elektronikk? Noen med erfaringer? Tenker på den klebelige utgaven.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Zerostat, Cundis: De gjør det. For det første gjør de det de skal: isolere maskinen fra vibrasjoner. Det senker støypotensialet. Og , som sagt her oppe: Superspike gjør ikke bare energifokusjobben, men sparer overflater også. Svært gode.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.691
Antall liker
7.929
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Soundcare har størst effekt under høgtalarar. Dei klebrige kan brukast under platespelar med bra resultat (eg kan ikkje bruke dei sjølv, ettersom eg har eit "rimdrive" som krev at spelar og drev står dønn presist, og det fekk eg ikkje til med Soundcare. Men andre riggar vil nok gå bra.)
Soundcare under rørelektronikk har litt effekt, medan eg ikkje merkar noko som helst når det står under transistorbaserte effektforsterkarar. Forforsterkarar av det same slaget er eg usikker på, og då er det i alle fall ikkje stor effekt.
Dette er mine inntrykk etter å ha prøvd dei litt, i mitt anlegg. Det kan godt hende andre erfarar ting annleis.
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.755
Antall liker
489
Sted
Stockholm
Er det flere som har lagt merke til Asbjørns opplevelser om påvirkning av frekvensområdet ved noen hundre Hz?

Selv har jeg prøvd de under høyttalere på parkettgulv og syns at bassen strammes opp, men detekterer samtidig en noe pågående øvre mellomtone. Om det er pga strammere bass kan hende.
At noe påvirkes der oppe er jeg ganske sikker på da jeg har hatt disse føttene i mer enn 20 år, helt siden hifiklubben solgte de under navnet EC spikes.

Bruker de pr idag bare under Mac Mini, syns ikke de gjør noe galt der. Det plastlokket den står på liker jeg ikke spesielt godt.
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.564
Antall liker
1.467
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Årsaken til at jeg spurte, var at jeg ikke hadde faste føtter på et par sluttforsterkere. Hadde 8 soundcare liggende og klebet dem like så godt på uten å tenke på effekten. Nå sitter dem som støpt og jeg kan ikke kontrasjekke utallet. Mener at jeg nå må skru volument mer opp og har fått mer fokus på vokal og instrumenter. Bassen er kanskje også mer «på» instrumentet og skiller bedre. Innbildning? Bør jeg forsøke fjerne dem for en å sjekke igjen? Ser at noen skriver at de har liten effekt under forsterkere, men at dem aldri er negative. Dem står rett på hyllen i et quadraspire bambusrack.
Når jeg tenker bakover, så har jeg andri fått direkte positivt utfall med mykt underlag uansett hvor. Lyden blir liksom som underlaget, «deigete» og samtidig mister kant.
 
Sist redigert:

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.319
Antall liker
8.366
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Når bassen strammesopp, vil andre ting komme bedre frem.
Snakker ikke da spesielt om spikes men på ett generelt grunnlag.
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.319
Antall liker
8.366
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Årsaken til at jeg spurte, var at jeg ikke hadde faste føtter på et par sluttforsterkere. Hadde 8 soundcare liggende og klebet dem like så godt på uten å tenke på effekten. Nå sitter dem som støpt og jeg kan ikke kontrasjekke utallet. Mener at jeg nå må skru volument mer opp og har fått mer fokus på vokal og instrumenter. Bassen er kanskje også mer «på» instrumentet og skiller bedre. Innbildning? Bør jeg forsøke fjerne dem for en å sjekke igjen? Ser at noen skriver at de har liten effekt under forsterkere, men at dem aldri er negative. Dem står rett på hyllen i et quadraspire bambusrack.
Når jeg tenker bakover, så har jeg andri fått direkte positivt utfall med mykt underlag uansett hvor. Lyden blir liksom som underlaget, «deigete» og samtidig mister kant.
Snodig hvor forskjellig mann opplever ting.
Jeg opplever det stikk motsatte.
Myk avkobbling kobler ht fra omgivelsene og skaper mindre vibrasjoner
 

particle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2014
Innlegg
476
Antall liker
316
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Soundcare SuperSpikes ser jeg på som en veldig god løsning. De gir fordelene ved spikes, samtidig som de beskytter underlaget. Høydejustering og flytting av høyttalerne blir også veldig praktisk. Hvorvidt denne ofte omtalte hardheten i mellomtonen faktisk inntreffer har jeg egentlig ingen formening om - det lydmessige sluttresultatet blir uansett svært mye bedre enn med gummiputer. På mine tidligere Dali Ikon 6 var oppstrammingen i bassen aldeles enorm da jeg skiftet over fra de medfølgende gummiputene. Andre som hadde lyttet mye til anlegget kommenterte dette helt spontant, uten å engang ha lagt merke til at høyttalerne sto på spikes. På en subwoofer hvor originalføttene besto av ganske myk gummi opplevde jeg det samme - lyden ble veldig mye strammere av spikes. SuperSpikes er ganske enkelt et veldig godt kjøp, og et utmerket sted å starte når det gjelder høyttalerføtter.
 
Topp Bunn