Er Genalex Gold Lion N709 utgangsrør ok i en EL84 push-pull forsterker?

Taunus

Medlem
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
28
Antall liker
12
Hei.

Jeg har gått til anskaffelse av en 25 år gammel Anthem Integrated-1 EL84 push-pull forsterker, en 25 watter som låter bra og som virker bunnsolid bygget, men jeg er usikker på om de nye Genalex Gold Lion N709 utgangsrørene som står i den egentlig tåler å kjøres i en slik forsterker? Noen som vet om dette røret er robust nok?

Int 1a.jpg


Int1 b.jpg
 

BerntJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
1.401
Antall liker
185

Rørene er like, men det ser ut til at de er litt større og trekker litt mer strøm. Burde gå greit. BJ.
 

Taunus

Medlem
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
28
Antall liker
12
Takk, det var veldig betryggende lesing. Jeg fant ikke den museum-siden da jeg browset rundt. Interessant.

Må si jeg har fått skikkelig sansen for denne "beskjedne" forsterkeren, den låter på mange måter annerledes enn andre rimelige rørforsterkere jeg har lyttet til, den har mye av den spesielle klarheten i toppen og holografiske magien som jeg hittil bare har hørt med kostbare Premier-comboer fra conrad-johnson. Phonotrinn har den også. Jeg vet ikke hvor mye av go'lyden som kan tilskrives konstruksjonen og kvaliteten på rørene, men jeg har i hvertfall fått et annet syn på EL84 enn det jeg hadde fra før, som var basert på noe tynt-klingende og småskarpe Kora greier tidlig på 00-tallet.
 

BerntJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
1.401
Antall liker
185
"Problemet" med 4 utgangsrør er at de må matches. Men dette selges som "Quad". The Beatles klarte seg med Vox AC 30 med 4 utgangsrør selv med mye "bakgrunnsstøy" fra salen.
 
Topp Bunn