Dynamic Precesion Dpa 6 0p During fra trafo..

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.570
Antall liker
1.299
Sted
Oslo
Hei ! Det kommer en durelyd fra effektforsterkeren , samt en veldig svak lyd i høytalerene . Lyden øker ikke om jeg justerer volum opp.

Noen som vet hva det kommer av ?
takk for svar
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Er denne duringen ny? Store ringkjernetrafoer durer ofte litt. DC på nettet kan også gjøre at de durer ekstra etter det jeg skjønner.
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.570
Antall liker
1.299
Sted
Oslo
kjøpte nylig effektforsterkeren og den har durt hele tiden :) var klar over det når jeg kjøpte den . During avtar etter noen timer
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Noen timer høres litt merkelig ut synes jeg. De fleste store effekttrinn jeg har hatt brummet ved påslag og kanskje et minutt eller to etterpå.
 

noaa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Innlegg
249
Antall liker
35
Torget vurderinger
2
Hei, har hatt to stk. DP ein 6,12hp og sist 6.4p men aldrig våre borti nokon during som plagar eller eg la merke til ,til tider var det gjena litt men trur dette kom av nett støy.

noaa
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.570
Antall liker
1.299
Sted
Oslo
Den brummer hele tiden men brummingen blir litt svakere.. Lyden er veldig bra ellers :S
 
Sist redigert:

AAaF

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2007
Innlegg
1.034
Antall liker
147
Her DC filter frå ein link Armand posta i ein annan tråd: Mains DC and Transformers

Enkelt å teste, og det er god sjanse for at det hjelper.
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.500
Antall liker
6.873
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Det første en bør sjekke er om en har jordsløyfer i systemet. Koble fra alt, sånn at du har bare effektforsterkeren og høyttalerne. Forforsterker kobles fra, og om du har korslutningsplugger, kan de brukes på inngangene.

Holder det nå tyst, så har du jordsløyfer i anlegget. Den enkleste måten å eliminere dette på, er å sørge for at bare effektforsterkeren har jordet nettledning.

Har du fremdeles støy (og det er også snakk om mekanisk during), så kommer støyen fra DC på nettet. Da er det DC-felle neste.

Johan-Kr
 
Topp Bunn