Eldre innlegg under ny signatur

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Innlegg
1.886
Antall liker
120
Sted
Bergen
Jeg satt i går og koste meg med noen tråder som har gått over et lengre tidsrom og leste både nye og eldre innlegg.I den forbindelse er det en ting jeg ønsker å lufte. For orden skyld begrenses betraktningen til egne innlegg.

Slik jeg ser det vil disse i hovedsak ha relevans i forhold til erfaringsgrunnlaget og utstyret jeg hadde på tidspunktet da innlegget ble skrevet. Hvis man endrer signatur underveis, noe som er vanlig ved bytte av utstyr, vil den nye signaturen også dukke opp i eldre innlegg noe som kan virke misvisende for nye lesere. Det jeg uttalte om erfaringene med en kabel i forhold til et anlegg til 50 k har kanskje ikke samme holdbarhet i forhold til det anlegget jeg har nå som koster det mangedobbelte og som bygger på en annen teknologi (transitor/rør, membran/horn etc).

Det er sikkert ulike meninger om dette men kanskje noe å tenke på ved senere utgaver av HFS.

Med vennlig hilsen Elektron
 

ogla

Prepare to be baffeled!
Ble medlem
18.08.2010
Innlegg
1.136
Antall liker
738
Sted
Sola
Torget vurderinger
18
Er enig i det, for nye brukere og gjester som ikke er klar over at signatur oppdateres over hele linja blir kan det være forvirrende.
Generelle brukere av HFS vet jo dette men , det kunne også være interessant om man kunne se hva man hadde hatt gjennom tiden og i hvilken kombinasjon.

Selv får jeg ikke opp min signatur på nye HFS selv om det er huket av for å vise den. Ei heller kan jeg se noen andres, det er bare blankt...
har jeg oversett noe?
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Ingen får opp signaturene sine. Ikke ennå. Man jobber med saken, så dette ordner seg sikkert uten at vi trenger å bekymre oss.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Dette er kun et testinnlegg for å se om signatur virker
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Støtter den, Elektron.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Jeg er ikke uenig jeg heller, men Signatur er noe som lagres i egen tabell, for deretter og lastes opp på slutten av hvert innlegg. Så lenge det er bygget opp på denne måten så vil det påvirke eldre og nye innlegg.

Det er fordeler og ulemper med alt, og det er sikkert mange argumenter begge veier for dette.
 

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Innlegg
1.886
Antall liker
120
Sted
Bergen
Som trådstarter i 2008, er jeg mindre opptatt av dette i dag:)


mvh Elektron
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Signaturhistorie?

Jeg er ikke uenig jeg heller, men Signatur er noe som lagres i egen tabell, for deretter og lastes opp på slutten av hvert innlegg. Så lenge det er bygget opp på denne måten så vil det påvirke eldre og nye innlegg.

Det er fordeler og ulemper med alt, og det er sikkert mange argumenter begge veier for dette.
På Head-Fi.org lagrer de alle avatarer en bruker har benyttet med tidsperiode slik at man har en avatarhistorie. Kunne det være en ide med noe lignende for signaturer?

Forøvrig kan jo jo innleggsskrivere med fordel være litt mer utfyllende. Rett som det er henviser noen til sin signatur for anleggsinformasjon (typisk: "anlegget er beskrevet i min signatur") uten å kopisitere den i selve innleggstesten. x tid senere har de (kanskje) et helt annet oppsett, og innleggsteksten blir helt eller delvis meningsløs.
 
Topp Bunn