Emc1 og denon dvd2910 VS PC avspiller

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.234
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
Har jo hørt mye positivt om Pc som avspiller i det siste.

Jeg leker nå litt med tanken på og eventuelt selge Emc1 og dvd spilleren min.
Pc har jeg, den trenger bare og gjøres lydløs. Pcen har kun et onboard lydkort, så det må vel oppgraderes. Så mitt spørsmål blir da, for ca 23000, får jeg en kilde som er pc basert, og som spiller bedre enn de 2 komponentene jeg har idag for den summen? D er jo som cd spiller jeg er mest opptatt av da.....

Hva trenger jeg og hva koster det?

Kravet er at det overgår emc1 lydmessig!
 

jbc

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Innlegg
104
Antall liker
0
Jeg bruker et USB interface fra empiricalaudio.com. Det står mye info på siden.

Jeg bruker det sammen med en EC og en DP dac. USB løsningen fungerer meget godt som drivverk, og jeg tror du med en god DAC vil kunne slå din eksisterende kombo. (DP dacen skal muligens selges om du er int.)

Jørgen
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Som cd-spiller ja garantert, men dvd spilleren bør du beholde, får ikke så bra dvd bilde fra pc for en billig penge, men divx osv blir bedre på pc.
Det er mye å velge i der ute, selv som du sikkert har sett, valgte jeg et Lynx22 kort til 7k inkludert AES/EBU kabel + en brukt Forsell Dac til 10k. Regner du ikke med pc'en, får du for denne prisen, en avspiller som i mine ører ikke står tilbake for noen ren avspiller opptil ihvertfall 50k :) . Burmesteren 001 cd-spilleren min, levere alt bedre enn denne komboen gjør, men pc'en blir foretrukket for det er så enkelt å bytte musikk etter humør, slipper å bytte cd.... , det er kun DAC som setter grensen for å få en enda bedre spiller. Du får også USB baserte dac'er som feks. Twindac til prisen du nevner, men hva som er best, blir opp til deg å vurdere. En stor fordel med Lynx22 kortet, synes jeg, er at det er greit å shoppe brukte dac'er, og du kan koble til hvilken som helst dac du ønsker.
 

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.234
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
OKei, sitter et ganske bra skjermkort i pcen min da. Av type shappire radeon 850xt. Så kanskje d gjør at pcen overgår dvdspilleren..... ?

Hvis noen i trondheim har en slik pc og dac hadde det vært hyggelig å fått en demo? :)
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
OKei, sitter et ganske bra skjermkort i pcen min da. Av type shappire radeon 850xt. Så kanskje d gjør at pcen overgår dvdspilleren..... ?

Hvis noen i trondheim har en slik pc og dac hadde det vært hyggelig å fått en demo? :)
Hjelper lite med det skjermkortet, mitt er også heftig, men test selv, så ser du fort hva jeg mener ;)
 

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Innlegg
870
Antall liker
97
Sted
Sør-Trøndelag
Behold Emc1 og selg Denon DVD 2900 og kjøp deg heller en Denon DVD 3910 til filmkilde istedenfor.Denne er BETYDELIG bedre enn 2900 til film og tett opp mot det beste uansett.Ligger en brukt ute på børsen nå.....
 

jbc

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Innlegg
104
Antall liker
0
Jeg bor også i trondheim. Send meg en pm så kanskjevi kan ordne et byttelån. el.

Jørgen
 

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.234
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
Behold Emc1 og selg Denon DVD 2900 og kjøp deg heller en Denon DVD 3910 til filmkilde istedenfor.Denne er BETYDELIG bedre enn 2900 til film og tett opp mot det beste uansett.Ligger en brukt ute på børsen nå.....
Tja, Dvd spilleren er jeg ganske fornøyd med. Hadde liksom vært greit og fått alt i ett :)
 
N

nb

Gjest
Jo, man får bra bilde fra PC, men det krever en del innsats. Se www.hardware.no for en SVÆRT utførig forklaring på hvordan det gjøres.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Jo, man får bra bilde fra PC, men det krever en del innsats. Se www.hardware.no for en SVÆRT utførig forklaring på hvordan det gjøres.
Bra bilde er greit nok, snakker her om bedre bilde en Denon 2900.

Utdrag fra siden du refererer til:
Hvorfor bruke HTPC som signalkilde?
En HTPC er ikke den perfekte løsningen hvis man bare ser på ren bildekvalitet, uten å ta hensyn til pris. En god DVD-spiller og en skaler av høy kvalitet, som for eksempel Crystalio, vil gi et merkbart bedre bilde enn noen HTPC-løsning ;)
 
N

nb

Gjest
Greit nok, men i den uttalelsen er neppe scaler-biten uvesentlig, og en slik scaler koster en 20 lapper om jeg ikke husker helt feil. Har selv en 2910 og synes den leverer gnistrende gode bilder, lekte meg litt med HTPC og syntes det ble veldig bra, men gjør ikke noe med på HTPC-fronten med det første da det er en del andre ting som skal på plass før jeg setter meg ned med det.

Om man regner "value for money" er det i mine øyne lite som slår en HTPC, da får man CD, DVD, harddiskopptaker, tv-tuner og hva som eller måtte dukke opp for en fornuftig mengde penger.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Greit nok, men i den uttalelsen er neppe scaler-biten uvesentlig, og en slik scaler koster en 20 lapper om jeg ikke husker helt feil. Har selv en 2910 og synes den leverer gnistrende gode bilder, lekte meg litt med HTPC og syntes det ble veldig bra, men gjør ikke noe med på HTPC-fronten med det første da det er en del andre ting som skal på plass før jeg setter meg ned med det.

Om man regner "value for money" er det i mine øyne lite som slår en HTPC, da får man CD, DVD, harddiskopptaker, tv-tuner og hva som eller måtte dukke opp for en fornuftig mengde penger.
Er du interessert i emne, finner du en hel del artikkler på nettet som støtter DVD biten, en rimelig dvd spiller er bedre en et heftig skjermkort, desverre er det slik i dag.
Men value for money, er jeg ikke uenig i....
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.446
Antall liker
2.630
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
For de som er intr i dette med HTPC, så anbefaler jeg å lese gjennom en guide-serie, som når er kommet til del 9. Del 1 finnes nedert på siden, og videre oppover siden til del 9... LINK

mvh
 
Topp Bunn