Emotiva´s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • N

    nysjerrigper

    Gjest
    UPA blir erstattet av klasse D i slutten av mnd, for å tjene mer per enhet sansynligvis..
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.713
    Antall liker
    7.827
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    UPA blir erstattet av klasse D i slutten av mnd, for å tjene mer per enhet sansynligvis..
    Ikke nødvendigvis, men de fleste entusiaster innen HIFI og hjemmekino er WATT-horer, slik at det fristet for mye å gå for noe i XPA-serien selv om UPA-serien var sterkere enn de fleste receivere med alle kanaler i drift
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Folk har en tendens til å henge seg opp i watt uten å se helt hva som ligger bak tallene.

    Ingen flerkanals upa på ebay..
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.713
    Antall liker
    7.827
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Emotiva-sjefen skrev følgende 26. februar:
    "The new 7.1 processor is the backbone of a new line of affordable products that will replace Ultra Series. BTW, it's 1RU tall and all of the new amplifiers are 1RU too!! This is going to be a great new line. We've re-thought pretty much everything. All made in Franklin TN USA!"

    Og i siste podcast sier de at noen av produktene i den nye serien blir presentert på Axpona 24-26. april

    Så utifra formfaktoren på 1RU så er vel ikke noe annet enn klasse D trolig.
    Kan jo være interessant, bare de også har laget boksene litt grunnere.
     

    Jogi1973

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.06.2013
    Innlegg
    193
    Antall liker
    19
    Da er jeg blitt medlem i Emotiva gjengen:) Ble en brukt xpa-5. Men har prøvd å bi ampe den mot Klipsch Rf83 uten hell sålangt. Den går i protect etter 5sek. Har en Copland CVA 306 forforsterker som gir utsignal til Emotivaen. Noen med forslag?
     

    bimmernorge

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.09.2012
    Innlegg
    70
    Antall liker
    11
    Sted
    Hedmark
    Torget vurderinger
    2
    Da er jeg blitt medlem i Emotiva gjengen:) Ble en brukt xpa-5. Men har prøvd å bi ampe den mot Klipsch Rf83 uten hell sålangt. Den går i protect etter 5sek. Har en Copland CVA 306 forforsterker som gir utsignal til Emotivaen. Noen med forslag?
    Ikke mange forslag her Jogi! Selv har jeg sendt Mail til Emotiva med spørsmål om hvorfor min XPA-3 går i protect ved endring av kilde/lydbilde på reciever. Venter på svar derfra...
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.713
    Antall liker
    7.827
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Da er jeg blitt medlem i Emotiva gjengen:) Ble en brukt xpa-5. Men har prøvd å bi ampe den mot Klipsch Rf83 uten hell sålangt. Den går i protect etter 5sek. Har en Copland CVA 306 forforsterker som gir utsignal til Emotivaen. Noen med forslag?
    Har du koblet det slik jeg foreslo i tråden din vedrørende biamping med XPA-5?
     

    Jogi1973

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.06.2013
    Innlegg
    193
    Antall liker
    19
    Ja prøvd 2 forskjellige kabeltyper også. Og det dyreste y-leddet fra argon. Ble litt lei men skal sjekke høytaler kablene. Men ganske sikkert at det ikke er noe med de
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.713
    Antall liker
    7.827
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ja prøvd 2 forskjellige kabeltyper også. Og det dyreste y-leddet fra argon. Ble litt lei men skal sjekke høytaler kablene. Men ganske sikkert at det ikke er noe med de
    Rare greier. Har du testet å koble til direkte til Emotivaen uten y-ledd på alle kanaler for å sjekke at det ikke gir feil da også?
    Vet disse forsterkerne kan være litt sære på signalkablene også..
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.713
    Antall liker
    7.827
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    På hvilken måte da tenkte du på?
    At de kan gå i protect med enkelte signalkabler, og ikke i protect med andre.
    Så om du har et annet par signalkabler (ikke nødvendigvis dyrere) går det an å teste om det gir noe utslag
     

