Forspill: Er det noen som har erfaring med denne butikken: http://www.e-audio.net/servlet/StoreFront, en Hong Kong-basert nettbutikk?
Drama i foreløpig to akter:
Akt 1) usiker sikler på rør
Lesing på diverse fora bragte meg til nettbutikken over. Har brukt PayPal til å betale to forsterkere derfra med. Pengene er belasta konto, men ingen forskjell er å spore på min side i nettbutikken der bestillinga er registrert. Forøvrig ingen bekreftelse på e-post etter at bestillinga var gjort heller. Kanskje unødvendig å si at det heller ikke kom noen e-post om at kontoen ble belasta.
Det kjipeste er uansett at det ikke kom noe sporingsnummer. Trodde at pakkene skulle bli sendt med FedEx Express (nettbutikken opplyser det). Man kunne også velge EMS før bestilling. På begge valgene sto det USD 0,00. To mailer til butikken om menglende bekreftelser hjelper ikke. No reply.
Prisene er kriminelt lave og det er ingen frakt ... !! Hvor har jeg hatt hodet?! (Stemmer, det er jo ikke hodet man tenker med.)
Akt 2) Orientalsk flegma lukter smegma
Dag seks: Fikk svar i dag, men ikke fra e-mailen til nettbutikken. Avsender er den samme som mottakeren av pengene via PayPal, denne: sales@e-comcyber.com . Fordrende viste seg plutselig å drive nettbutikk bak følgende URL http://e-comcyber.com, en Claes Ohlson-lignende greie.
Googla forøvig "e-audio.net" og fikk vite at domenet var utløpt 12/05/2006. Her: http://www.deactivatedon.com/new/net_061205_0002.html Nå skal det nevnes at det ikke er sikkert det er den e-audio.net-adressa som er oppsagt. På en annen side er vestlig dumsnillhet visstnok en etterspurt eksportvare.
Plutselig fikk jeg svar fra denne Claes Ohlson-klonen, - på en e-post jeg hadde sendt til butikken jeg bestilte forsterkerne fra! Denne:
"Hi,
Thanks your email. We checked back the record in paypal and we find out there is no postage cost included in the transaction so the system can't process the order immediately and the total amount of the order is USD702 included postage. Please pay back the USD235 postage for shipment or we need to refund the payment for you. Thanks
Regards, "
Legg merke til at det ikke er personlig avsender i brevet, et komma kun. Kanskje hadde jeg funnet fram til selveste Sjefs-yakuza`en denne gang?
Litt Fido-Engerish der som gjør at Kina-mannen framtrer li-i-itt tydeligere i disen, og fremdeles håp (stupid white man).
Opplysninga/trusselen om at "... or we need to refund the payment for you." vet jeg ikke helt hvordan jeg tolker. Sammen med en tom signatur derimot... . Yakuza eller ikke, avsender mener å sitte i maktposisjon.
Mellomspill: En uventet frende stiller vennlig opp
Så jeg sender en mail til FedEx Express som ifølge nettbutikk 1 skulle besørge frakta. Har vel krav på å vite hvor rørmikket er! Nettsida til selskapet virker veldig tidsriktig og global. Fly og snurrende kloder og travle dresser. Har ikke noe premiehåp, men sender avgårde en mail på en adresse jeg finner der.
Og får svar, på norsk. Man beklager det inntrufne men må dessverre opplyse at intet Kina-gull har innløpt over selskapets skranke. Ordrenummeret jeg har oppgitt som pakkespor er selvfølgelig ikke godt nok. Det er jo bare der for nettbutikkens rutiner (dumme skandinav!). Noe e-mailen fra den navnløse jo også uttrykkelig forklarte. Imidlertid visste jeg ikke at utstyret lå på lager i Hong Kong. Eller kanskje som løse deler i kasser på en låve ute i provinsen. Brevene har gått om hverandre og global tid og jet lag begynner å gjøre seg gjeldende.
Ja, ja. Jeg beklager det inntrufne for FedEx og skriver at jeg vil komme tilbake når jeg vet mer. Så roser jeg fraktselskapets representant for norsk kundebehandling, sender brevet og kikker nærmere på mailen fra den navnløse.
Venter vel ikke noen human behandling men jeg spør likevel hvilket selskap bedriften evt. vil bruke, om pakkene vil bli sendt luftveien eller med båt og til slutt om når varene vil skipes.
I etterpåklokskapens råe lys sitter jeg og tenker over at PayPal jo for svarte har garantiordning på pengene om man utsettes for lureri. Slik jeg forstår dette, ligger ansvaret hos PayPal. Kina-mennene innrømmer jo at varene ikke er sendt og pengene er beviselig trukket fra konto.
Øst er øst og vest er hjemme.
PS. Hvordan var det, er det dramaet eller komedien som har tre akter? DS.
Drama i foreløpig to akter:
Akt 1) usiker sikler på rør
Lesing på diverse fora bragte meg til nettbutikken over. Har brukt PayPal til å betale to forsterkere derfra med. Pengene er belasta konto, men ingen forskjell er å spore på min side i nettbutikken der bestillinga er registrert. Forøvrig ingen bekreftelse på e-post etter at bestillinga var gjort heller. Kanskje unødvendig å si at det heller ikke kom noen e-post om at kontoen ble belasta.
Det kjipeste er uansett at det ikke kom noe sporingsnummer. Trodde at pakkene skulle bli sendt med FedEx Express (nettbutikken opplyser det). Man kunne også velge EMS før bestilling. På begge valgene sto det USD 0,00. To mailer til butikken om menglende bekreftelser hjelper ikke. No reply.
Prisene er kriminelt lave og det er ingen frakt ... !! Hvor har jeg hatt hodet?! (Stemmer, det er jo ikke hodet man tenker med.)
Akt 2) Orientalsk flegma lukter smegma
Dag seks: Fikk svar i dag, men ikke fra e-mailen til nettbutikken. Avsender er den samme som mottakeren av pengene via PayPal, denne: sales@e-comcyber.com . Fordrende viste seg plutselig å drive nettbutikk bak følgende URL http://e-comcyber.com, en Claes Ohlson-lignende greie.
Googla forøvig "e-audio.net" og fikk vite at domenet var utløpt 12/05/2006. Her: http://www.deactivatedon.com/new/net_061205_0002.html Nå skal det nevnes at det ikke er sikkert det er den e-audio.net-adressa som er oppsagt. På en annen side er vestlig dumsnillhet visstnok en etterspurt eksportvare.
Plutselig fikk jeg svar fra denne Claes Ohlson-klonen, - på en e-post jeg hadde sendt til butikken jeg bestilte forsterkerne fra! Denne:
"Hi,
Thanks your email. We checked back the record in paypal and we find out there is no postage cost included in the transaction so the system can't process the order immediately and the total amount of the order is USD702 included postage. Please pay back the USD235 postage for shipment or we need to refund the payment for you. Thanks
Regards, "
Legg merke til at det ikke er personlig avsender i brevet, et komma kun. Kanskje hadde jeg funnet fram til selveste Sjefs-yakuza`en denne gang?
Litt Fido-Engerish der som gjør at Kina-mannen framtrer li-i-itt tydeligere i disen, og fremdeles håp (stupid white man).
Opplysninga/trusselen om at "... or we need to refund the payment for you." vet jeg ikke helt hvordan jeg tolker. Sammen med en tom signatur derimot... . Yakuza eller ikke, avsender mener å sitte i maktposisjon.
Mellomspill: En uventet frende stiller vennlig opp
Så jeg sender en mail til FedEx Express som ifølge nettbutikk 1 skulle besørge frakta. Har vel krav på å vite hvor rørmikket er! Nettsida til selskapet virker veldig tidsriktig og global. Fly og snurrende kloder og travle dresser. Har ikke noe premiehåp, men sender avgårde en mail på en adresse jeg finner der.
Og får svar, på norsk. Man beklager det inntrufne men må dessverre opplyse at intet Kina-gull har innløpt over selskapets skranke. Ordrenummeret jeg har oppgitt som pakkespor er selvfølgelig ikke godt nok. Det er jo bare der for nettbutikkens rutiner (dumme skandinav!). Noe e-mailen fra den navnløse jo også uttrykkelig forklarte. Imidlertid visste jeg ikke at utstyret lå på lager i Hong Kong. Eller kanskje som løse deler i kasser på en låve ute i provinsen. Brevene har gått om hverandre og global tid og jet lag begynner å gjøre seg gjeldende.
Ja, ja. Jeg beklager det inntrufne for FedEx og skriver at jeg vil komme tilbake når jeg vet mer. Så roser jeg fraktselskapets representant for norsk kundebehandling, sender brevet og kikker nærmere på mailen fra den navnløse.
Venter vel ikke noen human behandling men jeg spør likevel hvilket selskap bedriften evt. vil bruke, om pakkene vil bli sendt luftveien eller med båt og til slutt om når varene vil skipes.
I etterpåklokskapens råe lys sitter jeg og tenker over at PayPal jo for svarte har garantiordning på pengene om man utsettes for lureri. Slik jeg forstår dette, ligger ansvaret hos PayPal. Kina-mennene innrømmer jo at varene ikke er sendt og pengene er beviselig trukket fra konto.
Øst er øst og vest er hjemme.
PS. Hvordan var det, er det dramaet eller komedien som har tre akter? DS.