- Ble medlem
- 30.10.2015
- Antall liker
- 7.752
Flume - Numb & Getting Colder feat. Kučka
Selvsagt må man ta utfordringen og bruke litt tid på det, men jeg foretrekker nok mer akustisk musikk, tror jeg.Å utfordre seg selv musikalsk handler ikke alltid om å finne noe man elsker umiddelbart, men om å utvide horisonten og oppdage nye lyder og strukturer. Elektronisk musikk kan være en slik utfordring.
Elektronisk musikk er ikke bare "klubbmusikk". Det er en utrolig bred sjanger som spenner fra ambient og eksperimentell til energisk techno og house. Kanskje det er en undersjanger du ikke har utforsket ennå som vil falle i smak?
Mange av disse sporene representerer utrolig dyktig produksjon og lydteknikk. Å lytte med et fokus på håndverket og innovasjonen i lydbildet kan gi en ny dimensjon til opplevelsen, selv om rytmene ikke treffer umiddelbart.
For mange er denne musikken en integrert del av en livsstil, en kultur og en felles opplevelse. Å delta i tråden handler også om å være en del av et fellesskap som deler en lidenskap, selv om man ikke er enig i alle valg.
Poenget er at denne tråden er et sted for entusiaster til å dele sin glede. Det er ingen forventning om at alt skal passe for alle, men vi håper jo at noen vil finne noe nytt og spennende. Kanskje du kan gi det et nytt forsøk med et åpent sinn, eller kanskje til og med dele noe fra din egen sjanger som du mener fortjener oppmerksomhet?
Kommunikasjon, spesielt via tastaturet er vanskelig og kan lett misforstås, måten du skrev på kunne lett tolkes som drittslenging, men jeg er voksen nok til å forstå at du ikke mente det sånn. musikk er vanskelig, det finnes knapt noe som alle liker, det er vel derfor vi ikke er gift med samme kjerring også. Personlig så sliter jeg med klassisk musikk og spiller det aldri, det sagt så er det fantastisk musikk for de som liker det.Selvsagt må man ta utfordringen og bruke litt tid på det, men jeg foretrekker nok mer akustisk musikk, tror jeg.
Og jeg sier ikke at jeg ikke finner noe, men genren generelt sliter jeg litt med.
At mye av dette er av høy kvalitet i alle ledd er det ingen tvil om.
For å ta noen nære konkrete eksempler fra denne tråden, så likte jeg disse ganske så bra.
Black Hole - Thyx
Jerome Froese - Ayon X
Broken Wings - Gaudi · Mr. Mister
Infected Mushroom - What You Know You Know You Know
Infected Mushroom, Mr Mister og Yello kjenner jeg rimelig godt til fra før, og disse spilles (frivillig ...) fra tid til annen.
Jeg gjør jo egentlig akkurat det du foreslår:
Prøver å finne interesse og spenning i noe nytt og for meg litt fremmed.
Lytter med et åpent sinn.
![]()
Beklager hvis jeg har uttrykt meg på en måte som kunne oppfattes som negativ.Kommunikasjon, spesielt via tastaturet er vanskelig og kan lett misforstås, måten du skrev på kunne lett tolkes som drittslenging, men jeg er voksen nok til å forstå at du ikke mente det sånn. musikk er vanskelig, det finnes knapt noe som alle liker, det er vel derfor vi ikke er gift med samme kjerring også. Personlig så sliter jeg med klassisk musikk og spiller det aldri, det sagt så er det fantastisk musikk for de som liker det.
Følger man tråden fra begynnelse til slutt så ser man at mangen av klassikerene er tidlig i tråden, for så naturlig gå over till nyere og urørt musikk. Trådstarter har gått under jorden, vet ikke hvor han ble av?