Er apple-tv tingen å gå for blant mediespillere?

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Nå er det nok! Krapylene har smadret sin (og min) siste DvD. Nå skal ting på hd, (så snart elgjakta er over). Har fått demonstrert apple-tv hos kjente, veldig lekkert på bilde og musikk. Spørsmålet er om det er mulig å få lagt inn DvD-samlingen på en måte som gjør den tilgjengelig for mac-tv? Noen som vet. Heller mot apples bud fremfor pocorn og tvix etc. fordi jeg synes den fremstår mer brukervennelig. Har ikke tid og kompetanse til å tilbringe timevis med forum- og oppdateringsjakt for å få ting til å funke. Er jeg fordomsfull, eller er det ca. slik.
Har i dag pc. Er det en fordel med mac dersom jeg kjøper appletv?



mvh
Sniff
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
Apple TV er en meget fin sak om man klarer seg med de formatene denne enheten støtter og i tillegg benytter iTunes. I praksis vil jeg si at den ikke er et godt valg om man laster ned film fra nettet pga den begrensede formatstøtten. Om du skal rippe selv er jo ikke dette et problem da du selv kan rippe i det optimale formatet MP4. Det finnes masse programvare for ripping av DVD som fungerer utmerket og gir like godt bilde som å avspille platen direkte.

Er det en fordel med mac dersom jeg kjøper appletv?
Det er ikke et krav med Mac, men ATV er lagd med tanke på optimal integrasjon med standard programpakken til film/musikk/bildeorgansiering som følger med alle Macer. Det vil nok ikke oppleves like enkelt med PC. Om man har Mac og benytter iTunes/iPhoto er oppsettet av ATV gjort på et par minutter.
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
takk for svar. Høres jo lovende ut. Hvilken mac gir mest for kronene? Er entery-modellene så strippa at man skaller hodet i taket rimelig kjapt, eller vil det fungere greit på daglig databruk for en vanlig dødelig?

Mvh
Sniff
 

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
1.454
Antall liker
955
Den billigste Minien bør f.eks. holde finfint for de aller fleste. Men du slipper fort veldig mye kabler om du kjøper iMac...
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Er ikke minen nærmest en apple-tv for de som må/vil ha full mac-funksjonalitet på tv-en? Trodde den var litt lilleputt som datamaskin.

mvh
Sniff
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
Hvilket bruksområde skal maskinen ha? Tror nok minien vil holde lenge om det er snakk om musikk/filmavspilling, enkel bildebehandling/organisering, surfing, mail osv. Til tyngre oppgaver er nok en iMac å foretrekke. Prisdifferansen er jo heller ikke så stor om du ikke har skjerm, tastatur og mus fra før (dette er jo inkludert på iMacene).

Om du er student/lærer (eller kjenner en slik) finnes er det rabbaterte priser både gjennom Apple Store og Eplehuset. Vil anbefale Eplehuset da jeg har erfart ekstremt god service hos dem (service levert på en lørdag ferdig mandag ettermiddag :) ).
 
U

Utgatt11378

Gjest
, arrester meg om jeg har feil...har ikke greie på MAC! 8)

, men min bror er MACer og tror det var Apple tv ( liten boks tilknyttet MACen og TV?) han har!

Han sa at for og få full utnyttelse av dette måtte man ha utenlandsk bankkort (samboeren er britte)

Tilgjengelige filmer ,musikk o.l er utrolig mye større med dette enn med norsk!?

Det er jo ikke sikkert trådstarter skal bruke i-store eller hva det heter, nei nå er jeg jammen på tynn is føler vel at jeg mere svømmer ;D

Vh
S
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Svømming er sunt heter det i sangen, så det skal man gjøre med frimodighet. Blir nok ikke en for flittig kunde hos istore.

Var innom eplehuset nå. En 20" Imac er ikke galt sammenlignet med en mini med tastatur,skjerm og hele balletten. I dag har vi en bærbar og en stasjonær pc i huset. Lite tunge oppgaver med video, flersporsopptak etc. men det kunne jo vært artig å gjort mer av slikt. En grunn til å ikke velge mac er at det rykker i lysten på audiolense, og da er man igang igjen....Men man lever nå, så det bør gjøres noen valg nå. Gode ting farer ofte forbi den som venter.

Mvh
Sniff
 

Wright

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Innlegg
905
Antall liker
2
Jeg ville antageligvis droppet hele ideen om å kjøpe Apple TV, og kjøpt en Mac Mini som mediespiller. Dette krever marginalt ekstra jobb, men jeg liker fleksibiliteten det gir. Se her for en grei oppskrift. Vet ikke om det er noen enkel måte å legge inn DVDer rett på Apple TV – tror ikke dette er helt straight forward ut av boksen, i alle fall.

20" iMac er fremdeles en fremragende maskin og anbefales sterkt – skriver på en slik nå, og trives godt både med denne, Minien, MacBooken og til og med den gamle PowerBooken her i huset ... Enkleste iMac holder fint til det aller meste av normal bruk – putt inn noen ekstra GB RAM om du føler for det (denne kjøper man fra Komplett, ikke Apple, alt annet er meningsløs sløsing). Du kan for øvrig helt fint kjøre Windows som på en hvilken som helst annen maskin med de nye Apple-maskinene om det er behov for det – dog neppe verdt prisen for en Mac om man kommer til å bruke Windows det meste av tiden.

Med Leopard og siste versjon av iLife har man et vanvittig godt utgangspunkt for å organisere musikk, bilder og lignende i husholdningen. Her er Minien server koblet opp mot noen terrabyte eksterne disker og TVen, utrolig greit å ha tilgang til feriebildene fra sofakroken når familie er på besøk, iPod Touchen min får automatisk overført alle bilder jeg har gitt 4 eller 5 stjerner, siste episode av PILS, Ut i verden og Herreavdelingen er alltid klar, osv.
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Hm, høres jo veldig behagelig ut det der Wright.

Mvh
Sniff
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Apple TV kan ikke engang spille av Divx.

Det er litt som å ha en bærbar spiller som ikke støtter mp3.

Se deg om etter noe bedre. :-\
 

Wright

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Innlegg
905
Antall liker
2
Apple TV er topp til sitt bruk – så lenge man er ute etter et standardoppsett er den ufattelig brukervennlig. Så fort man skal prøve å gjøre noe som ikke er helt standard må man gjøre en del triks, og da kan man like gjerne gå for en Mac Mini.
 
V

vredensgnag

Gjest
ATV er forlengst åpnet så den spiller divx og annet. Men siden Apple selger legitime filmer, kan de ikke inkludere rippeformatet. Men google er din hjelper - prøv divx hack apple tv.
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Har utarbeidet følgende applestrategi for heimen: Først en apple-tv og iTunes på den stasjonære. Dernest iMac når det er tid for utskiftninger på den kanten. Men et kontrollspørsmål: Dersom jeg legger materiale inn i iTunes med PC, vil da få problemer med å ta det i bruk hvis jeg skifter til mac?

Mvh
Sniff
 

Wright

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Innlegg
905
Antall liker
2
Skal ikke være verre enn å dele iTunes-mappen på maskinen du har nå og dra filene inn i iTunes på den nye. En del av poenget med å produsere iTunes/Safari etc for Windows er å klare å få litt av «Apple-opplevelsen» inn på Windows-maskiner; Apple ønsker ikke gjøre det vanskelig for deg å bruke penger på Mac. :)
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
Sniff skrev:
Men et kontrollspørsmål: Dersom jeg legger materiale inn i iTunes med PC, vil da få problemer med å ta det i bruk hvis jeg skifter til mac?
Dette er helt problemfritt. Jeg vet ikke om man kan dele bibliotekfil (beholder hele biblioteket identisk med spillelister, ganger spilt, sist spil osv) over plattformene, men å dele selve lydfilene med tags og coverart inntakt er ren plankekjøring.
 

Larsemann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.07.2003
Innlegg
204
Antall liker
0
Jeg fikk nylig en AppleTV i hus og er veldig fornøyd. Jeg har installert Boxee på den og da spiller den nær sagt alt av formater (www.boxee.tv). Den spiller til og med direkte av .iso filer av nedlasta filmer. Det fine med Boxee at det kun legges til som et tillegg til den originale programvaren slik at du ved et par tastetrykk kan bytte mellom apple sitt oppsett (og kommunisere med iTunes etc.) og Boxee og ha full frihet. Jeg har nå musikk i mp3 på standard-oppsettet og AppleLossless i Boxee slik at jeg har de to bibliotekene separert. Både original AppleTV og Boxee er helt genialt med en iPod Touch som fjernkontroll så man slipper å ha TV på for musikk. Fungerer smertefritt når mine mediafiler er fordelt på en MacBook, AppleTV lokalt og en NAS disk som filmer streames fra trådløst.

En annen fordel er om man oppretter US iTunes-konto kan man leie filmer (velger fritt om man vil ha standard eller HD) via iTunes. Koster ca 20,- for en standard film og en femmer mer for HD-utgaven.

Men, som sagt tidligere så kan dette også gjøres med en Mac Mini. Pris og enkelhet gjorde at mitt valg falt på AppleTV (bl.a. veldig lav brukerterskel for andre beboere i heimen :) )

Mer info:
http://en.wikipedia.org/wiki/Boxee
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Takk for svar. Den boxeeløsningen gjør jo dette enda mer spennende

Mvh
Sniff
 

Sting

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
637
Antall liker
73
Sted
Sola
Torget vurderinger
14
Hei

Lurer på mye av det samme som Sniff og ønsker også å kunne bruke Audiolense. Går det an å bruke feks en Scaleo home server som lagring (der Squeezesenter med Inguz og Audiolense ligger) og peke Apple Tv til mediafiler som da ligger på nevnte server? Spiller musikk via Transporter og vil bare bruke Apple tv til bilder/film.
Ikke meningen å bryte meg inn i tråden Sniff men du lurer kanskje på samme tingene.

Mvh Tom
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
Du må ha musikken i iTunes for at ATV skal få tilgang til den i standardoppsettet. Dvs at du ikke vil få gleden av Audiolense/Inguz på musikken. Om du allikevel skal benytte Transporter til musikkavspilling, er jo ikke dette noe problem.

Video og bilder organiseres også via iTunes, så iTunes må installeres på en maskin slik at du kan styre hva som skal være tilgjengelig i ATV. Selve mediafilene kan gjerne ligge på en server.
 

Sting

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
637
Antall liker
73
Sted
Sola
Torget vurderinger
14
Takker, tenkte et oppsett der jeg tar ut bilder/film via ATV og musikk via Squeezecenter men alt lagret på samme server. Da kunne jeg vel brukt Audiolense på musikkfilene?
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
Sting skrev:
Takker, tenkte et oppsett der jeg tar ut bilder/film via ATV og musikk via Squeezecenter men alt lagret på samme server. Da kunne jeg vel brukt Audiolense på musikkfilene?
Jepp. Da har du jo i prinsippet to uavhengige system - En ATV uten musikkbibliotek og en Transporter/SC som fungerer akkurat som før.
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Oblivion skrev:
Både Mac mini og Apple TV har klare mangler.
Mac Mini mangler lyd på HDMI.
Apple TV mangler DVD spiller.
At Apple TV ikke har en DVD spiller henger nok sammen med at Apple har interesse av og selge film via iTunes. Har selv brukt denne løsningen i et drøyt år og fungerer som en kule for meg.

Det er riktig at Mac mini pr. idag ikke støtter lyd via Mini Display Port (MDP), men i specen til MDP er det støtte for 8 kanaler lyd og USB. MDP er faktisk en åpen VESA standard uten noe lisens avgifter knyttet til det. Men er nok langt fra ferdig utviklet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mini_DisplayPort

Etterhvert som 1.2 specen er på plass vil det nok komme flere muligheter og software fiks, som løser dette med audio osv.

mvh
digiman
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.238
Antall liker
2.372
Torget vurderinger
13
Oblivion skrev:
Både Mac mini og Apple TV har klare mangler.
Mac Mini mangler lyd på HDMI.
Apple TV mangler DVD spiller.
Når du kopler Mac Minien DVI>hdmi tar du lyden ut igjennom egen kabel enten Digitalt eller igjennom minijack kabel, greit å få med i forhold til hva som er klare mangler og hvordan det kan løses.

Apple Tv er vel adri ment å brukes som DVD spiller !?, hensikten er vel helt andre klare bruksområder.
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.238
Antall liker
2.372
Torget vurderinger
13
Jeg vurderte også Apple Tv men valget falt på en Mac Mini da jeg syntes friheten er større i forhold til valg av filer og medieavspillere for å få spilt det av.Riktignok blir det dyrere men jeg syntes det er en bedre løsning i form av ett mediesenter som er mitt bruksområde.Å kople på disker på Minien er jo problemfritt, på Apple Tv en må vel hackes for å få dette til.I tillegg er du jo ikke så avhengig av Tunes som du er med Apple Tv.
Som jeg nevnte i en annen tråd,- sjekk ut Plex som medieavspiller, ett suverent program som støtter stort sett alt av format og har i tillegg svært gode kodekser for avspilling av Matroska filer (BD).

http://www.plexapp.com/
 

Tand

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
1.229
Antall liker
1.370
johnnygrandis skrev:
Å kople på disker på Minien er jo problemfritt, på Apple Tv en må vel hackes for å få dette til.
Er det da et problem å koble til NAS?

Er i markedet selv, og vet ikke helt hva jeg skal velge og hvilken versjon. Har NAS med 1 tb disk og ønsker primært å legge inn musikk/ DVD.

Må være enkelt å bruke også for min bedre halvdel :)
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
Du trenger en PC/Mac der du styrer hvilke filer som skal være tilgjengelig til visning i ATV. Dette styres via iTunes. Selve filene kan ligge hvor som helst - internt, USB-disk, NAS, server osv.

Om du setter opp ATV til å ha en kopi av filen på den interne harddisken er du avhengig av størelsen på denne(fåes med 40 og 160 GB), men du kan også sette opp at filmene skal streames fra kilden slik at man ikke behøver en ekstra kopi på harddisken på ATV.
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.238
Antall liker
2.372
Torget vurderinger
13
tand skrev:
johnnygrandis skrev:
Å kople på disker på Minien er jo problemfritt, på Apple Tv en må vel hackes for å få dette til.
Er det da et problem å koble til NAS?

Er i markedet selv, og vet ikke helt hva jeg skal velge og hvilken versjon. Har NAS med 1 tb disk og ønsker primært å legge inn musikk/ DVD.

Må være enkelt å bruke også for min bedre halvdel :)
Nei, vil ikke tro det skulle bli noen problemer å kople NAS diskene opp mot Minien så lenge formateringen på diskene er riktig.

Enkelt å bruke kommer vel litt ann på hvordan du velger å kjøre oppsettet, slik jeg har gjort er at jeg har satt Plex til å starte å kjøre ved oppstart av Minien trykker på input 2 på Samsungen, deretter skrolle ned rulle menyen med Iphonen for å velge Filmer, Musikk, foto etc. så enkelt at tilogmed Svigermor som bor i kjellern behersker dette.

Edit, bruker Remote Buddy for å fjernstyre Minien igjennom nettverket.

http://www.iospirit.com/index.php?m...objcode=html-141&sid=9313614G5f78785a97c28932
 

Tand

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
1.229
Antall liker
1.370
Ser snasen ut den Remote Buddy! Er den like rask som "Remote", og kan du benytte "Remote" til Mini/Apple TV ?

Tommy
 

baldrick

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2006
Innlegg
1.578
Antall liker
747
Torget vurderinger
3
En kan vell også installere XBMC/ på AppleTV, hardware er ikke kraftig nok til å spille av 1080p men opptil 720p går det greit. Noe særlig bedre mediaavspiller enn XBMC skal en lete lenge etter!
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Uheldige? Drøyt og sette alle brukere av Apple TV i et sånt bås.
Kan ikke skjønne hvorfor du har et så stort problem med og godta at noen kan være tilfreds med Apple løsninger Gjestemedlem? Mulig jeg misforstår deg helt, men får veldig intrykk av det her på HFS.
Synes du alltid har en tendens til og lage negativ stemminig inne på tråder der hvor Apple er nevnt. Dette går jo nesten igjen hele tiden her.
Er helt greit at du ikke har noe til overs for produktene, men får inntrykk at du har lite bruks erfaring og kompetanse med Apple sine produkter og burde vel strengt tatt ikke utalt deg for mye innen feltet.

De jeg kjenner med Apple TV og amerikansk konto er aldeles stor fornøyd og leier masse film i HD til en lav pris. De koser seg masse med et godt utvalg av film og tv serier osv... :)

Gjestemedlem skrev:
baldrick skrev:
En kan vell også installere XBMC/ på AppleTV, hardware er ikke kraftig nok til å spille av 1080p men opptil 720p går det greit. Noe særlig bedre mediaavspiller enn XBMC skal en lete lenge etter!
Jepps, da kan vel uheldige eiere kanskje benytte boksen til noe bedre.

http://lifehacker.com/5044004/xbmc-for-mac-now-plex-redesigned

http://plexapp.com/
 
V

vredensgnag

Gjest
He-he, Digiman. Gjestemedlem har det like tungt med Apple som Hallesby hadde det med Øverland. Hallesby hadde heller ikke satt seg inn i saken.

Jeg er stråååååålende fornøyd med både Apple-TV og med min Mac mini, der jeg bl.a. har Plex.

Gjestemedlem har ikke skjønt hva Apple er, og hva Apple har tilbudt markedet - han innbiller seg det er låst, avstengt og begrenset, når det motsatte er tilfellet. Se f.eks. på apps - der titusener verden over nå tjener penger - enkelte så de har sagt opp jobbene sine i ren glede - på å skrive programmer til iPhone og iPod Touch.

<a href="http://www.nytimes.com/2009/04/05/fashion/05iphone.html">Klikk for artikkel</a>

Eller de utrolig mange som leverer podcasts, audio eller video, gjennom iTunes, til både ATV og datamaskiner (også WIndoze).

Når det gjelder Apple, er Gjestemedlem litt som en side-by-side entusiast som fnyser av over/under hagler, det ligger i blodet og må simpelthen unnskyldes. Underholdende er det også.

 

Sting

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
637
Antall liker
73
Sted
Sola
Torget vurderinger
14
Det er nettopp denne brukervennligheten og fantastiske designen som overgår alt annet! Har både Pc og Mac i huset pluss iPhone, iPod osv. De eneste produktene som stort sett bare virker uten å gi noe bryderi har et eplemerke på seg! Kjøper en Mini eller ATV tvert hvis jeg finner ut at jeg kan spille av de filene jeg vil
Ps hvilken app er det der Vredensgnag?
 
G

Gjestemedlem

Gjest
digiman skrev:
Uheldige? Drøyt og sette alle brukere av Apple TV i et sånt bås.
Kan ikke skjønne hvorfor du har et så stort problem med og godta at noen kan være tilfreds med Apple løsninger Gjestemedlem? Mulig jeg misforstår deg helt, men får veldig intrykk av det her på HFS.
Synes du alltid har en tendens til og lage negativ stemminig inne på tråder der hvor Apple er nevnt. Dette går jo nesten igjen hele tiden her.
Trådens tema var jo ikke en ny lovsang av Apples løsninger for deg, men et spørsmål OM ATV var veien å gå. Da er det søtt men karakteristisk at alle scientologrefleksene skyter inn og enhver motforestilling som kan virke hemmende i å verve et nytt medlem til menigheten som "negativ stemning".

Mitt forige innlegg burde forøvrig kunne ses på som et konstruktivt bidrag da jeg faktisk linket til programvare som kan gjøre boksen nyttig. Men akk og ve, de er jo ikke forhåndsgodkjent av applestyret og går utenom den profeterte veien til applelykke med den dogmatiske software og itunes og whatnot.


Er helt greit at du ikke har noe til overs for produktene, men får inntrykk at du har lite bruks erfaring og kompetanse med Apple sine produkter og burde vel strengt tatt ikke utalt deg for mye innen feltet.
Det er viktig å advare folk før de havner på eplekjøret, senere er de så viklet inn i nettet av sanksjonert programvare at veien ut er svært lang og kronglete. Det er ikke uten grunn at applebrukere ikke er i stand til å bruke annet enn appleprodukter når de først er blitt indoktrinert til dette. Drømmekunder slik for Apple, men litt trist å se på fra utsiden.

De er nok nyfrelste appletilbedere til at den siden av saken burde være godt nok belyst, og det bør derfor være rom for kritiske røster slik at ikke unødvendig mange vil måtte lide samme sjebne.

Jeg venter bare på den dagen da det står to dresskledde 18-åringer på døren med hvit navneskilt og macdonaldsglis rundt munnen og vil snakke om Apple over en kopp kaffe og en vaffel.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
En oppgradert løsning når det gjelder spillere er kanskje en Popcorn Hour 110A.

http://www.popcornhour.com/onlinestore/index.php?pluginoption=catalog&task=info&item_id=6

http://www.bekkelund.net/blogg/2008/11/26/testet-popcorn-hour-a-110/


Kanskje ikke like teletubbies som en ATV, men den kan i det minste brukes til å spille av og streame alle formater du hiver på den (opp til 1080p), du kan sette i en harddisk hvis du vil lagre noe der og være uavhengig av streaming eller vil ta den med deg en plass, den har spdif ut for god lyd via en ekstern DAC om du vil og du slipper å omkonvertere samlingen til formater som er velsignet av en appleprest. Du kan også bruke den som en NAS og en peer-to-peer downloader, og slipper å betale løsepenger til Apple hver gang du vil se en film.
 
V

vredensgnag

Gjest
Sting skrev:
Det er nettopp denne brukervennligheten og fantastiske designen som overgår alt annet! Har både Pc og Mac i huset pluss iPhone, iPod osv. De eneste produktene som stort sett bare virker uten å gi noe bryderi har et eplemerke på seg! Kjøper en Mini eller ATV tvert hvis jeg finner ut at jeg kan spille av de filene jeg vil
Ps hvilken app er det der Vredensgnag?
Det er en App som måler frekvensgang i rommet, vha den innebygde mikrofonen, eller en tilkoblet.
http://www.faberacoustical.com/products/iphone/signalscope/
 
V

vredensgnag

Gjest
Har prøvd Popcorn Hour - den er ustabil, men plattform agnostisk, og det liker jeg - men den har lite å tilby sammenlignet med andre løsninger.
Plex er også ustabil - har også prøvd den i sin forrige inkarnasjon, men det er en betaversjon, og jeg regner med at det arbeides hardt med stabiliteten. Interface er formidabelt bra - og som vanlig er SVT milevis foran NRK når det gjelder å tilby sine programmer over Plex. Det tok NRK lang tid å skjønne at de kunne bruke podcasts på nyttig vis, men nå er det greit tilgjengelig også fra NRK. (Om jeg bare kunne lure BBC til å tro jeg er i UK, så jeg også kan bruke iPlayer gjennom Plex!)

Jeg prøver alt - og bruker det som er best. Den dagen jeg finner noe som slår Apple, er det "¡Hasta la vista, baby!" -- inntil så skjer, bruker jeg Apple.
 
Topp Bunn