Nei. Kontrollspørsmål:Her får Tesla noe å bryne seg på.
Anekdoter, men jeg er 2 meter høy og setene i gamle Tesla Y Performance er gode. Dessuten har jeg stort sett aldri har beina på pedalene så blir ikke sliten. Har større problemer med skinnseter, klamt som det er, og savner kjøling som nye Y har.Snakket med en taxi (bolt) sjåfør. Han vekslet mellom Tesla Y og Toyota BZ4.
Tesla måtte han ha hyppige pauser pgs smerter i rygg, skuldre etc. Toyotaen ble han aldri sliten av og bare komfort. Problemet med toyotaen var ikke første lading men når de blir kjørt nesten 24/7 så trengs gjerne 2/3 full ladinger pr. døgn og da ble det "throttling" og sirup. Toyota var klar over problemstillingen men hadde pr. dags dato ikke klart å fikse det.
Så pratet jeg med en kompis av meg igår. Han kjøpte for en tid tilbake Tesla Model y Performance. Spurte om han var fornøyd. "Ja, men det er jo en billigbil". Alt var simpelt, kjipt og den var mye "tørstere" enn han trodde. Klarte ikke t/r Lillehammer uten lading. (bor på Bekkestua), bortsett fra det, fornøyd.
Naturligvis på grunn av det skamlave pris- og skyhøye teknologinivået.kina er verdens tøffeste bilmarked?
da skjønner jeg mere hva du mener, altså tøffeste marked på grunn av tech sultne kinesere, ikke pga bilen i seg selvNaturligvis på grunn av det skamlave pris- og skyhøye teknologinivået.
Prøv å selg nyeste Audi Q4 elbil i Kina for en halv million hvor adaptiv cruisekontroll og app er ekstrautstyr.
Tesla Y Performance koster fra 710’. Billig vil jeg ikke si. Hold oss gjerne oppdatert når han bytter bil da jeg er overbevist mange møter seg selv i døra da og angrer.Han kjøper ikke Tesla igjen var hans ord men den var billig. Så både førstegangskjøper og sistegangskjøper mtp. Tesla. Kanskje du kan ta en tur å overtale hanBruker selv ventilasjon i skinnsetene omtrent uansett temperatur inne/ute. Enig i at det blir klamt uten. Ville egentlig valgt stoff igjen men med 3 små og rengjøring så sier det seg selv.
BMW i4 (e-Drive40) tar den turen enkelt og greit. Tror til og med jeg skulle fått det til med min KIA e-Niro, om jeg velger veldig sparsommelig kjøring. Max 100 km/t og bilen i Eco kjøremodus. Kjørte Asker - Halden - Brumunddal (totalt 371 km) med KIA'n forleden, hadde igjen ca. 12 mil rekkevidde da jeg parkerte på Brumunddal, den bilen har faktisk lenger rekkevidde på en fin sommerdag, enn det WLTP-målingene sier.Bekkestua - Lillehammer - Bekkestua er 40 mil… høres ut som en førstegangskjøper dersom han trodde han skulle klare det. Men han trenger 5 minutter ladestopp på returen for å karre seg hjem, og det er kanskje naturlig med en kjapp stopp når man kjører 20 mil? Spør kompisen om han ville byttet i et annet merke, forutsatt samme ytelser og samme prisnivå.
1. Ny versjon lanseres i Kina i disse dager.Ser innlegget
Nei. Kontrollspørsmål:
1) bilen har vært på markedet i ett år. Hvorfor er den ikke for lengst i Europa?
2) Tesla Y koster det dobbelte, selv i Kina. Hvorfor er likevel Tesla Y mest solgte SUV i Kina uansett drivlinje? Kina er verdens tøffeste bilmarked.
Det var vel ikke spørsmålet? En Tesla Y bakhjulsdrevet hadde klart det, sågar den billigste 3’eren til 299’.BMW i4 (e-Drive40) tar den turen enkelt og greit. Tror til og med jeg skulle fått det til med min KIA e-Niro, om jeg velger veldig sparsommelig kjøring. Max 100 km/t og bilen i Eco kjøremodus. Kjørte Asker - Halden - Brumunddal (totalt 371 km) med KIA'n forleden, hadde igjen ca. 12 mil rekkevidde da jeg parkerte på Brumunddal, den bilen har faktisk lenger rekkevidde på en fin sommerdag, enn det WLTP-målingene sier.
1) det er en facelift av bilen som har vært ett år på markedet. Ingen i Kina ser ut til å vil ha bilen.1. Ny versjon lanseres i Kina i disse dager.
2. Tesla Y er den mest solgte SUVen, og når du spør hvorfor ? Det er mange nok nyrike kinesere som tror de er noe fordi de kjører Tesla.
Fra Gemini:
1.Geely Galaxy XingyuanKombi / Småbil. 465 775
2. Wuling Hongguang MINIEV Mikrobil 435 599
3.Tesla Model Y SUV 425 337
4. BYD Seagull Kombi / Småbi l310 956
5 Xiaomi SU7 Sedan 258 164
Sentrale trender i det kinesiske BEV-markedet
Priskrig i småbilsegmentet:
Kinesiske forbrukere strømmer til ultrabillige, mindre elbiler.
Både Geely Xingyuan og Wuling MINIEV koster en brøkdel av en standardbil og har dyttet Tesla Model Y ned fra den absolutte elbil-tronen totalt sett.
Tesla Model Y er fortsatt SUV-kongen: Til tross for tøffere konkurranse totalt, forblir Model Y den desidert mest solgte rene elektriske SUV-en i landet.
Punkt 2 er jo bare synsing av en fanboy som kom til verden etter at en Model S kjørte inn i hekken på en Y1) det er en facelift av bilen som har vært ett år på markedet. Ingen i Kina ser ut til å vil ha bilen.
Toyota vil ikke ta denne kinabilen til Europa, på lik linje som VW ikke vil ta sine kinamodeller til Europa fordi det vil være komplett selvmord (les komkurserklæring) å slippe til kinerserne i Europa slik.
Mazda leverer en kinesiske elbiler i Norge hvor eneste Mazda har endret er logoen (badge-engineering). Dermed havner alle pengene i Kina. Vi får gi Mazda noen år så er dem borte, min spådom.
2) Nettopp. I Kina selges det elektriske mopedbiler til 50.000,- og så selges det en haug med Tesla Y som koster en formue til sammenligning. Det er hva danskerne kaller godt gået! Årsakene er kanskje mange, men noen årsaker er at kinerserne er skeptiske til egne merker, og at de andre vestlige alternativene til Tesla er så elendige at ingen vil ha dem. Betale for app og adaptiv cruise i 2027 liksom?
Jamfør Korea som er beinsterke på egen bilproduksjon. Det har ALDRI skjedd i historien at et utenlandsk bilmerke er mestselgende i Korea så patriotiske og kritiske koreanerne er (Tesla Y i juli). Bemerk også tyskerne.
Vis vedlegget 1218490
Hver sin smak.Revurderer en Tesla faktisk
Alle de, som liker å kjøre bil (riktig bil).Men hvem vil kjøre 20 mil uten pause
Ein skulle i det minste trudd at desse app-ane kunne parast med telefonen og bruka NFC, blåtann eller noko slikt?fordi telefonen manglet dekning på fjellet. Da må bilen opp på bergingsbil og kjøres til vi har signal igjen.
Man kan ikke sitte som en tomsing og la bilen ta kommandoen og bli enda mere overvåket og sløv. Tidsnok når man kommer på gammelhjem. Har en kamerat som har en svoger med Tesla. Han går bakveien for ikke bli overvåketAlle de, som liker å kjøre bil (riktig bil).
Har hatt mine turer til kompissen i Bruxelles fra Århus (DK). 80mil i luftlinie, Litt mere enn 100 mil på veien.
Dacia (Renault 12 kopi), MG Midget, MGC, Mazda 323 (gammel 1.4), og sikkert et par stykker til.
Alle gjort i et strekk (7-8 timer minus én tankning).
Ingenting er mer gøy enn å kjøre (riktig) bil hellere enn å holde pause![]()
![]()
Det virker å være satt opp slik at man kan bygge en form for abonnement tjeneste rundt det slik at man må verifisere for å starte bilen. Eneste forklaringen jeg kommer på, blåtann er super usikkert så tror ikke det er så lurt å bruke det for adgang og start til bilenEin skulle i det minste trudd at desse app-ane kunne parast med telefonen og bruka NFC, blåtann eller noko slikt?
Glemte å føye til, at jeg gjort den samme turen i et strekk på både Yamaha TR1, BMW R100 og Honda CBR 1000F også.Man kan ikke sitte som en tomsing og la bilen ta kommandoen og bli enda mere overvåket og sløv. Tidsnok når man kommer på gammelhjem. Har en kamerat som har en svoger med Tesla. Han går bakveien for ikke bli overvåket![]()
Elektromagnet kan man tenke.Er det en motor som aktivt holder inne noe som skal være inne 99.95% av tiden?![]()
Har du aldri hatt et VAG-produkt fra 80-tallet?Jeg har hatt sikkert 50biler i mitt liv og ingen har vært nyere enn 10år, og ikke en gang, ikke en gang har dørhåndtak vært et problem på bilene mine.
jo, har hatt golf 1, golf 2 og ur quattro, og en audi 90quattro fra 89.Har du aldri hatt et VAG-produkt fra 80-tallet?
Ur quattro! Og den har du solgt? Hvis så - smekk på lanken...!jo, har hatt golf 1, golf 2 og ur quattro, og en audi 90quattro fra 89.
Og på ingen av de så har dørhåndtaket kollapset? Da har du vært heldig.jo, har hatt golf 1, golf 2 og ur quattro, og en audi 90quattro fra 89.
Yes, og som vanlig solgte jeg den rett før prisene eksploderte. En fin 84modell med 110tkm på telleren og helt strøken. Problemet var at den var for fin til å modifiseres, men veldig kjedelig som orginalbil. Utrolig digg å kjøre, og en sjukt kul bil å se på, men når man blir frakjørt av en ny polo gti så er det ikke så kult med ur quattro. Også ble jeg veldig glad i Patrizia (synthezeieren som sier fra hvis du har glemt beltet eller noe annet som er feil med bilen)Ur quattro! Og den har du solgt? Hvis så - smekk på lanken...!![]()
Yes, men vet hva du snakker om, det var et problem med mange husker jeg, men stort sett så var det easy fix. Og de virkelig kule brukte håndtak fra porsche 944 for da fikk man porsche logoen på dørhåndtakaOg på ingen av de så har dørhåndtaket kollapset? Da har du vært heldig.