    bimmernorge

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.09.2012
    Innlegg
    70
    Antall liker
    11
    Sted
    Hedmark
    Torget vurderinger
    2
    Ja prøvd 2 forskjellige kabeltyper også. Og det dyreste y-leddet fra argon. Ble litt lei men skal sjekke høytaler kablene. Men ganske sikkert at det ikke er noe med de
    Rare greier. Har du testet å koble til direkte til Emotivaen uten y-ledd på alle kanaler for å sjekke at det ikke gir feil da også?
    Vet disse forsterkerne kan være litt sære på signalkablene også..
    Eirik, har du tips til signalkabler du vet fungerer? Min xpa-3 går også i protect når jeg skifter kilde på reciever (fra tv til bd) eller fra stereo til surround. Dette har skjedd med Monster rca og med VdH D102 Hybrid. Med Parasound A51 i samme oppsett, og med samme VdH rca fungerer alt helt supert.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.713
    Antall liker
    7.827
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ja prøvd 2 forskjellige kabeltyper også. Og det dyreste y-leddet fra argon. Ble litt lei men skal sjekke høytaler kablene. Men ganske sikkert at det ikke er noe med de
    Rare greier. Har du testet å koble til direkte til Emotivaen uten y-ledd på alle kanaler for å sjekke at det ikke gir feil da også?
    Vet disse forsterkerne kan være litt sære på signalkablene også..
    Eirik, har du tips til signalkabler du vet fungerer? Min xpa-3 går også i protect når jeg skifter kilde på reciever (fra tv til bd) eller fra stereo til surround. Dette har skjedd med Monster rca og med VdH D102 Hybrid. Med Parasound A51 i samme oppsett, og med samme VdH rca fungerer alt helt supert.
    Husker ikke helt, men søk litt på Emotiva-formuet, vært en del tråder om det - Home | The Emotiva Lounge

    Emotiva sine egne er det aldri noe tull med, men fraktkostnaden er såpass høy mener jeg å huske - så disse bør man bestille sammen med noe annet
     

    rosky

    Medlem
    Ble medlem
    14.07.2014
    Innlegg
    7
    Antall liker
    1
    Ganske fersk på forumet her. Vært en "lurker" en stund.

    Bestilte min første Emotiva for noen år siden, en XPA-2 gen 1, som jeg hadde sammen med en Onkyo NR-807 og XTZ 99.36.

    Har nå oppgradert over tid og sitter nå med en XPR-2, XTZ Divine 100.49 og siste tilskudd er en Emotiva XMC-1. Må si jeg er meget fornøyd med lyden!
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Jeg har nå blitt stolt eier av xmc-1 og xpr-5 kombo :) og er strålendes fornøyd med lyden. Hadde nad m15hd og m25, og synes dette var en grei oppgradering. Merker best forskjell på musikk og mindre på film...... Men på musikk merker jeg at 400w er mer enn 160 hehe.... Så spesielt bassen ble strammere :)
    idag fiklet jeg litt med kabler, som jeg låntefra stereo anlegget oppe i stuen. Har xlr og biwire heimdal oppe, og viablue htkabler og noe billigere signalkabler.... For meg virket det som heimdal kablene, låt noe bedre. Men som sagt litt vanskelig å høre..... Men en ting merket jeg helt klart og det er at xpr-5 har en liten suselyd når du ikke spiller..... Ikke noe høy susing, du må nærme helt inntil for å høre den. Men med heimdal kablene, ble susingen nesten borte! Så kanskje det er noe i dyrere kabler, eller kanskje det blir mindre med et billigere par med xlr også...... Brukte ikke timevis på dette. Får ekspirimentere mer senere :)
    uanz sinnsykt fornøyd med emotiva :)
     

    bl4z33r

    Medlem
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    22
    Antall liker
    8
    Noen som kan hjelpe meg ? Har emotiva xpa 1 gen 1.
    Kan høre på musikk mange timer så kutter den plutselig og da suser det i høytalerne.
    Slår den av og på da virker den igjen.
    Så kan det gå bare 30 min en annen gang.
    Noen som veit hva det er? Noen som reparerer ?
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    940
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    Hei ! Om noe ndager dukker det opp en Emotiva xda her . Denne har jo volumkontroll . Skal forsterkererns volum fortsatt stå der jeg bruker å ha det?
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    Noen her som har xda-2 gen2 som kan fortelle litt om hvordan denne er i bruk?
    Jeg solgte nylig min Nad M51 dac fordi jeg ville bygge dac/pre selv, men nå kom jeg over xda-2 den har samme funksjoner som jeg hadde planer om å bygge selv, dac og r2r attenuator. Til $300 greier jeg knapt å bygge volumkontrollen med kabinett, så denne er vanskelig å overse.
    Er denne like genial som den ser ut, eller har den noen mangler?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.713
    Antall liker
    7.827
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Da begynner det å skje litt spennende ting hos Emotiva igjen, sjekk ut Emotiva Lounge og AVSforums.com
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Takk for svar. Er litt engstelig for at den blir litt lystklingene sammen med helicon, men vet ikke. Er jo mye forsterker for pengene :)
     

    Joppe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med Stealth, har lurt fælt på den til skrivebordet selv.

    Hvordan er det med volum på de laveste innstillingene til høyttalere og hodetelefoner, er det ubalanse mellom kanalene?
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand

    Hoikka

    Medlem
    Ble medlem
    10.01.2016
    Innlegg
    9
    Antall liker
    1
    Ser de har fått inn Emotiva på Surround.no, hvordan ligger prisen på disse i forhold til å importere selv?
     

    ugn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2005
    Innlegg
    244
    Antall liker
    119
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke sjekket selv, men var no prat på facebook i en eller annen gruppe og da var det i hvertfall rimeligere for en tung effektamp (når man regner med fedex/ups rask frakt) hos surrond enn direkte via emotiva.
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Så en xpa-1 kostet 15 000 kr hos surround, 1100 dollar pluss frakt og moms blir mer med dagens kurs tror jeg!
     

    Blaa

    Medlem
    Ble medlem
    01.07.2008
    Innlegg
    17
    Antall liker
    2
    Ønsker å kjøpe XPA-2, gen 1 eller gen 2.

    Jeg har i dag en av hver og vil bruke de som monoblokker. Men pga forskjellig gain på de, så er de jeg har helt ideelle sammen.

    Kan også bytte dersom noen har en gen 2 og vil ha et passende økonomisk mellomlegg.
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Melder meg herved inn med en XPA-5 gen 2. Fornøyd så langt, spiller i grunn overraskende bra i to kanaler. :)
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Da ble en emotiva xpa dr2 kjøpt :)
    Bare sammenlignet den med xpr5 i kinoen på arendalsound tower....
    Og synes det er særdeles vanskelig å skille lyden.
    Nå var jeg veldig fornøyd med xpr5, så på ingen måte nedtur :)
    Xpr5 har en veldig lav hiss når det ikke er lyd, men det er helt minimalt. Men på dr2 er det helt tyst :)
    Men for meg virker lydsignatur helt lik!
    Effekt messig er de omtrent identisk, 500w på xpr5 og 550w på dr2....
    Begge blir prøvd på emotiva xmc1....
    Jeg er vertfall fornøyd og kan varmt anbefale de på arendalsound tower, fantastisk match spør du meg :)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Da ble en emotiva xpa dr2 kjøpt :)
    Bare sammenlignet den med xpr5 i kinoen på arendalsound tower....
    Og synes det er særdeles vanskelig å skille lyden.
    Nå var jeg veldig fornøyd med xpr5, så på ingen måte nedtur :)
    Xpr5 har en veldig lav hiss når det ikke er lyd, men det er helt minimalt. Men på dr2 er det helt tyst :)
    Men for meg virker lydsignatur helt lik!
    Effekt messig er de omtrent identisk, 500w på xpr5 og 550w på dr2....
    Begge blir prøvd på emotiva xmc1....
    Jeg er vertfall fornøyd og kan varmt anbefale de på arendalsound tower, fantastisk match spør du meg :)
    Leste med stor intersse hva Lyd & Bilde skrev om disse.
    Man kan kritisere Lyd & Bilde i ditt eller datt, men gutta der har absolutt ørene i orden.
    Spennende, disse nye Emotiva sakene her - koster jo omtrent ingen ting...
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Har fått helt fantastisk lyd i kjelleren med dette.
    Emotiva er mye for pengene, det kan ingen si imot.
    Tar gjerne imot Macintosh eller lignende for folk som vil sammenligne :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn