Ønsker anbefaling Ekstern strømforsyning Vs Naims egne produkter

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.205
Antall liker
62.242
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Har en Naim HDX nettverksspiller som jeg benytter sammen med EC og høyttalere fra Marten. Synes det låter veldig bra, men har jo etter hvert skjønt at Naimen bør ha en egen strømforsyning for å ta ut sitt fulle potensiale. Er kun tre av Naims strømforsyninger som passer, og legger jeg meg midt på treet blir det Naim XPS2 til rundt 34K. Mye penger, og jeg har foreløpig ikke fått anledning til å høre hvor bra det låter.

Har fått høre at jeg bør satse på Naims strømforsyninger slik at jeg beholder Naimlyden. Nå kan det sikkert diskuteres hva jeg har av Naim-signatur da både pre og amp er EC. Sitter derfor og lurer på om det er et alternativ å kjøpe en strømforsyning av et annet merke, og koble meg på med vanlig nettkabel (uten Naim sin Burndy kabel). Har det da også noe for seg å få ekstern strømforsyning til EC forsterkerne mine. Er jeg på ville veier?

Er det noen som har erfaring eller synspunkter. Tar gjerne i mot forslag på PSUer jeg bør lese meg opp på.

Mvh
TomZ
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.205
Antall liker
62.242
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Ingen som har noen erfaringer/synspunkt.......
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.486
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Har fått høre at jeg bør satse på Naims strømforsyninger slik at jeg beholder Naimlyden.
Mvh
TomZ
??? - tror nok selve kretsen og oppbyggingen av apparatet har mer å si for naimlyden. Men en god PSU er viktig for godlyden.
34k er jo endel penger for en slik strømforsyning IMO.
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Jeg har brukt en Teddy xps, men hos meg som kun bruker Naim ble det ingen suksess. Den glattet ut lyden og det låt rett og slett dørgende kjedelig. Livløst, flatt og udynamisk vil jeg beskrive den som sammenlignet med min egen xp5xs.
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.205
Antall liker
62.242
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Jeg har brukt en Teddy xps, men hos meg som kun bruker Naim ble det ingen suksess. Den glattet ut lyden og det låt rett og slett dørgende kjedelig. Livløst, flatt og udynamisk vil jeg beskrive den som sammenlignet med min egen xp5xs.
Takk for svar. XP5XS er jo sympatisk i prisen sammenlignet med XPS2en. Har du hørt hvor stor lydforskjellen er på disse (forsvares prisforskjellen)? Antar det er vanskelig å få tak i en brukt XP5XS, og da blir vel prisen temmelig nært en brukt XPS2 (av gammel utgave). Valgets kvaler....

Noen som vet om det blir billigere å kjøpe XP5XS fra forhandler i utlandet?

Mvh
TomZ
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Xp5 xs som jeg selv eier er nok vanskelig å få tak i bruktmarkedet. Fikk aldri sammenlignet disse 2, men de som har gjort det, sier at man får ca 60 % av lyden. Jeg skjønner ikke hvordan man klarer å sette opp en slik prosent, men det er vel en slags indikasjon på hva man kan forvente. En brukt Xps bør ikke være vanskelig å finne.
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.205
Antall liker
62.242
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Xp5 xs som jeg selv eier er nok vanskelig å få tak i bruktmarkedet. Fikk aldri sammenlignet disse 2, men de som har gjort det, sier at man får ca 60 % av lyden. Jeg skjønner ikke hvordan man klarer å sette opp en slik prosent, men det er vel en slags indikasjon på hva man kan forvente. En brukt Xps bør ikke være vanskelig å finne.

60%....da må jeg kunne konkludere med at XP5 XS er den som gir mest lyd pr. krone
;)
 

Petterone

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2010
Innlegg
1.392
Antall liker
721
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
4
Bruker Teddy og er fornøyd med det
Forskjellene på disse er det like mange meninger om som det er solg PSU,r

Søk litt på nettet,litt utover Naim forumet for og få ett balansert intrykk av disse forskjelige merkene
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.205
Antall liker
62.242
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Bruker Teddy og er fornøyd med det
Forskjellene på disse er det like mange meninger om som det er solg PSU,r

Søk litt på nettet,litt utover Naim forumet for og få ett balansert intrykk av disse forskjelige merkene
Takk for den. Trodde, i min mangel på peiling, at Teddy kunne brukes på Naim, men ikke på min HDX. Gledelig overrasket over å finne en Teddy XPS. Ser at den får veldig gode tilbakemeldinger (på Teddy sin egen side...). Som du sier er det sikkert mange som har synspunkter begge veier på noe sånt, spesielt med tanke på ulik pris og teknologi. Dette må sjekkes ut.

Har Teddy forhandler i Norge?
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Teddy-produkter kjøper du på hans egen nettside. Hadde Teddyxps på min gamle cdx og det var et solid løft. Har forøvrig god erfaring med Teddys produkter generellt
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.205
Antall liker
62.242
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
I følge Teddy Pardo pakkes det du kjøper i en liten og diskret boks, som ofte går under Tollvesenets "radar". Hadde vært greit å slippe unna momsen. Noen erfaringer fra andre som har bestilt fra Teddy?
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.205
Antall liker
62.242
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
I følge Teddy Pardo pakkes det du kjøper i en liten og diskret boks, som ofte går under Tollvesenets "radar". Hadde vært greit å slippe unna momsen. Noen erfaringer fra andre som har bestilt fra Teddy?
Slapp dere unna momsen, eller pleier man å bli belastet momsen? Send gjerne en PM hvis dette er informasjon som ikke bør ut på forumet.
 
Topp Bunn