Elektronikkbutikker som selger til privatpersoner?

Springbank

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.09.2003
Innlegg
132
Antall liker
3
Jeg skulle nettopp legge inn en bestilling hos Elfa, men så så jeg til min store skuffelse at de ikke lenger selger til privatpersoner.

Finnes det andre butikker her i landet som selger elektronikk? Jeg trenger bl.a. diverse kontakter (5-pols DIN, Jack og XLR), samt en håndfull elektrolyttkondiser til å reparere et fuskende hovedkort.

Mvh
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Kompotek selger hele katalogen til RS-Components til privatmarkedet.

Upgrade Audio har en del, men det er audio-spesifikt. Det samme gjelder Eltek og Motron.

I utlandet har du jo masser av butikker. Til helt std. varer har jeg bestilt litt fra Mauser electronics - billig og bra.
Audiospesifikt holder jeg meg hovedsaklig til Partsconnexion i Canada og VT4C i Hong Kong.
 

Otrivin

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.12.2007
Innlegg
80
Antall liker
3
Du kan også ringe til Elfa, da selger dem til private.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Man får da handlet der, men det forutsetter at man betaler med kort.
 

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
3.077
Antall liker
34
Springbank skrev:
Tubesnake skrev:
Hvor står det?
Her.

Hvis du ønsker å bestille via vår hjemmeside, trenger du en bruker-ID og et passord.


Legg merke til at privatpersoner ikke kan få kundenummer.
Det der har stått der så lenge jeg kan huske. Det innebærer kun at du ikke får eget kundenummer og får handle på 14/30 dagers kreditt slik som bedrifter får.
For alle oss andre er det bare å taste kortnummer eller gå for oppkrav.
 

Springbank

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.09.2003
Innlegg
132
Antall liker
3
Tubesnake skrev:
Det der har stått der så lenge jeg kan huske. Det innebærer kun at du ikke får eget kundenummer og får handle på 14/30 dagers kreditt slik som bedrifter får.
For alle oss andre er det bare å taste kortnummer eller gå for oppkrav.
OK, da misforsto jeg!
Takker så mye! :)

Mvh
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.100
Antall liker
4.944
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Du kan handle og betale med kort, få varene i oppkrav eller registrere deg som kunde og få faktura med varen.
Som privat kunde synes jeg det går veldig greit og raskt når jeg betaler med kort. Både VISA og Mastercard aksepteres.
Farnell derimot krever at du registrerer deg med organisasjonsnummer. Om det går med et fake nummer vet jeg ingenting om.
 
Topp Bunn