En slags oppnedgradering

Luvaton

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.05.2007
Innlegg
438
Antall liker
38
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Ting kan endre seg fort her i verden.

Guttedrømmen om å ha EC monoblokker er oppfylt og nye mål må settes. Jeg endrer nok litt fokus denne gangen og ønsker å gå ned på komponenter. Jeg er av den oppfatning at det må gå an å få bedre lyd enn jeg har i dag med et mindre ruvende HiFi alter. Nå er vinylriggen borte, så nå er det andre komponenter som står for tur.

De brokoblede 120ene får stå litt til (tror jeg), men jeg lurer på å bytte ECD1 og 4.7 til en kombisak. PowerDac må vel være tingen, eller? Har sett på noen kandidater jeg har lyst å prøve:

Benchmark DAc1 HDR - 24/96kHz
G-Dis DAV-V kommer i ny versjon med volumkontroll. - 24/96kHz.
Ayon Skylla - 24/192kHz
dCS har jo bra saker.

Andre kandidater? Er jo litt lat så fjernkontroll er fint.

Jeg har testet med Transporter rett inn i effekttrinna, men syntes det ble tamt. Litt teppefølelse om man kan si det sånn, Har en følelse om at dette kan være den digitale volumkontrollen, men vet ikke. Var litt sånn og når jeg kun hadde en aw120 på høyttalerene (nautilus 804).

B&W lever forsåvidt farlig de også. Så om du har et forslag på noen dynamiske og holografiske høyttalere som spiller med en mørk bakgrunn og er ekstremt musikalske kan du jo kanskje si litt om det :)

Mvh
Luvaton
 
M

MPT

Gjest
Etter min egen erfaring. Husker jeg ble ganske skuffet når jeg fikk EC 4.7. Hvis jeg skulle byttet noe av de komponentene du har ville jeg valgt 4.7. Eventuelt kan du selge dac-en også og skaffe f.eks dCS Delius som Hoium har til salgs og kjøpe et godt drivverk.
 

Luvaton

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.05.2007
Innlegg
438
Antall liker
38
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Som drivverk er det nok Squeezebox som teller her i hus. Tror nok både 4.7 og ECD1 er på vei ut.
Har sett at Hoium har en Delius. Lå en eldre versjon på børsen og for litt siden. Frister å prøve den saken.
 
Topp Bunn