Epos sin fantasiverden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Kult! Kjør på Epos!! Hvor er Epos-greiene gjemt seg ;D
     

    eposhansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    360
    Antall liker
    3
    Levde med epos 14 fra 1990 til 2006 sån ca....da byttet jeg de bort mot virgo ll. Men glemmer aldrig mine epos eventyr og fabler.
     

    Vedlegg

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.466
    Antall liker
    14.931
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Kult! Spennende løsning på base til GyroDec'n. Hvordan opplever du forskjellen ifra orginale ben?

    OU812
     

    eposhansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    360
    Antall liker
    3
    Til "ou812rh",det må bare prøves! er noe helt annet en det rakkelverket jeg oppfattet det som før,prøvde alt mulig men ble ikke bra....no er jeg rimelig fornøyd. Men armen skal byttes,siden jeg no har en sme309 liggende. Men mangler base og har ikke sjekket armlengde eller noe som helst annet.....har også god erfaring med både vdh mc1 og benz ebony H. Helt forskjellige lyd filosofier,men felles er at riktig last i riaa må på plass!!!
    De derre fjæringene til både gyro og oracel har jeg plagdes med,har en alexandria lv drivverk stående en plass...demontert.

    Lamper kan jeg og lage,denne er en hermetikkboks som e "Borret" opp!
     

    Vedlegg

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.466
    Antall liker
    14.931
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    eposhansen skrev:
    Til "ou812rh",det må bare prøves! er noe helt annet en det rakkelverket jeg oppfattet det som før,prøvde alt mulig men ble ikke bra....no er jeg rimelig fornøyd. Men armen skal byttes,siden jeg no har en sme309 liggende. Men mangler base og har ikke sjekket armlengde eller noe som helst annet.....har også god erfaring med både vdh mc1 og benz ebony H. Helt forskjellige lyd filosofier,men felles er at riktig last i riaa må på plass!!!
    De derre fjæringene til både gyro og oracel har jeg plagdes med,har en alexandria lv drivverk stående en plass...demontert.

    Lamper kan jeg og lage,denne er en hermetikkboks som e "Borret" opp!
    SME 309 armen er meget god i GyroDec'n og er en kjempefin arm. Leste mye om oppheng og ben før jeg klarte å få tunet GyroDec'n skikkelig. Har ikke testet din metode, men den ser spennende ut. Beholder nok spilleren min som den er fremover da jeg er godt fornøyd nå :)

    OU812
     

    eposhansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    360
    Antall liker
    3
    Tja,jeg har aldrig hørt om noen som har satt en gyro opp på et apollo stativ ......
    Ikke med denne måten,har flere fordeler spilleren endres ikke kosmetisk ,helt uendret faktisk!!
    Har du studert bildet?? Og det ble utrolig lett å komme til armbase,motor pluss at den e som spikkret fast i veggen. Men alikevell er de tre tårnene med fjæring intakt :eek: Her e det ikke mye fjering,ca1-2milimeter... de kan taes bort,eller eventuelt fylles opp med vatdemping/bandarsje mellom ringene. Det hjelper også en god del,er bare å prøve....
     

    Vedlegg

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Dæv.... så fristende dette måtte ha vært- skru opp volum og trykke på play ;D


    Fin start på tråden. Kjør på.
     

    government

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2007
    Innlegg
    265
    Antall liker
    6
    Litt gammelt oblat kansje...eller sov du leeeeeeeeenge i hælga?
     

    eposhansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    360
    Antall liker
    3
    Er egentlig et gammelt bilde men må jo sørge for å holde "rykte" mitt vedlike,he he....
     

    eposhansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    360
    Antall liker
    3
    Kabel rydding! Prøver og holde sign og strømkabler fra hverandre.
    har og noen i en gammel kaketineboks av tre, men no e det fullt,solgt noen og flere blir det...
     

    Vedlegg

    eposhansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    360
    Antall liker
    3
    Epos sin fantasiverden(endret,igjen...)

    Nytt forsøk .....

    Etter mye prøving har jeg endt opp med følgene kombo:
    Uendret

    McIntosh275:
    4 mullard m8162(motron)
    3 Telefunken ecc83(privatkjøp) NOS ribbed plate....
    Orginale effektrør McIntosh kt88

    BAT-pre:
    Endret til NOS 6922/ E88CC Tesla (1975) MIL-SPES goldpin. (to sverd i kors)

    6 Telefunken e88cc/6922 Gold pin 1960 NOS
    i orginalesker(TubeDepot ,usa)

    Lector cdp7TL:

    endret til Telefunken ECC81. Prod i tyskland for lenge siden...
    .
    Philips ecc81 (bruktkjøp)


    tidligere sett:

    Kan virke som en rar kombo,men synes dette passet best i lag, Telefunken hele veien
    ble bare et evig mylder av detajer.
    Så synter philips var bra i cdspillern ,men ikke så bra i pre....
    . Jevlig fort at det blir mye rør ;) derfor e det like greit å ha toppene av 8)

    Nytt sett:

    endre en og en ting for å finne rett kominasjon

    Toppen på BAT-VK30 er satt på igjen
    Lector Spilleren trives bra på ny plasering,lettere¨å skifte cd også.
    Må spille en stund så ser jeg over MC275
    -planen er
    Skifte til black sable sine mullardEcc81(cv4024) i 12AT7 posisjonen(burde ikke endre stort)
    Bytte utgangsrør til svetlania ett eller annet....
     

    Vedlegg

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.808
    Antall liker
    38.437
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Se det ja,nå så det pent og ryddig ut :)

    kjør på med bilder

    mvh
     

    eposhansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    360
    Antall liker
    3
    http://www.facebook.com/?ref=tn_tnmn#!/photo.php?fbid=296831166996756&set=a.108867439126464.15885.100000096261689&type=1&theater


    Masse sprøyt ,bilder og kaos samt fantasier ::)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut som du har et potent og flott anlegg. :)
     

    eposhansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    360
    Antall liker
    3
    Vert to-tre uker nær tromsø og koblet opp et anlegg der. Ingen bilder,men består av ca 32kg Denon og psb høytalere(små)
    utvdes senere med med dP./El,com, Avanti eller noe snadder;-) Pioneer vinylsnurrer,evt garrard. Og en litent 16/33,3/45 samt 78rmp!!!! Philips 8)
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.453
    Antall liker
    3.252
    Torget vurderinger
    1
    Bra rack og RIAA ialfal 8)
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Hvordan er egentlig denne Lectoren?
    Husker den sto meget høyt på ønskelisten en periode, men jeg fikk den aldri i hus. Det er i hvert fall en spiller jeg innbiller meg er meget bra.
     

    eposhansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    360
    Antall liker
    3
    Holmium skrev:
    Hvordan er egentlig denne Lectoren?
    Husker den sto meget høyt på ønskelisten en periode, men jeg fikk den aldri i hus. Det er i hvert fall en spiller jeg innbiller meg er meget bra.
    Lector var nok for billig til å bli tatt seriøst,pluss meget lavt produksjonstempo med leveringsproblemer...
    Finner ikke noe spesielt annet med den en at førsteutgaven hadde ca 3volt utganssignal,det ga en fin kraft og "kontroll" i mitt anlegg. Jeg har hatt to sånne,dem e følsom for rørtype .Og dermed lett å justere litt med etter egen smak,ikke en hi-end spiller men verd sine 10" brukt om du finner en.... Fortjener desverre nos rør 50-60talls,gjerne legg det i budsjettet med en gang 8)

    Legger ved bilde av nattens dronning :D
     

    Vedlegg

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    eposhansen skrev:
    Vert to-tre uker nær tromsø og koblet opp et anlegg der. Ingen bilder,men består av ca 32kg Denon og psb høytalere(små)
    utvdes senere med med dP./El,com, Avanti eller noe snadder;-) Pioneer vinylsnurrer,evt garrard. Og en litent 16/33,3/45 samt 78rmp!!!! Philips 8)
    Å? -hvor er "i nærheten av Tromsø"?
     

    eposhansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    360
    Antall liker
    3
    bjornh skrev:
    eposhansen skrev:
    Vert to-tre uker nær tromsø og koblet opp et anlegg der. Ingen bilder,men består av ca 32kg Denon og psb høytalere(små)
    utvdes senere med med dP./El,com, Avanti eller noe snadder;-) Pioneer vinylsnurrer,evt garrard. Og en litent 16/33,3/45 samt 78rmp!!!! Philips 8)
    Å? -hvor er "i nærheten av Tromsø"?
    det e 15km sør for vollan,der e hytta;-)
     

    eposhansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    360
    Antall liker
    3
    tkr skrev:
    Hei, hvor langt unna høyttalerne sitter du?

    mvh
    Det vet jeg ikke....kan jo måle opp, men sluttet med å lytte til musikk for noen år siden. No spiller jeg bare:)
    Rommet e vel ca 4meter over her,og 6-7 meter bredde. Så mener det blir ca 3 meter fra målt tvers over,,,ehm Og så e det nesten 3 meter mellom dem. Da (regne ,regne) omkring 3,5-4 til hver??
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.565
    Antall liker
    27.599
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    eposhansen skrev:
    tkr skrev:
    Hei, hvor langt unna høyttalerne sitter du?

    mvh
    Det vet jeg ikke....kan jo måle opp, men sluttet med å lytte til musikk for noen år siden. No spiller jeg bare:)
    Rommet e vel ca 4meter over her,og 6-7 meter bredde. Så mener det blir ca 3 meter fra målt tvers over,,,ehm Og så e det nesten 3 meter mellom dem. Da (regne ,regne) omkring 3,5-4 til hver??
    Ok, jeg lurte bare litt fordi det ser ut som om høyttalerne peker rett fremover uten toe-in. Spekulerte bare på om du ikke ville få et bedre lydbilde ved å vinkle dem litt innover.
    mvh
     

    eposhansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    360
    Antall liker
    3
    tkr skrev:
    eposhansen skrev:
    tkr skrev:
    Hei, hvor langt unna høyttalerne sitter du?

    mvh
    Det vet jeg ikke....kan jo måle opp, men sluttet med å lytte til musikk for noen år siden. No spiller jeg bare:)
    Rommet e vel ca 4meter over her,og 6-7 meter bredde. Så mener det blir ca 3 meter fra målt tvers over,,,ehm Og så e det nesten 3 meter mellom dem. Da (regne ,regne) omkring 3,5-4 til hver??

    Ok, jeg lurte bare litt fordi det ser ut som om høyttalerne peker rett fremover uten toe-in. Spekulerte bare på om du ikke ville få et bedre lydbilde ved å vinkle dem litt innover.
    mvh
    Stemmer det....dem skal være vinkla litt innover.Men ganske lite,(ca 10-15 grader). Har å et par avanti jeg bytter med av og til,samt en dP6.0 ,to monoblokker (diy)og en elcomp 5 mk ll. og masse kabler,med tilbehør.
     

    Vedlegg

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Ikke de avbildede Dynaco-blokkene, de er mine 8)
    (men alt er lov i en fantasi-verden ;D )

    Arne K
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn