DVD-spiller spiller DVDer, men ikke CDer

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Et problem jeg oppdaget i kveld da jeg hadde en hyggelig gjest på besøk med medbragte CDer:

Min snart 8 år gamle Primare DVD-30 ville ikke spille en enste CD. Derimot hadde den ingen problemer med å spille DVDer. Til å begynne med åpnet den bare skuffen en del sekunder etter at jeg hadde lagt inn en CD og trykket "Play". Etterhvert hvert presterte den å lage en slags hakkende lyd - med litt fantasi kunne man kjenne igjen melodien - men det var ikke musikk.

Jeg sjekket innstillingene - men alt så normalt ut. Med bare to fronhøyttalere - et typisk stereo-oppsett - har jeg stilt inn DVDspilleren til å levere analog lyd i 2-kanal stereo.

Er det noen enkle triks her - eller er det på tide å tenke på å kjøpe noe nytt?
 
L

Laban MK2

Gjest
Vet ikke men har en liten mistanke om at du bør gå inn i setup meny å se over profilen .

mvh

Lars
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Takk for innspill. Jeg har resatt DVDspilleren og sjekket alle innstillingene mot det som er anbefalt i brukermanualen - og resultatet er dessverre like nedslående.

Av 10 CDer jeg fortsatt har liggende her hjemme, klarte den å spille én eneste. Dette er nærmest fabrikknye CDer - jeg spiller jo ikke CDer lenger - så det er null riper og slikt på dem.

Av 5 tilfeldige DVDer jeg testet i farten, klarte DVDspilleren min å spille samtlige.

Når jeg legger inn en CD den har problemer med - og det gjelder minst 9 av 10 - hører jeg en svak lyd fra DVDspilleren. Som om den prøver å få til ett eller annet, men ikke får det til, og gir opp. Og når den har gitt opp, åpner skuffen seg.

Når jeg legger inn den ene CDen den klarer å spille - eller en DVD - er det helt stille. Selv om jeg legger øret helt inntil, har jeg problemer med å høre noe som helst fra selve DVDspilleren.

Så da er fyllingen neste stopp?
 
Topp Bunn