En strålende helg tilbakelagt | Audiocom HiFi

Takk hifimessen.jpg

Dette var moro!
Vi har nå lagt bak oss en flott helg med riktig mange fine demonstrasjoner og hyggelige samtaler. Både undertegnede og David fra FinkTeam hadde mye fint å snakke om under oppsummeringen. Vi lå litt avsidesliggende, men mange tok turen opp alle trappene, og i perioder med mye folk på messen kunne vi ikke tatt i mot flere.
Mange besøkende tok seg tid til å slå av en prat og/eller gi tilbakemeldinger på lyden vi presenterte. Responsen var overveldende og selv om vi vet hva produktene er gode for, er det alltid moro når så mange mente lyden vi presenterte var den som traff dem best.

Alle de hyggelige tilbakemeldingene er meddelt både FinkTeam og Canor

Det er ikke uten grunn at Karl-Heinz Fink og hans team er svært ettertraktet som utviklere for mange kjente merkevarer med prisvinnende produkter, eller at FinkTeam KIM raskt fant veien inn i det private oppsettet til noen svært prominente internasjonale anmeldere, uten at dette er noe det ropes høyt om.

Det var ikke mindre gøy med all interessen rundt den fabelaktige elektronikken til Canor. På lørdagen spilte vi på AI1.10 som er en integrert Kl. A rørforsterker og på søndagen spilte vi på AI1.20 som er en integrert Kl.A transistorforsterker. Begge disse viste på en utmerket måte hvor lett FinkTeam KIM er å drive, selv om den ikke er spesielt følsom.

Mange ble også overasket over å høre at store deler av helgen spilte vi på en helt ny BT streamer fra Musical Fidelity som er utviklet for å spille høyoppløste musikkfiler. Det var selvsagt ingen ulempe at vi sendte signalet gjennom DAC og analogdel i Canor CD2.10, men den er også overraskende god alene.

Kommende events

Jeg er allerede i gang med å planlegge kommende events med Canor og FinkTeam. Først ut blir et lokalt arrangement hos oss i Kristiansand. Deretter drar vi vestover, og planlegger også turer østover i tiden som kommer. Over nyttår er tanken å vende blikket nordover.

Kontakt meg gjerne dersom du har fått pirret interessen for FinkTeam og/eller Canor, og husk at du også kan få en lytt til FinkTeam KIM hos den alltid like trivelige Morten på Norsk Audioteknikk.

Meg treffer du på hifi@audiocom.no, eller via innvalg på vårt hovednummer 92844000.

Lyst til å besøke oss?.......... ikke noe problem bare avtal tid, slik at jeg kan være på plass.

HiFi-hilsen
Glenn

www.audiocom.no/hi-fi

1.jpg

canor_ai_1_1_0.JPG

canor_ai_1_2_0.jpg

canor_cd_2_1_4.JPG

Kommentarer

Audiocom HiFi

Bransjeaktør
Ble medlem
16.07.2020
Antall liker
230
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
3
Aha, og HaHa!
Jeg var innom begge dager, dere spilte de samme sløye låtene.
Det gikk meg hus forbi at det var forskjellige amper benyttet.
FINK var FLINK på begge vaffal.
Utrolig hyggelig at du synes "Fink var flink". Samtidig må jeg selvsagt få beklage dersom du synes det var litt kjedelig musikkutvalg. Vi var gjennom alt det meste av sjangre i løpet av helgen, men forsøkte bevisst å spille endel av de samme låtene for at alle skulle ha et så likt grunnlag til å vurdere produktene. Kommer du på en annen av våre demoer, må du heller sparke meg i leggen og be meg spille noe annet, gjerne komme med ønsker slik flere gjorde. Det er bare moro.

En stor takk for både besøk og tilbakemelding!!

Mvh
Glenn

Audiocom HiFi

Bransjeaktør
Ble medlem
16.07.2020
Antall liker
230
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
3
Tøffe låter, ingen kritikk. Bortsett fra til meg selv på at jeg ikke hører forskjell på disse to Canor ampene tydligvis.
Det er små nyanser som skiller disse forsterkerne, og de avsløres stort sett når du har roen til å bytte mellom begge. Men de er der, og for enkelte vil den enes egenskaper veie tyngre enn den andres.

Glenn

Audiocom HiFi

Bransjeaktør
Ble medlem
16.07.2020
Antall liker
230
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
3
Da vi skal gjøre om på vårt showroom før nyttår kommer vi til å legge ut en rekke demoprodukter til veldig hyggelige priser i nær fremtid. Det betyr at vi også kommer til å legge ut produktene vi viste frem og spilte på under messen i Horten, da vi skal rullere på disse.
Dersom noen ønsker å være tidlig ute for å reservere noen godbiter, er det bare å sende en epost til hifi@audiocom.no. Listen legges ut snart :)

Informasjon om bruker

Audiocom HiFi
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
230
Link til alle artikler
65
Audiocom HiFi sine annonser
Topp Bunn