Er det noen som vet mer enn meg...

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Innlegg
1.167
Antall liker
532
En kamerat, i Stavanger bor han, har et eldre forsterkersett fra Quad (Quad 33 + Quad 405), dog knitrer dette når han justerer volumet etc., dette ønsker han å få gjort noe med.

Noen som vet om noen (helst i Norge og da fortrinnsvis i Stavanger-området) som kan ta service på et slikt sett? Regner med at det nok må skiftes en del deler i settet etc., selv vet jeg ikke om noen som kan ta på seg noe slikt. Er det andre som vet, i så fall er jeg ute etter kontaktinformasjon om hvem han kan kontakte for muligheter og prisoverslag etc.

---

Selv har jeg en eldre Pioneer-receiver (Pioneer SX-850), denne er i relativt god stand men jeg ønsker uansett å ha denne til service og da muligens å skifte deler i den m.m. Da jeg kan lite om slikt selv, ja så ønsker jeg at et verksted tar seg av dette (helst i Oslo området for min del). Noen som vet hvem som kan ta på seg det oppdraget også?

---

Blir glad om noen kan hjelpe oss begge, og ser frem til svar som kan lede oss begge to til riktig sted.

Når det er sagt, så kom gjerne med forslag til hva vi kan oppgradere/skifte ut etc. eller hva vi bør gjøre i hvert vårt tilfelle.
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.950
Antall liker
1.286
Sted
Nadadouro, Portugal
Sikkert bare volumpotmetret der skal renses.
I Oslo kan du høre mer Teletor, han fikser det meste.
 
U

utgatt60135

Gjest
niels skrev:
Sikkert bare volumpotmetret der skal renses.
Ja, prøv det først. Går ikke det må potmetret skiftes. Det er bare å spraye det så det kan du lett gjøre selv bare du finner rette middel. Jeg husker ikke hva vi brukte den gangen jeg jobbet med dette, men det kan vel googles.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.120
Antall liker
10.575
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Cobra2 bor i Stavanger. Han fikser nok slikt lett om han har tid. Bedre å spørre i diy delen eller vintage avdelingen (som er mer passende) av HFS. Der er de mer ivrige på slike tråder :) Jeg flytter tråden dit om en stund.
 

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Innlegg
1.167
Antall liker
532
Takk for svar.

Jeg har gitt beskjed videre til min kamerat og skal selv kontakte Teletor. Dog skal jeg forsøke meg på rensing først, sant jeg skal forhøre meg med venner som kan mer om elektronikk enn hva jeg selv kan og høre om dem eventuelt kan rense min Pioneer og se hvordan det blir før jeg gjør noe annet.

Skal ta bilder av anlegget etter hvert, legge ut her så dere kan få se hvor fint Pioneer'en matcher IMF'ene.

Og til deg Niels, du bor ikke langt unna så en gang er du velkommen innom for å lytte til IMF'er igjen. Må bare komme meg i orden med ny DAC eller skaffe meg en platespiller først, er litt midlertidige kilder i bruk her enn så lenge og det er ikke så spennende (gleder meg til kilde/kilder er i orden).

En kamerat hadde fire platespillere stående, og lurte på om jeg var interessert i å overta en av dem. Uten plater (gav bort, solgte og kastet alle jeg hadde) så var jeg usikker når spørsmålet kom, mulig jeg skal ta en prat med han om saken igjen og gå for vinylsnurre igjen.
 
Topp Bunn