Forsterkere EC Living erfaringer?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • magpal

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.11.2008
    Innlegg
    165
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har hørt Tana sammen med ec-living suben? Ser at soundgarden skriver følgende om suben: "Auto adjustment: Automatic sound integration with paired full range speakers." Noen som vet hva dette betyr i praksis, eller er denne så ny at ingen egentlig vet noe særlig? Står ingenting på ECs sider foreløpig.

    Det ser ut som om Tana imponerer de fleste, men jeg ser at noen nevner at de kan være litt bassfattige. Noen som kan kommentere rundt dette? Fungerer Tana godt alene på kjøkken etc. eller vil en sonos play 5 være bedre egnet som multiromsystem?
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.031
    Antall liker
    544
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Fikk melding fra PostNord om at en pakke er på vei fra EC - det er jo sub'en vi har ventet på :) Antar levering i løpet av tirsdag/onsdag, skal komme med rapport så snart jeg har nyheter!
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.031
    Antall liker
    544
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Det var et solid løft som kom med denne boksen - låter veldig bra nå...! Ble litt jobbing med volum/delefrekvens etc, men en meget solid oppgradering!
    Ganske så lett å integrere, selv i et lite rom - tror nok flere kan ha glede av denne som en totalpakke!

    Photo-2018-04-24-17-49-18_7266.jpg


    Photo-2018-04-24-17-49-18_7267.jpg


    Photo-2018-04-24-17-49-18_7268.jpg


    Photo-2018-04-24-17-49-18_7269.jpg
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.031
    Antall liker
    544
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Seriøs byggekvalitet må jo også sies, 2 x 7" pluss en slavesak i lukket kasse... Den spiller overraskende dypt!
     

    storab

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Innlegg
    537
    Antall liker
    790
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    6
    Er det noen som har klart å koble living-settet til en universalfjernktr. som for eksempel harmony elite? Jeg synes det er helt sjanseløst å måtte åpne appen hver gang jeg skal justere volum på TV for eksempel. Appen er forøvrig ikke mye å skryte av heller synes jeg, men jeg vet det kommer helt ny fra bunn av nå i mars ifbm suben. Men suben Sira L-1 har dem også sagt skulle komme i oktober 2016!!
    Jeg spurte på FB nylig og fikk raskt svar om at det skulle komme fjernkontroll i løpet av sommeren.
    Håper det er sommeren 2018 :)
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.031
    Antall liker
    544
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Aha, det er jo interessant da - da blir det jo enda mer komplett! På lydsiden så funker det veldig godt nå... virkelig!
     

    magpal

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.11.2008
    Innlegg
    165
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    1
    Spennende, takk for rapport!

    Du sier den var lett å integrere - hvordan ble dette gjort i praksis? Finnes det noe funksjonalitet for "automatisk" integrering eller er det snakk om å eksperimentere med delefrekvenser og delay selv? Hvor mye kan justeres her selv?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nå begynner virkelig Living å bli et komplett system som kan tilfredsstille selv relativt kresne lyttere. Dette var gode nyheter, og med en fjernkontroll vil det være noe som står på siklelisten min over løsninger for å tilfredsstille mulige WAF-krav i framtiden. :rolleyes:
     

    GIzO

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2006
    Innlegg
    140
    Antall liker
    72
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    6
    Noen som vet om det er mulig å bytte "farge" på Tana? Altså de 3 ringene i bunn av høyttaleren.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.771
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Noen som vet om det er mulig å bytte "farge" på Tana? Altså de 3 ringene i bunn av høyttaleren.
    Det skal være mulig, har sett annonser på finn for høyttalere som selges med flere ringer.
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.031
    Antall liker
    544
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Fikk tilsendt stativer til høyttalerne i forrige uke - de originale fra EC. La merke til en ting spesielt, det var litt som om hullet mellom sub og høyttalere forsvant - snodig effekt. Vet ikke om det er placebo eller hva, men det funket tydeligvis.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.771
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Fikk tilsendt stativer til høyttalerne i forrige uke - de originale fra EC. La merke til en ting spesielt, det var litt som om hullet mellom sub og høyttalere forsvant - snodig effekt. Vet ikke om det er placebo eller hva, men det funket tydeligvis.
    Gratulerer! Kunne du lagt ut noen bilder av høyttalerne på stativer?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.771
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Noen som vet hva som skjer med Livingserien etter konkursen og gjenoppstandelsen av Electrocompaniet?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Streameren..bra ekle?
    Er så dritlei Chromecast ultra som hakker opp til 13 sek på Tidal...
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.771
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Streameren..bra ekle?
    Er så dritlei Chromecast ultra som hakker opp til 13 sek på Tidal...
    Vet ikke med streameren, men mistenker at du har et nettverksproblem. CC i alle former og fasonger funker fint her i heimen.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.771
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Å kable er selvsagt en mulighet, men samtidig er det litt nederlag når poenget er at systemet skal være trådløst.
    Det er under 2 meter mellom SL-1 og L-1, så jeg har brukt short range. Tror du long range har noe for seg?
    Jeg hadde også "pakketap/gule blink" på L-1 når hadde systemet i short. Så prøv longe range også. Ellers er det alltid lurt å feilsøke med å bruke kabel osv.
    Indikerer gule blink pakketap? Finner ikke noe forklaring i manualen på urytmiske gule blink. Her blinker L-1 om musikk spilles eller ei, SL-1 kun når musikk spilles. Ingen dropouts eller digitallyder. Avstand mellom høyttalerne er ca 3,5 meter, trådløs tilkobling med 98% signalstyrke og rundt 150 Mbit hastighet i følge EC-appen. Long range er valgt.
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har slitt litt med Rena S1 ( firmware version 1.6.0 Date 2018-05-10 ) den fusker som fy over nettverket , har nå testet alle dingser jeg har i heimen den eneste jeg kan si som opprettholder kontant kontakt er en gammel IPAD2 alt annet mister den til stadighet PC win10 / Sony xperia premium / ipod5 / mm / Ruter benyttet Netgear nighthawk x4s .
     

    Lofoting

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.04.2019
    Innlegg
    86
    Antall liker
    43
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    1
    Mye trådløst fusk, skyggelagt diskant og rumlete bass. Bedre på høye volum enn lave, hvor det høres ut som et svært ullteppe ligger over høyttalerne.

    for pengene sikkert greit, men dette er ikke noe eureka. Kona er fornøyd når det funker, hvilket har vært mye til og fra. Jeg ville ikke kjøpt dette igjen. Eller noe som helst integrert system for den saks skyld.

    NB: Tidal connect er håpløst ustabilt, airplay må til.

    Pent med WAF og enkelt, men ustabilt og ingen lydopplevelse i grunn. Minus for å måtte kabelkobles til router/nettverk på første oppsett.
     

    JCT

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2013
    Innlegg
    146
    Antall liker
    14
    Noen som har prøvet SL-2 sammen med L-2 og evt Sira sub?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn