Enkelt og greit hos janfrt på Høvik

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.659
    Torget vurderinger
    23
    Ja, dette med snus brer virkelig om seg!

    Nydelig spiller også.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer med ny spiller!

    Med armen følger det en mal/sjablong som indikerer hvor omkring sin egen akse armen skal ha sin hvileposisjoner. Dette har dessuten innvirkning på skala for antiskating.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med ny spiller!

    Med armen følger det en mal/sjablong som indikerer hvor omkring sin egen akse armen skal ha sin hvileposisjoner. Dette har dessuten innvirkning på skala for antiskating.

    Det følger med en mal, ja.

    Løsne armbaseskruene forsiktig, vri armen til armens inntegnede posisjon på malen, skru fast armbaseskruene igjen= problem løst.

    mvh
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Da tester vi det. Takk for hyggelige og informative tilbakemeldinger! :)
     

    tno

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2010
    Innlegg
    3.187
    Antall liker
    8.436
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    19
    Gratulerer!

    Har samme arm selv og den imponerer meg med gjennomtenkt design, dertil presise justeringsmuligheter og god lyd!
     
    X

    X186841

    Gjest
    Grattis!

    Godt det løste seg, litt irriterendes når nye ting ikke funker 100%

    Synes du det er noe vesentlig forskjell fra forrige spilleren ?
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    MEN, ett problem fikk vi da vi prøvespilte Lucinda Williams´siste som jo har fin lyd: armen stoppet ca. 3 - 4 mm. før platen var ferdig
    En enkel sak Janfrt.

    Du løsner de to skruene på armsokkelen bittelittegrann, og så vrir du hele armen ca. 5 mm inn mot sentrum.

    Er du redd for å forandre VTA, skru inn den lange skruen m svart topp inn i det passende hullet på armfestet inntil anslag mot bunnen. Da er det ingen fare for å forandre VTA lenger, siden skruen fikserer høyden.

    mvh

    Edit: Og gratulerer med ny snurre!

    Edit2: Var inne på Vinylengine og ser nå at det ikke er noen justerskrue for VTA på 309. Derimot er det fjærbelastning. Mao består hele prosedyren av:

    1) Løsne skruene på basis,
    2) Vri armen 5 mm innover mot sentrum og
    3) Stramme skruene igjen.

    Det HERLIGE med HFS er ikke bare at du får absolutt ALT du trenger å vite (om bla vinyl & desslike), men du får det attpåtil levert, pronto, på dørterskelen - på kav, velfungerende nårsk. Og det fra medlemmer som har lang og god erfaring i det å ha ryddet unna absolutt alle erfaringer det er mulig å gjøre med egen spiller: been there, oh yeah, done that (error).

    Cheers - og gratulerer med TOPP spiller!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.659
    Torget vurderinger
    23
    MEN, ett problem fikk vi da vi prøvespilte Lucinda Williams´siste som jo har fin lyd: armen stoppet ca. 3 - 4 mm. før platen var ferdig
    En enkel sak Janfrt.

    Du løsner de to skruene på armsokkelen bittelittegrann, og så vrir du hele armen ca. 5 mm inn mot sentrum.

    Er du redd for å forandre VTA, skru inn den lange skruen m svart topp inn i det passende hullet på armfestet inntil anslag mot bunnen. Da er det ingen fare for å forandre VTA lenger, siden skruen fikserer høyden.

    mvh

    Edit: Og gratulerer med ny snurre!

    Edit2: Var inne på Vinylengine og ser nå at det ikke er noen justerskrue for VTA på 309. Derimot er det fjærbelastning. Mao består hele prosedyren av:

    1) Løsne skruene på basis,
    2) Vri armen 5 mm innover mot sentrum og
    3) Stramme skruene igjen.

    Det HERLIGE med HFS er ikke bare at du får absolutt ALT du trenger å vite (om bla vinyl & desslike), men du får det attpåtil levert, pronto, på dørterskelen - på kav, velfungerende nårsk. Og det fra medlemmer som har lang og god erfaring i det å ha ryddet unna absolutt alle erfaringer det er mulig å gjøre med egen spiller: been there, oh yeah, done that (error).

    Cheers - og gratulerer med TOPP spiller!
    Godt eksempel på bare LITT av verdien som vi har i et forum som dette. Tenk dere hverdagen til mange uten denne muligheten, da er du avhengig av å måtte lese en bruksanvisning (horror over all horrors), kjenne noen personlig eller henge deg på butikken/selger. Nå får man isteden Instant svar på alle mulige rare og ikke fullt så rare spørsmål! Den svaksynte kan hjelpe den blinde med å trille den benløse over veien.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Grattis!

    Godt det løste seg, litt irriterendes når nye ting ikke funker 100%

    Synes du det er noe vesentlig forskjell fra forrige spilleren ?
    Nye saker fungerer jo nesten aldri in the first place.

    Det vesentlige er jo festet til armen, skulle tro spilleren har tatt en stor dose Valium:

    Armen til SME 309 10. des. 2015.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.735
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Rart Stereofil ikke har oppdaget feilen ved oppsett?
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    MEN, ett problem fikk vi da vi prøvespilte Lucinda Williams´siste som jo har fin lyd: armen stoppet ca. 3 - 4 mm. før platen var ferdig
    Godt eksempel på bare LITT av verdien som vi har i et forum som dette. Tenk dere hverdagen til mange uten denne muligheten, da er du avhengig av å måtte lese en bruksanvisning (horror over all horrors), kjenne noen personlig eller henge deg på butikken/selger. Nå får man isteden Instant svar på alle mulige rare og ikke fullt så rare spørsmål! Den svaksynte kan hjelpe den blinde med å trille den benløse over veien.
    Ja, Jackx og Sluket, HFS er suverent når det gjelder å få gode råd at once. Gud hjelpe meg hvis jeg skulle lest meg skrullete på bruksanvisninger og en haug med telefoner og en haug med besøk. Og idet han/hun som nettopp fikset det forsvant ut døren, så gikk det jaggu meg til hælvete igjen.

    Det er vel slik bl.a. leger og andre har begynt å jobbe.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.735
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Var det jeg tenkte også etterhvert. :)
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Det vesentlige er jo festet til armen, skulle tro spilleren har tatt en stor dose Valium:
    Har du rattet inn høvelig impedanse på RIAAen, da? Stilt VTA?

    mvh
    Nei, tuning kommer i morgen. Jeg benytter RIAAen i Devialeten foreløpig. Tipper Manley Steelhead må inn snart. Ellers er specs som følger for frosken:

    The Frog er en sofistikert High-End konstruksjon med blant annet samme magnet og oppheng som på Grashopper IV. The Frog Gold benytter spoler i rent gull (Matched Crystal Gold-wire) med ekstra magnet for maksimal oppløsning og høyt utgangsnivå.

    • Nåleslipning: VDH – IS, 2 x 85 Micron
    • Frekvensområde: 5 - 55.000 Hz
    • Anbefalt stifttrykk: 13.5 - 16.0 mN
    • Compliance: 35 Micron/mN
    • Utgangsnivå: 0.65 mV RMS
    • Kanal balanse: < 0.3 dB
    • Kanal seperasjon: > 35 / > 30 dB
    • Masse, stift: 0.32 Milligram
    • Anbefalt belastning: 500 (> 200) Ohm
    • Anbefalt tonearm masse: 6 - 10 Gram
    • Vekt: 8.2 Gram
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.659
    Torget vurderinger
    23
    Jølstad, ikke Jørstad! Jeg VET, har gjort Research serru.... du vet du er i dårlig form når det kommer reklame fra Jølstad, T.S Jacobsen og Oslo Kommune Gravferdsetaten (med tilbud om bygslet tomt) dumpende ned i postkassa med urovekkende frekvens
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Det skal være Jølstad, ja. Selvfølgelig. En helt nydelig bransje å drive i, pengemessig. Nesten ikke fluktuasjoner i dødsrate, tipper jeg blir en kunde om 10 - 30 år. Gudene vet.

    -------------

    Her dagens tull:

    Dette er den første hvor de fire mennene fra det kjente bandet komponerer alt selv.

    Julekalendergave 10. des. 2015.jpg


    Litt story: Utgivelsen sitter klistret. I 1963 var jeg på en fest i Langoddveien ved Snarøya, hos en dame som heter Karen Kristensen. Da var jeg ca. 10 år. Dritforeksket i en annen dame, hadde ikke draget og kjempedeppa. Det har gått over. :) Men, musikken og dama glemmer det ikke.

    Her Trond Martinsen i godt hommmør, en episode som burde ha vært sendt en smule tidligere, f.eks. 1. desember.

     
    Sist redigert:

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.957
    Antall liker
    11.765
    Sted
    Hus
    Den typen bransje går aldri konk :D

    Jølstad, ikke Jørstad! Jeg VET, har gjort Research serru.... du vet du er i dårlig form når det kommer reklame fra Jølstad, T.S Jacobsen og Oslo Kommune Gravferdsetaten (med tilbud om bygslet tomt) dumpende ned i postkassa med urovekkende frekvens
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.659
    Torget vurderinger
    23
    I Norge er det tre distinkte vekstnæringer hvor jobbene er bankers; Helsevesenet, Politiet & The Undertakers..
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Her i distriktet er det et par slike byråer som ikke lenger er blant oss.
    Det skyldes nok først og fremst en sterk konkurrent som har lagt generasjoner i graven.
    Kundene vil helst være på den sikre siden.
    Nok om det.

    Jeg trodde PD171 bare var å få med lett modda Jelco-arm. Noe som heller ikke er noen dårlig arm og et røverkjøp,
    Det er likevel slik at Luxman har sett at markedet er til stede for fritt valg av arm på en så god spiller.
    det er helt sikkert kunder som har etterspurt dette.
    Spilleren ble fin med 309, og jeg tipper doningen er en drøm betjeningsmessig.
    Det er jo viktig for deg. Lykke til.

    Hvordan fungerer /hva slags funksjon ha det avtagbare "lystårnet"?


    Mvh
     
    X

    X186841

    Gjest
    Når vi først snakker om begravelsesbyråer, fikk endelig sjansen til å dra en replikk jeg har hatt i bakhodet noen år da modern døde.
    Satt og ventet utenfor hos begravelsesbyrået til innehaveren dukket opp, reiste meg opp og gikk bort til ham og sa: Hei, jeg har ett lik jeg må bli kvitt !
    Ansiktsutrykket hans var ubetalelig.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Her i distriktet er det et par slike byråer som ikke lenger er blant oss.
    Det skyldes nok først og fremst en sterk konkurrent som har lagt generasjoner i graven.
    Kundene vil helst være på den sikre siden.
    Nok om det.

    Jeg trodde PD171 bare var å få med lett modda Jelco-arm. Noe som heller ikke er noen dårlig arm og et røverkjøp,
    Det er likevel slik at Luxman har sett at markedet er til stede for fritt valg av arm på en så god spiller.
    det er helt sikkert kunder som har etterspurt dette.
    Spilleren ble fin med 309, og jeg tipper doningen er en drøm betjeningsmessig.
    Det er jo viktig for deg. Lykke til.

    Hvordan fungerer /hva slags funksjon ha det avtagbare "lystårnet"?


    Mvh
    Betjeningsmessig er drømmen oppfyllt.

    "Lystårnet" er der for å kunne betjene i mørket, kan tas av og en "propp" settes nedi. Egentlig litt tull.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.735
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Her i distriktet er det et par slike byråer som ikke lenger er blant oss.
    Det skyldes nok først og fremst en sterk konkurrent som har lagt generasjoner i graven.
    Kundene vil helst være på den sikre siden.
    Nok om det.

    Jeg trodde PD171 bare var å få med lett modda Jelco-arm. Noe som heller ikke er noen dårlig arm og et røverkjøp,
    Det er likevel slik at Luxman har sett at markedet er til stede for fritt valg av arm på en så god spiller.
    det er helt sikkert kunder som har etterspurt dette.
    Spilleren ble fin med 309, og jeg tipper doningen er en drøm betjeningsmessig.
    Det er jo viktig for deg. Lykke til.

    Hvordan fungerer /hva slags funksjon ha det avtagbare "lystårnet"?


    Mvh
    Betjeningsmessig er drømmen oppfyllt.

    "Lystårnet" er der for å kunne betjene i mørket, kan tas av og en "propp" settes nedi. Egentlig litt tull.
    Nja, si ikke det. Sikkert noen som har mørkere omgivelser enn deg, men flott at det kan "proppes" ved behov.
     

    Baatmann

    Medlem
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    22
    Antall liker
    14
    Torget vurderinger
    2
    Veldig flott "ny" spiller du valgte!
    Luxman har mange flotte verk på samvittigheten.
    Denne er utrolig trofast og leverer hver gang. PS. Den er DD og fra 1979.
    image.jpg
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Her i distriktet er det et par slike byråer som ikke lenger er blant oss.
    Det skyldes nok først og fremst en sterk konkurrent som har lagt generasjoner i graven.
    Kundene vil helst være på den sikre siden.
    Nok om det.

    Jeg trodde PD171 bare var å få med lett modda Jelco-arm. Noe som heller ikke er noen dårlig arm og et røverkjøp,
    Det er likevel slik at Luxman har sett at markedet er til stede for fritt valg av arm på en så god spiller.
    det er helt sikkert kunder som har etterspurt dette.
    Spilleren ble fin med 309, og jeg tipper doningen er en drøm betjeningsmessig.
    Det er jo viktig for deg. Lykke til.

    Hvordan fungerer /hva slags funksjon ha det avtagbare "lystårnet"?


    Mvh
    Betjeningsmessig er drømmen oppfyllt.

    "Lystårnet" er der for å kunne betjene i mørket, kan tas av og en "propp" settes nedi. Egentlig litt tull.
    Nja, si ikke det. Sikkert noen som har mørkere omgivelser enn deg, men flott at det kan "proppes" ved behov.
    Jo, sikkert bra for noen hvis lyset er litt dårlig. Liker jo eksempelvis de lysene dere har mot spilleren.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Nå går det snart tomt for Tom Mathisens julekalender og også usprettede vinylskiver. Bikkja fortviler og lukter " The end of the Game".

    Går i morgen, det blir vel lørdag det, over til noe annet, f.eks. ØL. Bikkja elsker ØL.

    Men, i dag/natt; her to herrer som visste hva originalitet omhandlet:

    Julepresang til Kitty 10. des. 2015.jpg


    Stue 11. des. 2015.jpg


    Bikkja boltrer seg i vinyl og synes at oppsettet er fortreffelig. Hindringene er borte. Bare hun ikke forsyner seg av spaghettien på Sonus Faberne.

     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Av en eller annen grunn trenger Lennon hjelp (musikalsk?), så det er ikke ubegrunnet hvorfor platen er titulert Help!. Nå begynner dette kjente bandet virkelig å komme i form. Bikkja storkoser seg:

    The Beatles Help! 12. des. 2015.jpg


    Rekker én runde til med Mathisen. Det er Lucia-dagen først i morgen (eller lukia som Mathisen uttaler det, dessuten var Lucia transvestitt :)) , men tar den i dag. Tar også en øl og ikke en Lussekatt. Toppen Bech får gjennomgå her óg. Kanskje en av hans beste dette. Dessuten trenger vel de fleste et Hentesveiseapparat efterhvert:

     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.659
    Torget vurderinger
    23
    HVA? Ingen matbilder i kveld? Sitter og venter for å få opp appetitten og så skjer det ingen ting! Ikke så mye som n enslig kanape engang.
     

    aloz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2007
    Innlegg
    442
    Antall liker
    124
    Torget vurderinger
    2
    :D Kanon... Falsk får laksen strøket... Liker hvordan de gutta alltid brukte seg selv og ikke baserte humoren sin på å drite ut andre.
    Jepp, det er ikke bare litt, men mye av poenget med humor, at man ikke driter ut andre. Det blir som regel for lettvint.
    De dreit jo ut samer.
    Riktignok ikke de første som gjorde det.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Det gikk igjen i lutefisk i kveld, kan jo ikke legge ut alt vi putter i oss. :) Men, her noe som i høyeste grad har noe med mat å gjøre. Gikk til innkjøp av 14 forskjellige fra Polet i dag (vår datter plukket dem ut). Kommer litt omtale efterhvert. Med mat. Og uttalelser fra bikkja.

    Juleøl fra Polet 12. des. 2015.jpg


    Så forøvrig at Venstre vil ha øl med t.o.m. 7 vol.% tilbake i dagligvarehandelen. Det burde være en easy match å få Høyre og FrP med på dét. Men, folk er vel blitt så vant med ordningen at de vil beholde produktene på Polet.

    Vel, skal dra den litt lenger: Jeg jobbet i Vinmonopolet i flere år og hadde i sin tid ansvaret med å få "Sterkøl" inn på Polet og vekk fra dagligvarehandelen, det var vel i 1992. Større motstand har jeg aldri opplevet, fra Bryggeriforeningen, dagligvarehandelen og ikke minst "Folket". Jeg/vi ble regelrett skjelt ut, selv om det var Stortinget v/Sosialdpt. som hadde pålagt oss å gjennomføre ordningen.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.735
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Tar sjansen og skåler med janfrt med 4,3% pilsner. Ha en flott aften!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn