Epson eh-tw 5650 eller Epson 5020ub (eh-tw 9100)

Jafi

Fersking
Ble medlem
21.02.2015
Innlegg
2
Antall liker
0
Hei!

Jeg har en mørk kjellerstue hvor jeg skal sette opp en prosjektor med ca 5 meter avstand til et 100-120 tommers lerret. Jeg vil holde meg under 10k og ser at Eh-tw5650 (10k) er hyppig testvinner i denne prisklassen. Samtidig vurderer jeg en brukt 5020ub som har 2150 timers bruk på første lampe som selger skal ha 7500,- for. Hvilken ville dere gått for? Eventuelt andre?

Jeg må også ha et takfestet motorisert lerret. Forslag?
 

oes

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2008
Innlegg
635
Antall liker
534
Torget vurderinger
7
Jafi her var det totalt mangel på svar, så dette er kanskje ikke relevant for deg lenger, men svarer i tilfelle dette er av allmenn interesse. Mer svar om projektorer på AVforum. Mitt tips er helt klart Epson TW9100. Epson 9000-serien er sammen med Sonys HW-serie (har sett fra HW40 og opp) innstegspunktet for godt nok sortnivå til Hjemmekino i mørklagt rom - disse har flotte bilder med god bevegelse og naturlig fargegjengivelse.

Hadde selv Epson TW9100 i ett år forå teste om jeg og familien ble bitt av basillen, eller ikke. Det ble vi. Det ble deretter en oppgradering til JVC x7900, som var en klar forbedring (linseminne, ytterligere bedre sortnivå, linsekvalitet og fargeklarhet), men man får mye mer for pengene med en Epson TW9100. Vi benytter et stort Dreamscreen TAB-tension V3 lerret (kjøpt brukt uten motor). Det er sånn sett min anbefaling (men kanskje V6 heller en V3 hvis liten prisforskjell), dersom man synes prisen er riktig, evt finner noe brukt.

Lykke til!

Hei!

Jeg har en mørk kjellerstue hvor jeg skal sette opp en prosjektor med ca 5 meter avstand til et 100-120 tommers lerret. Jeg vil holde meg under 10k og ser at Eh-tw5650 (10k) er hyppig testvinner i denne prisklassen. Samtidig vurderer jeg en brukt 5020ub som har 2150 timers bruk på første lampe som selger skal ha 7500,- for. Hvilken ville dere gått for? Eventuelt andre?

Jeg må også ha et takfestet motorisert lerret. Forslag?
 
Topp Bunn