Emballasje for å sende vinylplater

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Jeg skal snart ta en opprydding i platesamlingen og ser at jeg kommer til å legge en del ut på brukten etterhvert.

Jeg er kronisk redd for hva posten kan finne på, og lurer derfor på hva dere bruker til å sende vinylplatene deres rundt i verden.

Jeg ser at noen bruker pizzakartonger til å sende plater, det virker lurt, men jeg sliter litt med å få tak på emballasje. Nærmeste pizzasjappeligger i Bodø, tre timer unna..

DroneOn

Medlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
8
Sted
Bærum
Hvis du har tykk papp og god teip kan du legge skivene mellom pappplater. Har du noe bubble wrap liggende kan du polstre ekstra med det. Stalltipset mitt er å ta platene ut av coverene før du sender slik at man unngår kantrevner.

Har du noe spennende eller...?

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
Jeg kjøper en rull med bølgepapp og en rull med bobleplast hos Staples

Pakker et lag med bobleplast og deretter et lag med bølgepapp

Z

Zomby_Woof

Gjest
To pappskiver, litt større enn plata, tapet tett sammen. Pizzaesken er forsåvidt god hvis du fyller den slik at plata holdes fast. Ellers kommer den til å slenge rundt med klemte hjørner som resultat. Det er smart å ta plata ut av coveret også. Ellers slår den lett splitt i coveret.

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Takker for mange gode tips. Jeg skal se om jeg ikke kan benytte meg av litt overflod fra flyttingen.

Endelig lyd i anlegget også!

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Ellers koster ikke skikkelig ferdig-emballasje stort heller. Søk etter "LP mailers" på eBay.

Topp Bunn