Eighthnerve

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Hei

Jeg bruker Eighthnerve i kombinasjon med DAAD. Det funker som bare fa.....
Jeg bruker Adapt Rectangle serien plassert i overgangen mellom vegg og tak.

The Adapt Rectangle is the workhorse of the Adapt system. It is designed to be placed in both the vertical and horizontal corners of your room. By trapping the corner energy before it returns into the room, it improves imaging, reduces echo, and eliminates listener fatigue.


Etter å ha brukt produktet en stund nå, kan jeg ikke gå tilbake til slik som rommet mitt var før eighthnerve kom inn i bildet.

Endre

Er det noen her på forumet som har testet eller kjenner noe til deres produkter?
Audiofreaks er vel norsk importør.
http://www.eighthnerve.com/
http://www.audiocircle.com/circles/index.php?board=47
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Hei

Jeg bruker Eighthnerve i kombinasjon med DAAD. Det funker som bare fa.....
Jeg bruker Adapt Rectangle serien plassert i overgangen mellom vegg og tak.

The Adapt Rectangle is the workhorse of the Adapt system. It is designed to be placed in both the vertical and horizontal corners of your room. By trapping the corner energy before it returns into the room, it improves imaging, reduces echo, and eliminates listener fatigue.


Etter å ha brukt produktet en stund nå, kan jeg ikke gå tilbake til slik som rommet mitt var før eighthnerve kom inn i bildet.

Endre
Jeg går vel for dette, venter på anbefaling ang. antall og plassering fra USA. Peter sa han hadde nok liggende uansett :)
Kan du gi noen kommentarer ang, forbedringer Endre?
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Hei

Det du vil oppleve er at rommet ditt selvfølgelig blir akustisk dempet. Dette hører du lett ved at når du, eller andre snakker, blir stemmegjengivelsen mer naturlig. Når du spiller musikk vil du få et større holografisk lydbilde med større dybdeperspektiv. Lydbildet vil også virke roligere og mer kontrollert. De siste rester av ubehagelige skarpe sibelanter forsvant hos meg. Selv om du bare skrur og skrur opp volumet, føles det som om du spiller lavt. Det er først når du kommer inn utenfra at du skjønner hvor høyt du spiller. På grunn av den "nye" naturligheten som lyden har blitt tilført, blir jeg ikke sliten i hodet, selv etter å ha lyttet til musikk i mange timer i strekk.
For meg er det hevet over enhver tvil at de akustiske produktene som jeg bruker, gir et positivt viktig bidrag til lydbildet mitt som jeg ikke kan være foruten.

MVH
Endre
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Hei

Det du vil oppleve er at rommet ditt selvfølgelig blir akustisk dempet. Dette hører du lett ved at når du, eller andre snakker, blir stemmegjengivelsen mer naturlig. Når du spiller musikk vil du få et større holografisk lydbilde med større dybdeperspektiv. Lydbildet vil også virke roligere og mer kontrollert. De siste rester av ubehagelige skarpe sibelanter forsvant hos meg. Selv om du bare skrur og skrur opp volumet, føles det som om du spiller lavt. Det er først når du kommer inn utenfra at du skjønner hvor høyt du spiller. På grunn av den "nye" naturligheten som lyden har blitt tilført, blir jeg ikke sliten i hodet, selv etter å ha lyttet til musikk i mange timer i strekk.
For meg er det hevet over enhver tvil at de akustiske produktene som jeg bruker, gir et positivt viktig bidrag til lydbildet mitt som jeg ikke kan være foruten.

MVH
Endre
Spennende, spennende ;) Gleder meg til å høre resultatet etterhvert :)
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Hvor stort er rommet ditt Endre? Lurer på disse tingene selv men har HT 1,85m fra bakvegg og 1,10 fra sidevegger (målt mellom kabinett og vegger) og lurer på om dette er såpass langt unna veggene at jeg slipper?
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Hvor stort er rommet ditt Endre? Lurer på disse tingene selv men har HT 1,85m fra bakvegg og 1,10 fra sidevegger (målt mellom kabinett og vegger) og lurer på om dette er såpass langt unna veggene at jeg slipper?
Dette har ikke noe med avstander fra vegger eller tak å gjøre M ;) Det har med den generelle akustikken å gjøre i hele rommet, forvrengning etc. som dannes i rommets hjørner. Folk sier at det er bedre å snakke/samtale i slike rom og det foregår vel enda nærmere midten enn HTene. Mine står vel 1,69 fra bakvegg og 1 m fra sidevegg. Tror nok både du og jeg vil få forbedringer med disse produktene M :)
PS: Forsøkte å ringe deg i dag, men fikk ikke svar.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Ring hjemmenr. og ikke mobilen! :) Lettere det...hadde besøk til kaffe tidligere, men de har gått nå!

Ok, kan nok ikke avskrive Eightnerve enda da skjønner jeg...men, banna bein, ble bedre med HT såpass langt utpå gulvet lell...får mindre problemer med refleksjoner osv. enn når det var nærmere veggene som før.
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Hei

Rommet mitt er i utganspunktet 60m2, men den delen av stua der hvor anlegget mitt er plassert er 20m2. Jeg har brukt akustiske produkter til å dempe dette området. Det fungerer meget bra, og bidrar betydelig til toltalopplevelsen av musikken. I og med at dette er en stue, bruker jeg også inventaret/store planter/busker til å kontrollere akustikken.
Mine HT står 1.36 meter ut fra bakvegg og 0,92m ut fra sidevegg, men produktene er alikevel nødvendig. 

Endre
Hvor stort er rommet ditt Endre? Lurer på disse tingene selv men har HT 1,85m fra bakvegg og 1,10 fra sidevegger (målt mellom kabinett og vegger) og lurer på om dette er såpass langt unna veggene at jeg slipper?
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Ok, kan nok ikke avskrive Eightnerve enda da skjønner jeg...men, banna bein, ble bedre med HT såpass langt utpå gulvet lell...får mindre problemer med refleksjoner osv. enn når det var nærmere veggene som før.
Det tror jeg på, fordi det samme skjedde hos meg når jeg fikk høyttalerne ut på gulvet, men det utelukker ikke akustiske tiltak :)
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.882
Torget vurderinger
24
Jeg kjenner ikke til dette produktet spesifikt, men vil på generelt grunnlag si meg 100% enig med Endre.

Kan du si noe om effekten av Eightnerve vs. DaaD Endre? Jeg regner vel med at du har foretatt oppgraderingen trinnvis og ikke testet så mye frem og til bake, men det kunne vært interessant med noen betraktninger likevel, om de lar seg formulere.
Egen erfaring tilsier at demping fungerer alene, men er best om det benyttes litt forsiktig i samspill med diffusorer. Men her spiller selvsagt rom, anlegg og preferanser en vesentlig rolle.
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Hei

Jeg tør ikke å si at det ene produktet er bedre enn det andre. DAAD'ene er enkle å fjerne fra rommet. Når disse ble fjernet falt lyttegleden betraktelig. Romfølelsen, luftigheten, og holografien skrumpet inn. Inn igjen med DAAD'ene.
Når Eightnerve ble tilført, økte romfølelsen, luftigheten og holografien ytterligere.
For min egen del, så konkluderer jeg med at produktene utfyller hverandre godt siden de angriper fysisk/er montert på forskjellige steder i rommet. Begge produktene er med på å heve lydkvaliteten.
Jeg har ikke prøvd rommet mitt med bare Eightnerve produkter, men det hadde vært morro å få testet dette ut.

MVH
Endre
Jeg kjenner ikke til dette produktet spesifikt, men vil på generelt grunnlag si meg 100% enig med Endre.

Kan du si noe om effekten av Eightnerve vs. DaaD Endre? Jeg regner vel med at du har foretatt oppgraderingen trinnvis og ikke testet så mye frem og til bake, men det kunne vært interessant med noen betraktninger likevel, om de lar seg formulere.
Egen erfaring tilsier at demping fungerer alene, men er best om det benyttes litt forsiktig i samspill med diffusorer. Men her spiller selvsagt rom, anlegg og preferanser en vesentlig rolle.
 
Topp Bunn