En liten tankevekker

Status
Stengt for ytterligere svar.
R

Roysen

Gjest
Jeg var på min favorittrestaurant og spiste i går. Jeg har vært der så mange ganger nå at kokken har blitt min venn. Han er fra Hong Kong. Jeg har jo fremdeles dette problemet med japansk talende hjelp for å kunne få tak i en forsterker jeg har sett meg ut på en japansk bruktside.

Siden min favorittrestaurant er en japansk restaurant tenkte jeg at kanskje denne kokken kunne hjelpe meg enten selv eller ved å hjelpe meg å finne en som komuniserer for meg.

Når jeg spurte ham om han var villig til å hjelpe, så var det første han spurte om hva dette kostet. Jeg så lite poeng i å ikke fortelle sanneheten. Dersom han skulle hjelpe meg med komunkasjonen mot den japanske forretning ville han jo finne det ut uansett. Jeg valgte imidlertid å si en pris som var omtrent halvparten av sannheten for jeg håper da å kunne prute ned prisen noe.

Når han fikk høre prisen ble han først sint og så gikk han bare sin vei. Når han kom tilbake sa han at et var hyggelig at jeg var en fast gjest i restauranten men at jeg ikke trengte å fortelle skrøner for å imponere ham.

Jeg valgte klokelig ikke å gå dypere inn i dette spørsmålet.

Mvh
Roysen
 

Ivaols

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.12.2004
Innlegg
1.190
Antall liker
507
Sted
Flekkerøy
Ser ut til at du har vært offer for et aldri så lite kulturkrasj...

Edit: Både i forhold til ulike nasjonaliteter, og kanskje litt i forhold til hva mannen i gata synes er fornuftig å bruke på hifi.
 
R

Roysen

Gjest
Ivaols skrev:
Ser ut til at du har vært offer for et aldri så lite kulturkrasj...

Edit: Både i forhold til ulike nasjonaliteter, og kanskje litt i forhold til hva mannen i gata synes er fornuftig å bruke på hifi.
Det er nok sikkert mest det siste du skriver som er gjeldende, men jeg tenkte at siden han var asiat og fra Hong Kong (hvor dette er mye mer vanlig enn her) så kanskje han ville forstå - men nei ikke denne gangen.

Mvh
Roysen
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn