Er dette alvor

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    2.997
    Antall liker
    721
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Eg skjønner også (den latterlige) markedsføringa / rettferdiggjeringa innen hifi. På ein måte.
    Mote, klokker, smykker gjerne har ein arv og ein historie de kan knagge seg til medan hifien (nødvendigvis) må støtte seg til teknologi.
    eldste sønnen arver kabelparken.

    siden jeg er nesteldst, får jeg nøye meg med en patek philippe calatrava.
    Det blir mere min sønn. du arver snåsaboksene til far. Alle sammen
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Eg skjønner også (den latterlige) markedsføringa / rettferdiggjeringa innen hifi. På ein måte.
    Mote, klokker, smykker gjerne har ein arv og ein historie de kan knagge seg til medan hifien (nødvendigvis) må støtte seg til teknologi.
    eldste sønnen arver kabelparken.

    siden jeg er nesteldst, får jeg nøye meg med en patek philippe calatrava.
    Det blir mere min sønn. du arver snåsaboksene til far. Alle sammen

    jeg skjelver av ydmykhet, vet ikke om jeg er verdig fars samling av titaniumselokserte snåsacones.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Eg skjønner også (den latterlige) markedsføringa / rettferdiggjeringa innen hifi. På ein måte.
    Mote, klokker, smykker gjerne har ein arv og ein historie de kan knagge seg til medan hifien (nødvendigvis) må støtte seg til teknologi.
    eldste sønnen arver kabelparken.

    siden jeg er nesteldst, får jeg nøye meg med en patek philippe calatrava.
    Det blir mere min sønn. du arver snåsaboksene til far. Alle sammen

    jeg skjelver av ydmykhet, vet ikke om jeg er verdig fars samling av titaniumselokserte snåsacones.
    Du arver også snåsamannen, ferdig utstoppet. Noe bedre bassfelle skal du lete lenge etter
     

    Zappern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2002
    Innlegg
    163
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    4
    Har aldri klart å forstå hvofor det er så mange på forumet som kan bastant si noe som helst om hva andre hører eller ikke hører.
    Att det er folk her som kan si att " den som finner lydforbedringen vedkommende opplever med feks strømkabelen til 55K er på jordet" finner jeg utrolig arogant.
    Hvordan er det mulig å si noe om andre sin musikopplevelse og hva den er verd for den det måtte anngå.
    Det skulle vel aldri være det Grønne spøkelse som er synderen vel?
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Nå er det vel ikke slik at så mange betviler opplevelsen. Det stilles dog spørsmål rundt årsaken til opplevelsen, det må vel være lov?
    Særlig når det kommer til produkter der det er full mangel på dokumentasjon. Kritisk sans er en positiv sans spør du meg (merk kritisk, ikke negativ).
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Det skulle vel aldri være det Grønne spøkelse som er synderen vel?
    Njahh... Jeg (og flere) klarer å kontrollere det grønne spøkelset når vi diskuterer andre ting. Det er mange ting jeg ikke har råd til, strømkabler til 100kkr er bare en av dem. Det er mange ting jeg ønsker meg, men ikke har råd til. Strømkabler til 100kkr er, når sant skal sies, ikke en av dem.
     
    Sist redigert av en moderator:

    teddyh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Innlegg
    826
    Antall liker
    219
    Har aldri klart å forstå hvofor det er så mange på forumet som kan bastant si noe som helst om hva andre hører eller ikke hører.
    Att det er folk her som kan si att " den som finner lydforbedringen vedkommende opplever med feks strømkabelen til 55K er på jordet" finner jeg utrolig arogant.
    Hvordan er det mulig å si noe om andre sin musikopplevelse og hva den er verd for den det måtte anngå.
    Det skulle vel aldri være det Grønne spøkelse som er synderen vel?
    Poenget her er vel om denne kabel (med en bruktpris på 55000) kan forsvare og er verdt denne prisen, eller ?
     

    Zappern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2002
    Innlegg
    163
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    4
    Det blir vel veldig individuelt, blir det ikke. Jeg forstår jo matt mange har behov for å uttrykke att de ikke vil bruke så mye på en kabel.
    Det er også for mye for meg men å kritisere de som syns det er verdt det blir for dumt. eller???
     

    Zappern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2002
    Innlegg
    163
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    4
    Det skulle vel aldri være det Grønne spøkelse som er synderen vel?
    Njahh... Jeg (og flere) klarer å kontrollere det grønne spøkelset når vi diskuterer andre ting. Det er mange ting jeg ikke har råd til, strømkabler til 100kkr er bare en av dem. Det er mange ting jeg ønsker meg, men ikke har råd til. Strømkabler til 100kkr er, når sant skal sies, ikke en av dem.
    Jeg har vel heller ikke planer i den rettningen. klarer meg utmerket med noe som koster mindre enn 10% av de omtalte kabler.
    Men jeg har heller ikke noe behov for å være nedsettende om noen som vil bruke så mye på feks en kabel.
     

    Zappern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2002
    Innlegg
    163
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    4
    Har aldri klart å forstå hvofor det er så mange på forumet som kan bastant si noe som helst om hva andre hører eller ikke hører.
    Att det er folk her som kan si att " den som finner lydforbedringen vedkommende opplever med feks strømkabelen til 55K er på jordet" finner jeg utrolig arogant.
    Hvordan er det mulig å si noe om andre sin musikopplevelse og hva den er verd for den det måtte anngå.
    Det skulle vel aldri være det Grønne spøkelse som er synderen vel?
    Poenget her er vel om denne kabel (med en bruktpris på 55000) kan forsvare og er verdt denne prisen, eller ?
    Det blir jo helt opp til den enkelte. Du kan vel ikke si om den er verd prisen for andre enn deg selv.
     

    Zappern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2002
    Innlegg
    163
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    4
    Nå er det vel ikke slik at så mange betviler opplevelsen. Det stilles dog spørsmål rundt årsaken til opplevelsen, det må vel være lov?
    Særlig når det kommer til produkter der det er full mangel på dokumentasjon. Kritisk sans er en positiv sans spør du meg (merk kritisk, ikke negativ).
    Klart det må være lov å være kritisk men likevell. Om noen har en bedre musikkopplevelse med et produkt som du syns koster for mye. Så er det vel ikke riktig
    å anntyde att vedkommende lyver, eller innbiller seg det hele, osv. Du kan vel si att du ikke tror på det, men lenger enn det kan vel man ikke gå.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Det skulle vel aldri være det Grønne spøkelse som er synderen vel?
    Njahh... Jeg (og flere) klarer å kontrollere det grønne spøkelset når vi diskuterer andre ting. Det er mange ting jeg ikke har råd til, strømkabler til 100kkr er bare en av dem. Det er mange ting jeg ønsker meg, men ikke har råd til. Strømkabler til 100kkr er, når sant skal sies, ikke en av dem.
    Samme her strømkabler til 100000 kr har jeg ikke råd til , har jeg hadt råd til det har jeg heller brukt pengene til sikkelige komponenter og høyttalere og kjøpt strømkabler/høyttaler kabler til 10000 kr stk i stedet , trur ikke jeg har kommet til og merket forskjell uansett ikke på strømkabler i hvertfall. Men på høyttaler kabler er ein anen ting.
     

    Zappern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2002
    Innlegg
    163
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    4
    Det er vel ikkje meir avansert enn at dette er eit luksusprodukt, som kjøpes av folk som finn eigarglede i denne kabelen og set pris på at det også på dette området (hifitilbehør) kan syntes at man har penger.
    Pris og ytelse MÅ ikkje alltid henge sammen.
    Er ikke så sikker på det. De jeg kjenner som bruker en del på slikt stiller ikke ut i hele tatt.
     

    Zappern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2002
    Innlegg
    163
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har funnet ut at ved å bruke et godt sverd så får jeg et mye skarpere lydbilde
    102.jpg
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Så er det vel ikke riktig å anntyde att vedkommende (...) innbiller seg det hele
    Dersom noen på et diskusjonsforum hevder at anlegget med en greit konstruert strømkabel til 55000 låter bedre enn med andre greit konstruerte strømkabler er det selvsagt greit å skrive at man tror dette er ren innbildning. Det er selvsagt også greit å skrive at man tror at det tvert i mot skyldes hørbare forskjeller på kablene.
     

    Zappern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2002
    Innlegg
    163
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    4
    Så er det vel ikke riktig å anntyde att vedkommende (...) innbiller seg det hele
    Dersom noen på et diskusjonsforum hevder at anlegget med en greit konstruert strømkabel til 55000 låter bedre enn med andre greit konstruerte strømkabler er det selvsagt greit å skrive at man tror dette er ren innbildning. Det er selvsagt også greit å skrive at man tror at det tvert i mot skyldes hørbare forskjeller på kablene.
    Selvsagt kan du tro men det er sånt man gjør i kirken. Skal du vite må du høre selv. Forskjellen er der men om det er verdt så mye penger får bli opp til den enkelte.
    Selv klarer jeg meg utmerket med vesentlig billigere kabel men med boks på selfølgelig. Har faktisk også et par EAR509mkll som har vanlig svart lakris loddet rett i boksen.
    Går helt greit det.
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Mens man diskuterer om "dette er sant", kan vi ta en titt på det seneste "tweaket"; "klebemerker" til å feste på sikringer, trafoer, høyttalere mm. I følge testen på stereotimes.com har de så absolutt virkning. To klistremerker for høyttalere koster bare $129.50.:D
     

    Vedlegg

    Kramer1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2012
    Innlegg
    199
    Antall liker
    71
    Sted
    Ytre Arna
    Torget vurderinger
    1
    Det er fascinerende med disse voldsomme strømkablene selv om det ikke er min greie. Uten sammenlikning med noe som helst annet produkt i tråden, minner det meg på å sjekke ut hva Coconut-Audio driver med for tiden...
    Vet ikke hva de drev med før, men det de driver med nå er det morsomste jeg har sett på lenge. Lo så tårene trillet.

    Takk til Gbatokai for linken.
    Det er det merkeligste lydfirmaet eg har sett.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.492
    Antall liker
    35.371
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Apropos hva Coconut Audio holdt på med før: De av oss som har vært med en stund husker innehaverens forskjellige krumspring på HeadFi og andre steder også. Dessverre er de fleste bildene borte, så trådene er bare en blek skygge av seg selv, men det går da fortsatt an å følge noen av dem. Smaksprøve:
    Which air humidifier gives the best sound?
    Upgrading apartment into house - which country has the best sound?
    Searching for Hello Kitty pajamas (adult size)

    Noen av bildene har (selvsagt!) blitt tatt vare på, selv om de er slettet fra Head-Fi. Her har han nettopp fått de nye strømkablene sine, Virtual Dynamics The Judge, intet mindre.

    74439d1295311090-video-av-utrolig-lydinteressert-mann-d-l_fa2da12b0216459a8ae6ad7cd58330a5.jpg


    Han har sin egen YouTube-kanal også. Besøkes på eget ansvar: http://www.youtube.com/user/Patrick821?feature=watch
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn