Er det noe vits å prøve å reparere denne høyttaleren?

JensL

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2003
Innlegg
222
Antall liker
8
Sted
Akershus
Etter å endelig ha fått tak en senterhøyttaler til mine T+A'er via eBay i Tyskland, har Posten greid å herpe den skikkelig.
Avsender tok bilder før han sendte den, og innpakkingen var mer enn god nok.

Det virker som høyttaleren har fått seg et skikkelig slag, siden det er en sprekk i topplokket og magneten på det ene basselementet har blitt knekt av.

Elementet er nok greit å bytte, men sprekken er det vel verre med?
Det virker som det er brudd helt igjennom.
Er det mulig å lime dette på noe vis, eller er det bare å kaste hele greia?

Se vedlagte bilder.







 

svm88

Bransjeaktør
Ble medlem
01.09.2009
Innlegg
487
Antall liker
49
Sted
Røyken
Torget vurderinger
9
Hvordan har posten klart å knekke av magneten på elementet? Stod ikke det montert i kabinettet under transport? Posten har vel uansett ansvaret så lenge det er forsvarlig pakket.
 

IsakAlexander

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
308
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Vanlig skade det der. Er derfor jeg skrur ut elementene før jeg sender høyttalere avsted. Har sett trafoer blitt slått løs på samme måte.

En sammenligning: Når man kræsjer i 80km/t så vil den uåpna colaflaska som ligger bak og slenger, komme flyvende fremover og vekten er nærmere 12,5kg i sammenstøtet.

Ser jo ut som en grei sprekk og lime. Så lenge du får fylt hele veien og får satt press på.
 

JensL

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2003
Innlegg
222
Antall liker
8
Sted
Akershus
IsakAlexander skrev:
Ser jo ut som en grei sprekk og lime. Så lenge du får fylt hele veien og får satt press på.
Tror det blir vanskelig å få limet inn i sprekken, men det er kanskje verdt er forsøk.
Noe spesielt lim å anbefale? Billig helst. :)

Får se om det går an å finne noen passende elementer til en ok pris.

Jeg har sendt over klage til Posten, men jeg holder ikke pusten...
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Det ser ut som Peerless.. Snakk med dynaBel, de klarer sikkert å skaffe elementer for en rimelig penge.
 

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
1.005
Antall liker
31
Sted
Bodø
Zomby_Woof skrev:
Det ser ut som Peerless.. Snakk med dynaBel, de klarer sikkert å skaffe elementer for en rimelig penge.
Nå er det vel sånn at de får laget elementer ut ifra egne specs?
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Egne specs trenger ikke å bety all verden. Det er som regel snakk om avvikende T/S-parametre basert på standard hyllevare (annen spole/opphneng/what have you). Eksotika som gnuforhuder marinert i dypvannshaitran og håndrullet av jomfruer i Surinam er sjeldent, i hvert fall fra de store underleverandørene. dynaBel klarte å skaffe erstatningselementer til mine ProAc, selv om dette ikke var standardvare (SEAS er nok enklere å ha med å gjøre enn Peerless her). Gjør et forsøk i alle fall. dynaBel er seriøse nok til å si fra om de ikke klarer å skaffe likt.
 

leifen

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.05.2006
Innlegg
2.341
Antall liker
1.840
Uhh.. Har de sluppet pakken din fra 30 000 fot uten fallskjerm eller??
Må se seg nøye om før en går ut døra heretter i tilfelle postflyet passerer ser det ut som.

Erstatningselementer bør vel ikke koste all verden, men når den ser så ille ut som dette
bør du vel sjekke at delefilter etc. er helt også.
 

JensL

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2003
Innlegg
222
Antall liker
8
Sted
Akershus
leifen skrev:
Uhh.. Har de sluppet pakken din fra 30 000 fot uten fallskjerm eller??
Må se seg nøye om før en går ut døra heretter i tilfelle postflyet passerer ser det ut som.

Erstatningselementer bør vel ikke koste all verden, men når den ser så ille ut som dette
bør du vel sjekke at delefilter etc. er helt også.
Heh...joda, man kan lure på hva de har gjort, siden den var såpass bra pakket inn.

Jeg har titta på delefilteret, og det ser greit ut, rent visuelt.

Skal høre med Dynabel angående erstatningselementer.
Noen andre gode leverandører av slikt, forresten?
 
Topp Bunn