Forsterkere electrocompaniet aw60 brokobling

mediakjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.11.2010
Innlegg
1.885
Antall liker
663
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Du vet, bare å gi gass hvis du ikke vil høre :p
tenkte meg du var et sånt troll ja;)
Tror jeg var et større troll før enn nå.
Nå er jeg bare god og snill. Vertfall i virkeligheten. Hehe.. :)

Men helt ærlig, jeg tror det går.
Abrahamsen sine effekter går å brokoble men blir glovarm i følge en på jobb som har 2x V4up.
EC har jeg hørt om, at noen har gjort det.
Men hør nå med de, så du slippe å ødelegge noe.
2x4 up blir ikke varmere enn1up.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Sjekka akkurat KEF'ene. Neppe mulig å biampe. Enkle terminaler er nå en ting, og kunne sikkert vært modifisert. Men i og med at det er en 2 1/2-veis konstruksjon blir det nok verre.
Gjør nok det da. Man er så vant til at terminalene er delte.
 

Teobald

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2002
Innlegg
443
Antall liker
402
hei, har electrocompaniet pd1-dac + ec 4-5+aw60ftt , har nå kjøpt enda en aw60ftt, den er oppgradert i fra

abrahamsen, men den jeg har fra før er helt orginal, kan jeg brokoble disse sammen eller blir det krøll i og med den

ene er oppgradert? og hvordan kan jeg brokoble? prøvde å finne og søke men stod ingenting konkret.

er det 2 stk Y splitt xlr og på terminalene fra høyttaler på vær aw60 kun på pluss + + ? kjører seff balanserte kabler fra før. har Kef

q550 uten mulighet for noe biamping.
Jeg hadde akkurat dette oppsettet på hytta. Senere byttet jeg ut ec 4.5 med en gammel Accuphase (C-202). Potentiometeret på ec 4.5 var ikke så godt. Det kom på en måte litt ut av "range". Dette oppsettet har fungert utmerket i mange år. AW60'ene blir som hver sin monoblokk på ca. 180W. Jeg husker at jeg sammenlignet de med Denon POA-S10 monoblokker og syntes AW60 brokoblet var litt mere åpen i diskanten. Jeg koblet mest mulig om innvendig og de kan ikke reverseres. Jeg har imidlertid slett ikke angret eller hatt noen problemer. Alt tatt i betraktning så låter det ganske livlig og ikke veldig Electrocompaniet.
Det verste som kan skje i ditt tilfelle er vel at de låter litt forskjellig.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Du vet, bare å gi gass hvis du ikke vil høre :p
tenkte meg du var et sånt troll ja;)
Tror jeg var et større troll før enn nå.
Nå er jeg bare god og snill. Vertfall i virkeligheten. Hehe.. :)

Men helt ærlig, jeg tror det går.
Abrahamsen sine effekter går å brokoble men blir glovarm i følge en på jobb som har 2x V4up.
EC har jeg hørt om, at noen har gjort det.
Men hør nå med de, så du slippe å ødelegge noe.
2x4 up blir ikke varmere enn1up.
I følge han på jobb, ble de det med Dali høyttalere.
Usikker på hva de er nå, da han har fått Piega Classic 60
Han skryt nå fælt over lyden, så bør vel ta meg en tur en dag
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Jeg hadde en gang såkalt balansert brokoblede AW120, jobben ble gjort hos EC på Skårer. Jeg kjøpte dem med lite kunnskap om hva brokobling fører til, ønsket mitt var bedre kontroll, bedre bass osv da jeg ikke følte min daværende Densen DM 30 strakk til. Høyttalerne mine var B&W 803, relativt tungdrevne, ugunstig impedansekurve.

De nye EC-forsterkerne gjorde bare alt verre. Det spilte høyere, ja, men mye mer anstrengende og null kontroll på bassene. Jeg var ganske fortvilet da jeg hadde store forhåpninger. Mitt eksempel betyr ikke at brokobling aldri fungerer, men forteller noe om utfordringen dersom høyttaleren er en vanskelig last. EC120 fungerte meget godt forutsatt at impedansen ikke falt under 3-4 ohm. Ved 2 ohm var det katastrofe, det ble glovarmt og forferdelig anstrengende lyd der bassen overhodet ikke hang med.

Om du fikk tak i et par AW180 eller en AW250 er jeg 100% sikker på at du ville blitt veldig happy.
 

senzlez2

Medlem
Ble medlem
26.12.2019
Innlegg
22
Antall liker
0
Jeg hadde en gang såkalt balansert brokoblede AW120, jobben ble gjort hos EC på Skårer. Jeg kjøpte dem med lite kunnskap om hva brokobling fører til, ønsket mitt var bedre kontroll, bedre bass osv da jeg ikke følte min daværende Densen DM 30 strakk til. Høyttalerne mine var B&W 803, relativt tungdrevne, ugunstig impedansekurve.

De nye EC-forsterkerne gjorde bare alt verre. Det spilte høyere, ja, men mye mer anstrengende og null kontroll på bassene. Jeg var ganske fortvilet da jeg hadde store forhåpninger. Mitt eksempel betyr ikke at brokobling aldri fungerer, men forteller noe om utfordringen dersom høyttaleren er en vanskelig last. EC120 fungerte meget godt forutsatt at impedansen ikke falt under 3-4 ohm. Ved 2 ohm var det katastrofe, det ble glovarmt og forferdelig anstrengende lyd der bassen overhodet ikke hang med.

Om du fikk tak i et par AW180 eller en AW250 er jeg 100% sikker på at du ville blitt veldig happy.
ja eg er sikker på at eg hadde blitt happy med aw180 aw250, mye eg ville hatt men økonomien må være der ;)
 

senzlez2

Medlem
Ble medlem
26.12.2019
Innlegg
22
Antall liker
0
liten oppdatering, sendte inn mail til electrocompaniet, med den impedanskurven fra kef q550, fikk til svar at dette gikk veldig bra, eneste var lyd forskjell på den ene oppgraderte jeg har, men den skal være så minimal, så ingen dag og natt forskjell. takk for svar for de som svarte og som hadde greie på EC :) godt nyttår.
 
Topp Bunn