Er jeg blitt lurt? Noen som kjenner til e-audio.net?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Usiker

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.09.2007
    Innlegg
    81
    Antall liker
    7
    Forspill: Er det noen som har erfaring med denne butikken: http://www.e-audio.net/servlet/StoreFront, en Hong Kong-basert nettbutikk?

    Drama i foreløpig to akter:
    Akt 1) usiker sikler på rør

    Lesing på diverse fora bragte meg til nettbutikken over. Har brukt PayPal til å betale to forsterkere derfra med. Pengene er belasta konto, men ingen forskjell er å spore på min side i nettbutikken der bestillinga er registrert. Forøvrig ingen bekreftelse på e-post etter at bestillinga var gjort heller. Kanskje unødvendig å si at det heller ikke kom noen e-post om at kontoen ble belasta.

    Det kjipeste er uansett at det ikke kom noe sporingsnummer. Trodde at pakkene skulle bli sendt med FedEx Express (nettbutikken opplyser det). Man kunne også velge EMS før bestilling. På begge valgene sto det USD 0,00. To mailer til butikken om menglende bekreftelser hjelper ikke. No reply.

    Prisene er kriminelt lave og det er ingen frakt ... !! Hvor har jeg hatt hodet?! (Stemmer, det er jo ikke hodet man tenker med.)

    Akt 2) Orientalsk flegma lukter smegma

    Dag seks: Fikk svar i dag, men ikke fra e-mailen til nettbutikken. Avsender er den samme som mottakeren av pengene via PayPal, denne: sales@e-comcyber.com . Fordrende viste seg plutselig å drive nettbutikk bak følgende URL http://e-comcyber.com, en Claes Ohlson-lignende greie.

    Googla forøvig "e-audio.net" og fikk vite at domenet var utløpt 12/05/2006. Her: http://www.deactivatedon.com/new/net_061205_0002.html Nå skal det nevnes at det ikke er sikkert det er den e-audio.net-adressa som er oppsagt. På en annen side er vestlig dumsnillhet visstnok en etterspurt eksportvare.

    Plutselig fikk jeg svar fra denne Claes Ohlson-klonen, - på en e-post jeg hadde sendt til butikken jeg bestilte forsterkerne fra! Denne:

    "Hi,

    Thanks your email. We checked back the record in paypal and we find out there is no postage cost included in the transaction so the system can't process the order immediately and the total amount of the order is USD702 included postage. Please pay back the USD235 postage for shipment or we need to refund the payment for you. Thanks

    Regards,
    "

    Legg merke til at det ikke er personlig avsender i brevet, et komma kun. Kanskje hadde jeg funnet fram til selveste Sjefs-yakuza`en denne gang?
    Litt Fido-Engerish der som gjør at Kina-mannen framtrer li-i-itt tydeligere i disen, og fremdeles håp (stupid white man).

    Opplysninga/trusselen om at "... or we need to refund the payment for you." vet jeg ikke helt hvordan jeg tolker. Sammen med en tom signatur derimot... . Yakuza eller ikke, avsender mener å sitte i maktposisjon.

    Mellomspill: En uventet frende stiller vennlig opp

    Så jeg sender en mail til FedEx Express som ifølge nettbutikk 1 skulle besørge frakta. Har vel krav på å vite hvor rørmikket er! Nettsida til selskapet virker veldig tidsriktig og global. Fly og snurrende kloder og travle dresser. Har ikke noe premiehåp, men sender avgårde en mail på en adresse jeg finner der.

    Og får svar, på norsk. Man beklager det inntrufne men må dessverre opplyse at intet Kina-gull har innløpt over selskapets skranke. Ordrenummeret jeg har oppgitt som pakkespor er selvfølgelig ikke godt nok. Det er jo bare der for nettbutikkens rutiner (dumme skandinav!). Noe e-mailen fra den navnløse jo også uttrykkelig forklarte. Imidlertid visste jeg ikke at utstyret lå på lager i Hong Kong. Eller kanskje som løse deler i kasser på en låve ute i provinsen. Brevene har gått om hverandre og global tid og jet lag begynner å gjøre seg gjeldende.

    Ja, ja. Jeg beklager det inntrufne for FedEx og skriver at jeg vil komme tilbake når jeg vet mer. Så roser jeg fraktselskapets representant for norsk kundebehandling, sender brevet og kikker nærmere på mailen fra den navnløse.

    Venter vel ikke noen human behandling men jeg spør likevel hvilket selskap bedriften evt. vil bruke, om pakkene vil bli sendt luftveien eller med båt og til slutt om når varene vil skipes.

    I etterpåklokskapens råe lys sitter jeg og tenker over at PayPal jo for svarte har garantiordning på pengene om man utsettes for lureri. Slik jeg forstår dette, ligger ansvaret hos PayPal. Kina-mennene innrømmer jo at varene ikke er sendt og pengene er beviselig trukket fra konto.

    Øst er øst og vest er hjemme.

    PS. Hvordan var det, er det dramaet eller komedien som har tre akter? DS.
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Kan du ikke bare skrive at du ikke kan betale frakt, og at du imøteser "trusselen" om å få pengene tilbake?
     

    MOWE

    Medlem
    Ble medlem
    09.05.2003
    Innlegg
    17
    Antall liker
    1
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Dersom du er blitt lurt er det uansett gode muligheter til å få igjen pengene gjennom kreditkortselskapet ditt. Hadde selv noe tullball med et kjøp gjennom Paypal, fikk elendig service av Paypal, der de til tross for vannvittig bevisførsel fra min side henla saken 3 ganger...har senere fått vite at Paypal her en tendens til å favorisere aktører fra USA. Imidlertid fikk jeg superservice fra mitt kredittkortselskap, som refunderte hele beløpet umiddelbart (forutsetningen her er at du har betalt til en profesjonell aktør (ikke privatperson), i mitt tilfelle regnet kreditkortselkapet Paypal som profesjonell aktør, selv om pengene var overført til privatperson.
     

    Usiker

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.09.2007
    Innlegg
    81
    Antall liker
    7
    Det var dette med tvisynet, da. Har sabla lyst på rørutstyret, en Music Angel som forresten ble anbefalt her, http://www.alternativaudio.no/forum/viewtopic.php?t=2274. Og en Yaqin rørbuffer, denne http://www.e-audio.net/servlet/Detail?no=8 som det skrytes av.

    Om dette ikke er humbug mener jeg totalen, USD 700 kan forsvares å bli brukt. Fortolling sier FedEx i en trivelig e-post nummer to at de besørger. Da vil altså de 235 dollarene inkludere fortolling.

    I tillegg får jeg i skrivende stund en bekreftelse fra yakuza`en min om at varene vil sendes pr. fly og at frakten tar 7 dager etter at pengene er på deres konto. I tillegg forsikrer FedEx Express at varene bringes helt fram til døren, innad i Norge av Det kongelige norske postvesen sågar. Mannen i Kina er riktigneok like brysk som sist. (Hardt skall skjuler bløt kjerne?)

    Verden er igjen full av venner og jeg må bare "gå i dialog med med selv".
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Relevant til å ligge på HiFi generelt.
     

    Hifi Stasjonen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    293
    Antall liker
    59
    Usiker skrev:
    Om dette ikke er humbug mener jeg totalen, USD 700 kan forsvares å bli brukt. Fortolling sier FedEx i en trivelig e-post nummer to at de besørger. Da vil altså de 235 dollarene inkludere fortolling.
    Hei.
    Hmm de 235USD som det henvises til er frakt kostnader. Fortolling er nok ikke inkludert. Det du betaler for varene er 935 USD + fortollings gebyr + moms. Totalt skulle det bli ca 7000,-

    Mvh
    Hifi Stasjonen
     

    Usiker

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.09.2007
    Innlegg
    81
    Antall liker
    7
    Tok sjansen. Siste brev var jo hyggelig i forhold til den nærmest kyniske tonen i de to første. Limer derfor inn det siste. Sendte mine blankpolerte 235 dollar til samme mottaker som for første innbetaling. Selv om denne ikke stemte overens med nettbutikkens e-postadresse. (Se mail for forklaring).

    "Hi,

    Thanks your email. Our address are same and our paypal address is sales@e-comcyber.com which same as your pervious payment address. Your order is included 2 items which is Music Angel XD800 Intergrated Tube Amplifier and Yaqin 6J1 CD upgrade buffer processor. The total price of the items included FedEx express postage is USD702. You can pay back the postage USD235 to our paypal address. Please feel free to contact us if you have any questions. Thanks

    Regards, "


    Har maila rundt både til FedEx og PayPal og blitt endel klokere. I tillegg går det et kurs i markedsføring og markedskommunikasjon på skolen og jeg har til-fe-heldigvis en skriftlig oppgave gående i faget. Dette har peppa meg tilstrekkelig opp til at tanken på begeistringa ved å ha noe å varme beina mot i vintermørket har holdt seg glødende. Nå som sneen har lagt seg her i nord.

    Dessuten finner jeg jo ut at må det være totalen som kommer på 702 USD. Utstyret koster nemlig 467 USD (392 + 75). Og 467 pluss 235 blir jo syv-null-to. Da blir det ikke så mye over 5000 kr når alt sin ende tar.

    Brevene fra forhandleren kan mistolkes. Jeg beklager misforståelser.

    Så får bjørnen spise blåbær så lenge.
     

    Usiker

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.09.2007
    Innlegg
    81
    Antall liker
    7
    Det ordner seg.

    "Hi,

    Thanks your email and payment. We organised to process your order and it will be taken around 7 days to delivery. Thanks

    Regards, "


    Det eneste uforutsigbare er nå hvor mye frakta fra Gardermoen til Alta kommer på. Men godt er det at saken ser ut til å løse seg til alle parters tilfredshet.

    Fred og flegma
     

    Usiker

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.09.2007
    Innlegg
    81
    Antall liker
    7
    Alt er godt som ender godt.

    Pakkene er ankommet. Tre stykker. En med Music Angel XD-800MKIII (MA), den andre inneholdt rør til MA`en og i nummer tre var det en Yaqin CD 6J1 rørbuffer. Totalen helt hjem, iberegnet frakt og en toll som må ha vært bakt inn i frakta, kom på 3780 kroner. Tretusensyvhondreogåtti?! Det er et-par pub-besøk (sier nå jeg som ikke drikker). Men billig, det er det.

    Rørene er delvis brukt og noen utskiftinger blir vel gjort når jeg blir bedre kjent med rørutstyret og -lyden. Vil fraskrive meg autoritet eller dypere kunnskap uti dette med rørelektronikk. Men heldigvis ser det ut til å være en trend med rør og alternativ audio på gang. Regner derfor med å finne mye nyttig i ulike lydfora. I Alternativ Audio, http://www.alternativaudio.com/forum/viewtopic.php?t=2274&postdays=0&postorder=asc&&start=40, er det f. eks. fra side 8 av lurveleven om denne Musikkengelen. Men mange nyttige og kvalifiserte råd også, synes det som.

    Har til å begynne med kobla MA inn som effekt for Concept 8-paret bak Denon 2807`en. På Pain of Salvation sin musikk ("12:5" og "The Perfect Element") låter dette både oppløst og crispy. Live-skiva høres veldig "live" ut og diskanten er detaljert, kanskje vel mye? Har det noe å gjøre med Yaqin rørbufferen som jeg klæssa opp bak Marantz DVD 7001`ern? Før ytterligere utprøving skjer, må jeg bare si at dette er lyd jeg liker! For skikkelig å koble, bestilte jeg en Jamo 2x4 høytalervelger. Muligheter for skifte mellom to lydkilder og fire høytalere.

    Så fikk denne handelen en lykkelig slutt. Det som ser ut til å være er saken er at man må sjøl følge opp og skrive et-par eposter og ikke miste besinnelsen under veis.








    (Ikke lenger så) dum og blond skandinav.
     

    Vedlegg

    rogera

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.01.2005
    Innlegg
    77
    Antall liker
    5
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    1
    Det var hyggelig å lese at du endelig har fått godsakene til gamlelandet. Men..., vent kanskje litt med pub-besøkene, alkoholfrie eller ei.
    Det er nemlig slik at de store aktørene på fraktmarkeded (FedEx, UPS e.tc.) normalt tollbehandler forsendelsen for deg, d.v.s. at de legger ut Momsen. På denne måten får du varen levert helt hjem, uten selv å måtte foreta tollbehandling på posthuset. Imidlertid betyr det også at du i ettertid får et momskrav på 25 % av forsendelsens verdi, pluss et behandlingsgebyr på ca. 150 kr. om jeg ikke husker feil.

    På denne type varer er det forøvrig MOMS du betaler, ikke TOLL.
     

    Usiker

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.09.2007
    Innlegg
    81
    Antall liker
    7
    OK, takk for det. Lader hagla og legger meg ved postkassa.

    Må bare få anbefale rørlyden litt til. Sitter og hører på Gryphon sitt postutgitte doble samlealbum, "Crossing the styles". Her det er fullt opp av akkustiske instrumenter med raske og hyppige taktskifter. Men lyden er sildrende klar som en vårbekk. Med rumling fra kampesteinene i de rette partiene.

    Ha en god dag!
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    5
    usiker skrev:
    OK, takk for det. Lader hagla og legger meg ved postkassa.
    Eh... "lader hagla" - du spøker nå håper jeg?
    Hagla skal være ladet TIL ENHVER TID!
    Makan assa..
     

    Usiker

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.09.2007
    Innlegg
    81
    Antall liker
    7
    rogera skrev:
    Det er nemlig slik at de store aktørene på fraktmarkeded (FedEx, UPS e.tc.) normalt tollbehandler forsendelsen for deg, d.v.s. at de legger ut Momsen. På denne måten får du varen levert helt hjem, uten selv å måtte foreta tollbehandling på posthuset. Imidlertid betyr det også at du i ettertid får et momskrav på 25 % av forsendelsens verdi, pluss et behandlingsgebyr på ca. 150 kr. om jeg ikke husker feil.
    Stemmer, stemmer! Det ringte en dame fra FedEx som med hyggelig stemme ba om opplysninger slik at hun kunne oppgi mitt hittil lønnsomme kjøp til formomsing.

    I mellomtida har jeg bestilt en rør preforsterker, denne: http://www.e-audio.net/servlet/Categories?cart_id=3170873&category=Tube++Pre-Amplifier%3AMusic+Angel&sfs=eab14318 . Når alt er gjort opp med moms og avgifter vil bestillingene fra e-audio.net være kommet opp i vel 6500 kr.

    Men så vil rørene forhåpentligvis varme desto inderligere.
     

    Usiker

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.09.2007
    Innlegg
    81
    Antall liker
    7
    bendis skrev:
    hvordan ser det ut under lokket, bilde? :)
    Er forhindra fra å legge ut bilder nå. Det må dessverre vente til helga.
     

    Usiker

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.09.2007
    Innlegg
    81
    Antall liker
    7
    Samme forforsterker er også til salgs herfra: http://www.hi-end.on9mart.com/index.html . Selv om navn og detaljer ved utførelse er forskjellig, er spec-ene de samme som den jeg har i bestilling.

    Låner noen bilder fra hi-end.on9mart.com:





    Må være rene bonanzaen hos underleverandører og småprodusenter av alt dette rørutstyret som ser ut til å vinne stadig flere tilhengere her hjemme.
     

    Vedlegg

    Usiker

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.09.2007
    Innlegg
    81
    Antall liker
    7
    bendis skrev:
    hvordan ser det ut under lokket, bilde? :)
    Lovte noen bilder. Med en effektforsterker av samme merke (Music Angel) er det virkelig ikke noe å utsette på volumet. Jeg kjører ren linje fra CD/DVD-kilde, Marantz dv7001. Videre via pre-en og med Music Angel XD800 KT88som effekt. Sub wooferen, en XTZ 12", er koblet til spilleren. Dette gir litt brutal bass. Ellers går koblinga analogt i stereo ut fra Marantzen.

    Har pga av opphold hjemmefra ikke tid til tweaking og rørrulling. Settere meg derimot inn i råd og arfaringer i en etterhvert lang og informativ tråd om Music Angel på Alternativ Audio, denne: http://www.alternativaudio.com/forum/viewtopic.php?t=2274&postdays=0&postorder=asc&start=0 . På side 7 i tråden står et forresten noe om denne Music Angel M7 for-forsterkeren.

    Vil ikke avgi noen endelig dom over utstyret, men føler ingen anger over anskaffelsene. Likevel syntes jeg nok at lyden ligger litt for mye på den lyse siden. Ville gjerne hatt større fylde i lavere toneregistre. Har ikke erfaring med rør og lyden av rør i musikkveien, men dette er som "rør-folket" sier båse organisk og modulert. Nå vet jeg ikke hvorvidt Dali Concept 8 er godt egna for rør, men lytterommet er håpløst med betong i alle vegger,unntatt en. Tak og gulv likeså. På vårparten vil det nok låte bedre.















    PS. Har enda ikke hørt noe fra tollen. Håpet vokser...
     

    Vedlegg

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det kommer neppe noe direkte fra tollen, men fra speditøren. Hos meg tok det nesten 6 uker før kravet flagret ned i postkassen.
    Tar sjansen på å provosere anti-sirkuskabelfraksjonen her og foreslår at du tester ut noen andre kabler før du gjør deg opp noen endelig mening om klangen.
    mvh
     

    Usiker

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.09.2007
    Innlegg
    81
    Antall liker
    7
    Bruker mest Xindak AC-01, $40 pr. par fra nysound.com. Ellers er det også QED i anlegget. I kinomodus med 5+1 var det trøkk nok. Kobla da ut MA forforsterkeren og sendte lyden via koaksial til Denon 2807`ern. Derfra går linja ut fra pre til KT88.

    Javel, da venter jeg bare på regninger og noen fridager.

    edit/ Noen som vet hvor godt Dali Concept 8 kler rørforsterkere, gradert fra 1 til 10/
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    3.714
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Se der, ja. De er ganske inkonsekvente når det gjelder innmat. Her ser det ut som det er 2 stk 12AX7 og 2 stk 12AU7 (eller lignende), mens den jeg kjøpte her i vår stilte med bare 1 stk 12AU7 og 2 stk 12AX7, og et helt annet print. Oppbyggingen på printet var også annerledes. ( Se tråd Rørpre fra Kina? Min er identisk med on9Mart-bildene lenger oppe i tråden.) Man tager tydeligvis hva man haver.

    Bernt K
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn