Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.478
    Sist redigert:

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    3.547
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    kina er verdens tøffeste bilmarked?
    Kinesere har som kjent ikke god smak, og asiatere generelt er verdens verste sjåfører, så det er ikke noe å skryte av at en bil selger godt i kina. Grunnen til at den selger bra er smakløshet og selvkjøring, ikke fordi kineserne har så peiling på bil. Er ikke mange år siden de "fikk" bilen bort dit, de er et scooter/sykkelfolk

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.478
    Snakket med en taxi (bolt) sjåfør. Han vekslet mellom Tesla Y og Toyota BZ4.
    Tesla måtte han ha hyppige pauser pgs smerter i rygg, skuldre etc. Toyotaen ble han aldri sliten av og bare komfort. Problemet med toyotaen var ikke første lading men når de blir kjørt nesten 24/7 så trengs gjerne 2/3 full ladinger pr. døgn og da ble det "throttling" og sirup. Toyota var klar over problemstillingen men hadde pr. dags dato ikke klart å fikse det.
    Så pratet jeg med en kompis av meg igår. Han kjøpte for en tid tilbake Tesla Model y Performance. Spurte om han var fornøyd. "Ja, men det er jo en billigbil". Alt var simpelt, kjipt og den var mye "tørstere" enn han trodde. Klarte ikke t/r Lillehammer uten lading. (bor på Bekkestua), bortsett fra det, fornøyd.
    Anekdoter, men jeg er 2 meter høy og setene i gamle Tesla Y Performance er gode. Dessuten har jeg stort sett aldri har beina på pedalene så blir ikke sliten. Har større problemer med skinnseter, klamt som det er, og savner kjøling som nye Y har.

Bekkestua - Lillehammer - Bekkestua er 40 mil… høres ut som en førstegangskjøper dersom han trodde han skulle klare det. Men han trenger 5 minutter ladestopp på returen for å karre seg hjem, og det er kanskje naturlig med en kjapp stopp når man kjører 20 mil? Spør kompisen om han ville byttet i et annet merke, forutsatt samme ytelser og samme prisnivå.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.478
    kina er verdens tøffeste bilmarked?
    Naturligvis på grunn av det skamlave pris- og skyhøye teknologinivået.

Prøv å selg nyeste Audi Q4 elbil i Kina for en halv million hvor adaptiv cruisekontroll og app er ekstrautstyr.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    14.160
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    17
    Han kjøper ikke Tesla igjen var hans ord men den var billig. Så både førstegangskjøper og sistegangskjøper mtp. Tesla. Kanskje du kan ta en tur å overtale han :) Bruker selv ventilasjon i skinnsetene omtrent uansett temperatur inne/ute. Enig i at det blir klamt uten. Ville egentlig valgt stoff igjen men med 3 små og rengjøring så sier det seg selv.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    3.547
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Naturligvis på grunn av det skamlave pris- og skyhøye teknologinivået.

Prøv å selg nyeste Audi Q4 elbil i Kina for en halv million hvor adaptiv cruisekontroll og app er ekstrautstyr.
    da skjønner jeg mere hva du mener, altså tøffeste marked på grunn av tech sultne kinesere, ikke pga bilen i seg selv

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.478
    Han kjøper ikke Tesla igjen var hans ord men den var billig. Så både førstegangskjøper og sistegangskjøper mtp. Tesla. Kanskje du kan ta en tur å overtale han :) Bruker selv ventilasjon i skinnsetene omtrent uansett temperatur inne/ute. Enig i at det blir klamt uten. Ville egentlig valgt stoff igjen men med 3 små og rengjøring så sier det seg selv.
    Tesla Y Performance koster fra 710’. Billig vil jeg ikke si. Hold oss gjerne oppdatert når han bytter bil da jeg er overbevist mange møter seg selv i døra da og angrer.

Barn ser jeg på som ingen hindring verken for hvite skinnseter eller stoffseter. Men her er man forskjellig.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    16.877
    Bekkestua - Lillehammer - Bekkestua er 40 mil… høres ut som en førstegangskjøper dersom han trodde han skulle klare det. Men han trenger 5 minutter ladestopp på returen for å karre seg hjem, og det er kanskje naturlig med en kjapp stopp når man kjører 20 mil? Spør kompisen om han ville byttet i et annet merke, forutsatt samme ytelser og samme prisnivå.
    BMW i4 (e-Drive40) tar den turen enkelt og greit. Tror til og med jeg skulle fått det til med min KIA e-Niro, om jeg velger veldig sparsommelig kjøring. Max 100 km/t og bilen i Eco kjøremodus. Kjørte Asker - Halden - Brumunddal (totalt 371 km) med KIA'n forleden, hadde igjen ca. 12 mil rekkevidde da jeg parkerte på Brumunddal, den bilen har faktisk lenger rekkevidde på en fin sommerdag, enn det WLTP-målingene sier.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    10.830
    Sted
    Chaiya, Thailand
    Torget vurderinger
    26
    Ser innlegget

Nei. Kontrollspørsmål:

1) bilen har vært på markedet i ett år. Hvorfor er den ikke for lengst i Europa?

2) Tesla Y koster det dobbelte, selv i Kina. Hvorfor er likevel Tesla Y mest solgte SUV i Kina uansett drivlinje? Kina er verdens tøffeste bilmarked.
    1. Ny versjon lanseres i Kina i disse dager.
    2. Tesla Y er den mest solgte SUVen, og når du spør hvorfor ? Det er mange nok nyrike kinesere som tror de er noe fordi de kjører Tesla.
    Ser vi på antall solgte enheter så ser vi at på topp 5 så er det 5 ulike merker og trenden går mot rimelige småbiler. Hvilket er helt naturlig, elbil er ferskvare og synker i verdi som en stein pga. teknologiutviklingen.

Fra Gemini:
    1.Geely Galaxy XingyuanKombi / Småbil. 465 775
    2. Wuling Hongguang MINIEV Mikrobil 435 599
    3.Tesla Model Y SUV 425 337
    4. BYD Seagull Kombi / Småbi l310 956
    5 Xiaomi SU7 Sedan 258 164

Sentrale trender i det kinesiske BEV-markedet
    Priskrig i småbilsegmentet:
    Kinesiske forbrukere strømmer til ultrabillige, mindre elbiler.
    Både Geely Xingyuan og Wuling MINIEV koster en brøkdel av en standardbil og har dyttet Tesla Model Y ned fra den absolutte elbil-tronen totalt sett.
    Tesla Model Y er fortsatt SUV-kongen: Til tross for tøffere konkurranse totalt, forblir Model Y den desidert mest solgte rene elektriske SUV-en i landet.
    Xiaomi har tatt markedet med storm: Teknologigiganten Xiaomi gikk rett inn på topp 5-listen med sin aller første elbil, sports-sedanen SU7. Deres kommende elektriske SUV-er forventes å utfordre listene ytterligere.
    BYDs mest solgte rene elbil: Foruten de ekstremt populære ladehybridene deres, er den rimelige småbilen BYD Seagull merkevarens mest solgte rendyrkede elbil (BEV). Den mest solgte rene el-SUV-en fra BYD ble den mindre BYD Yuan UP med 189 277 enheter.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    14.160
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    17

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.478
    BMW i4 (e-Drive40) tar den turen enkelt og greit. Tror til og med jeg skulle fått det til med min KIA e-Niro, om jeg velger veldig sparsommelig kjøring. Max 100 km/t og bilen i Eco kjøremodus. Kjørte Asker - Halden - Brumunddal (totalt 371 km) med KIA'n forleden, hadde igjen ca. 12 mil rekkevidde da jeg parkerte på Brumunddal, den bilen har faktisk lenger rekkevidde på en fin sommerdag, enn det WLTP-målingene sier.
    Det var vel ikke spørsmålet? En Tesla Y bakhjulsdrevet hadde klart det, sågar den billigste 3’eren til 299’.

BMWen har 84kWh mot Teslaens 75KWh batteri. BMW er en traktor ytelsesmessig ift Tesla.

Man hadde det helt sikkert fått det til i Y Performance også. Når jeg legger inn ruta for min gamle Performance, så går det akkurat. Men hvem vil kjøre 20 mil uten pause, eller kjøre fra 100 til 0%, uten klima i 100kmt?

Det teiteste jeg forøvrig ser er Taycan som snegler seg avsted 5-15 kmt under fartsgrensen.

Det er også et fiktivt argument å si man ikke klarer t/r Bekkestua - Lillehammer. Man aldri kjører 20 mil for å snu på femøringen. Man kan alltid lade på destinasjon, om det er 5 minutter eller 5 timer. 3 dager siden hentet jeg båt i Moss, og mens tidligere eier gav en kort intro til båt og papirer ladet jeg bilen.

Sist redigert:

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.478
    1. Ny versjon lanseres i Kina i disse dager.
    2. Tesla Y er den mest solgte SUVen, og når du spør hvorfor ? Det er mange nok nyrike kinesere som tror de er noe fordi de kjører Tesla.

Fra Gemini:
    1.Geely Galaxy XingyuanKombi / Småbil. 465 775
    2. Wuling Hongguang MINIEV Mikrobil 435 599
    3.Tesla Model Y SUV 425 337
    4. BYD Seagull Kombi / Småbi l310 956
    5 Xiaomi SU7 Sedan 258 164

Sentrale trender i det kinesiske BEV-markedet
    Priskrig i småbilsegmentet:
    Kinesiske forbrukere strømmer til ultrabillige, mindre elbiler.
    Både Geely Xingyuan og Wuling MINIEV koster en brøkdel av en standardbil og har dyttet Tesla Model Y ned fra den absolutte elbil-tronen totalt sett.
    Tesla Model Y er fortsatt SUV-kongen: Til tross for tøffere konkurranse totalt, forblir Model Y den desidert mest solgte rene elektriske SUV-en i landet.
    1) det er en facelift av bilen som har vært ett år på markedet. Ingen i Kina ser ut til å vil ha bilen.
    Toyota vil ikke ta denne kinabilen til Europa, på lik linje som VW ikke vil ta sine kinamodeller til Europa fordi det vil være komplett selvmord (les komkurserklæring) å slippe til kinerserne i Europa slik.

Mazda leverer en kinesiske elbiler i Norge hvor eneste Mazda har endret er logoen (badge-engineering). Dermed havner alle pengene i Kina. Vi får gi Mazda noen år så er dem borte, min spådom.

2) Nettopp. I Kina selges det elektriske mopedbiler til 50.000,- og så selges det en haug med Tesla Y som koster en formue til sammenligning. Det er hva danskerne kaller godt gået! Årsakene er kanskje mange, men noen årsaker er at kinerserne er skeptiske til egne merker, og at de andre vestlige alternativene til Tesla er så elendige at ingen vil ha dem. Betale for app og adaptiv cruise i 2027 liksom?

Jamfør Korea som er beinsterke på egen bilproduksjon. Det har ALDRI skjedd i historien at et utenlandsk bilmerke er mestselgende i Korea så patriotiske og kritiske koreanerne er (Tesla Y i juli). Bemerk også tyskerne.

IMG_6468.jpeg

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    10.830
    Sted
    Chaiya, Thailand
    Torget vurderinger
    26
    1) det er en facelift av bilen som har vært ett år på markedet. Ingen i Kina ser ut til å vil ha bilen.
    Toyota vil ikke ta denne kinabilen til Europa, på lik linje som VW ikke vil ta sine kinamodeller til Europa fordi det vil være komplett selvmord (les komkurserklæring) å slippe til kinerserne i Europa slik.

Mazda leverer en kinesiske elbiler i Norge hvor eneste Mazda har endret er logoen (badge-engineering). Dermed havner alle pengene i Kina. Vi får gi Mazda noen år så er dem borte, min spådom.

2) Nettopp. I Kina selges det elektriske mopedbiler til 50.000,- og så selges det en haug med Tesla Y som koster en formue til sammenligning. Det er hva danskerne kaller godt gået! Årsakene er kanskje mange, men noen årsaker er at kinerserne er skeptiske til egne merker, og at de andre vestlige alternativene til Tesla er så elendige at ingen vil ha dem. Betale for app og adaptiv cruise i 2027 liksom?

Jamfør Korea som er beinsterke på egen bilproduksjon. Det har ALDRI skjedd i historien at et utenlandsk bilmerke er mestselgende i Korea så patriotiske og kritiske koreanerne er (Tesla Y i juli). Bemerk også tyskerne.

Vis vedlegget 1218490
    Punkt 2 er jo bare synsing av en fanboy som kom til verden etter at en Model S kjørte inn i hekken på en Y ;)

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    32.629
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Men hvem vil kjøre 20 mil uten pause
    Alle de, som liker å kjøre bil (riktig bil).
    Har hatt mine turer til kompissen i Bruxelles fra Århus (DK). 80mil i luftlinie, Litt mere enn 100 mil på veien.
    Dacia (Renault 12 kopi), MG Midget, MGC, Mazda 323 (gammel 1.4), og sikkert et par stykker til.
    Alle gjort i et strekk (7-8 timer minus én tankning).
    Ingenting er mer gøy enn å kjøre (riktig) bil hellere enn å holde pause 😁 (y)

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    5.604
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hmm, jeg synes nok en sprelsk to-hjul italienare er hakket mer moro, om sommeren ihvertfall
    Alle som liker å kjøre bil eller mc, utnytter nok de timene på døgnet med lite trafikk for å ha det litt gøy, og da kaster man ikke bort tida med å sitte og vente…
    jeg husker en gang…

sitte og vente, det kan man gjøre nok av ellers i livet;
    på kontoret
    i sofaen
    i stolen
    i bilen, men kun dersom den egentlige Sjæfen i huset er inne i butikken
    eller når bilen må vaskes
    i fergekø
    på ferga

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    5.604
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg legger denne her vel vitende at den passer på meget annet, men

muskern med sin grok kjører AI inn i sine biler

jeg, en el-bil hatende miljøkriger, launcher min egen KI som kriger mot alt og alle, unntatt meg selv, som ikke følger alt for miljøet
    dermed angriper jeg muskerns AI i muskerns biler, og på et miljømessig opportunt øyeblikk ber jeg min miljø KI om å angripe muskebilene; kjøyr pent og rolig ut av veien, terminer batteripakken

og Vipps har jeg full kontroll på muskebilene, og viktigst, veien for meg selv
    Gjør sjølsagt det samme på alle el-biler…

Halleluja
    Peace and Love

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    3.547
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4

Ny teknologi skaper i tillegg nye problemer, for flere biler startes med app, som folk plutselig ikke får brukt over alt. Vi har hentet folk som ikke fikk start fordi telefonen manglet dekning på fjellet. Da må bilen opp på bergingsbil og kjøres til vi har signal igjen. Det kan være ganske flaut for dem det gjelder, sier Paulsen.

det kan vel ikke være så idiotisk lagd noen av disse bilene?
    Selv når man har keyless (litt eldre bil) så har man en fysisk nøkkel man kan bruke, men her har man altså kun en app... wtf

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    8.406
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Uten at jeg skal være skråsikker, så mener jeg at å bruke telefonen som nøkkel på elbil, funker på samme viset som kontaktløs mobilbetaling - dvs via NFT.

Min elbil kom med to fullstørrelse nøkler (keyfob), pluss NFT-kort og kan også åpnes/startes via app.

Johan-Kr

Motorhome

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Sunndalsøra
    Alle de, som liker å kjøre bil (riktig bil).
    Har hatt mine turer til kompissen i Bruxelles fra Århus (DK). 80mil i luftlinie, Litt mere enn 100 mil på veien.
    Dacia (Renault 12 kopi), MG Midget, MGC, Mazda 323 (gammel 1.4), og sikkert et par stykker til.
    Alle gjort i et strekk (7-8 timer minus én tankning).
    Ingenting er mer gøy enn å kjøre (riktig) bil hellere enn å holde pause 😁 (y)
    Man kan ikke sitte som en tomsing og la bilen ta kommandoen og bli enda mere overvåket og sløv. Tidsnok når man kommer på gammelhjem. Har en kamerat som har en svoger med Tesla. Han går bakveien for ikke bli overvåket :ROFLMAO:

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    3.547
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Ein skulle i det minste trudd at desse app-ane kunne parast med telefonen og bruka NFC, blåtann eller noko slikt?
    Det virker å være satt opp slik at man kan bygge en form for abonnement tjeneste rundt det slik at man må verifisere for å starte bilen. Eneste forklaringen jeg kommer på, blåtann er super usikkert så tror ikke det er så lurt å bruke det for adgang og start til bilen

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    32.629
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Man kan ikke sitte som en tomsing og la bilen ta kommandoen og bli enda mere overvåket og sløv. Tidsnok når man kommer på gammelhjem. Har en kamerat som har en svoger med Tesla. Han går bakveien for ikke bli overvåket :ROFLMAO:
    Glemte å føye til, at jeg gjort den samme turen i et strekk på både Yamaha TR1, BMW R100 og Honda CBR 1000F også.
    Her trengdes heller ingen pauser ;)

AOC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Antall liker
    1.951
    Torget vurderinger
    1
    Elbilene mine kan åpnes og startes med mobtel, noe som betinger at mobilen min har appene til bilene, at jeg har delt bilen med med en annen med samme apper, men kommunikasjonen med bilene går via NFC, og trenger ikke nett når dette først er på plass.
    Det dreier seg vel om leiebiler, feks Getaround, der Getaround og appen deres igjen må ha kontakt med Internett. Eller noe sånt.
    Sånn ellers kunne det vært det samme problemet/opplegget med en nyere bensinbil.
    Jeg tror ikke Tord fra Vinterveiens Helter er han som dykker dypest inn i ting for å få litt dypere innsikt, men heller gjerne vil peke på elbiler, og adressere problemet mot at det nettopp er elbiler som opplever slike utfordringer, fordi det er elbiler.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    13.763
    Sted
    Trondheim
    Samme med min. Jeg har 2 fysiske nøkler, et nøkkelkort og app. Appen bruker antagelig blåtann når jeg nærmere meg bilen, internett for andre funksjoner som forvarming o.l. (nøkkelkortet bruker vel NFC vil jeg tro). Trenger ikke nett for å bruke det med bilen. Når det er sagt har jeg alltid en fysisk nøkkel med meg. Den kommuniserer vel med bilen med blåtann, men det er også en fysisk nøkkel som kan benyttes hvis kommunikasjon med bilen svikter. Den virker alltid. Bilen varsler selv, både på kontrollpanelet i bilen og i appen når batteriet begynner å bli svakt.
    Jeg ville aldri finne på å bruke bare mobilen som nøkkel - til det er det for mange potensielle feilkilder.

Sist redigert:

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    13.763
    Sted
    Trondheim
    Da har jeg også tittet på den nye i3 og må innrømme at den ikke er for meg. Etter å ha blitt vant med i5 blir den for trang for meg. Bakseteplassen er glimrende, men førerplassen blir litt klaustrofobisk for meg. Men hovedproblemet er at når man er over 1.90 må man ta en "Jeremy Clarkson" for å komme inn. Plassen under taket er god nok, men det er vanskelig å sette seg inn uten å slå hodet i dørkarmen. Funker sikkert fint for ungdommen (de under 50), men oss som er noen år over det og i tillegg er over 1.90 blir det problematisk. Så det må nok bli en ny i5 når den kommer, eller jeg må gå over til SUV :(

Ellers lærte jeg noe nytt. Kina har forbudt innfeldte dørhåndtak fordi de er vanskelige (umulige?) å bruke i en nødssituasjon der strømmen er kuttet, da de innfeldte dørhåndtakene er motordrevet og når motoren ikke får strøm får man ikke ut dørhåndtaket. Ikke på BMW - der er det ikke en motor som skyver ut håndtaket. Der holder motoren dørhåndtaket inne. Hvis det ikke er strøm mister motoren kraften og håndtaket kommer ut automatisk. Og det er både elektrisk og manuell åpning innenfra. Trekk døråpneren i døren litt opp og den åpnes elektrisk. Hvis det ikke går trekker man bare åpnerhendelen helt ut, da den også fungerer som en manuell åpner.
    Det er noen som har tenkt litt i designavdelingen hos BMW.

Sist redigert:

ePi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    1.705
    Er det en motor som aktivt holder inne noe som skal være inne 99.95% av tiden? 🤔

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    3.547
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    kudos til bmw for å prøve å finne en bedre løsning, men jeg klarer ikke slutte å tenke på at man har hatt løsninger som har fungert i 100år. Er det fordi kundegruppen forventer "tech" for alt i bilen eller hva skjer?
    Jeg har hatt sikkert 50biler i mitt liv og ingen har vært nyere enn 10år, og ikke en gang, ikke en gang har dørhåndtak vært et problem på bilene mine.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    3.547
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Ur quattro! Og den har du solgt? Hvis så - smekk på lanken...! ;)
    Yes, og som vanlig solgte jeg den rett før prisene eksploderte. En fin 84modell med 110tkm på telleren og helt strøken. Problemet var at den var for fin til å modifiseres, men veldig kjedelig som orginalbil. Utrolig digg å kjøre, og en sjukt kul bil å se på, men når man blir frakjørt av en ny polo gti så er det ikke så kult med ur quattro. Også ble jeg veldig glad i Patrizia (synthezeieren som sier fra hvis du har glemt beltet eller noe annet som er feil med bilen)

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    3.547
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Og på ingen av de så har dørhåndtaket kollapset? Da har du vært heldig.
    Yes, men vet hva du snakker om, det var et problem med mange husker jeg, men stort sett så var det easy fix. Og de virkelig kule brukte håndtak fra porsche 944 for da fikk man porsche logoen på dørhåndtaka

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    3.547
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Faktisk så må jeg modere meg litt når jeg tenker meg om
    1. Audi a8 d3 keyless, hadde problemer med de små bryterne på dørhåndtaket som fikk fukt i seg og sluttet å funke
    2. microbryter på en audi s4 jeg hadde, der virket ikke sentrallåsen pga mikrobyter i ene låskassa som gjorde at den nektet å låse seg med sentrallåsen på nøkkelen
    3. Uno turbo, dørhåndtaket frøys mye på vinteren så brukte lighter, varmepistol, en pose med varmt vann e.l for å få åpnet døra
    4. jeep grand cherokee, samme problem, dørhåndtaket frøys på vinteren

de to første er elektriske problem, de to andre er fordi man i spesielt på senhøsten har mye fukt på ettermiddag kveld som og frost på natta, kryper inn i håndtaka og gjør at de fryser fast.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn