Dynavector XX2MKII vs Lyra Kleos

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.709
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
74
Er det noen som har formeninger om lydkvaliteten mellom Dynavector XX2MKII og Lyra Kleos. Jeg kan få byttet inn min Lyra Kleos med en ny Dynavector XX2mkII. Jeg kjenner godt XX2, men er dette smart. Har ikke fått lyttet på "Kleggen" enda. :D

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.855
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Du har eit herleg luksusproblem, og eg er litt misuneleg. Det er to gode pickupar, og eg hadde nok vore i stuss, eg også, om eg måtte gjere valet. Etter å ha tenkt litt, trur eg at XX2 hadde vore valet mitt om eg skulle spele mykje rock og rytmisk musikk, men Kleos om eg skulle ha ein perfekt allroudpickup som også fiksa store og små klassiske oppsett. Med atterhald om riaa og sånt.....

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.709
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
74
Luksusproblem, ja... hva er ikke det i denne bransjen? :)

Problemet er at jeg ser at XX2" er mye billigere i utlandet.

XX2 koster €1033 og Kleos koster €1768. Hvis pris er hva en får, så er vel dette en dårlig butikk for meg.

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.208
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76

XX2 koster €1033 og Kleos koster €1768. Hvis pris er hva en får, så er vel dette en dårlig butikk for meg.
Men om du ikke liker Kleos, er det like dårlig butikk å kjøpe den..?

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.709
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
74
Jeg fikk den med i et platespillerkjøp!

Men om du ikke liker Kleos, er det like dårlig butikk å kjøpe den..?

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
34.855
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Blev litt nysjerrig på hvor man får kjøpt XX2 for 1k€, noen link?

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.709
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
74
Det er et hav av forhandlere som selger blant annet Dyna. Jeg har handlet mye fra eks analogueseduction.net. Dem trekker fra VAT når du handler og du må betale mva her. Det sikreste er vel å handle fra PlanetSnapa her i Norge. Tenker da først om fremst på support og garanti.

Sist redigert:

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Antall liker
14.008
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Det er et hav av forhandlere som selger blant annet Dyna. Jeg har handlet mye fra eks analogueseduction.net. Dem trekker fra VAT når du handler og du må betale mva her. Det sikreste er vel å handle fra PlanetSnapa her i Norge. Tenker da først om fremst på support og garanti.
GBP 1.049 på analogueseduction.net. turntableworld.co.uk har den til GBP 999 (ca. 1180 Euro?). Jeg har ikke greid å finne den til 1.000 Euro noen plass. Ikke gæli priser da.

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.709
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
74
GBP 1.049 på analogueseduction.net. turntableworld.co.uk har den til GBP 999 (ca. 1180 Euro?). Jeg har ikke greid å finne den til 1.000 Euro noen plass. Ikke gæli priser da.
Har du laget en konto med korrekt adresse og lagt den i handlevognen?

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
34.855
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Jo, de prisene er jeg kjent med, mener att Walrus hifi antydde 950£ sist jeg spurte han (2012)

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
505
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Nå har ikke jeg hørt xx2, men jeg har hatt xv1s og nå har jeg Kleos.
Kleos er mer nøytral, men overhodet ikke kald eller klinisk. Jeg synes det er en helt topp PU som tilsvarer de som kosta 20-30K for noen år siden. Du får en til 1400-1500€ hvis du shopper litt rundt.
Bytte en Kleos mot en xx2 ville jeg personlig aldri gjort, men det er smak og behag

Topp Bunn