En kort anleggstråd fra nord

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    3.869
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    27
    ^ Det er fascinerande og interessant at du opplever ein modda Lenco som gjennomgåande så mykje betre enn EMT 938 (har berre høyrt 938 gjennom ein monitor på eit studiobord, men det er jo ein gjennomført kul spelar).
    Det er rart for meg også. Men det må sies at armen på Lencoen er mye bedre enn SME på EMT. Har gjort flere tester hvor jeg og andre har satt knapper på Lencoen. Den er ingen smågutt med sine 35 kg, custom tallerkenlager med Lignum Vitae trevverk i spindelen. Tenker at bytte av arm vil ha mye å si. Blir spennende men et langt lerret å bleke. Kommer tilbake med inntrykk og bilder :)
    EMT er definitivt en kul spiller. Den kommer til å følge meg til den siste slutt.

ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    3.869
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    27
    Måtte MDF brenne til evig tid :cool:
    Får se. Armbordet monteres i en fjærende konstruksjon så den våte drømmen om metall er utelukket. Dessverre. Kryssfiner er et alternativ men lagene i trevverket kan by på problemer i finish. Så da står det mellom mdf og sponplate

ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    3.869
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    27
    Forresten så monterte jeg den moddede Denon103r i et Yamamoto headshell med Duelund kabler. Nesten klar for EMT. Nudet, montert i alukropp, fineline sliping og fyllt med epoxy. Låter veldig bra. RockǹRoll pickupen min. Monterte også Cadenza Black i Lencoen mens jeg var igang

IMG20251018130357.jpg IMG20251018130506.jpg IMG20251018131338.jpg

Sist redigert:

ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    3.869
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    27
    Endelig en Chet Baker-plate jeg har ønsket meg lenge. Kjøpt fra JBH her på sentralen. Han har utrolig mye bra jazz og annen musikk, anbefales!
    Med vinterlig hilsen fra Nord

IMG20251020110416.jpg

ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    3.869
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    27
    Mens jeg venter på cad tegninger til armbordet for EMT så spiller jeg videre på Lenco, nå med Koetsu Black. Savner EMT men den kommer snart opp i drift.
    Ungene levert til moren deres, øl i glasset(fri i morgen) så satte jeg på en jåleplate, Alan Parson Project "I Robot". Bra plate, litt Pink Floyd i støtene. Liker det jeg hører. Litt peiskos mellom sangene men det er bare sjarmerende.
    Ellers så føler jeg meg litt stuck. Eneste jeg trenger fremover er et riaa-trinn til. Tror jeg går for Minidsp ADepth siden jeg har en ledig digital inngang på Groundsound(slipper en ekstra konvertering)og den får veldig gode skussmål, også her av et medlem jeg har sendt melding til. Befrielsen og ulempen med anlegget er veldig bipolart. Kan ikke bytte komponenter siden alt er aktivt. Det er spennende å vente på nye ting og teste det ut i anlegget. På den andre siden er det befriende å slippe utgifter. Nå har jeg tidligere tradet meg opp, kjøpt gode komponenter og solgt dem videre uten å tape noe særlig. Tidvis vært smart med noen hederlige unntak. Så, nevner det igjen: neste store løft blir nytt rack for spillere og utstyr, oppgradere EMT938 og ny lyttestol og nytt riaa. Racket er snart i produksjon, stolen er påbegynt(vist før i tråden)og stemningen er god her oppe.
    Med hilsen fra Nord

IMG20251027180614.jpg

image.jpg

ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    3.869
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    27
    Oppdaterer når noe skjer og nå lå det en pakke i postkassen fra en hyggelg forum-medlem. Trengte en tredje phonoinngang. Valget falt på Minidsp ADept etter anbefaling både her og på det vide nettet. Blir å kable denne opp med coax til Groundsound. Hatt flere bokser fra Minidsp så jeg vet hva jeg går til og blir neppe skuffet. Venter ennå på armbord til EMT slik at jeg kan få testet det nye familiemedlemmet.
    God helg når den tid kommer til dere som stikker innom her :)
    Med hilsen fra Nord

IMG20251107104840.jpg

IMG20251107111723.jpg

ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    3.869
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    27
    Endelig helg. Startet jobb kl 0330 i natt. Julemarked på jobb og jeg hadde ansvaret for bakevarer. Ble 108 julebrød, masse landbrød, chiabatta og surdeigsbrød. Maraton fra jeg kom til jeg dro. Sliten men hva fikser ikke noen rolige øl og musikk.
    Har fått cad tegnet og 3D printet første armbord til EMT. 3D printet i plast for å se om tegningene var bra og det var de til gangs. Smatt rett på plass. Boret opp for arm og så var det endelig lyd i EMtèn igjen. Planen er at broren min skal cnc skjære meg nye armbord, få scannet fargen til det originale og spraylakke dem. Vanskelig og dyrt å få tak i originale så det er godt å ha dyktige venner og familie som kan realisere galskapen.
    Som sagt, endelig helg igjen og snart jul. Sylte, bacon og lammerull i hus. Mangler bare pinnekjøtt, lutefisk, ribbe og alt tilbehør som skal følge med. Må bake masse også. Kalendere til ungene må også på plass mandag. Har i alle år laget kalendergaver men dropper det i år og kjøper meg fri for det kjøret. Ungene begynner jo å bli store.
    Her er et par bilder av spilleren med det midlertidige armbordet.
    God helg!
    Med hilsen fra Nord

17644236417628687924292857244463.jpg

1764423706461723926242595615829.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn