En tråd for oss som har kabler som koster en god del over snittet.

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
1.005
Antall liker
31
Sted
Bodø
Musicman Ha forståelse....
Skal jo hode til for å klare det :)
 

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.438
Antall liker
2.071
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Beklager,,, ble sent i går .Driver og pusser opp toa, blir gretten av sånt.

Skal skjerpe meg, men blir bare så irritert enkelte ganger. Får begynne å telle til 10 før tastaturet inntas 8)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Humor er fint det...Bare en godtar det begge veier. Målehuene blir sure når det refereres til hørsel, dvs de hører ikke og er " døvhørte" iflg enkelte. Men kabelonanistene blir sure når en kabel til 90 øre meteren MÅLER like godt som en til 90k meteren...Hmm, mange veier til Rom, og ingen har vel rett å mene noe foran andre.. Uansett er dette en tråd for de som besitter dyre kabler. Og en tråd som har blitt lest med nyskjerrighet av undertegnede som ser på seg selv som romantisk pragmatiker.. :)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
impulse skrev:
"Kabelonanist", HCS? "Kabelonanist"?? Jøsses.
"Whatever floats your boat " - you know.. :).... Og tanken bak legges i at det fra mitt ringe ståsted til tider vektlegges vel mye i kabler uten å se helheten.. Men det er en annen diskusjon ;D
 

56fwb

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.05.2007
Innlegg
1.621
Antall liker
137
Sted
Volda
impulse skrev:
"Kabelonanist", HCS? "Kabelonanist"?? Jøsses.
Ja, dette sammensatte ordet trenger en forklaring..
Jeg har ikke (be)rørt mine Energetic på flere måneder jeg.... ;) ;D
smått med onani slikleis serru.... 8)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
56fwb skrev:
impulse skrev:
"Kabelonanist", HCS? "Kabelonanist"?? Jøsses.
Ja, dette sammensatte ordet trenger en forklaring..
Jeg har ikke (be)rørt mine Energetic på flere måneder jeg.... ;) ;D
smått med onani slikleis serru.... 8)
Kanskje de har berørt deg Fredd ? ;)... No pun intended :)
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.932
Antall liker
19.791
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
56fwb skrev:
impulse skrev:
"Kabelonanist", HCS? "Kabelonanist"?? Jøsses.
Ja, dette sammensatte ordet trenger en forklaring..
Jeg har ikke (be)rørt mine Energetic på flere måneder jeg.... ;) ;Dsmått med onani slikleis serru.... 8)
Men kjære fred, mann! Du må jo vaske de med Ecco 3 antistatisk spray fra Nordost!!! 8)
 

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.438
Antall liker
2.071
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
HCS skrev:
impulse skrev:
"Kabelonanist", HCS? "Kabelonanist"?? Jøsses.
"Whatever floats your boat " - you know.. :).... Og tanken bak legges i at det fra mitt ringe ståsted til tider vektlegges vel mye i kabler uten å se helheten.. Men det er en annen diskusjon ;D
Mulig kabler vektlegges vel mye hos enkelte. For min egen del så utgjør kablene 20% av totalkostnaden i mitt anlegg. Etter som komponentene har blitt mere avslørende og dessverre mere kostbare, har kablene utgjort en større forskjell lydmessig. Uten unntak hittil så har det blitt bedre jo dyrere kabler jeg har prøvd. Forutinntatthet mtp pris ? Godt mulig, men det bekymrer meg overhodet ikke så lenge JEG er fornøyd med resultatet.

Grunn til denne tråden ble startet fra min side var en økende irritasjon over den stadige nedrakkingen på dyre kabler her inne. Ofte ikke sagt med rene ord, men den som leser mellom linjene i div kabeltråder ser hva jeg mener.

Ønsker flere kommer på banen med sine erfaringer med sine dyrekjøpte kabler. I denne tråden skal det være lov, uten å bli latterliggjort. Punktum......
 

56fwb

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.05.2007
Innlegg
1.621
Antall liker
137
Sted
Volda
HCS skrev:
56fwb skrev:
impulse skrev:
"Kabelonanist", HCS? "Kabelonanist"?? Jøsses.
Ja, dette sammensatte ordet trenger en forklaring..
Jeg har ikke (be)rørt mine Energetic på flere måneder jeg.... ;) ;D
smått med onani slikleis serru.... 8)
Kanskje de har berørt deg Fredd ? ;)... No pun intended :)
".. I know HCS, I know...!
Joda HCS de har berørt meg. De hevet lydkvaliteten i et allerede lydmessig godt annlegg. Foresten så likte jeg humoren i i dette innlegget ditt ;) :D
lars_erik skrev:
56fwb skrev:
impulse skrev:
"Kabelonanist", HCS? "Kabelonanist"?? Jøsses.
Ja, dette sammensatte ordet trenger en forklaring..
Jeg har ikke (be)rørt mine Energetic på flere måneder jeg.... ;) ;Dsmått med onani slikleis serru.... 8)
Men kjære fred, mann! Du må jo vaske de med Ecco 3 antistatisk spray fra Nordost!!! 8)
lars_erik skrev:
Det virker også. Lydmessig.
Ja, vask av kabler og og terminaler har faktisk svært MYE for seg (man vil jo ha renest mulig lyd ikke sant ;)) MEN jeg kommer til å gni og gnukke noe mindre og mere forsiktig nå etter at HCS har brakt et nytt ord inn i Debatten. :D ;D ;D Kommer nok til å tenke på det lanserte ordet hver gang kablene blir vasket/renset ;) :)
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.932
Antall liker
19.791
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Kabelhygiene er veldig viktig. Kan bli kvitt mye støy om man er litt nøye her.
Ellers er vel dette en tråd der vi IKKE skal fortelles at kabler ikke har noe og si. Her er det bare rettroende som kommer gjennom nåløyet ;)
 

56fwb

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.05.2007
Innlegg
1.621
Antall liker
137
Sted
Volda
lars_erik skrev:
Kabelhygiene er veldig viktig. Kan bli kvitt mye støy om man er litt nøye her.
Ellers er vel dette en tråd der vi IKKE skal fortelles at kabler ikke har noe og si. Her er det bare rettroende som kommer gjennom nåløyet ;)
JEPP! ;)
og
JEPP!! ;) ;D
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Må påpeke at en kabelonanist er en som "gjør noe" og får resultater av dette. En kabeljukker oppnår ikke annen glede enn det grafen evt viser..Og det må jo sies å være lite "håndfast.." 8)
 
M

musicus

Gjest
Jeg tilhører vel de som har kabler over gjennomsnittet. Ikke for at jeg ikke har annet å bruke pengene på, men fordi det er hva som til enhver tid har funket best i mitt oppsett, litt dyrere kabler.

Har prøvd mange billige og rimelige varianter også, man håpet å kunne spare en slant eller tre, men dessverre, de kablene jeg har opplevd som best i mitt oppsett har kostet noen kroner.

Nu er det høyttaler skifte pågang, og nytt kabel oppsett (WireWorld Silver Eclipse 6, rund baut) skal testes.

Nå bor det jo i seg selv, ingen go lyd i en kabel, så prestanda henger ihop med hva den kobles til, er min erfaring.

Ellers er vel Purist Audio Proteus Provectus (rca) muligens den signal kabelen som ligger meg nærmest om hjertet, selv om nyprisen ikke gjør det.

Men, pris/prestanda henger ikke alltid på greip, som så mye annet innen hifi ;) ;D

mvh
 

56fwb

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.05.2007
Innlegg
1.621
Antall liker
137
Sted
Volda
HCS skrev:
Må påpeke at en kabelonanist er en som "gjør noe" og får resultater av dette. En kabeljukker oppnår ikke annen glede enn det grafen evt viser..Og det må jo sies å være lite "håndfast.." 8)
Kjøper den HCS :)
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.920
Antall liker
8.207
Torget vurderinger
1
Off-Topic slettet.


bjornh, moderator
 

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
1.690
Antall liker
7
HCS skrev:
.... Og tanken bak legges i at det fra mitt ringe ståsted til tider vektlegges vel mye i kabler uten å se helheten.
Det kan jo tenkes at det er pga helheten man gjør det, ikke sant?
 

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
1.005
Antall liker
31
Sted
Bodø
ayaboh skrev:
HCS skrev:
.... Og tanken bak legges i at det fra mitt ringe ståsted til tider vektlegges vel mye i kabler uten å se helheten.
Det kan jo tenkes at det er pga helheten man gjør det, ikke sant?
Du har forstått :)
Masse sølv i signalveien, så det blir litt kjerringa mot strømmen om man skulle slenge inn det billigste som "fungerer" i anlegget ;)
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
Slettet et innlegg. Kommentarer om moderering gjøres ikke i tråden det er moderert i.
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.564
Antall liker
1.467
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Ved komponentbytter syns jeg nesten alltid at lyden ikke blir slik jeg forventer, men så redder jeg meg igjennom med kabler. Før kabeltilpassning låter det rett og slett plagsomt. Det sitter liksom ikke før litt dyrere kabler er på plass. Ofte lander jeg på Kimber, fordi jeg mener at de er nøytrale nok og har nødvendig ”bitt”, ”sting” og innsikt. Bruker nå KS1036 som interconnect’er og KS-3035 som HT-kabeler. Hadde tidligere et par 3038 som HT-kabler, men med disse ble det for mye fres i toppen. 3035 har mer tyngde og nå låter det faktisk ganske bra, syns jeg da.

Jeg har ikke skrupler for å svi av en del kronasjer på kabler. Syns at kabler er en vel så viktig komponent. Av og til viktigere. Alle får selvfølgelig lyd ut av selv billige kabler, men disse henter ikke det siste ut av systemet, og det er DET jeg er interessert i.
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
56fwb skrev:
impulse skrev:
"Kabelonanist", HCS? "Kabelonanist"?? Jøsses.
Ja, dette sammensatte ordet trenger en forklaring..
Jeg har ikke (be)rørt mine Energetic på flere måneder jeg.... ;) ;D
smått med onani slikleis serru.... 8)
Hmm, jeg måtte ta på min kjære RA HT kabler for noen uker sia da jeg måtte sjekke noe, men kan vel ikke akkurat påstå at jeg ble plagsomt opphissa av det, nei ;D Men jada, jeg sikler på utseendet på de like hærlig jeg ;D

Mvh :)
 

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Innlegg
2.596
Antall liker
289
Ja du er en seriøs kabelmann, som har skiftet ledningene i høyttalerne til og med..
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
Kule-Trygve skrev:
Ja du er en seriøs kabelmann, som har skiftet ledningene i høyttalerne til og med..
Hjertelig takk for koselig & flatterende kompliment, jeg prøver så godt jeg kan iallefall :) Forøvrig sikler jeg på Master Signature jeg også, jeg skal låne et sett av Roald i nær fremtid, gleder meg absolutt jah ;D

Mvh & riktig godt nyttår til deg & dine :)
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.932
Antall liker
19.791
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Herlig at noen har funnet fram denne tråden igjen ;D
Godt å være hjemme 8)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Hva er dette "snittet" ? :)... Konkret...Litt nyskjerrig her...
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.644
Antall liker
1.376
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
HCS skrev:
Hva er dette "snittet" ? :)... Konkret...Litt nyskjerrig her...
Jeg tror ikke det siktes til den vanlige Nordmann, men den gjennomsnittlige HFS bruker!
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.625
Antall liker
3.747
Morsom tråd!

Jeg kjører Oblivion rund baut, inkl fra sikringsboks til (Oblivion) nettfilter.

For å ta tak i trådstarters spørsmål, så var den største forskjellen den synergien jeg opplevde da jeg byttet alle kablene I anlegget til Oblivion. Har hørt flere som har hatt den opplevelsen med Oblivion. Den synergien som kom da alt var på plass, var bemerkelsesverdig. Den største enkeltforskjellen.

Syns egentlig det er merkelig at nå kabler testes, f.eks i Fidelity, så putter man en kabel fra en produsent inn i et system sammen med kabler fra en eller flere andre produsenter, som kanskje har lagt helt andre kriteria til grunn for sine konstruksjoner.

Har prøvd mange av toppmodellene til; Synergistic, Transparent, Crystal, Audioquest, Monster (Sigma Retro), Wireworld og Nordost.

Men, for å ta tak i det LMC sier, da jeg også hadde rørpower (Nagra VPA) hadde jeg også egenproduserte sølv i bomull kabler (0.25mm fra Audio Consulting). Her også kjørte jeg samme kabeltype gjennom hele (også power, men da en annen dimensjon fra Audio Consulting, med lakkisolasjon).

Det låt fantastisk oppløst og musikalsk veldig tilfredsstillende (dvs veldig lite "hifi"). Klart bedre enn Synergistic Tesla Apex, som var forgjengeren i systemet. Men da jeg byttet til 1200 transistorwatt, funket de ikke så bra lenger.

Så min meget sterke anbefaling blir - prøv selv, og stol på dine egne ører! Er du ikke fornøyd med lyden, så prøv mange ulike løsninger, til du blir fornøyd. Og ikke undervurder effekten i å ha hele kabelsalaten fra samme leverandør.

Og prøv definitivt Oblivion - hvis du har råd! ;)
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
BigSwifty skrev:
Syns egentlig det er merkelig at nå kabler testes, f.eks i Fidelity, så putter man en kabel fra en produsent inn i et system sammen med kabler fra en eller flere andre produsenter, som kanskje har lagt helt andre kriteria til grunn for sine konstruksjoner
Har du noen eksempler på slike problemer? Hvordan kan f.eks. designet av en nettkabel lage dårligere eller bedre forhold for en høyttalerkabel med et gitt design? Hvorfor kan f.eks. Oblivion høyttalerkabler spille bedre med Oblivion nettkabel enn med en annen nettkabel?
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Dazed skrev:
BigSwifty skrev:
Syns egentlig det er merkelig at nå kabler testes, f.eks i Fidelity, så putter man en kabel fra en produsent inn i et system sammen med kabler fra en eller flere andre produsenter, som kanskje har lagt helt andre kriteria til grunn for sine konstruksjoner
Har du noen eksempler på slike problemer? Hvordan kan f.eks. designet av en nettkabel lage dårligere eller bedre forhold for en høyttalerkabel med et gitt design? Hvorfor kan f.eks. Oblivion høyttalerkabler spille bedre med Oblivion nettkabel enn med en annen nettkabel?
Du stiller ikke slike spørsmål i denne tråden, Dazed.

Her skal kun de boltre seg som har kabler som koster langt over gjenomsnittet.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.117
Antall liker
9.429
BigSwifty skrev:
For å ta tak i trådstarters spørsmål, så var den største forskjellen den synergien jeg opplevde da jeg byttet alle kablene I anlegget til Oblivion. Har hørt flere som har hatt den opplevelsen med Oblivion. Den synergien som kom da alt var på plass, var bemerkelsesverdig. Den største enkeltforskjellen.
Hvordan høres synergi ut ???
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
Jeg satt med Wireworld Gold Eclipse signalkabler til ca 18k i nesten 20 år og var meget fornøyd ;D

Nå har jeg Van Den Hul The First Ultimatum til ca 2800kr, og er minst like fornøyd ;D mulig det har noe med synergi å gjøre?

Destiny.. :)
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.625
Antall liker
3.747
Kjære kranglefanter :) :) :)

Pink; med synergi, mener jeg rett og slett at det låt bedre med kun OB-kabler i anlegget enn med OB-kabler, blandet med Synergistic (dyrere modeller enn enn Oblivionkablene). Jeg definerer "bedre", som mer mot den lydsignatur jeg foretrekker etter å ha holdt på med musikk og hifi i 40 år.

Dazed; Nei, jeg har ikke eksempler, men har som sagt opplevd at å kombinere flere merker ikke alltid har falt heldig ut. Ikke så rart IMO. Kabelkonstruktørene sitter jo og lytter på sine egne konstruksjoner, ikke sant? Lutefisk er godt, vaniljekrem er godt - lutefisk med vaniljekrem er ikke godt.

Rolfozzy; Jeg forstår at det er artig å prøve seg som ironiker, men ironi er en vanskelig idrett, som kun bør utøves av de som behersker det. Hvis du hadde lest mitt innlegg, ville du sett at jeg, i likhet med LMC, i mitt forrige anlegg brukte hjemmelagde sølvkabler (til noen hundrelapper pr meter + plugger og minimalt med egeninnsats). M.a. o. en meterpris langt under gjennomsnittet for anleggene her på Sentralen.

Destiny; du har forstått poenget (tror jeg). Det gjelder å velge de kablene som gir anlegget den lyd du trives best med. Heldiggrisen som fant noen til 2.800. :)
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
BigSwifty skrev:
Kjære kranglefanter :) :) :)



Rolfozzy; Jeg forstår at det er artig å prøve seg som ironiker, men ironi er en vanskelig idrett, som kun bør utøves av de som behersker det. Hvis du hadde lest mitt innlegg, ville du sett at jeg, i likhet med LMC, i mitt forrige anlegg brukte hjemmelagde sølvkabler (til noen hundrelapper pr meter + plugger og minimalt med egeninnsats). M.a. o. en meterpris langt under gjennomsnittet for anleggene her på Sentralen.
Det var ment som en kommentar til tittelen for tråden. Ikke til ditt innlegg.
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.625
Antall liker
3.747
rolfozzy skrev:
BigSwifty skrev:
Kjære kranglefanter :) :) :)



Rolfozzy; Jeg forstår at det er artig å prøve seg som ironiker, men ironi er en vanskelig idrett, som kun bør utøves av de som behersker det. Hvis du hadde lest mitt innlegg, ville du sett at jeg, i likhet med LMC, i mitt forrige anlegg brukte hjemmelagde sølvkabler (til noen hundrelapper pr meter + plugger og minimalt med egeninnsats). M.a. o. en meterpris langt under gjennomsnittet for anleggene her på Sentralen.
Det var ment som en kommentar til tittelen for tråden. Ikke til ditt innlegg.
Den er grei. Det var ikke så lett å forstå i og med at du siterte fra mitt innlegg i ditt. Men: peace :)
 

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.438
Antall liker
2.071
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
rolfozzy skrev:
BigSwifty skrev:
Kjære kranglefanter :) :) :)



Rolfozzy; Jeg forstår at det er artig å prøve seg som ironiker, men ironi er en vanskelig idrett, som kun bør utøves av de som behersker det. Hvis du hadde lest mitt innlegg, ville du sett at jeg, i likhet med LMC, i mitt forrige anlegg brukte hjemmelagde sølvkabler (til noen hundrelapper pr meter + plugger og minimalt med egeninnsats). M.a. o. en meterpris langt under gjennomsnittet for anleggene her på Sentralen.
Det var ment som en kommentar til tittelen for tråden. Ikke til ditt innlegg.
Trådtittelen valgte jeg for å provosere litt.Det finnes næmlig mange veier til Rom. Veldig systemavhengig hvor mye kablene spiller inn, er min erfaring.
Hadde det vært mulig i mitt oppsett å få ett like bra resultat med en billig kabel, hadde ikke noe vært bedre.

Jeg ble etterhvert ganske lei alle som er innom kabelhjørnet for å fortelle "oss",( som faktisk opplever kablenes tildels betydelige innvirkning på sluttresultatet i ett oppsett som en gjerne har brukt mye tid og penger på for å få hente ut max,) hvor feil vi tar.

Nå er og blir våre sanseinntrykk subjektive, derfor finnes det mange opplevde forskjeller oss imellom. Dette skal jeg også bli flinkere til å innse nå som vi går inn i ett nytt år.

Godt Nyttår til dere alle :)

mvh
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
musicman skrev:
Trådtittelen valgte jeg for å provosere litt.
Du så et behov for å provosere litt i en kabeltråd? Ikke skvetten, gitt! ;)
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
BigSwifty skrev:
Kjære kranglefanter :) :) :)

Pink; med synergi, mener jeg rett og slett at det låt bedre med kun OB-kabler i anlegget enn med OB-kabler, blandet med Synergistic (dyrere modeller enn enn Oblivionkablene). Jeg definerer "bedre", som mer mot den lydsignatur jeg foretrekker etter å ha holdt på med musikk og hifi i 40 år.

Dazed; Nei, jeg har ikke eksempler, men har som sagt opplevd at å kombinere flere merker ikke alltid har falt heldig ut. Ikke så rart IMO. Kabelkonstruktørene sitter jo og lytter på sine egne konstruksjoner, ikke sant? Lutefisk er godt, vaniljekrem er godt - lutefisk med vaniljekrem er ikke godt.

Rolfozzy; Jeg forstår at det er artig å prøve seg som ironiker, men ironi er en vanskelig idrett, som kun bør utøves av de som behersker det. Hvis du hadde lest mitt innlegg, ville du sett at jeg, i likhet med LMC, i mitt forrige anlegg brukte hjemmelagde sølvkabler (til noen hundrelapper pr meter + plugger og minimalt med egeninnsats). M.a. o. en meterpris langt under gjennomsnittet for anleggene her på Sentralen.

Destiny; du har forstått poenget (tror jeg). Det gjelder å velge de kablene som gir anlegget den lyd du trives best med. Heldiggrisen som fant noen til 2.800. :)
Ja jeg mente det med synergi positivt :) Syntes Van Den Hul The First Ultimatum rett og slett kledde Sonyen min bedre.

Destiny.. :)
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Destiny skrev:
BigSwifty skrev:
Kjære kranglefanter :) :) :)

Pink; med synergi, mener jeg rett og slett at det låt bedre med kun OB-kabler i anlegget enn med OB-kabler, blandet med Synergistic (dyrere modeller enn enn Oblivionkablene). Jeg definerer "bedre", som mer mot den lydsignatur jeg foretrekker etter å ha holdt på med musikk og hifi i 40 år.

Dazed; Nei, jeg har ikke eksempler, men har som sagt opplevd at å kombinere flere merker ikke alltid har falt heldig ut. Ikke så rart IMO. Kabelkonstruktørene sitter jo og lytter på sine egne konstruksjoner, ikke sant? Lutefisk er godt, vaniljekrem er godt - lutefisk med vaniljekrem er ikke godt.

Rolfozzy; Jeg forstår at det er artig å prøve seg som ironiker, men ironi er en vanskelig idrett, som kun bør utøves av de som behersker det. Hvis du hadde lest mitt innlegg, ville du sett at jeg, i likhet med LMC, i mitt forrige anlegg brukte hjemmelagde sølvkabler (til noen hundrelapper pr meter + plugger og minimalt med egeninnsats). M.a. o. en meterpris langt under gjennomsnittet for anleggene her på Sentralen.

Destiny; du har forstått poenget (tror jeg). Det gjelder å velge de kablene som gir anlegget den lyd du trives best med. Heldiggrisen som fant noen til 2.800. :)
Ja jeg mente det med synergi positivt :) Syntes Van Den Hul The First Ultimatum rett og slett kledde Sonyen min bedre.

Destiny.. :)

Synergi? Vet ikke jeg, men jeg har opplevd noe av det samme som deg, Destiny.
Jeg hadde den dyre Wireworld Rca som du også hadde, samt en WW silver som "bare" kosta rundt 5000,-

Bra kabler begge to.

Men disse er bytta ut med Vivanco fra R.S. som faktisk ble en hørbar del bedre her.

Og de var ikke dyre.
 
Topp Bunn