ELNS - program for å teste multikanals lyd

Midas

Bransjeaktør
Ble medlem
07.01.2015
Innlegg
1.061
Antall liker
772
Sted
Stavangerområdet
Jeg har laget programmet ELNS som kan brukes for å teste lyd i et multikanals oppsett. Programmet ble til som et enkelt teknisk testverktøy for eget bruk, men har etterhvert fått litt interesse av flere. Et bruksområde som er populært er at man kan spille musikk i senterkanalen og sammenligne senteren med hovedhøyttalerene, noe overraskende nok er vanskelig å få til bra ellers. Se hjemmesiden for mer info om programmet:

.​

Har også opprettet en FB gruppe for diskusjon og support https://www.facebook.com/groups/924760464618834/ (selv om det ikke er så mange der enda). Programmet er helt gratis og er ikke knyttet til min bransjestatus, så jeg håper dette ikke ansees som reklame. Dette var noe jeg lagde fordi jeg hadde et behov for et slikt verktøy. Det er alle muligheter til å komme med ros og ris.

Litt mer teknisk er ELNS en generell testplatform for audio. Den kjører ulike prosesserings funksjoner som "plugins". I bildene under vises matrisemikser (matrix mixer) og panoreringsfunksjon som begge styrer stereoavspilling i et multikanals oppsett. Programmet er under stadig utvikling, så hvis noen har noen ideer så er jeg åpen for det også.


Screenshots:

matrix_8_c.png


panner_move.gif
 
Topp Bunn