Politikk, religion og samfunn Elon Musk

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    10.806
    Sted
    Chaiya, Thailand
    Torget vurderinger
    26
    de beste filmene jeg ser er neger vikingfilmer, det skaper en troverdig atmosfære.
    samme med filmer med handling satt i afrika, men det er bare hvite der, elsker det
    Negre var det ikke mange av, men det var mange vikinger med bl.a. sør-europeiske og asiatiske aner.
    islandske sagaer nevnes det personer som Geirmund Heljarskinn («Geirmund med det svarte skinnet»), som var en mektig vikinghøvding på Island. Moren hans skal ha vært av mongolsk eller sibirsk opphav fra området rundt Kvitsjøen.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    3.535
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Negre var det ikke mange av, men det var mange vikinger med bl.a. sør-europeiske og asiatiske aner.
    islandske sagaer nevnes det personer som Geirmund Heljarskinn («Geirmund med det svarte skinnet»), som var en mektig vikinghøvding på Island. Moren hans skal ha vært av mongolsk eller sibirsk opphav fra området rundt Kvitsjøen.

Det har du nok rett i, og vikingene og verden generelt var mye mere sammenflettet enn det man har blitt opplært til å tro.
    Men tenkte mere på historiefortellingen og "hvor lett det er å leve seg inn i filmen", og da er det vertfall for meg slik at det bør passe med historien slik den alltid har vært portrettert, og da er vikingene skjeggete og hvite og afrika er full av svarte mennesker som et eksempel.
    Eller dinosaurene har ikke fjær, selv om forskning har bevist at det hadde de.
    Hvis man skal lage noe utenfor dette bør det legges opp til at det er fiksjonelt (det er jo alltid film, men du skjønner hva jeg mener), eller feks legge det til en annen planet eller noe annet som gjør at det blir litt distanse fra "vår verdenshistorie"

Harry Stoteles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Antall liker
    4.664
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Da høres det jo egentlig sunt ut å få oppleve historiefortellinger med litt mer kompleksitet.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    3.535
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Film er underholdning, intet annet. Og heldigvis finnes det filmer for enhver smak. Jeg sitter ikke med fasit, bare sier hvordan jeg liker det.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.473
    Da er hydrauliske bremser historie på siste Teslamodell. Den bruker elektriske aktuatorer i hvert hjørne istedetfor. Kommer nok mer informasjon etterhvert hvordan det er løst sikkerhetsmessig, men steerbywire er jo allerede elektrisk. Masse fordeler å kvitte seg med det gamle oljebaserte systemet.
    7933B9C3-F16D-4D42-A2BF-759F7994A015.jpeg

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    17.828
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Skal dere se ett intervju med Elon Musk så anbefaler jeg dette med The Economist sin sjefsredaktør Zanny Beddoes. Legg merke til at hun klarer å sette han på plass vedr England og hans meldinger om borgerkrig:

Om dere liker dette intervjuet så kan jeg samtidig anbefale intervjuet med Yuval Harari hvor dem adresserer intervjuet med Musk flere ganger:

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.473
    Skal dere se ett intervju med Elon Musk så anbefaler jeg dette med The Economist sin sjefsredaktør Zanny Beddoes. Legg merke til at hun klarer å sette han på plass vedr England og hans meldinger om borgerkrig:
    Jepp, har blitt anbefalt her tidligere. For å sette Musk i kontekst så oppfordrer jeg deg å lese denne tunge artikkelen under. Til gjengjeld skal jeg se Harari intervjuet du linker til når tiden strekker til.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    5.991

Om dere liker dette intervjuet så kan jeg samtidig anbefale intervjuet med Yuval Harari hvor dem adresserer intervjuet med Musk flere ganger:

Som vanlig klarer ikke Musk å forklare hvor borgerlønnen henter sine resurser. I dette intervjuet er det ikke penger men programkode, uten å si noe om hvem som utsteder dette. Om det ikke er teknokrater som skal eie den nye verden slik han leste i sci-fi bøker, er det vel i praksis den ultimate sosialismen han proklamerer.

Herlig at hun utforder ham på USAID. Hvor han først forsøker legge skylden på andre vedledighetsorganisasjoner som kunne stilt opp og hjulpet. For deretter kalle alt vedledighetsarbeid USAID utførte for ren svindel uten å se selvmotsigelsen.

UK og Europa konfrontasjonen er gull. Jeg ble virkelig fasinert hvor barnslig han responderer på kritikk. Og han viser ingen forståelse for at rike nasjoner må være med å utvikle dem mindre heldige. Bygge enda høyere grensemurer som svar på et komplekst problem virker ikke være løst med spesielt høyt intelekt. Musk kalte henne vistnok foræder etter intervjuet, så han følte seg nok noe avkledd.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.473
    Det mest interessante på bildet er prisen. Forbruket er også interessant, man kan anta at Waymo bruker 5 ganger mer strøm.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.473
    Tesla klarer ikke møte etterspørselen. Det er flere indikasjoner på at brukte Teslaer nå selges for mer enn nypris. I Norge har det ikke Tesla hatt innbyttebiler til salgs på lenge noe som er svært uvanlig.

Til og med Handelsblatt som er anti-Tesla rapporterer at tross nattskift så klarer ikke Tesla Tyskland å dekke etterspørselen.

Og snart kommer FSDs som vil medføre enda høyere etterspørsel av Tesla.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    16.849
    Som vanlig klarer ikke Musk å forklare hvor borgerlønnen henter sine resurser. I dette intervjuet er det ikke penger men programkode, uten å si noe om hvem som utsteder dette. Om det ikke er teknokrater som skal eie den nye verden slik han leste i sci-fi bøker, er det vel i praksis den ultimate sosialismen han proklamerer.

Herlig at hun utforder ham på USAID. Hvor han først forsøker legge skylden på andre vedledighetsorganisasjoner som kunne stilt opp og hjulpet. For deretter kalle alt vedledighetsarbeid USAID utførte for ren svindel uten å se selvmotsigelsen.

UK og Europa konfrontasjonen er gull. Jeg ble virkelig fasinert hvor barnslig han responderer på kritikk. Og han viser ingen forståelse for at rike nasjoner må være med å utvikle dem mindre heldige. Bygge enda høyere grensemurer som svar på et komplekst problem virker ikke være løst med spesielt høyt intelekt. Musk kalte henne vistnok foræder etter intervjuet, så han følte seg nok noe avkledd.
    Han framstår jo bare som en konspirasjonstulling som ikke klarer å forholde seg til enkle fakta. Intelligens skaper som kjent ikke nødvendigvis visdom.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.473
    Jeg skjønner det ikke; Musk gjør vel verken noe ulovlig eller som ikke andre har gjort før:

Pengestrømmen har møtt kritikk fra demokratene, blant annet fordi flere av kandidatene Musk støtter sitter i komiteer med innflytelse over virksomhetene hans.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    3.535
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    det er nettopp dette som gjør politikk så kvalmt. Det er en eneste stor money grab og har ingenting med å "styre landet til det beste for dens innbyggere" å gjøre

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    5.573
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skjønner det ikke; Musk gjør vel verken noe ulovlig eller som ikke andre har gjort før:

Pengestrømmen har møtt kritikk fra demokratene, blant annet fordi flere av kandidatene Musk støtter sitter i komiteer med innflytelse over virksomhetene hans.
    Næææh
    kæm sko ha trudd
    kjøp tesla..

du skjønner det ikke? Det tror jeg de fleste her inne har forstått…

nei, nei nei, hva med Bidens pc og pizzagate

ref Cambridge analytica; vet hva som kommer, vet hva som skjer
    trump, musk, vance, thiel, zucker, ellison… noen som tror at de har demokratiske gener som gir fra seg makten og vil all medmennesker vel?
    og deres neste generasjon, feks sønnene til trump, rene dydsmønster..

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    5.573
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    nei muskern som bare bryr seg om egen forretningsdrift; selvkjørende biler, raketter til Mars and beyond
    kæm sko ha trudd
    han hilser nok bare grunnet rein høflighet, på samme måte som han sikkert gjør i alle land der ytterste venstre vinner valg.. to be seen alive

Sist redigert:

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.473
    Det store internettet kommenterer tørt EU president Ursula von der Leyen, danskene og Eutelsat.

Det som ikke nevnes av Ursula er båndbredden på 15MB og prisen på 799Dkr.

Hadde danskerne oppløst monopolet på Grønland kunne dem hatt i praksis fri båndbredde via Starlink til en brøkdel av prisen ned mot 235Dkr. Rart av danskerne egentlig å legge monopol på Grønland, gjerrig folkeslag som de er kjent for.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    5.573
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det store internettet kommenterer tørt EU president Ursula von der Leyen, danskene og Eutelsat.

Det som ikke nevnes av Ursula er båndbredden på 15MB og prisen på 799Dkr.

Hadde danskerne oppløst monopolet på Grønland kunne dem hatt i praksis fri båndbredde via Starlink til en brøkdel av prisen ned mot 235Dkr. Rart av danskerne egentlig å legge monopol på Grønland, gjerrig folkeslag som de er kjent for.

Skal vi se
    Grønland og Starlink
    Det ville vært årets kombo
    Og årets bombe
    Skikkelig kinderegg

lurer på hvorfor ikke?

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    5.991
    Starlink tilbyr ikke fri båndbredde til privatkunder. Hva dem derimot tilbyr private er overskuddskapasitet uten noen garantier om leveringsevne. I hvertfall var det slik halvannet år tilbake da jeg så på dette sammen men en svoger som vurderte det på hytta.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.473
    Starlink tilbyr ikke fri båndbredde til privatkunder. Hva dem derimot tilbyr private er overskuddskapasitet uten noen garantier om leveringsevne. I hvertfall var det slik halvannet år tilbake da jeg så på dette sammen men en svoger som vurderte det på hytta.
    Derfor skrev jeg i praksis i den forstand at det er slik det oppleves. Har hatt Starlink i 3+ år nå, og det er rocksolid. Akkurat nå er det 11 dingser på ruteren som bruker trafikk uproblematisk (TV, PC, PS5, Ipad, 4 iphones).

Kunne ikke vært mer fornøyd.

Starlink er også helt fantastisk på fly. Hatt flere turer med SAS hvor man streamer Youtube mens man tar av.

Sist redigert:

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.473
    Alle rike oligarker i USA allierer seg med hverandre.
    Ikke konkurenter, allierte.
    Ondskap satt i system; vi har bare sett starten av hva som kommer.
    Starlink eller Huawei?
    Tesla, Xpeng eller 1.9TDI?
    Demokrati eller ettpartistat?
    Vestlig eller asiatisk verdisyn?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn