Elektrisk grill

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
946
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Hallo, grillkonger.

Jeg er på utkikk etter den billigste elektriske grillen på markedet. Den må ha bein, så bordgrill er uaktuelt. Er det noen som har snøring på hvor det er billigst? :)
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.500
Antall liker
6.873
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Spar deg for den utgiften - en elektrisk grill blir altfor svak til å gi ordentlig grilling, med mindre du har et monster som krever tilkobling til 3-fase eller komfyrkurs.

Det sterkeste en kan greie på en vanlig stikkontakt i et vanlig hjem er 16A - dvs maks 3,5kW. En vanlig elektrisk grill er vanligvis for 10A kurs, dvs 2,2kW. Hvis dette er noe du skal bruke ute, med kanskje litt vind osv, så tørker du opp maten før den er ferdig grillet, og grillingen tar også svært lang tid. (Har prøvd...)

Til sammenligning er en helt gjengs, (liten) gassgril med to brennere på ca 6kW. En litt større med 3 brennere på 3-11kW. En stor en med 4 brennere ligger på 16-17kW.

En stor kullgrill kan gi 25-30kW.

Johan-Kr
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.060
Antall liker
7.909
Torget vurderinger
12
Ikke kjøp elgrill. Jeg har hatt det og de fungerer ikke. Eva solo tønne kullgrill er mitt råd. Vakker og funksjonell.
 
N

nb

Gjest
Substituttet for elgrill heter grillpanne og brukes på en kokeplate. Elektrisk grill er, som korrekt hevdet av flere her, et meningsløst produkt. Kjøp en ordentlig grill som går på kull eller gass.
 

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Innlegg
4.992
Antall liker
1.935
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Elgrill fører kun til seig og halvstekt mat, du angrer deg etter første måltid!
 

X-hilarate

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.04.2010
Innlegg
228
Antall liker
10
jan#jan skrev:
Grilling skjer ved bruk av briketter eller kull !!


:p
+1

Jeg liker den smaken som kull "lager"....= GRILLMAT!

Med f.eks gass/strøm, så blir maten "bare" stekt, ikke grillet...i mine øyne.

Jeg holder meg til "gamleskolen", selv om jeg ikke er sååå gammel. ;)
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.500
Antall liker
6.873
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Nå har jeg overbygd veranda, så da må det nesten bli gassgrill på meg... (Bor i leilighet i 4-mannsbolig)

Vi holder på å gro opp en hekk rundt hagen, så når den er blitt passe høy, har vi snakka i å anskaffe hagemøbler på fellesen og så mure opp utepeis/grill.

Johan-Kr
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.144
Antall liker
4.300
Torget vurderinger
1
Fenalaar skrev:
Nå har jeg overbygd veranda, så da må det nesten bli gassgrill på meg... (Bor i leilighet i 4-mannsbolig)
...
Her tilsvarende, og borettslaget tillater kun el-grill! Det er mulig det er noen brannvernbestemmelser e.l. Sjekk det lokale «diktaturet»!

mvh
KJ
 
J

J.J

Gjest
Det er helt klart deilig og være ute og lage mat og jeg forstår selvsagt dere som bor i borettslag/blokk osv..Det er sikkert kjipt å ikke ha en weber på terrassen.... men da som nevnt så er gass i det minste mye bedre en elektrisk grill.... da er det bedre å lage den inne i panna og i det minste få skikkelig stekt mat ....
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.103
Antall liker
9.407
Det er mye god mat som har blitt ødelagt ved grilling. Grilling er oppskrytt.
 
N

nb

Gjest
Pink_Panther skrev:
Det er mye god mat som har blitt ødelagt ved grilling. Grilling er oppskrytt.
Det er mange som ikke kan å grille, og dermed ødelegger maten, er vel mer presist. Det er en fin tilberedingsmåte for mye mat, men det gjøres mye rart rundtomkring.
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.500
Antall liker
6.873
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Så lenge en er nøye med slangene og regulatoren, så skal det ikke være noen problemer med en gassgrill på en overbygd veranda.

Johan-Kr
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Det er ingen vits med el-grill, det burde ikke engang vært kalt det. Riktig navn bør heller være utekoker el. Kjøp heller en liten sak med to støpejernsplater som du har på ett bord, bruk så grillpanne på plata, da får du i det minste litt varme på den. Jeg forstår ønsket om å grille ute, men koke ute er noe man gjør på telttur osv. ;) Ellers er jo den lille weberen snedig.

Edit: den måtte ha ben ja, sorry.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.515
Antall liker
7.849
Torget vurderinger
0
Send PM så kan du få min gratis! Du kan gjerne få betale porto ;).

Den er forsøkt brukt 3-4 ganger på terassen det første året, - med dårlig resultat, siden har den stått uvirksom i garasjen i flere år.

Som flere har skrevet er det et totalt meningsløst produkt. :p

Gassgrill eller grillpanne gir mye bedre mat. Personlig ville jeg gått for en grillpanne, det er faktisk veldig greit redskap.
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.302
Antall liker
21
AlexanderK skrev:
Hallo, grillkonger.

Jeg er på utkikk etter den billigste elektriske grillen på markedet. Den må ha bein, så bordgrill er uaktuelt. Er det noen som har snøring på hvor det er billigst? :)
Elekltrisk grill er 100% tull og tøys og har mer med hårføner å gjøre enn mat.
 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
946
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
He he..

Her var det klar tale fra folket.. :D

Det har blitt kjøpt inn en elgrill fra Biltema. 250,- kroner kostet den. Så da er det vel bare å skru den sammen og se om det skjer noe.. Og nei, det er ikke jeg som har kjøpt meg elgrill. Det var en kamerat som skulle ha det.. (Ja, det er helt sant..)

Jeg har jo selvsagt en vanvittig god kulegrill fra Europris som kostet tett oppunder 100 kroner. Den fungerer som bare det! Det brennes opp og svies biffer og pølser i et vanvittig tempo baki hagen her.. :)
 
Topp Bunn